واحد پول ارمنستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/08
بازدید: 143475
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 افرادی که قصد سفر به ارمنستان را دارند لازم است که در رابطه با هزینه ها و واحد پولی این کشور اطلاعات مناسبی داشته باشند، در ادامه با ما همراه باشد تا به بررسی واحد پول ارمنستان بپردازیم. هزینه های سفر و اقامت در ارمنستان بسیار مناسب بوده و به طور کلی سفر به این شهر نیاز به صرف هزینه بسیاری ندارد، واحد پول ارمنستان( ایروان ) درام می باشد، این واحد پولی که به اختصار "AMD" نامیده می شود نسبتا ارزان بوده هر درام (واحد پول ایروان) برابر با 1240ریال می باشد.

پول رایج کشور ارمنستان

وقتی می‌خواهید همه چیز درباره ارمنستان را باید بدانید مهم ترین چیز دانستن پول رایج آن کشور است که شامل اسکناس و سکه می شود، ارزش سکه های ارمنستان از 10 درام آغاز شده و در نهایت به 500 درام می‌رسد، همچنین اسکناس های ارمنستان از 500 درام شروع شده و ارزشمند ترین آن اسکناس 100 هزار درامی است.

انواع اسکناس های آن به شرح زیر می باشد:

  • 500 درام: اسکناس خاکستری
  • 1000 درام: اسکناس سبز
  • 5000 درام: اسکناس زرد
  • 10,000 درام: اسکناس ارغوانی
  • 20,000 درام: اسکناس قهوه ای
  • 50,000 درام: اسکناس قرمز
  • 100,000 درام: اسکناس آبی

گردشگران باید توجه داشته باشند که برای سفر به هر یک از شهرهای ارمنستان بهتر است که همراه خود دلار داشته باشند و سپس در صرافی های مقصد مورد نظر دلار ها را به درام تبدیل نمایند، برای تبدیل ارز می توانید به صرافی های موجود در سطح شهر مراجعه نمایید که تعداد آن ها بسیار زیاد است، همچنین برخی از هتل های ایروان، بخصوص هتل های 5 ستاره برای سهولت هرچه بیشتر گردشگران دارای صرافی نیز می باشند. همچنین صرافی‌های پایتخت ارمنستان از معتبر‌ترین صرافی‌های این کشور را در خود جای دارد.

اسکناس های ارمنستان
پول رایج ارمنستان
درام های ارمنستان
سکه های رایج ارمنستان

هر درام چند تومان است؟

اگر قصد سفر به ارمنستان را را دارید قطعا این یکی از سوال های شما خواهد بود که داشته باشید، قطعا این یکی از سوال های شما خواهد بود که هر درام چند تومان است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در اسفند ماه سال 1402 هر درام معادل 1,410 ریال ایران است.

واحد پول ارمنستان

هزینه های سفر به ارمنستان

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد هزینه سفر به ارمنستان مناسب است، در ادامه به بررسی هزینه ها در شهر ایروان می پردازیم. افرادی که قصد سفر به ایروان را دارند لازم است بدانند که هزینه تور ایروان بسته به نوع هتل و پرواز در حدود 1.5 تا 4 میلیون تومان می باشد، هزینه پرواز جداگانه به این شهر از 1 میلیون تومان شروع می شود، همچنین افرادی که قصد دارند به صورت زمینی به ایروان سفر کنند باید توجه داشته باشند که قیمت بلیط اتوبوس برای مسیر تهران به ایروان در حدود 200 هزار تومان است.

هزینه اقامت در این شهر از مسائل مهمی می باشد که باید اطلاعات کافی در رابطه با آن داشته باشید، اقامت در هتل های این شهر بسته به نوع آن متفاوت است، هر شب اقامت در هتل های 3 ستاره ایروان در حدود 5000 تا 40000 درام، هتل های 4 ستاره 12000 تا 60000 درام و هتل های لوکس شهر در حدود 15,000 تا 150,000 درام هزینه دارد. لامز به ذکر است که برای پرداخت هزینه ای کمتر می توان با پرداخت شبی 2000 درام( واحد پول ارمنستان ) در هاستل های این شهر اقامت داشت.

قیمت تور ارمنستان - لیست قیمت های ارزان و لحظه آخری با تضمین بهترین قیمت⚡️

هزینه های خورد و خوراک در ارمنستان 

هزینه خوراک در ایروان نسبتا مناسب بوده و افراد برای صرف یک وعده غذا در رستوران های ارزان قیمت شهر باید در حدود 2500 درام بپردازند، همچنین صرف غذا در رستوران های لوکس شهر بیش از 7000 درام هزینه دارد، برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است که خودتان به پخت و پز غذا بپردازید.

در این مقاله به بررسی واحد پول ارمنستان (ایروان) و هزینه های سفر به این کشور پرداختیم تا گردشگران در سفرشان به این کشور اطلاعات مناسبی داشته باشند و بتوانند با مدریت درست هزینه های خود را کاهش بدهند، لازم به ذکر است که نرخ ارز و سایر قیمت های ذکر شده در مطلب مربوط به تاریخ 1 اسفند ماه 1402 بوده و ممکن است در آینده دچار تغییر شود.

واحد پول ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان - سفری هیجان انگیز و کم هزینه به کشوری در همسایگی ایران!

صدهزارتومان چند درام است؟

برای برخی از گردشگرانی که قصد سفر به ارمنستان را دارند، حتی دانستن اینکه 100 هزار تومان چند درام (واحد پول ایروان) می‌شود نیز مهم می‌شود. به همین جهت در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در اسفند ماه 1402هر درام معادل 1,410 ریال است در نتیجه هر صد دارم معادل 12,420 تومان میشود اما با توجه به اینکه قیمت ارز در کشور ما در نوسان زیادی به سر می‌برد، بهتر است که قیمت روز درام را از صرافی‌های معتبر درآورید و سپس به وسیله آن قیمت درامِ 100 هزار تومان خودمان را با آن محاسبه نمایید. یک نکته مهم دیگر برای کسانی که قصد سفر به ارمنستان را دارند اینکه اگر قصد سفر در عید نوروز را دارند، بهتر است از چند ماه قبل نسبت به تهیه درام( واحد پول ارمنستان) مورد خود اقدام کنند، چرا که هر چه بیشتر به عید نوروز نزدیک شویم، با توجه به تقاضای بیشتر، قیمت دلار و بالطبع آن قیمت دیگر ارزها بالاتر خواهد رفت.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. مریم مریم 1402/10/20
    3 نفر پسندیدند
    دلار هم میشه برد یا حتما باید واحد پول خودشون باشه؟
  2. سعیده سعیده 1402/10/13
    6 نفر پسندیدند
    زیاد ارزش پولش بالا نیست ولی فک کنم از مال ایران بالاتر باشه
  3. رامتین رامتین 1402/10/11
    7 نفر پسندیدند
    واحد پول ارمنستان خیلی از پول ما باارزش تره توی جهان؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 152 کاربر