لندیگراف قشم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/04
بازدید: 240813
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر به جزیره قشم برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به صورت زمینی و هوایی امکان‌‌پذیر است. یکی از روش‌های نسبتا رایج برای رفتن به این جزیره زیبا، روش زمینی و با ماشین شخصی است. در صورتی که شما هم قصد دارید با ماشین شخصی خودتان به این جزیره سفر کنید قطعا با این سوال مواجه می‌شوید که چطور باید ماشین‌تان را از بندرعباس به قشم منتقل کنید؟ برای انتقال ماشین به قشم تنها یک راه وجود دارد که آن هم استفاده از لندیگراف قشم است. لندیگراف قشم یا شناورهای خودرو، در بندرها به منظور انتقال ماشین و بارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چطور باید از لندیگراف قشم استفاده کنیم؟ هزینه آن چقدر است؟ از چه طریقی باید این کار را انجام دهیم و اطلاعات تماس لندیگراف قشم چیست؟ در ادامه قصد داریم به معرفی کامل لندیگراف قشم بپردازیم و راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. 

لندیگراف قشم

حمل ماشین به قشم با لندیگراف چگونه است؟

اگر انتخاب‌تان را کرده‌اید و تصمیم دارید از راه‌های زمینی و با ماشین شخصی به قشم بروید، دو راه دارید؛ راه اول این است که تا بندرعباس با ماشین شخصی بروید و در آن جا ماشین را داخل پارکینگ بگذارید. بعد از آن لازم است از بندرعباس با تاکسی به شهید حقانی رفته و با استفاده از شناورهای مسافربری به قشم بروید. این روش مسلما مقرون به صرفه نیست. 
اصولا بیشتر افراد برای رفتن به قشم با ماشین شخصی، ابتدا به بندعباس رفته و از بندر پل با استفاده از لندیگراف قشم، ماشین را به قشم منتقل می‌کنند. لندیگراف قشم هر روز از بندر پل بندرعباس تا بندر لافت قشم در حرکت است. لازم است بدانید لندیگراف‌ها هر روز از ساعت 6 صبح تا 11 شب در رفت و آمد هستند. بنابراین می‌توانید در این بازه زمانی به راحتی ماشین خود را از بندرعباس به قشم منتقل کنید. 

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

فاصله بندرعباس تا جزیره قشم با لندیگراف چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که قبل از استفاده از لندیگراف ذهن را مشغول می‌کند این است که فاصله زمانی بندرعباس تا جزیره قشم با لندیگراف چقدر است؟ چقدر طول می‌کشد تا ماشین شخصی شما این مسافت را با لندیگراف طی کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فاصله بندر پل تا جزیره قشم در مجموع 3 کیلومتر است. این مسافت حدود 15 تا 30 دقیقه با لندیگراف طول می‌کشد.

فاصله بندرعباس تا جزیره قشم چقدر است؟

هزینه حمل خودرو از بندرعباس به قشم

هزینه حمل خودرو از بندرعباس به قشم شامل هزینه لندیگراف و عوارض ورود خودرو به جزیره قشم است. در واقع شما باید هزینه لندیگراف را جداگانه پرداخت کنید و در کنار آن مبلغی را به  عنوان عوارضی خودرو برای ورود به جزیره قشم پرداخت کنید. در حال حاضر یعنی در سال 1403، هزینه و عوارض ورود خودرو به جزیره قشم بین 300 تا 600 هزار تومان است. در کنار این هزینه ها، هزینه لندیگراف و تهیه بلیط مربوطه نیز هست که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

هزینه سفر به قشم - برای سفر کردن به جزیره زیبای قشم چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت لندیگراف از بندر پل به قشم 1403

قیمت لندیگراف از بندر پل به قشم در سال 1403، یکی از فاکتورهای مهمی است که قبل از سفر به این شهر با خودروی شخصی باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی هزینه لندیگراف در قشم ارزان‌تر از کیش است. بنابراین بدون نیاز به پرداخت هزینه سنگین، با مبلغی نسبتا مناسب می‌توانید از لندیگراف برای انتقال ماشین خود استفاده کنید. لازم است بدانید تعداد سرنشینان خودرو در هزینه نهایی تاثیری ندارد اما نوع خودرو در تعیین قیمت لندیگراف از بندر پل به قشم اهمیت دارد. به طور کلی هزینه حمل خودرو از بندرعباس به قشم با کمک لندیگراف به شرح زیر است:

نوع خودرو میزان هزینه
خودروی سواری200 هزار تومان
وانت170 هزار تومان
خاور230 هزار تومان
مینی بوس300 هزار تومان
ده چرخ390 هزار تومان
تریلر550 هزار تومان

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم این هزینه‌ها فقط برای حمل خودرو یا همان قیمت لندیگراف از بندر پل به قشم است. در کنار این‌ها باید هزینه عوارض خودرو را نیز پرداخت کنید. 

قیمت لندیگراف از بندر پل به قشم 1402

قیمت بلیط لندیگراف قشم

قیمت بلیط لندیگراف برای قشم به یک طرفه یا دو طرفه بودن آن بستگی دارد. در حال حاضر این قیمت بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت یا نوع بلیط تعیین می‌شود. قیمت بلیط یک طرفه 43 هزار تومان قیمت بلیط دو طرفه یا رفت و برگشت نیز 87 هزار تومان است. این بلیط‌ها را به صورت حضوری می‌توانید از اسکله‌های بندرعباس یا قشم بخرید. همیچنین امکان خرید از طریق سایت‌های اینترنتی نیز وجود دارد. 

مدارک لازم برای لندیگراف قشم چیست؟

زمانی که به بندر پل می‌رسید، نوبت به کسب مجوز گمرک می‌رسد. برای این کار لازم است مدارکی را با خود به همراه داشته باشید و به متصدی گمرک تحویل بدهید. اما این مدارک چه چیزهایی هستند؟

  • برگه معاینه فنی
  • گواهی‌نامه
  • اصل و کپی کارت خودرو
  • بیمه شخص ثالث معتبر
  • اصل و کپی کارت شناسایی راننده

لازم است بدانید این مدارک در زمان ورود و خروج ماشین نیاز است پس باید همراه خود نگه دارید. همچنین برای ورود و خروج باید یک الی دو ساعت قبل در بندرگاه حضور داشته باشید.

هزینه لندیگراف قشم

شماره تماس لندیگراف بندر پل به قشم

در صورتی که قصد استفاده از لندیگراف بین قشم و بندرپل برای جابه‌جایی و انتقال ماشین را دارید، بهتر است از طریق تماس با لندیگراف بندرپل ابتدا اطلاعات کامل را کسب کنید. شما می‌توانید برای ارتباط با اسکله شهید حقانی بندرعباس با شماره 07632237781 و برای ارتباط با اسکله شهید ذاکری قشم با شماره 07635225536 تماس بگیرید. از طریق تماس با لندیگراف قشم می‌توانید اطلاعات لازم در مورد قیمت، ساعات کاری و... را کسب کنید.

ساعت کاری لندیگراف بندر پل به قشم چگونه است؟

شاید برای شما سوال باشد که لندیگراف قشم از چه ساعت تا چه ساعتی باز است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ساعت کاری لندیگراف بندر پل به قشم هر روز از 6 صبح تا 11 شب است. در واقع در این بازه زمانی لندیگراف‌ها بین دو اسکله شهید حقانی و شهید ذاکری قشم در رفت و آمد هستند. لازم به ذکر است فاصله بین دو اسکله حدود 20 تا 30 دقیقه است و لندیگراف‌ها برنامه حرکتی مشخصی نیز دارند و معمولا هر دو ساعت یک بار حرکت می‌کنند. .

ساعت کاری لندیگراف بندر پل

برای استفاده از لندیگراف برای انتقال خودرو به جزیره قشم چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است به نکات مهم در هنگام انتقال خودروی شخصی به قشم توجه کنید. این نکات به شرح زیر است:

  • در ایام تعطیل ممکن است بیشتر در صف انتظار بمانید بنابراین هر چقدر زودتر حضور داشته باشید بهتر است.
  • هزینه لندیگراف قشم بدون در نظر گرفتن تعداد سرنشین‌های خودرو تعیین می‌شود.
  • در برخی مواقع در روزهای شلوغ هزینه لندیگراف افزایش میابد.
  • باید  توجه کنید که در شرایط جوی نامساعد لندیگراف انجام نمی‌گیرد.
  • برگه مجوز ورود خودرو را نگه دارید چرا که در زمان خروج نیز لازم دارید.
  • داشتن کارت شناسایی برای تمامی سرنشین‌ها در زمان استفاده از لندیگراف الزامی است.

سخن پایانی

بیشتر افرادی که قصد سفر به قشم را دارند، سفر زمینی را به سفر هوایی ترجیح می‌دهند و با این دیدگاه به وسیله خودروهای شخصی خود به این شهر سفر می‌کنند. اما تکلیف خودروهای شما در آن جا چه می‌شود؟ برای حمل و نقل خودرو از بندرعباس به قشم، می‌توانید از لندیگراف قشم استفاده کنید. شرایط، قیمت، ساعات کاری و شماره تماس لندیگراف قشم را در مطالب بالا به طور کامل توضیح دادیم.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. علی علی 1402/12/27
    229 نفر پسندیدند
    هزینه لندیگراف قشم برای سال 403 چقدره؟ برای عید افزایش قیمت خورده؟
  2. محسن محسن 1402/11/27
    232 نفر پسندیدند
    سلام اگه معاینه فنی نداشته باشیم ایراد میگیرن؟
  3. محسن محمد 1403/01/05
    0 نفر پسندیدند
    خیر. از ما ایراد نگرفتند
  4. غلامرضا حیدری غلامرضا حیدری 1402/10/19
    58 نفر پسندیدند
    یکی از بهترین تجربه های سفر به قشم همین لندیکرافه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 134 کاربر