تعطیلات عید نوروز 1402

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1450
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ساعت‌ها می‌گذرند و روزهای مختلفی روبه جلو می‌روند. روزهایی که خبر از آمدن جشنی بزرگ و تغییر در آب‌وهوا و شروع سالی جدید را می‌دهند. عید نوروز، یکی از عیدهای بسیار بزرگ، جذاب و فوق‌العاده خاص در ایران و در برخی از کشورها است. افراد تعطیلات عید خود را به روش‌های مختلفی می‌گذرانند. برخی افراد در تعطیلات نوروز به دید و بازدید اقوام خود رفته و شب‌ها به گشت‌وگذار در محل سکونت خود می‌پردازند و برخی دیگر در این روزها به دیگر نقاط کشور سفر می‌کنند. چیدن برنامه سفر و رفتن به دیگر نقاط کشور نیازمند به یک برهه‌ی زمانی است. اما برخی اوقات افراد در پایان سال‌ و در نزدیکی عید به دنبال یک شهر دیدنی و جذاب هستند. اگر شما نیز قصد دارید تا در روزهای پایانی سال برنامه سفری را برای خود و خانواده خود بچینید اما نمی‌دانید به کدام نقطه کشور بروید، می‌توانید کمی جست‌وجو کرده و انتخاب خود را نهایی کنید.

تعطیلات عید نوروز 1402

عید ۱۴۰۲ کجا بریم سفر داخلی؟

به طور حتم شعر معروف سعدی «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی» را شنیده‌اید. سفر کردن یکی از لذت بخش‌ترین و خاص‌ترین تفریحاتی است که هر انسانی می‌تواند برای خود و خانواده‌ی خود در طول مدت زمان زندگی خود به ارمغان بیاورد. البته نا گفته نماند اگر می‌خواهید برای روزهای عید خود سفر کنید بدون شک سفر به شهرهای داخلی کشور را انتخاب کنید. هر کدام از این شهرها در جایگاه خود دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد، طبیعت‌های بسیار بکر و خاصی هستند. همچنین شما با سفر به این شهرها می‌توانید هر چه بیشتر با تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم آشنا شوید. اما کدام شهرها را برای سفر خود در عید انتخاب کنیم؟ به کدام شهر دیدنی سفر کنیم و برای خود خاطره‌ای خاص به ارمغان بیاوریم؟

در ابتدا شما باید سفر را از شهرهای محل زندگی خود آغاز کنید. اما به چه نحو؟ اگر شما به عنوان مثال ساکن شهر تهران هستید در ابتدا به دنبال دیدن مراکز تفریحی و گردشگری موجود در شهر تهران باشید. سپس بعد از مشاهده و گشت‌وگذار در این شهر دیدنی می‌توانید به فکر دیگر شهرهای ایران بوده و از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن بازدید کنید.

شهرهایی که هر کدام از آن‌ها مکان‌های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند. شهرهایی مانند مشهد، نگین خلیج فارس؛ جزیره کیش، اصفهان؛ مهم‌ترین شهر تاریخی، شیراز؛ شهری با داشتن طبیعت بسیار عالی و بکر، یزد؛ شهری با قدمتی بسیار بالا و همچنین شهرهای جنوبی ایران می‌توانند انتخابی متفاوت و خاص برای شما باشند.

اما در شهر تهران به دنبال بازدید از چه نوع مناطق و جاذبه‌های گردشگری باشیم؟ جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و تاریخی تهران کدام هستند؟ کدام محله‌های تهران مناسب گشت‌وگذار خواهند بود؟

 سفر داخلی

تهران؛ خلوت و تماشایی در نوروز

تهران، پایتخت ایران، شهری شلوغ با آلودگی صوتی بسیار بالا در کشورمان است. اما این حجم از سروصدا و آلودگی صوتی که همراه با ترافیک بیش از حد است، دیگر در روزهای عید وجود نداشته و خیابان‌ها در خلوت‌ترین حالت ممکن خود هستند. در این زمان شما می‌توانید به راحتی دل به خیابان‌های این شهر بزنید و از کلیه مراکز این شهر دیدن کنید. همچنین این شهر در سکوت خاصی فرو رفته است. سکوتی که می‌تواند بهترین انتخاب برای پیاده روی در شب باشد. این موضوع در کنار آب‌وهوای بهاری آن می‌تواند یک خاطره‌ی هیجان انگیز برای شما به ارمغان بیاورد.

جاذبه های گردشگری تهران - گردشگران می توانند با کلیک بر روی لینک با بهترین جاهای دیدنی تهران آشنا شوند.

شما می‌توانید به هنگام شب از خیابان‌های پایتخت ایران بازدید کنید. خیابان‌هایی که هر کدام از آن‌ها به روشی آماده پذیرایی از بهار هستند. برخی با طرح‌ها و چراغانی‌های مختلف، برخی با وجود ساختمان‌های مدرن و جدید و برخی دیگر با داشتن بناهای تاریخی و پارک‌های بسیار بزرگ؛ به عنوان مثال شما می‌توانید در چند ساعت جهت بازدید از بناهای بسیار بزرگ این شهر اقدام کنید، بناهایی که می‌توان به برج آزادی و برج میلاد اشاره کرد. همچنین به یاد داشته باشید شما می‌توانید در ایام عید از کلیه پاساژها، بازارها و دیگر مکان‌های این شهر نیز بازدید کنید.

تهران

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق طبیعت گردی هستید روزهای تعطیل عید، پارک‌ها و طبیعت اطراف تهران می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. برای این منظور شما می‌توانید سفری به روستاهای اطراف تهران داشته باشید. سفری به روستاهای وردیج و آهار می‌تواند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشند. همچنین محله‌های معروف و قدیمی شهر تهران مانند محله‌های دربند، درکه و فرحزاد نیز با داشتن طبیعتی بسیار بکر و در کنار آن مراکز تفریحی و گردشگری می‌توانند انتخابی کامل برای بازدید و تفریح شما به حساب بیایند.

مشهد؛ از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری داخلی در نوروز

بعد از گشت‌وگذار در شهر تهران و دیدن جاهای تاریخی و گردشگری موجود در این شهر بزرگ، نوبت به گشت‌وگذار در دیگر شهرهای ایران می‌رسد. شهرهایی که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در جایگاه خود مقصد زیادی از گردشگران به حساب بیایند. اما شهر مشهد شهری است که علاوه‌بر آنکه به عنوان یک شهر مذهبی به حساب می‌آید و در این جایگاه می‌تواند گردشگران بسیار زیادی داشته باشد، از نظر داشتن مناطق گردشگری و تفریحی و تاریخی نیز توانسته گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب نماید. اما این شهر تفاوت بسیار زیادی با دیگر شهرهای گردشگری دارد؛ و آن این است که این شهر در روزهای عید بسیار شلوغ‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

گردشگران زیادی جهت تفریح در مجموعه‌های آن، گشت‌وگذار در جنگل‌های این شهر و همچنین زیارت از مرقد امام رضا ( ع ) راهی این شهر می‌شوند. ای شهر در عین مذهبی بودن، شهری مدرن بوده که از سنتی خاص پیروی می‌کند. به طور خلاصه مشهد، شهری ترکیبی از سنت، مذهب و مدرنیته است. پس از هر جهت، دلایل مختلفی وجود دارد تا این شهر تبدیل به یکی از مقاصد پر گردشگر در ایران شود.

مشهد

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

در سفر به مشهد به کدام بناها جهت بازدید مراجعه کنیم؟

اما در سفر به این شهر چه جاهایی را می‌توان دید و در آب‌وهوای بهاری از آن‌ها لذت برد؟ جاذبه‌های تاریخی این شهر کدامند؟

هنگامی که شما به شهر مشهد سفر می‌کنید گزینه‌های مختلف و زیادی پیش روی شما است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و مدت زمان اقامت خود یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کرده و به تفریح خود در عید بپردازید. برخی از گزینه‌های پیش روی شما که می‌توانند بهترین انتخاب شما باشند شامل موارد زیر می‌شود که می‌توان به:

  • مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی مجموعه پارک كوهسنگی
  • بازار رضا
  • آرامگاه فردوسی
  • شاندیز
  • منطقه طرقبه و جنگل‌های مربوط به آن

اشاره کرد. همچنین دقت داشته باشید مناطق طبیعی دیگری نیز وجود داشته که می‌توانند دلایلی خوبی برای انتخاب این شهر جهت سفر شما در عید نوروز  باشند.

جزیره کیش؛ مقصد سفری رویایی در نوروز

به طور حتم می‌دانید سفر به جزیره‌ای خاص و رویایی آن هم در جنوب ایران می‌تواند سفری به یاد ماندنی در عید نوروز به حساب بیاید. جزیره کیش یکی از جزیره‌های جنوبی ایران است که در ایام عید آب‌وهوای بسیار خوبی داشته و می‌تواند سفر شما را بیش از هر زمان دیگری خاص‌تر و به یاد ماندنی‌تر کند. دقت داشته باشید سفر به جزیره کیش می‌تواند کمی زمان بر باشد؛ علت آن نیز وجود مراکز گردشگری و تفریحی زیادی بوده که در این جزیره قرار گرفته است.

جزیره کیش

شما می‌توانید به طور کلی در چهار روز تفریحات خود را انجام دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید در یک روز کلیه‌ی ساحل‌های جذاب این جزیره را دیدن کرده و از آب‌های خلیج فارس نهایت لذت را ببرید. این ساحل‌ها به طور کلی شامل موارد مختلفی می‌شوند اما برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ساحل‌های این جزیره شامل ساحل مرجان، میرمهنا، ساحل اسکله تفریحی کیش، پارک ساحل سیمرغ و ساحل درختان نارگیل اشاره کرد. در روز بعد شما می‌توانید به سراغ بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این جزیره بپردازید. جاذبه‌هایی که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت +آدرس

از جاذبه‌های گردشگری موجود در این جزیره می‌توان به جزیره هندورابی، درخت سبز کیش، روستای کهن و سرسبز کهن باغو، پارک دلفین، کشتی یونان، آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر، شهر زیر زمینی کاریز و پارک دلفین اشاره کرد. در روزهای بعد شما می‌توانید به سراغ تفریحات دریایی رفته و از تک تک آن‌ها در ایام عید بهره‌مند شوید. تفریحاتی که شامل سافاری کیش، شاتل سواری در کیش، بنانا سواری، فلای بورد، پاراسل، کریزی بوت، جت اسکی، غواصی و اسکوتر زیر دریایی می‌شود. 

اصفهان؛ نگین شهرهای تاریخی ایران

اگر بخواهیم یکی از شهرهای معروف ایران را در لیست سفرهای نوروزی خود قرار دهیم به طور حتم اصفهان خواهد بود. شهری که لقب نصف جهان برازنده‌ی آن بوده و به عنوان نگین شهرهای تاریخی در ایران به حساب می‌آید. این شهر دیدنی در داخل خود بناهای تاریخی بسیار زیاد و متعددی را جای داده است، بناهایی که هر کدام از آن‌ها قدمتی طولانی دارند و جزو اثار باستانی و دیدنی خواهند بود.

اصفهان

شما می‌توانید به این شهر دیدنی در ایام عید سفر کنید و با یک برنامه ریزی مناسب بتوانید از تمامی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن دیدن نمایید. جاذبه‌هایی که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در جایگاه خود باشکوه باشند. شما می‌توانید در میدان نقش جهان این شهر شروع به پیاده روی کرده و از بازار سنتی این شهر بازدید کنید. همچنین شما می‌توانید بر روی بنای سی‌وسه پل ایستاده و از منظره‌ی بسیار زیبای آسمان شب بازدید نمایید. این شهر فوق‌العاده دیدنی علاوه‌بر بناهای فوق، بناهای دیگری نیز در دل خود جای داده است. بناهایی که می‌توان به مناره‌های منارجنبان، کوه صفه، دیواره‌های کلیسای وانک، عمارت چهل ستون همراه با استخر بسیار دیدنی آن و غیره اشاره کرد.

جاهای دیدنی اصفهان - مروری بر دیدنی‌ترین جاذبه‌های نصف جهان!

دقت داشته باشید اصفهان تنها محدود به این بناها نمی‌شود و شما می‌توانید از دیگر مراکز تفریحی آن نیز بهره‌مند شوید. در این شهر بسیار جذاب، خاص و دیدنی، پارک‌های مختلفی وجود دارد که مناسب چند ساعت استراحت برای مسافران عید است. بناهایی که در این شهر وجود دارد از شهرت بسیار بالایی برخوردار بوده، به طوری که شهرت و معروفیت آن‌ها نه تنها در ایران بلکه در جهان پیچیده و افراد زیادی خواهان بازدید از این شهر هستند.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

شیراز؛ بهشت تماشایی در بهار

شیراز شهری است که با بهار نارنج و طبیعت بسیار زیبای آن که معروف به بهشت تماشایی بوده، مشهور است. چرا که این شهر بسیار دلنشین را باید در اوایل و خود فصل بهار دید. زمانی که شما با راه رفتن در این شهر می‌توانید بوی بهار نارنج را حس کرده و از آن لذت ببرید. از طرفی با راه رفتن در طبیعت این شهر و با نگاه کردن به هر سو می‌توانید از شکوفه‌های رنگارنگ آن دیدن کنید.

شیراز

علاوه‌بر طبیعت بسیار بکر این شهر، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شوند تا شما در تعطیلات عید خود سفری به این شهر داشته باشید. به طور حتم می‌دانید شهر شیراز، شهر ادب و فرهنگ ایران است. فرهنگی که شما می‌توانید در تمامی قسمت‌های این شهر آن را حس کنید. شهر شیراز شهری است که در درون خود بناهای فرهنگی و تاریخی بسیار زیادی دارد.

جاهای دیدنی شیراز - معرفی جاذبه های گردشگری شیراز که باید از آنها دیدن کنید!

جاذبه های گردشگری بهشت ایران، شیراز

شما می‌توانید با سفر کردن به این شهر دیدنی از بناهای مختلف آن بازدید کنید. بناهایی که شامل تخت جمشید، باغ ارم، نارنجستان قوام، حافظیه، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش می‌شود. به طور حتم انتخاب آنکه کدام بنا را در این شهر دید، کار سختی است. پیشنهاد ما این بوده که اگر به شهر دیدنی شیراز سفر کردید چند روزی در این شهر وقت بگذرانید و به صورت کامل از بناهای آن دیدن کنید.

یزد؛ سرزمین آتشکده‌های کهن

یزد مهم‌ترین و خاص‌ترین شهر در مرکز ایران بوده که به نگین کویر ایران معروف است. این شهر به عنوان نخستین شهر خشتی در جهان شناخته می‌شود که همواره به دلایل مختلفی گردشگران ایرانی و خارجی از آن دیدن می‌کنند. این شهر به دلیل جاذبه‌های مختلفی که دارد همانند یک موزه‌ای گرانبها در دل کویر قرار گرفته است. این شهر بسیار دلنشین دارای بناها و جاذبه‌های گردشگری متنوع و مختلفی بوده که افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از آن دیدن کنند.

یزد

علاوه‌بر بناهای دیدنی و تاریخی موجود در این شهر، مردمان مهمان نوازی در این شهر وجود دارند و زندگی می‌کندد. مردمانی که با لهجه‌ی بسیار شیرین و خاص یزدی خود با صبوری تمام آماده پذیرایی از شما گردشگران هستند. شهر یزد همچنین دارای سوغاتی‌های مختلفی است که در گوشه و کنار خیابان‌های این شهر قرار گرفته‌اند. سوغاتی‌های جذابی که مخصوص به این منطقه از کویر ایران است. شما می‌توانید از شیرینی‌های مخصوص این شهر میل کرده و به عنوان سوغاتی برای خود خریداری کنید.

شهر یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همواره دارای آب‌وهوای گرم و خشک است. البته در برخی ماه‌های سال دارای آب‌وهوای خنک‌تر و بهتری خواهد بود. به طور کلی بهترین زمان سفر به این شهر کویری همان فصل بهار و ایام عید بوده؛ پس اگر می‌خواهید برنامه‌ای برای روزهای عید خود بچینید به شما سفر به شهر یزد را پیشنهاد می‌کنیم.

جاهای دیدنی یزد - در سفر به یزد از کجا ها بازدید کنیم؟

جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر یزد

در سفر به شهر یزد حتما سری به آتشکده‌های این شهر بزنید. آتشکده‌هایی که باعث معروفیت هر چه بیشتر این منطقه در ایران و جهان شده است. دقت داشته باشید هر کدام از این اتشکده‌ها قدمتی بسیار بالا دارند. در سفر به این شهر شما می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی مانند مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد دیدن کرده و به سراغ محله فهادان یزد بروید و از نزدیک با آداب و رسوم این منطقه آشنا شوید.

سفر به چهار بهار ایران

شهرهای جنوبی ایران، سواحل خلیج فارس و دریای مکران

آیا تا به الان به شهرهای جنوبی ایران سفر کرده‌اید؟ شهرهای جنوبی، سواحل موجود در خلیج فارس و دریای مکران مقصدهای بسیار مهم و البته خاصی در بین گردشگران هستند. شهرهایی که در این مناطق قرار گرفته‌اند به دلیل آب‌وهوای خود همواره ایام عید بسیار شلوغ هستند. در جنوب ایران جزایر و شهرهای مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها به دلیل جذابیت و داشتن جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی می‌توانند انتخابی مناسب برای شما باشند. اما در ایام عید به کدام شهرهای جنوبی و جزایر دریای خلیج فارس و عمان سفر کنیم؟

جاهای دیدنی قشم - دیدنی های قشم را بهتر بشناسید

شهرهای جنوبی ایران

شهرهای چابهار، بوشهر، شهر خوزستان، هرمزگان، بندرعباس، شهر دزفول، ایذه، بندر کنگ،  سواحل مقام یا بندر مقام، جزیره‌های قشم، کیش، هنگام و هرمز و غیره از شهرها و مناطق جنوبی هستند که می‌توان هر یک را به عنوان مقصد برای سفر خود برگزید.

جزیره هنگام قشم - ترنج فرش جنوب ایران

دقت داشته باشید هر کدام از این استان‌ها، شهرها، جزایر و بندرها در درون خود مناطق گردشگری بسیار زیادی را جای داده‌اند. مناطقی که می‌توانند جذابیتی فوق‌العاده و خاص داشته باشند. برای بازدید از این مناطق بدون شک نیاز به زمان بیشتری دارید.

جزیره هرمز - خاک قرمز رنگ جزیره هرمز آن را به یکی از زیباترین جزیره های ایران تبدیل کرده است. برای دیدن عکس های بیشتر این جزیره کلیک کنید.

شهرهای مازندران، گیلان و گلستان، مقاصد شمالی کشور در نوروز

با آغاز عید و سال جدید، بخش زیادی از مردم ایران بار و بندیل خود را جمع کرده و به سوی شهرهای شمالی می‌روند. شهرهایی که هر کدام در جایگاه خود طبیعت زیبا همراه با آب‌وهوای بسیار عالی را به همراه دارد. در عید نوروز اگر تمایل داشتید سفری به شهرهای شمالی داشته باشید ما به شما شهرهای مازندران، گیلان و گلستان را پیشنهاد می‌کنیم.

این شهرها دارای ظرفیت‌های برجسته‌ی طبیعی و آب‌وهوای بسیار معتدل و خنکی هستند. دقت داشته باشید شما هر آن چه که از طبیعت انتظار داشته باشید و بخواهید، در این استان‌ها و شهرها وجود دارد.

شمال ایران - اطلاعاتی کامل در رابطه با شمال ایران را در لینک مطالعه نمایید. 

مقاصد شمالی کشور در نوروز

انواع غذاهای ترش مخصوص به شمال

لذت سفر کردن آن هم به شمال ایران تنها با یک چیز تکمیل می‌شود؛ میل انواع غذاهای شمالی و مخصوص به شهرهای مازندران، گیلان و گلستان. این شهرها دارای غذاهای محلی و بسیار خوشمزه‌ای هستند که هر کدام از آن‌ها دارای طعم و مزه‌ای فوق‌العاده بوده و اگر در ایام عید به این شهرها سفر کردید به دنبال میل انواع غذا از جمله آغوز کوکو، خورش فسنجان، مرغ لواشکی، مرغ ترش، سیر پلو با مرغ، ترش واش و غیره باشید.

غذاهای شمالی - معرفی معروف ترین و بهترین غذاهای شمال ایران

عید 1402 کجا بریم سفر خارجی؟

برخی افراد در روزهای تعطیل مخصوصا ایام عید به دنبال سفر در دیگر کشورهای خارجی هستند. این افراد پس از گشت‌وگذار در شهرهای ایران و دیدن جاذبه‌های طبیعی و بکر به فکر گشت‌وگذار در دیگر کشورها هستند. این افراد معمولا به دنبال این هستند تا از تمامی مراکز تفریحی، گردشگری و تاریخی بازدید کنند. همچنین اغلب این افراد به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد در خصوص رزرو بلیط هواپیما، هتل و دیگر موارد دچار مشکلاتی می‌شوند. بهترین راهکار برای این دسته از افراد این است که آن‌ها قبل از سفر به دیگر کشورها به دنبال تور مسافرتی باشند. به طور معمول تورهای گردشگری کمک شایانی به شما می‌کنند. شما می‌توانید تورهای مختلفی به دیگر کشورها را انتخاب کنید و در مدت زمان کاملی، تمامی قسمت‌های یک کشور را بازدید کرده و با فرهنگ و آداب آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

 سفر خارجی

اما کدام کشورها مناسب سفر در ایام عید به حساب می‌آیند؟ مردم ایران به طور معمول برای تعطیلات دوران عید خود از چند ماه قبل‌تر برنامه ریزی می‌کنند. اما برخی با توجه به شرایط، امکان برنامه ریزی کامل نداشته و در روزهای آخر سال اقدام به برنامه ریزی و انتخاب تور می‌کنند. دقت داشته باشید معمولا برای انتخاب کشور مقصد جهت سفر به خارج از کشور، هیچ محدودیتی وجود ندارد. بلکه برخی از کشورها و یا شهرها بیشتر مورد توجه مسافران و گردشگران ایرانی قرار دارند. این شهرها و یا کشورها به طور معمول شامل شهر استانبول، شهر باشکوه آنتالیا، کشور ارمنستان و کشورهای اروپایی می‌شود. شما می‌توانید با تور هر کدام از این کشورها را مقصد خود قرار دهید. نکته قابل توجه این است که به هنگام سفر به این کشورها از شرایط اخذ ویزا و دریافت آن اطلاعات کاملی داشته باشید چرا که برخی از آن‌ها با توجه به شیوع مجدد کرونا، شرایط خود را تغییر دادند و شما باید قبل از سفر تمام مدارک و شرایط را برای خود و خانواده فراهم نمایید.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

تور استانبول

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که هر ساله افراد زیادی جهت تفریح و گشت‌وگذار به آن مراجعه می‌کنند. این کشور در زمان عید نوروز از دیگر روزها شلوغ‌تر بوده و گردشگران زیادی جهت تفریح از ایران به آن سفر می‌کنند. این کشور شهرهای گردشگری مختلفی دارد که مهم‌ترین آن شهر استانبول است. این شهر به عنوان نخستین شهر گردشگری در این کشور به حساب می‌آید. تور استانبول یکی از گزینه‌های بسیار پر طرفدار در ایران بوده که گردشگران زیادی به هنگام سفر به این کشور آن را انتخاب می‌کنند.

استانبول

اما چرا افراد زیادی سفر به این شهر را به عنوان یکی از سفرهای خارجی خود در طول ایام عید نوروز انتخاب می‌کنند؟ دلایل و پاسخ‌های متفاوتی برای پاسخ به این سوال وجود دارد. اما به طور کلی از مهم‌ترین پاسخ‌هایی که می‌توان به این سوال در نظر گرفت، می‌توان به آب‌وهوای آن و تفریحات آبی متنوعی که در این شهر ساحلی است، اشاره کرد. استانبول شهری است که آب‌وهوای آن در اوایل فصل بهار گرم نیست. این موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند از تفریحات آبی موجود در این شهر استفاده کرده و از هوای دلپذیر و خنک آن بهره‌مند شوند. در این شهر با آغاز سال جدید تمامی باغ‌ها، بوستان‌ها و جاذبه‌های طبیعی این شهر تغییر چهره داده و شما با سرسبزی و شکوفه‌های مختلف روبه‌رو خواهید شد. هر چه از فصل بهار بگذرد زیبایی این شهر دو چندان می‌شود.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

در شهر استانبول به سراغ بازدید از چه مراکزی باشیم؟

حال اگر قصد دارید به این شهر توریستی سفر کنید و می‌خواهید در بهترین زمان از آب‌وهوا به تفریح و گشت‌وگذار پرداخته و جهت بازدید از بناهای مختلف آن اقدام کنید کدام بناها و جاذبه‌ها مناسب است؟ برخی از بناهای بسیار معروف و جاذبه‌های طبیعی بسیار خاص این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مینیاتور پارک
  • جزایر پرنس
  • جاذبه‌های طبیعی اطراف این شهر مانند روستای پولونزکوی
  • پارک ملی یدی گوللر

مینیاتور پارک

دقت داشته باشید اگر شما به هنگام تحویل سال در این شهر فوق‌العاده لاکچری باشید می‌توانید در برنامه‌های شاد و مفرح و در عین حال خاص هتل‌ها و کشتی‌های تفریحی آن شرکت کنید.

تور آنتالیا

شهر آنتالیا از دیگر شهرهای گردشگری در کشور ترکیه است که پس از شهر استانبول به عنوان یک شهر گردشگری در این کشور قرار گرفته است. علاوه‌بر گردشگران ایرانی، گردشگران مختلفی از دیگر نقاط جهان به این شهر سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های مختلف آن دیدن کنند. گردشگران ایرانی هر ساله در زمان عید نوروز، این شهر را جهت مقصد سفر خارجی خود انتخاب می‌کنند.

شهر آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

شهر آنتالیا شهری است که در اوایل بهار دارای آب‌وهوای بسیار گرمی است. اما این موضوع باعث نمی‌شود تا شما از تفریحات دریایی این شهر استفاده نکرده و لذت نبرید. آنتالیا شهری است که در خود هتل‌ها و مراکز رفاهی بسیار زیادی را قرار داده و این شهر برعکس شهرهای دیگر کشور ترکیه در فصل بهار بارش باران بسیار کم بوده که این موضوع باعث می‌شود تا شما به راحتی در سواحل زیبای این شهر پیاده روی کرده و از مناظر بسیار فوق‌العاده آن لذت ببرید. سواحلی که هر کدام از آن‌ها مقصد افراد زیادی است که در تعطیلات نوروز این شهر را انتخاب می‌کنند تا یک سفر فوق‌العاده خاصی را برای خود به ارمغان بیاورند.

تجربه سفری هیجان انگیز به شهر ساحلی ترکیه

شما همراه با یک تور می‌توانید تمامی قسمت‌های مربوط به شهر آنتالیا را در چند روز از نزدیک ببینید. به عنوان مثال اگر با تور آنتالیا سفر کنید می‌توانید تمامی آبشارهای دودن را از نزدیک مشاهده کنید. این آبشارها در قسمت کرانه دریای مدیترانه واقع شده‌اند.

تور ارمنستان

اگر شما جزو آن دسته از افرادی باشید که هر ساله تعطیلات عید نوروز خود را به دیگر کشورها می‌روید احتمالا به شما پیشنهاد شده است که سفری به کشور ارمنستان داشته باشید. کشور ارمنستان کشوری است که در دل خود جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی بسیار زیادی را جای داده و این کشور بسیار خاص یکی از کشورهای بسیار محبوب در بین گردشگران ایرانی است که به همین منظور افراد زیادی جهت سفر و گشت‌وگذار در ایام عید این کشور را انتخاب می‌کنند. دلایل مختلفی نیز وجود دارد که باعث می‌شود تا افراد مختلفی این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. از جمله دلایل بسیار عمده‌ای می‌توان به نزدیکی آن به ایران، دسترسی بسیار راحت، نیاز نداشتن به ویزا، داشتن آب‌وهوای بسیار خاص در بهار و طبیعت بسیار زیبای آن اشاره کرد.

تور ارمنستان

ایرانیان زیادی تور ارمنستان را انتخاب می‌کنند و از طریق این تور تعطیلات عید نوروز خود را می‌گذرانند. کشور ارمنستان به دلیل داشتن کوه‌های بسیار مرتفع در درون خود آب‌وهوای بسیار خنکی دارد. به گونه‌ای که در اوایل بهار و در تعطیلات عید نوروز این کشور آب‌وهوای بسیار خوبی داشته و گردشگران ایرانی می‌توانند به راحتی به تمامی مراکز این کشور سفر کنند.

در تور ارمنستان از کشور ارمنستان کدام بناها را ببینیم؟

کشور ارمنستان کشوری است که در درون خود شهرهای گردشگری و توریستی بسیار زیادی را جای داده است. شهرهایی که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود می‌توانند بهترین انتخاب سفر برای تعطیلات عید نوروز ایرانیان به حساب بیایند. یکی از شهرهای بسیار معروف و البته توریستی، پایتخت آن ایروان است. این شهر در درون خود جاذبه‌های مختلف تفریحی، گردشگری و تاریخی بسیار زیادی را جای داده و اگر شما همراه با تور ارمنستان تعطیلات نوروز خود را سپری کنید می‌توانید هنگامی که به شهر ایروان می‌رسید از تمامی بناهای دیدنی این شهر بازدید کنید. همچنین در این شهر رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید بسیار متعددی وجود دارد که در زمان تعطیلات نوروز شما می‌توانید به راحتی خریدی بسیار عالی انجام دهید. اما در سفر به شهر ایروان در تعطیلات عید نوروز کدام بناها را ببینیم؟ بناهای مختلفی در این شهر وجود دارد که به طور کلی شامل موارد زیر می‌شوند.

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

موزه ماتناداران

  • موزه ماتناداران
  • میدان جمهوری
  • تالار ملی اپرا
  • هزارپله یا کاسکاد
  • آبشار ایروان
  • دریاچه سوان
  • معبد گارنی
  • معبد تاتو

بهترین هتل های موجود در ارمنستان

در کشور ارمنستان هتل‌های مختلفی وجود دارد. اگر شما به دنبال مناسب‌ترین و بهترین هتل در این کشور هستید هتل‌های 5 ستاره‌ی رادیسون بلو، کانتار، گلدن پالاس ایروان و الکساندر می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشند. البته دقت داشته باشید معمولا در تور ارمنستان هتل‌هایی با امکانات بسیار عالی قرار خواهند گرفت.

هتل های ارمنستان

تور اروپا

اگر می‌خواهید سفری متفاوت و خاص در دوران تعطیلات عید نوروز خود داشته باشید تور اروپا و گشت‌وگذار در میان کشورهای اروپایی می‌تواند انتخابی عالی و خاص برای شما باشد. کشورهایی که در قاره اروپا قرار گرفته‌اند همگی دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند. این موضوع باعث می‌شود تا اکثر ایرانیان نیز برای سفر خود در تعطیلات عید نوروز تور اروپا را انتخاب کنند. دقت داشته باشید این تور جزو گران‌ترین گزینه‌ها برای سفر به کشورهای خارجی به حساب می‌آید. اما انتخاب این تور و سفر به کشورهای اروپایی آن هم برای یکبار می‌تواند سفری خاص به ارمغان بیاورد.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

معمولات آژانس‌های بین‌المللی برای تور اروپا شهرهای مختلفی را جهت بازدید افراد در دستور کاری خود قرار می‌دهند. علت آن نیز مشخص است، چرا که شهرهای اروپایی به دلیل وسعت بسیار کم، نزدیکی بسیار کمتری به یکدیگر داشته و گردشگران می‌توانند به راحتی به دیگر نقاط سفر کنند. کشورهایی که به طور عمده در اکثر تورهای اروپا قرار دارند شامل ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و شهرهای رم، فلورانس، بارسلونا، پاریس، سوئیس، هلند، جمهوری چک، اسلوونی و اتریش می‌شوند. دقت داشته باشید برای انتخاب تور اروپا، لازم است تا شما مقدار هزینه بیشتری را صرف کنید تا تعطیلات نوروز  خود را در این کشورها سپری کنید.

دقت داشته باشید آب‌وهوای بیشتر کشورهای اروپایی سرد بوده و شما برای بازدید از برخی از این شهرها و یا کشورهای اروپایی در زمان تعطیلات نوروز لازم است تا لباس‌های گرم همراه خود داشته باشید.

جاهای دیدنی اروپا -  با سفر به اروپا این جاذبه های گردشگری را به هیچ عنوان از دست ندهند.

سفر به اروپا

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

مالزی، مقصدی مناسب برای سفرهای ارزان قیمت

اگر قصد دارید یک سفر خارجی به یکی از کشورهای آسیایی داشته باشید ما کشور مالزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کشور مالزی کشوری است که در شرق آسیا قرار گرفته و از دلایل بسیار مهمی که گردشگران زیادی آن را انتخاب می‌کنند می‌توان به جنگل‌های بسیار انبوه، سواحل بسیار زیبا و خیره کننده و همچنین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن اشاره کرد. یکی از شهرهای توریستی در میان ایرانیان شهر کوالالامپور است که به عنوان پایتخت این کشور به حساب می‌آید. شهرهای دیگری نیز وجود دارد که افراد می‌توانند به هنگام سفر خود به این کشور آن‌ها را مقصد نهایی خود قرار دهند. شهرهایی که می‌توان به پنانگ، لنکاوی، کوتا کینابالو و جورج تاون اشاره کرد. هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود دارای ویژگی‌های گردشگری مختلفی هستند که می‌توانند سفر شما را در دوران تعطیلات عید نوروز خاص‌تر و جذاب‌تر کنند.

جاهای دیدنی مالزی - آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری مالزی

مالزی

تفریحات مختلفی در کشور مالزی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنند. از جمله تفریحاتی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد جنگل‌نوردی، دوچرخه سواری در جنگل، غواصی، بازدید از حیات وحش آزاد در جنگل و پاراگلایدر خواهد بود که همگی اماده خدمت رسانی به گردشگران هستند. 

سنگاپور، پیش قدم در جذب گردشگران خارجی

از دیگر کشورهایی که شما می‌توانید در زمان تعطیلات نوروزی به آن سفر کنید می‌توان به کشور سنگاپور اشاره کرد. این کشور جهت جذب گردشگران خارجی تلاش‌های بسیار زیادی کرده است. بناهای مختلفی را جهت رفاه هر چه بیشتر گردشگران خود قرار داده و این کشور به دلیل داشتن آب‌وهوای بسیار معتدل می‌تواند انتخابی مناسب برای ایرانیان در زمان تعطیلات عید نوروز باشد. چرا که در این زمان بارش باران بسیار کم بوده و گردشگران ایرانی می‌توانند به راحتی به گشت‌وگذار در آن بپردازند. از جمله شهرهای بسیار مهم گردشگری می‌توان به جزیره سنتوسا، بدوک، آنگ موکیو، بوکیت و گیلانگ اشاره کرد.

سنگاپور

در سفر به سنگاپور از کجاها دیدن کنیم؟

باغ گیاه شناسی، کلیسا و موزه چانگی، باغ وحش سنگاپور، اسکله کلارک و موزه تمدن‌های آسیا از جمله جاذبه‌هایی است که ایرانیان و دیگر گردشگران خارجی می‌توانند از آن دیدن کنند. علاوه‌بر این بناها، بناهای تفریحی و گردشگری بسیار زیادی در شهر سنگاپور وجود دارد که می‌توانند انتخابی مناسب برای گردشگران ایرانی باشند.

جاهای دیدنی سنگاپور - در سفرت به سنگاپور حتما اینجاهارو ببین

جاهای دیدنی سنگاپور

دبی، مقصدی در شهر امارات متحده عربی

دبی شهری است که در درون خود مراکز تجاری و تفریحی بسیار زیادی جای داده است. این شهر یکی از شهرهای توریستی در بین دیگر کشورهای حوزه عربی است که مقصد گردشگرانی بوده که از سراسر دنیا و از جمله ایران به آن سفر می‌کنند. این شهر می‌تواند مقصدی بسیار مناسب برای گردشگران ایرانی در ایام عید به حساب بیاید. چرا که آب‌وهوای این شهر در دوران تعطیلات عید نوروز بسیار خوب است.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

اگر از طریق تورهای گردشگری برای سفر خود اقدام می‌نمایید نگران ویزای این کشور نباشید. هنگامی که به دفترهای خدمات مسافرتی می‌روید پس از انجام کارهای مربوطه این دفاتر به شما ویزای دبی نیز خواهند داد. نکته قابل توجه در خصوص این کشور دانستن قوانین آن است.

دبی

تجربه سفر به یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان

تفریحات بسیار متنوعی در این شهر وجود دارد که می‌توان به سافاری در کویر، فلای بورد دبی، ماشین سواری روی آب و تورهای متنوع کشتی کروز اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید در طول سفر خود به این شهر به مراکز خرید این شهر نیز مراجعه کرده و از آن‌ها خرید کنید.

در سفر به شهر دبی چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

اگر قصد دارید با تور به شهر دبی سفر کرده و بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم این شهر عربی آشنا شوید بهتر است تا از غذاهای بومی آن امتحان کنید. غذاهای محلی که شامل هریس، مجبوس، مدروبا، ترید، آش اسارایا، سالونا و آوزی می‌شود.

غذاهای دبی

مقصدهای ارزان برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

اگر می‌خواهید سفری ارزان قیمت در نوروز داشته باشید باید در هزینه‌های خود نهایت دقت و توجه را داشته که برای سفری ارزان در نوروز راه‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید به یک نقطه از جهان سفر کنید بهتر است در طول سال و از قبل به فکر برنامه ریزی برای عید نوروز خود باشید. با این کار دیگر نیاز نیست تا شما هزینه‌های بیشتری را بپردازید. از دیگر نکات جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برنامه ریزی مناسب برای مدیریت بودجه‌ی شما است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به یک شهر توریستی در ایران سفر کنید، می‌توانید جهت اقامت خود سری به اقامتگاه‌های محلی، خانه‌های روستایی و غیره بزنید. معمولا هزینه‌های نهایی اقامت در این نوع محل‌ها نسبت به هتل‌ها کمتر است. همچنین با انتخاب این نوع اقامت‌ها می‌توانید با فرهنگ هر منطقه بیشتر آشنا شوید.

مقصدهای ارزان

همچنین از دیگر راه‌های بسیار کاربردی برای کاهش هزینه‌های سفرهای نوروزی، سفر به صورت گروهی یا کمپ است. از دیگر راهکارهای موثر در جهت کاهش هزینه‌های مربوط به سفر شما، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک بوده که به عنوان مثال شما می‌توانید با انتخاب غذاهای محلی در رستوران‌های محلی، استریت فودها یا غذاهای خیابانی و غذاهای آماده هزینه‌های مربوط به سفر خود را به صورت چشمگیر کاهش دهید.

اگر علاقه بسیار شدیدی به سفرهای خارج از کشور دارید می‌توانید با استفاده از تور اقدام کنید. سفر با تور می‌تواند هزینه‌های مربوط به سفر را بسیار کم‌تر از هر زمان دیگری کند. همچنین برای پروازهای خارج از کشور لازم است تا توجهی خاص به پرواز‌ها و ایرلاین‌ها داشته باشید.

دقت داشته باشید در سفرهای خارجی و چه در سفرهای داخلی وقت خود را صرف دیدن مغازه‌ها و پاساژها نکنید. برای این منظور شما می‌توانید به سراغ بازدید از جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی بروید. این موضوع می‌تواند در جهت کاهش هزینه‌های سفر شما کمک به سزایی کند. همچنین اگر شما عاشق خرید کردن هستید می‌توانید برای کنترل هزینه‌های خود سری به بازارهای محلی بزنید.

اقامت ارزان در سفر

دقت داشته باشید مقصدهای مختلفی در جهان وجود دارند که شما می‌توانید با کنترل هزینه‌ها سفری خاص را برای خود به ارمغان بیاورید. شما می‌توانید برای رفت‌وآمد در سفرهای داخلی از اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. در این صورت شما می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

نکات مهم در سفرهای نوروز ۱۴۰۲

قبل از بستن بار و بندیل خود و سفر به دیگر نقاط لازم است تا برخی نکات را بدانید. این نکات چه برای سفرهای خارجی و چه برای سفرهای داخلی ضروری است و با دانستن آن‌ها شما می‌توانید سفری هر چه بهتر داشته باشید. اولین نکته بسیار مهمی که شما باید آن را بدانید در خصوص  انتشار ویروس کرونا است. بیماری که تا به امروز جان افراد زیادی را گرفته، به همین خاطر رعایت نکات بهداشتی اولین نکته‌ای است که افراد به هنگام سفر باید بدانند و آن‌ها را رعایت کنند. برخی از نکاتی که شما به هنگام سفر و یا قبل از آن باید بدانید در ادامه آمده است.

  • در تمامی مراکز رفاهی، گردشگری و تفریحی پرتوکل‌های بهداشتی را رعایت کنید.
  • زمان زیادی را جهت خرید در مراکز و محیط‌های بسته صرف نکنید.
  • سفر در ایام عید ۱۴۰۲ حتما مدارک هویتی و مدارک لازم درمانی را به همراه خود داشته باشید. همچنین در سفرهای خارجی از شرکت‌های معتبر تور تهیه کنید تا بیمه سلامت دریافت نمایید.
  • برای آشنایی هر چه بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور شما می‌توانید در رستوران‌های سنتی و غذاخوری‌های روباز غذا میل کنید.
  • اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه خود سفر کنید حتما وسیله نقلیه خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین اگر به هنگام شب سفر می‌کنید به اندازه کافی استراحت نمایید.
  • برای سفری هر چه بهتر، لازم است قبل از سفر برنامه‌ای ویژه برای خود تهیه کنید. این برنامه شامل موارد مختلفی می‌شود که می‌تواند شامل مکان‌های مورد بازدید و جاهای دیدنی شود.
  • اگر به جنگل‌ها و مراکز طبیعی سفر می‌کنید مراقب حیوانات باشید و آن‌ها را آزار ندهید.
  • از ریختم زباله در محیط زیست جدا خودداری کنید و به محیط زیست و طبیعت احترام بذارید.
  • قبل از خارج شدن از منزل و رفتن به تعطیلات عید نوروز 1402 لازم است تا تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید. برای این منظور لازم است تا قبل از خارج شدن از بسته بودن شیرهای گاز و آب مطمئن شوید. همچنین از بسته بودن فلکه آب اطمینان حاصل کنید.
  • اگر قرار است از کشور خارج شوید و همراه خود داروی خاصی را می‌برید قبل از سفر مطمئن شوید همراه داشتن این دارو و وارد شدن به کشور مقصد برای شما باعث ایجاد مشکل نشود. قبل از سفر حتما قوانین کشور مقصد را بدانید.

نکات مهم در سفرهای

سخن پایانی

 اگر شما نیز به دنبال مقصدی مناسب برای سفرهای داخلی و یا خارجی هستید و می‌خواهید سفری رویایی برای خود به وجود بیاورید می‌توانید به سراغ شهرهای مختلف ایران بروید. همچنین اگر شما عاشق سفرهای خارجی هستید و می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، انتخاب تور از یک آژانس بین‌المللی می‌تواند انتخابی عالی باشد. به طور کلی شهرهای آنتالیا، استانبول و دبی شهرهایی بسیار نزدیک به ایران بوده که می‌توانند مقصدی عالی برای تعطیلات عید نوروز باشند. اگر تا به الان به یکی از شهرها و یا کشورهایی که در بالا ذکر کردیم سفر کردید می‌توانید ما را از مراکز دیدنی، غذاهای بومی هر منطقه و دیگر نکات در قسمت نظرات آگاه کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر