غار سنگی حسین کوهکن

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1917
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

این بار در سایت لحظه آخر قصد داریم برای شما از مردی صحبت کنیم که همچون فرهاد دل به کوه زده و شروع به کندن کوه کرده و برای خود آشیانه ای ساخته است. در ادامه می خواهیم خلاصه ای از زندگی پر فراز و نشیب حسین کوهکن را برای شما بگوییم، با ما همراه باشید تا از حسین کوهکن بیشتر بدانید.

غار سنگی حسین کوهکن

غار سنگی حسین کوه کن غاری است که توسط مردی به این نام به وجود آمده، غاری که در دل کوه کنده کاری شده و در نهایت به یک خانه برای زندگی این فرد بدل گشته است، حسین کوه کن سال ها در این غار زندگی کرده است. او با یک پایی که دارد شروع به کندن این کوه کرد و برای سالیان سال از خود یادگاری تماشایی برجای گذاشت که بسیار مورد توجه گردشگران تور داخلی قرار گرفته است.

 

 

غار سنگی حسین کوهکن

 

 

روایت زندگی حسین کوهکن

خالو حسین با نام اصلی حسین عثمانی در تاریخ 6 مهر 1309 در شهرستان جوانمرد استان کرمانشاه چشم به جهان گشود، او در خانواده ای عشایری به دنیا آمد و تا جوانی زندگی عشایری داشت، سپس در سن 20 سالگی در یکی از روستاهای مرزی ایران و عراق سکونت گزید، ازدواج کرد و به کشاورزی پرداخت اما کشاورزی در آن جا برایش سودی نداشت و مجبور بود در کنار آن به دیگر کارها نیز بپردازد تا بتواند زندگی خود را اداره کند، به همین سبب به شکار روی آرود، ، روزی که برای شکار به کوه رفته بود، بر حسب اتفاق پای او لیز می خورد و تیر تفنگ او در رفته و به پایش اصابت می کند، هم شهری هایش زمانی که به دنبال او می گردند او را بیهوش پیدا می کند و به بیمارستان می رسانند. او در همان روز به سبب قصور پزشکی از بیمارستان مرخص شد اما بعد از 40 روز با درد شدید دوباره به بیمارستان رفت و به علت کبود شدن استخوان پایش پزشکان چاره ای جز قطع کردن آن نداشتند، از آن پس خالو حسین به سبب معلولیتی که داشت گوشه گیر شد.

 

 

غار علیصدر - یکی از بزرگ ترین غار های موجود در ایران 

 

 

در همان دوران جنگ ایران و عراق نیز آغاز شد و خالو حسین و هم شهری هایش آواره شدند، وی برخی از پسران و دامادهایش را در جنگ از دست داد، همسرش را نیز در این آشوب از دست می دهد و این گونه خالو حسین از همیشه تنها تر می شود، از آنجایی که زندگی هیچوقت با وی یار نبود بعد از مدتی وی خانه گلی خود را نیز بر اثر ریزش از دست می دهد و همراه با خانه اش حیوانات او نیز تلف می شوند. بعد از آن خالو حسین همراه با یکی از دخترانش به میگوره که در چند کیلومتری شهر بانه وره قرار دارد می روند. روزها می گذرد و از آن جایی که روحیه خالو سرشار از استقامت و بردباری بود روزی تصمیم به کندن صخره ای می گیرد تا بتواند خانه ای راحت برای اقامت خود و دخترش فراهم کند، او شروع به کندن می کند و با کمک دخترش در زمین پایین دست صخره درخت انگور می کارد و برای خود باغی نیز دست و پا می کند، خالو حسین از طرف دوستان و خویشاوندان بسیار مورد نکوهش و تمسخر قرار می گیرد اما او بی توجه به کار خود ادامه داد، وی دقیقا در سال 1357 شروع به کندن کرد و 19 سال تمام با یک پا به جنگ با صخره پرداخت و به دلخواه خود آن را شکل داد که در نهایت سرای سنگی بزرگی شبیه به یک خانه صخره ای ایجاد شد. از آن پس خالو حسین را حسین کوهکن نام نهادند البته وی به نام های دیگری همچون فرهاد ثانی یا فرهاد قرن بیستم نیز خطاب می شود چرا که همچون فرهاد قصه ها به کندن کوه دست زده است، سرانجام حسین کوهکن در تاریخ 5 مرداد 1395 به دیار باقی شتافت، اما با به یادگار گذاشتن این غار یاد خود را برای همیشه در دل هم شهری ها و هموطنانش زنده نگه داشت. حسین کوهکن در یکی از اتاق های غار قبری برای خود نیز کنده بود تا بعد از فوتش او را در آن دفن کنند تا همیشه در آن غار آرام بگیرد اما خویشاوندان به وصیت او عمل نکردند و وی را در قبرستان محلی روستا دفن نمودند. در حال حاضر این غار مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است و سالانه پذیرای تعداد کثیری از مسافران می باشد.

 

 

غار خالو حسین

 

 

مشخصات غار سنگی حسین کوهکن

این غار چهار خانه مجزا و نه اتاق می باشد که هر کدام نسبت به سطح زمین ارتفاعات گوناگونی دارند اما معمولا این خانه ها به طول 2 تا 3 متر با ارتفاع حدود 1 تا دو متر ساخته شده است، این غار مجهز به دستشویی و حمام نیز است و دالانی بسیار دنج مشرف به باغ نیز دارد، درب اصلی خانه ها در قسمت شمالی آن قرار دارد و درب ورودی غار نیز با شیبی اندک و دریچه ای باریک در صخره آغاز می شود.

هزینه بازدید غار سنگی حسین کوهکن

بازدید از این غار زیبا و دیدنی به صورت رایگان می باشد و هیچ مبلغی دریافت نمی گردد.

علاقه مندان می توانند برای دیدن این غار بسیار زیبا از تور لحظه آخری استفاده کرده و سفری بسیار لذت بخش به کرمانشاه داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 114 کاربر