آخرین های

جاذبه های گردشگری

دشت سوسن ایذه
انتشار: 1403/05/04 برورسانی: 1403/05/04
همه چیز درباره دشت سوسن ایذه | مسیر دسترسی + تفریحات

اگر قرار باشد یک نقطه از استان خوزستان را به‌عنوان تنها جایی از این استان که می‌توانید از آن دیدن کنید، انتخاب نمایید، حتما این نقطه دشت سوسن خواهد بود. این دشت در 37 کیلومتری شهر ایذه قرار گرفته است و پر از گل‌های شقایق، نرگس و یاسی است که با علف‌های سبز اطرافشان تزیین شده‌اند.

گلستانکوه خوانسار
انتشار: 1403/05/02 برورسانی: 1403/05/03
گلستان کوه خوانسار منطقه حفاظت شده | سرزمین لاله های واژگون

آیا تاکنون یک دشت پر از لاله‌های واژگون دیده‌اید؟ انگار که طبیعت برایتان فرش قرمز پهن کرده باشد تا در خانه‌اش مهمان‌ شوید. چنین منظره‌ای که یکی از زیباترین قاب‌های طبیعت استان اصفهان است را می‌توان در گلستان کوه خوانسار مشاهده کرد. این منطقه حفاظت شده در 150 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره این جاذبه طبیعی بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

جاهای دیدنی اهواز
انتشار: 1403/04/23 برورسانی: 1403/04/23
آشنایی با 10 مورد از جاهای دیدنی اهواز + هزینه و زمان بازدید

تصور کنید مشرف به رودخانه کارون نشسته‌اید و به این فکر می‌کنید بعد از اینکه توانستید از تماشای این رودخانه دل بکنید، راهی بازدید از کدام جاذبه شهر اهواز شوید. اهواز یکی از شهرهای زیبای استان خوزستان است که مردم خونگرم  مهربانش شهرت دارد. اما در این شهر جاذبه‌های زیادی هم برای بازدید وجود دارد. در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی اهواز را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید با این دیدنی‌ها آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

جاهای دیدنی جواهرده
انتشار: 1403/04/16 برورسانی: 1403/04/18
جاهای دیدنی جواهرده؛ از دریاچه قو تا دشت لپاسر + آدرس و عکس

نقشه راه خود را قبل از سفر به جواهرده مشخص کنید. از طریق آشنایی با جاهای دیدنی جواهرده می‌توانید در زمان سفر به این روستای زیبا، برای بازدید از همه آن‌ها برنامه داشته باشید. به منظور تجربه یک سفر مفیدتر، در این بخش مهم‌ترین جاذبه ‌های گردشگری جواهرده را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید بر اساس یک برنامه‌ریزی درست از همه آن‌ها لذت ببرید. جاهای دیدنی این روستا تلفیقی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که البته اغلب آن‌ها طبیعی هستند. همراه ما باشید و به دل جاذبه‌های زیبا و شگفت‌انگیز جواهرده رامسر بزنید.

جاهای دیدنی شهرکرد
انتشار: 1403/04/13 برورسانی: 1403/04/18
جاهای دیدنی شهرکرد؛ آشنایی با جاذبه و تفریحات + آدرس و عکس

طبیعتی بکر و سفری که مسلما از تجربه آن پشیمان نمی‌شوید! اگر دوست دارید به مکانی سفر کنید که هم از طبیعتی ناب لذت ببرید و هم به دیدن جاذبه‌های تاریخی و قلعه‌های زیبا بروید، پیشنهاد می‌کنیم شهرکرد را در اولویت قرار دهید. این شهر که در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد، به آبشارهای حیرت‌انگیز و طبیعتی بکر معروف است. همراه ما باشید تا با مهم‌ترین جاهای دیدنی شهرکرد آشنا شوید و نقشه راه برای بازدید از آن‌ها داشته باشید.

زندان آلکاتراز
انتشار: 1403/04/12 برورسانی: 1403/04/18
آلکاتراز، مخوف‌ترین زندان تاریخ | تاریخچه + فرارهای موفق

حتی مخوف‌ترین جنایتکاران نیز از زندان آلکاتراز و احتمال حضور در آن وحشت داشتند. زندانی که به جای قرارگیری در خشکی، در جزیره‌ای نزدیک سانفرانسیسکو ساخته شد تا تبدیل به کابوس شبانه‌روزی خلافکاران شود. البته این زندان همیشه هم به عنوان عاملی بازدارنده برای خلافکاران رده بالای کشور آمریکا مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. در برخی از مقاطع تاریخی این زندان، محل اسکان افرادی بعضا بی‌گناه هم بود.

جاهای دیدنی صومعه سرا
انتشار: 1403/04/10 برورسانی: 1403/04/18
آشنایی با جاهای دیدنی صومعه سرا؛ شهر تالاب ها + مسیر دسترسی

در استان سرسبز گیلان شهری به نام صومعه‌سرا وجود دارد که سالانه عده زیادی از گردشگران آن را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. جاهای دیدنی صومعه سرا آنقدر زیاد است که بتواند شما را برای چند روزی سرگرم کند و سفر خوبی را برایتان رقم بزند. در این مقاله قصد داریم این جاذبه‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

روستای امامزاده ابراهیم
انتشار: 1403/04/09 برورسانی: 1403/04/18
روستای امامزاده ابراهیم | جواهر سبز گیلان + عکس و آدرس

به امامزاده ابراهیم فقط به چشم یک مقبره یا مکان مذهبی نگاه نکنید. امامزاده ابراهیم شفت در حقیقت نام یک روستای زیبا در استان گیلان است که در ارتفاع قرار داشته و آب و هوای دلنشینی دارد. این مقبره به عنوان یک مکان مقدس در روستا، سبب شده تا این روستا با نام روستای امامزاده ابراهیم شناخته شود. اگر به این روستا بروید چشم‌اندازی فوق‌العاده از یک منظره کوهستانی می‌بینید که پر از درخت و زمین‌های شالیزار است. برای آشنایی بیشتر با این روستا پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید و قبل از راهی شدن اطلاعات کاربردی در خصوص آن کسب کنید.

خانه لاری ها
انتشار: 1403/04/08 برورسانی: 1403/04/18
خانه لاری ها | تاریخچه و معماری + بخش های مختلف و آدرس

لار شهری است در استان فارس اما خانه لاری‌ها یک بنای قدیمی است که در یزد قرار دارد. ماجرا چیست؟ چرا باید روی یک خانه قدیمی یزد نام شهری در استان فارس را بگذارند؟ در این مطلب قرار است داستان این خانه را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به شنیدن این روایت هستید و دوست دارید بیشتر با بخش‌های مختلف این خانه تاریخی آشنا شوید؛ با ما تا انتهای این مقاله از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

قدمگاه امام رضا
انتشار: 1403/04/07 برورسانی: 1403/04/18
آشنایی با قدمگاه امام رضا (ع) در اندیمشک + تاریخچه و روایت ها

در شهرک امام رضای اندیمشک، یک بنای مذهبی به نام قدمگاه امام رضا وجود دارد که گفته می‌شود زمانی که این امام شهید از عراق به ایران وارد شده، برای مدتی این مکان را به‌عنوان محل اتراق خود انتخاب کرده است. حالا این قدمگاه یکی از مورد احترام‌ترین مکان‌های مذهبی در خوزستان است. در این مطلب قصد داریم هر آنچه را لازم است درباره قدمگاه امام رضا بدانید بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مسجد جامع مکی
انتشار: 1403/03/30 برورسانی: 1403/04/18
مسجد جامع مکی زاهدان | تلفیقی از هنر اسلامی و عثمانی + و آدرس

سیستان و بلوچستان را بدون بازدید از مسجد مکی زاهدان ترک نکنید. مسجد جامع زاهدان که به مسجد مکی معروف است، یکی از بزرگ‌ترین مساجد اهل سنت در این شهر محسوب می‌شود که با معماری و جذابیت‌های منحصر به فرد خود به یکی از جاهای دیدنی اصلی زاهدان تبدیل شده است. هر ساله هزاران گردشگر به دلیل معماری و زیبایی‌های خاص این مسجد از آن دیدن می‌کنند. همراه ما باشید تا با شاهکار معماری اسلامی و عثمانی و تاریخچه آن بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی ساری
انتشار: 1403/03/24 برورسانی: 1403/03/24
جاهای دیدنی ساری | معرفی جاذبه طبیعی و تاریخی + عکس و آدرس

طبیعت بکر و جاذبه‌های زیبای ساری را دست کم نگیرید. ساری، همان شهر بزرگ شمال کشور است که در استان مازندران قرار داشته و راه آهن سراسری ایران از آن عبور کرده است. این شهر از گذشته‌های دور حائز اهمیت بوده و زمانی در دوره قاجار، پایتخت دولت آقا محمدخان بوده است. از آنجایی که ساری شاهراه اصلی شرق به مرکز ایران را تشکیل می‌دهد، هنوز هم جایگاه و موقعیت جغرافیایی مهمی دارد. این شهر در مجاورت با کوه، جنگل و دریا میزبان طبیعتی بکر در شمال ایران بوده و جاهای تفریحی ساری بی‌شمار است. اگر مشتاق هستید با طبیعت بکر و جاهای دیدنی ساری آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است