بهترین کشورها برای تحصیل

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6656
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشورهای مختلف دنیا یکی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه دانشجویان بوده و سالانه افراد بسیاری بدین اقدام مهاجرت تحصیلی می کنند. انتخاب مناسب ترین و بهترین کشور برای تحصیل به فاکتور ها و عوامل متعددی بستگی دارد که هر شخص با توجه به شرایط خود باید به بررسی آن ها بپردازد، اما اخیراً کارشناسان فعال در زمینه مهاجرت تحصیلی با در نظر گرفتن معیار های اولیه و بسیار مهم لیستی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل را ارائه کرده اند که در آن نام کشور هایی نظیر ایتالیا، فرانسه، آلمان، آرژانتین و غیره به چشم می خورد و ما در این مقاله به بررسی این کشور ها و علت قرار گیری آن ها در لیست بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان خواهیم پرداخت.

 تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا اولین کشور موجود در لیست بهترین کشور ها برای تحصیل می باشد و مهم ترین علت این امر نیز وجود دانشگاه های معتبر و مطرح در سطح جهان نظیر دانشگاه ساپینزا، دانشگاه بولونیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه تورین و غیره، در این کشور می باشد.

مزایای تحصیل در ایتالیا

  • سطح علمی بالا دانشگاه های ایتالیا

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم تعداد قابل توجهی از دانشگاه های ایتالیا دارای شاخص علمی بسیار بالایی بوده و نام بیش از 30 دانشگاه ایتالیایی در میان دانشگاه های برتر دنیا به چشم می خورد.

  • سهولت در پذیرش دانشگاه های ایتالیا

باید بدانید که دانشگاه های کشور ایتالیا از نظر سهولت ورود به آن ها، دارای رتبه سوم در جهان و رتبه اول در میان کشور های اروپایی می باشند و به همین سبب مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته اند.

 

همه چیز درباره کشور ایتالیا - کشور ایتالیا که بیشترین میزان جاذبه های گردشگری را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است

 

  • امکان تحصیل به زبان های ایتالیایی و انگلیسی در ایتالیا

با اینکه زبان رسمی این کشور ایتالیایی می باشد اما دانشگاه های بسیاری در آن وجود دارند که کلاس های درس انگلیسی برگزار می کنند و متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند با توجه به علایق خود دانشگاه های ایتالیایی و یا انگلیسی زبان را برای تحصیل انتخاب کنند.

  • هزینه مناسب تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل و شهریه در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا در مقایسه با سایر کشور های اروپایی مناسب تر و مقرون به صرفه تر می باشد و باید بدانید که میانگین هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان حدود 600 تا 700 یورو بر آورد شده است.

  • امکان سفر به کشور های اتحادیه اروپا در زمان تحصیل

ایتالیا یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد و به همین جهت دانشجویان خارجی که در  این کشور مشغول به تحصیل هستند، می توانند بدون ویزا به سایر کشور های عضو پیمان شنگن سفر کنند.

معایب تحصیل در ایتالیا

  • نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی در ایتالیا

چنانچه قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را دارید باید در نظر داشته باشید که امکان دو زبانه شدن در این کشور وجود دارد و مردم کشور ایتالیا، انگلیسی زبان نیستند به همین جهت متقاضیانی که دانشگاه های انگلیسی را برای ادامه تحصیل در ایتالیا انتخاب می کنند نیز برای برقراری ارتباط با مردم این کشور ناگزیر به فراگیری زبان ایتالیایی هستند. همچنین گردشگران تور ایتالیا نیز این مورد را باید در سفر خود در نظر داشته باشند.

 

تحصیل در اسپانیا

اسپانیا یکی از مقاصد رویایی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند به شمار می آید و سالانه افراد بسیاری برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می کنند، خوب است بدانید که تحصیل در تمامی رشته های دانشگاهی در کشور اسپانیا امکان پذیر بوده و دولت این کشور همواره در تلاش است که با افزایش سطح علمی دانشگاه های خود دانشجو های برتر دنیا را جذب کند، به همین جهت نیز این کشور در لیست بهترین دانشگاه ها برای تحصیل قرار گرفته است. 

مزایای تحصیل در اسپانیا

  • دانشگاه های معتبر در اسپانیا

برخی از دانشگاه های کشور اسپانیا دارای رنک بسیار بالایی در میان سایر دانشگاه های دنیا هستند و در تمامی آن ها از آخرین تکنولوژی ها و متد های آموزشی استفاده می شود، البته باید بدانید که تعداد این دانشگاه ها کم بوده و گرفتن پذیرش در آن ها کمی دشوار به نظر می رسد.

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و در تمامی رشته های دانشگاهی برای متقاضیان تحصیل در کشور اسپانیا فراهم است و افراد می توانند دانشگاه ها و کالج های انگلیسی زبان را برای تحصیل انتخاب کنند. 

  • هزینه تحصیل نسبتاً مناسب در اسپانیا

هزینه های تحصیل در کشور اسپانیا با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر متغییر است و باید توجه داشته باشید که تحصیل در اسپانیا تنها نسبت به سایر کشور ها نظیر سوئیس و انگلستان هزینه کمتری دارد و برای برخی از افراد مقرون به صرفه به شمار می آید، لازم به ذکر است که هزینه زندگی در این کشور بسته به شهر مورد نظر ماهانه بین 800 تا 1300 یورو متفاوت است.

 

 

آشنایی با کشور اسپانیا - دین، اقتصاد، زبان، فرهنگ و هر آنچه که باید در مورد اسپانیا بدانید!

 

  • امکان اشتغال دانشجویان خارجی در اسپانیا

دانشجویان بین المللی کشور اسپانیا می توانند در کنار تحصیل به انجام کار های نیمه وقت نیز بپردازند و در هفته اجازه 20 ساعت کار در این کشور را دارند.

  • امکان سفر به کشور های عضو پیمان شنگن

با توجه به اینکه اسپانیا از کشور های عضو پیمان شنگن می باشد، تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور اجازه سفر و اقامت بدون ویزا به سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا را دارند.

معایب تحصیل در اسپانیا

  • الزام فراگیری زبان اسپانیایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی

تمامی متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا باید به زبان اسپانیایی مسلط باشند چرا که کلاس های درس مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی برگزار می شوند.

  • هزینه های تحصیل در اسپانیا

همانطور که در بخش مزایای تحصیل در اسپانیا اشاره کردیم این کشور نسبت به برخی از سایر کشور های اروپایی هزینه مقرون به صرفه تری دارد اما متقاضیان باید توجه داشته باشند که این هزینه ها تنها برای برخی از افراد مناسب است و ممکن است بسیاری از افراد توانایی تأمین هزینه های تحصیل در اسپانیا را نداشته باشند.

 

 

 

 

 

تحصیل در انگلستان

امروزه افراد بسیاری متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان هستند و علت این امر نیز شرایط زندگی بسیار مناسب و همچنین وجود دانشگاه های بسیار معتبر نظیر کمبریج و آکسفورد در این کشور می باشد.

مزایای تحصیل در انگلستان

  • زبان رسمی انگلیسی

باید بدانید که زبان رسمی کشور انگلستان، انگلیسی بوده و تمامی رشته ها در تمامی مقاطع به این زبان ارائه می شوند و دانشجویان خارجی تنها به فراگیری زبان انگلیسی نیاز خواهند داشت، همچنین افراد با تسلط به انگلیسی مشکلی در برقراری ارتباط با مردم این کشور نخواهند داشت.

  • شرایط مناسب زندگی در انگلستان

کشور انگلستان یکی از بهترین کشور ها برای زندگی به شمار می آید و علت این امر نیز کاهش نرخ بیکاری و فقر در سال های اخیر، ارائه خدمات رفاهی متعدد به شهروندان و همچنین فرهنگ و تفکر مدرن حاکم بر جامعه می باشد.

  • اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه های انگلستان

با توجه به اینکه اغلب دانشگاه های موجود در کشور انگلستان دارای شهرت و اعتبار جهانی می باشند مدارک صادره از این دانشگاه ها نیز نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی بسیار معتبر بوده و افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند می توانند با استفاده از مدرک خود در تمامی کشور های جهان مشغول به کار شوند.

  • مدت زمان تحصیل کوتاه تر در انگلستان

در کشور انگلستان مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ، بر خلاف سایر کشور ها سه سال و در مقطع کارشناسی ارشد یک سال می باشد که این موضوع از نظر شهریه و هزینه های زندگی به نفع دانشجویان خارجی است.

 

همه چیز درباره ی کشور انگلیس - اولین کشور صنعتی جهان و تاثیرگذارترین کشور در اروپا

  • امکان اشتغال به کار هنگام تحصیل در انگلستان

چنانچه قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارید باید بدانید که دانشجویان خارجی این کشور اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند و می توانند از این طریق بخشی از مخارج خود را تأمین کنند.

معایب تحصیل در انگلستان

  • فرهنگ کاملاً مدرن انگلستان

همانطور که پیش تر اشاره کردیم فرهنگ بسیاری مدرنی بر جامعه انگلستان حاکم است و اختلاف فرهنگی در چنین جوامعی می تواند برای دانشجویان خارجی کمی خطرناک باشد.

  • هزینه های بالای تحصیل و زندگی در انگلستان

هزینه های زندگی و تحصیل در کشور انگلستان بسیار بالا (بین 800 تا 1000 پوند در ماه) بوده و تأمین این هزینه ها ممکن است برای تمامی متقاضیان امکان پذیر نباشد.

  • شرایط نسبتاً سخت برای پذیرش دانشجو در انگلستان

دانشگاه های کشور انگلستان به سبب اعتبار بسیاری که دارند همواره به دنبال جذب بهترین دانشجویان از کشور های مختلف دنیا می باشند و به همین دلیل دریافت پذیرش از آن ها به هیچ وجه کار آسانی نیست.

 

تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه از دیگر مقاصد پر طرفدار در میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد و سالانه افراد زیادی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام می کنند، عوامل مختلفی کشور فرانسه را به یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل تبدیل کرده است که برخی از آن ها عبارتند از دارا بودن دانشگاه ها معتبر، هزینه های تحصیل مناسب و غیره.

مزایای تحصیل در فرانسه

  • دانشگاه های معتبر فرانسه

در رده بندی دانشگاه های جهان، دانشگاه های کشور فرانسه دارای جایگاه بسیار مناسبی می باشند و به طبع مدارکی که از این دانشگاه ها صادر می شوند دارای ارزش و اعتبار بسیار زیادی هستند.

  • امکان تحصیل رایگان در فرانسه

دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های دولتی و مطرح کشور فرانسه به صورت رایگان و بدون پرداخت شهریه مشغول به تحصیل شوند و این مورد یکی از قابل توجه ترین مزایای تحصیل در فرانسه می باشد. فرانسه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رایگان به حساب می آید.

  • امکان اشتغال به کار در دوران دانشجویی

دانشجویان کشور فرانسه می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه های این کشور به منظور تأمین بخشی هیزنه های خود به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

 

همه چیز درباره فرانسه - آشنایی با تاریخ و فرهنگ و مردمان کشور فرانسه

معایب تحصیل در فرانسه

  • لزوم فرا گیری زبان فرانسوی

با توجه به اینکه زبان رسمی این کشور، فرانسوی می باشد متقاضیان تحصیل در فرانسه برای شرکت در کلاس های درس و همچنین برقراری ارتباط با فرانسوی ها ناچار به یادگیری زبان فرانسوی هستند. 

  • هزینه های بالای زندگی در فراتسه

نام کشور فرانسه همواره در میان گران ترین کشور ها برای زندگی به چشم می خورد و تأمین هزینه های زندگی در این کشور به آسانی امکان پذیر نمی باشد، باید بدانید که میانگین هزینه های زندگی برای یک ماه در کشور فرانسه بسته به شهر و محل اقامت بین 600 تا 1200 یورو است.

 

 

تحصیل در کشور آلمان

کشور آلمان در سال های اخیر با توجه به پیشرفت های چشم گیری که در زمینه های مختلف داشته است و همچنین حذف هزینه تحصیل برای دانشجویان محلی و بین المللی توانسته در میان بهترین کشور ها برای تحصیل قرار بگیرد و افراد بسیاری مایل اند این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

مزایای تحصیل در آلمان

  • تحصیل رایگان در آلمان

دولت آلمان در سال های اخیر سیاست های جدیدی مبنی بر حذف هزینه های تحصیل در این کشور اتخاذ کرده است و علاوه بر هزینه های تحصیل، سایر هزینه های فرد دانشجو را نیز پرداخت می کند و این امر یکی از علل اصلی قرار گیری آلمان در لیست بهترین کشور ها برای تحصیل می باشد.

  • اعتبار مدارک دانشگاه های آلمان

دانشگاه های معتبر بسیاری در کشور آلمان وجود دارد که دارای مدارک معتبر در سطح جهانی می باشند و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور می شوند می توانند به راحتی در تمامی کشور های دنیا با استفاده از مدارک تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

 

همه چیز درباره ی آلمان -  آلمان یکی از صنعتی ترین کشور های جهان و ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا است

معایب تحصیل در آلمان

  • الزام یادگیری زبان آلمانی

برای تحصیل در کشور آلمان حتی اگر برنامه تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد، مجبور به یادگیری زبان آلمانی هستید چرا که تمامی مردم این کشور به زبان های آلمانی تکلم می کنند و دانشجویان خارجی بدون فراگیری آلمانی قادر به برقراری ارتباط با آن ها نخواهند بود.

  • عدم وجود امکانات دانشجویی در آلمان

اگر انتظار خدمات و امکانات دانشجویی متعدد را دارید پیش از انتخاب کشور آلمان برای تحصیل باید بدانید که اغلب دانشگاه های این کشور فاقد امکانات و خدمات دانشجویی هستند و در صورت وجود نیز برای استفاده از آن ها باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

  • سیستم آموزشی متفاوت در آلمان

در کشور آلمان سیستم آموزشی تا حد زیادی با سایر کشور ها متفاوت است و این تفاوت در ابتدا ممکن است برای دانشجویان گیج کننده باشد.

 

 

 

تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا یکی از پیشگامان در عرصه جذب دانشجوی بین المللی می باشد و در حاضر بیش از 1100 موسسه و دانشگاه معتبر در این کشور فعالیت دارند، افرادی که استرالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند در واقع گامی بزرگ در راستای داشتن زندگی موفق بر می دارند.

مزایای تحصیل در استرالیا

  • دانشگاه ها و موسسات معتبر در استرالیا

این کشور مملوء از موسسه های آموزشی و دانشگاه های معتبر می باشد که خدمات آموزشی بسیار با کیفیتی را به دانشجویان خود ارائه می دهند و به همین جهت نیز مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

  • امکان اشتغال به کار در دوران دانشجویی

دانشجویان بین المللی کشور استرالیا در هنگام تحصیل همانند سایر کشور ها می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کرده و بخشی از هزینه های خود را تأمین کنند.

 

استرالیا - کوچکترین قاره جهان و ششمین کشور بزرگ در جهان

 

  • امکان دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در استرالیا

اغلب کارفارمایان استرالیایی مایل اند که کارکنان خود را از میان فارغ التحصیلان این کشور انتخاب کنند به همین جهت افراد می توانند پس از پایان تحصیلات خود در این کشور مشغول به کار شده و اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند.

  • زبان رسمی کشور استرالیا

با توجه به اینکه زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی می باشد متقضیان تحصیل در این کشور مشکل دو زبانه شدن را ندارند و تنها باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

معایب تحصیل در استرالیا

  • هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا

اقامت و تحصیل در کشور استرالیا پر هزینه بوده و تأمین این هزینه ها با حقوق دانشجویی امکان پذیر نمی باشد، خوب است بدانید که هزینه زندگی در شهر های استرالیا به طور میانگین، سالانه 20 هزار دلار می باشد. استرالیا جرء بهترین کشورها برای تحصیل و زندگی به شمار می رود. 

 

 

 

تحصیل در آرژانتین

کشور آرژانتین دارای شرایط ویژه و نسبتاً آسانی برای صدور ویزای تحصیلی می باشد و به همین سبب مورد توجه متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است.

در این کشور بیش از 100 نهاد آموزش عالی در حال فعالیت و ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان سراسر دنیا، وجود دارد که نزدیک به نیمی از آن ها دولتی می باشند.

مزایای تحصیل در آرژانتین

  • استاندارد بالای دانشگاه های آرژانتین

برخی از دانشگاه های کشور آرژانتین جزء برترین دانشگاه های دنیا به شمار می آیند و دارای اعتبار بین المللس هستند، باید بدانید که تمامی نهاد های آموزش عالی موجود در این کشور خدمات آموزشی خود را بر اساس به روز ترین متد های آموزشی دنیا ارائه می دهند.

  • هزینه تحصیل و زندگی مناسب در آرژانتین

زندگی و تحصیل در کشور آرژانتین به نسبت برخی دیگر از کشور های اروپایی کم هزینه تر بوده و این امر یکی از اساسی ترین دلایل قرارگیری کشور آرژانتین در میان بهترین کشور ها برای تحصیل می باشد، لازم به ذکر است که هزینه زندگی دانشجویی در این کشور بسته به نوع زندگی بین 2500 تا 4500 دلار به ازای یک سال بوده و تأمین آن به سادگی امکان پذیر است.

  • شرایط زندگی عالی در آرژانتین

کشور آرژانتین با ارائه خدمات رفاهی متعدد به شهروندان و مردم ساکن این کشور یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای زندگی به شمار می آید و متقاضیان تحصیل در آرژانتین می توانند با استفاده از امکانات رفاهی موجود در کشور آرژانتین زندگی بسیار راحتی را در آن تجربه کنند.

 

همه چیز در مورد کشور آرژانتین - آرژانتین یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که با نام رسمی جمهوری آرژانتین شناخته می شود

معایب تحصیل در آرژانتین

  • الزام فراگیری زبان اسپانیایی

زبان رسمی کشور آرژانتین، اسپانیایی می باشد و به همین جهت متقاضیان تحصیل در این کشور برای برقراری ارتباط با مردم آرژانتین و همچنین شرکت در اغلب کلاس های آموزشی ناگزیر به یادگیری زبان اسپانیایی هستند.

  • دانشگاه های سخت گیر آرژانتین

دانشگاه های کشور آرژانتین با توجه به رنک علمی بالایی که دارند همواره در صدد تربیت و آموزش برترین دانشجو های جهان هستند و به همین جهت تحصیل در این دانشگاه ها کار آسانی نبوده و دانشجویان هنگام تحصیل در دانشگاه های آرژانتین باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

 

 

تحصیل در کانادا

کشور کانادا در سال های اخیر به یکی از پر طرفدار ترین مقاصد برای ادامه تحصیل تبدیل شده است و علت این امر نیز کیفیت بالای زندگی، تحصیل و همچنین پیشرفت این کشور در زمینه های مختلف می باشد.

مزایای تحصیل در کانادا

  • دانشگاه های برتر کانادا

بسیاری از دانشگاه های موجود در کشور کانادا جزء دانشگاه های مطرح و شناخته شده جهان می باشند و دانشجویان می توانند مدارک بسیار معتبری را از این دانشگاه ها دریافت کنند.

  • هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در کانادا

هزینه های مناسب تحصیل و زندگی کانادا را به یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل تبدیل کرده است و افراد می توانند با کار دانشجویی هزینه های زندگی خود در کانادا را تأمین کرده و در شرایط اقتصادی مناسب دوران دانشجویی خود را سپری کنند.

  • امکان دریافت اقامت دائم پس از گذراندن دوره دانشجویی در کانادا

افراد فارغ التحصیل از دانشگاه ها کانادا امتیاز ویژه ای برای دریافت اقامت دائم این کشور دریافت می کنند، چرا که بسیاری از کارفرمایان کانادایی مایل به استخدام فارغ التحصیلان این کشور هستند و امکان دریافت اقامت دائم برای افرادی که موفق به یافتن شغل در این کشور می شوند، فراهم است.

 

اختلاف ساعت ایران و کانادا - این مقاله به اختلاف ساعت بین ایران و کانادا اختصاص دارد.

  • امکان اشتغال به کار در زمان دانشجویی در کانادا

دانشجویان کانادا نیز اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند و این میزان کار می تواند بخشی از هزینه های آن ها را تأمین کند.

معایب تحصیل در کانادا

  • چند زبانی در کشور کانادا

کشور کانادا دارای دو زبان اصلی می باشد که عبارتند از فرانسوی و انگلیسی، فراگیری یکی این دو زبان برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در کانادا (به خصوص در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد) هستند، الزامی می باشد.

  • شرایط آب و هوایی نا مساعد در کانادا

کشور کانادا با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته است دارای آب و هوایی بسیار سرد می باشد و تحمل این شرایط جوی ممکن است برای دانشجویان خارجی کمی دشوار باشد.

البته لازم به ذکر است که بگوییم ایالات متحده آمریکا با وجود دانشگاه هاروارد شهر کمبریج، جزء بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی می باشد. 

 

 

تحصیل در اکراین

اکراین نیز یکی از بهترین و مناسب ترین مقاصد برای ادامه تحصیل به شمار می آید و علت این امر نیز سطح بالا و کیفیت سیستم آموزشی این کشور می باشد، خوب است بدانید که در این کشور 1400 موسسه تحقیقاتی و 330 نهاد آموزش عالی وجود دارد که همواره در حال ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان این کشور و همچنین دانشجویان بین المللی هستند.

مزایای تحصیل در اکراین

  • اعتبار جهانی دانشگاه های اکراین

مدرک صادر شده از اغلب دانشگاه های کشور اکراین دارای اعتبار و ارزش جهانی می باشند و دانشجویان با استفاده از مدارک صادره از این دانشگاه ها، می توانند در تمامی کشور های مطرح دنیا مشغول به کار شوند.

  • هزینه های تحصیل و زندگی مناسب

اکراین با اینکه یکی از کشور های اروپایی می باشد اما هزینه های مربوط به تحصیل و به طور کلی هزینه زندگی در شهر های آن بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشور های اروپایی بوده و دانشجویان به سادگی می توانند هزینه های خود را در دوران دانشجویی تأمین کنند، بد نیست بدانید که میانگین هزینه زندگی در شهر های مختلف این کشور برای هر ماه حدود 250 تا 800 دلار می باشد.

معایب تحصیل در اکراین

  • نا امنی در شهر های اکراین

یکی از نکاتی که دانشجویان هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود باید به آن توجه کنند، امنیت کشور مورد نظر می باشد، متاسفانه شهر های کشور اکراین در سال های اخیر درگیر جنگ بوده و امنیت لازم برای زندگی راحت را ندارند، اما توجه داشته باشید که علارغم این نا امنی ها دولت اکراین سعی در برقراری امنیت دانشجویان خارجی و بین المللی دارد و امن ترین شهر های این کشور عبارتند از کی یف، اودسا و خارکف.

  • یادگیری زبان اکراینی 

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اکراین وجود دارد اما با توجه به اینکه زبان رسمی این کشور زبان اکراینی است دانشجویان بین المللی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند برای برقراری ارتباط با مردم آن نیاز به یادگیری زبان اکراینی دارند.

 

 

 

تحصیل در مالزی

مالزی با وجود اینکه کشوری آسیایی می باشد، در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری در زمینه های مختلف داشته و به سبب همین پیشرفت ها نظر بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را به سوی خود جلب کرده است و سالانه ایرانیان بسیاری نسبت به دریافت ویزای تحصیلی مالزی اقدام می کنند.

مزایای تحصیل در مالزی

  • هزینه های زندگی و تحصیل مقرون به صرفه در مالزی

همانطور که می دانید مالزی کشوری آسیایی بوده و هزینه زندگی در آن قابل مقایسه با کشور های اروپایی نمی باشد و دانشجویان می توانند با صرف هزینه کمتری (سالانه حدود 800 تا 12 هزار دلار بسته به مقطع تحصیلی) در این کشور به تحصیل مشغول شوند.

  • جایگاه علمی مناسب دانشگاه های مالزی

دانشگاه های مالزی از نظر علمی دارای جایگاه بسیار مناسبی می باشد و مدارک صادر شده توسط این دانشگاه ها اعتبار بسیاری در سطح جهان دارند.

 

مالزی  - همه چیز در رابطه با کشور مالزی

معایب تحصیل در مالزی

  • کیفیت زندگی معمولی در مالزی

کشور مالزی به نسبت سایر کشور های موجود در لیست بهترین کشور ها برای تحصیل، از کیفیت زندگی پایین تری برخوردار است و افراد متقاضی تحصیل در این کشور باید بدانند که رفاه نسبی در مالزی وجود دارد اما اگر مایل اید در شرایط زندگی مطلوب تحصیل کنید مالزی مقصد مناسبی برای شما نمی باشد.

  • الزام فراگیری زبان مالزیایی

مالزیایی زبان رسمی کشور مالزی می باشد و دانشجویان این کشور فارغ از اینکه برنامه تحصیلی آن ها به چه زبانی می باشد، ناچار به فرا گیری زبان مالزیایی یا مالایی هستند. 

در این مقاله سعی کردیم مناسب ترین کشور ها برای تحصیل را معرفی و بررسی نماییم اما باید توجه داشته باشید که کشور های دیگری نظیر ژاپن و کاستاریکا نیز از بهترین کشور ها برای تحصیل محسوب می شوند و افراد بسیاری مایل به تحصیل در آن ها می باشند.

 

پایتخت کشورها - اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 172 کاربر