قاب دبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/29
بازدید: 271

مانند بسیاری دیگر از «ترین‌های» دنیا، بزرگ‌ترین قاب عکس جهان هم در دبی قرار دارد و باید آن را یکی از جدیدترین، خاص‌ترین و مشهورترین ساحتمان‌های جهان دانست. اگر خودتان را به طبقه آخر این ساختمان برسانید، یک مسیر شیشه‌ای را خواهید دید که قدم زدن در آن می‌توان هیجان این بازدید را دو چندان کند. همچنین در ساختمان قاب دبی یک موزه مدرن وجود دارد که بازدید از آن شما را با روند پیشرفت این شهر آشنا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم درباره بیرون و داخل قاب دبی و هر اطلاعاتی که لازم است درباره آن بدانید، حرف بزنیم، اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

قاب دبی

قاب دبی کجاست؟

قاب دبی یا همان برج پرواز، در نزدیکی ایستگاه متروی «الجافلیه» در پارک زعبیل قرار دارد. اگر در طول سفرتان به دبی قصد بازدید از این جاذبه را دارید، می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 21 برای بازدید اقدام کنید. شما می‌توانید موقعیت مکانی این مورد از جاهای دیدنی دبی را در نقشه زیر مشاهده کنید.

 مسیر دسترسی به قاب دبی

گردشگران از سه طریق تاکسی، مترو و اتوبوس می‌توانند خود را به قاب طلایی دبی برسانند. مسیر دسترسی به این جاذبه با هر کدام از این وسایل به شرح زیر است:

  • تاکسی: شما به راحتی می‌توانید از هتل خود یا هر جای دیگری که هستید تاکسی سوار شوید و خود را به این جاذبه برسانید.
  • مترو: برای استفاده از مترو دبی باید در ایستگاه الجافلیه پیاده شوید و پس از طی کردن چند متر پیاده قاب دبي را روبه روی خود خواهید دید.
  • اتوبوس: تعدادی ایستگاه اتوبوس هم اطراف این جاذبه وجود دارد که نزدیک‌ترینشان به ورودی اصلی، همان ایستگاه الجافلیه است.

تجربه سفر به یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان

 مسیر دسترسی به قاب دبی

معرفی قاب دبی امارات؛ پل میان دبی قدیم و جدید

قاب دبی امارات را باید یکی از مشهورترین آسمان‌خراش‌های شهر دبی دانست که حدود ۱۵۰٫۲۴ متر ارتفاع و ۹۵٫۵۳ متر عرض دارد. این ساختمان شبیه به یک قاب طراحی شده و توانسته رکورد بزرگ‌ترین قاب عکس در جهان را بزند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ساختمان ۹,۹۰۰ متر وسعت دارد و برای ساخت آن از 2 هزار تن فولاد استفاده شده است. مردم دبی به این جاذبه لقب پل میان دبی قدیم و جدید را داده‌اند زیرا از طبقه آخر آن می‌توان محله‌های قدیمی شهر مانند دیره، اُم حراره و الکرامه را تماشا کرد.

برج‌های دبی - معرفی کامل برج‌های دبی از بلندترین تا لوکس‌ترین

قیمت بلیط قاب دبی چقدر است؟

برای بازدید از داخل قاب دبی باید بلیط تهیه کنید و هزینه ورودی بپردازید. اما قیمت بلیط قاب دبی چقدر است؟ بزرگسالان باید ۵۰ درهم (۱۳٫۵ دلار) برای این بازدید بپردازند و هزینه بلیط برای کودکان زیر 3 سال رایگان و برای کودکان 3 تا 12 سال ۲۰ درهم (۵٫۴ دلار) است. همچنین افراد توان‌یاب و معلوم می‌توانند به صورت رایگان از این جاذبه بازدید کنند و دو نفر هم همراه داشته باشند.

قیمت بلیط قاب دبی

مختصری از تاریخچه ساخت قاب دبی

مقامات شهر دبی همیشه علاقه‌ دارند سازه‌های نو و منحصر به فردی بسازند و در این راستا رقابت‌های زیادی هم برپا می‌کنند. یکی از این رقابت‌ها در سال 2009 برگزار شد. قرار بود از میان طراحی‌های شرکت‌کنندگان برای ساخت یک آسمان خراش جدید در دبی، یک طرح برگزیده شود. در این رقابت 926 طرح پیشنهاد شد که از میان آنها طرح «فرناندو دونیس» پذیرفته شد. او برای طراحی خود 100 هزار دلار جایزه گرفت. در نهایت در سال 2013 با حمایت شهرداری دبی ساخت این آسمان خراش را آغاز کردند.

مختصری از معماری برج قاب عکس دبی

پس از بررسی‌های فراوان، قرار شد قاب دبی به صورت یک دروازه بزرگ، زیبا و طلایی برای پارک زعبیل ساخته شود و کسانی که می‌خواهند وارد این پارک شوند از این ساختمان عبور کنند. برای ساخت این آسمان‌خراش حیرت‌انگیز از مصالحی همچون شیشه، فولاد، آلومینیوم و بتن استفاده شده است. این مصالح در عین زیبایی، استحکام بالایی نیز دارند و همچنین این سازه را مدرن‌تر نشان می‌دهند. نکته جالبی که باید درباره این سازه بدانید این است که در طراحی مستطیل این قاب از نسبت طلایی 1.68 الهام گرفته شده است.

معماری برج قاب عکس دبی

بخش‌ های مختلف ساختمان قاب دبی

قاب دبی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که کسب اطلاعات درباره هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند بازدید از این جاذبه را برایتان جذاب‌تر کند. در ادامه بخش‌های مختلف قاب دبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ورودی؛ دروازه ورود به بهشت

برای اینکه وارد این بخش شوید باید از دروازه شماره چهار پارک زعبیل، بلیط تهیه کنید. بعد از تهیه بلیط وارد یک محوطه روباز خواهید شد و پس از طی کردن چند قدم به ورودی ساختمان می‌رسید. در این بخش می‌توانید درختان نخلی که نشان دهنده زیست‌بوم امارات هستند را از نزدیک ببینید. در ادامه با پله برقی به طبقه اول بروید و از تابلوهایی که از بزرگان و پیشینه شهر دبی وجود دارد دیدن کنید. اکثر این تابلوها چندبعدی و متحرک هستند و بازدید از آنها لذت‌بخش خواهد بود.

ورودی

آسانسور؛ در 75 ثانیه به طبقه 48 برسید

آسانسور شیشه‌ای این ساختمان را باید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن دانست. به این آسانسور اسکای دک گفته می‌شود و زمانی که داخل آن قرار دارید، می‌توانید محوطه سرسبز پارک زعبیل و همچنین ایستگاه مترو الجافلیه را مشاهده کنید. به‌طورکلی قاب دبی 48 طبقه دارد که با این آسانسور می‌توان تمام این طبقات را در عرض 75 ثانیه طی کرد.

اختلاف ساعت ایران و دبی - اختلاف ساعت ایران و دبی چقدر است؟

گالری؛ مجموعه ای شاهکار در قاب طلایی

در طبقه آخر این ساختمان یک گالری بزرگ و فوق‌العاده وجود دارد که در واقع ضلع بالایی قاب دبی را تشکیل می‌دهد. در این گالری می‌توان اطلاعاتی درباره رکوردهای دبی، برنامه‌های آتی آن، تاریخچه‌اش و... به دست آورید. کف گالری از جنس شیشه است و در زیر پایتان می‌توانید حوضچه و محوطه روباز قاب دبی را مشاهده نمایید.

گالری قاب طلایی دبی

خروجی، عبور از تونل فیوچر گالری

پس از بازدید از گالری، دیگر وقت دل کندن و خداحافظی فرا رسیده است. پس با آسانسور پایین بروید و سپس وارد یک تونل مدرن شوید. در این مکان برای شما فیلم کوتاهی از دبی در سال 2050 پخش خواهد شد.

خروجی قاب عکس

در قاب دبی چه تفریحاتی وجود دارد؟

قرار نیست در این ساختمان زیبا فقط با آینده و گذشته دبی آشنا شوید. بلکه تفریحاتی هم برای خوش گذرانی بیشتر در نظر گرفته شده است که این تفریحات به شرح زیر هستند:

کافی شاپ: این کافه کوچک در طبقه آخر برج قرار دارد و نوشیدنی‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

فروشگاه سوغات: این فروشگاه نیز در طبقه آخر قرار دارد و در آن می‌توان انواع سوغات دبی را پیدا کرد.

عکاسی: امکان گرفتن عکس یادگاری با قاب دبی هنگام خروج وجود دارد. شما می‌توانید از میان عکس‌هایی که گرفته‌اید، بهترینشان را انتخاب و دریافت کنید. عکس قاب دبی و شما طبیعتا می‌تواند لذت‌بخش باشد.

تماشای آب نما: در کنار برج قاب عکس دبی یک آب‌نما وجود دارد که با رقص نور و رنگ محیطی جذاب و زیبا را برای گردشگران فراهم کرده است.

آبنمای دبی - آشنایی با بزرگترین آب‎نمای موزیکال جهان    

حقایقی که باید درباره قاب دبی بدانید

برخی از حقایق جالب درباره قاب طلایی دبی به شرح زیر هستند:

  • ارتفاع قاب دبی 150 متر و عرض آن 95 متر است.
  • دو برجی که دو ضلع قاب را تشکیل می‌دهند، به هم متصل هستند و گردشگران از روی آن می‌توانند نمای 360 درجه از شهر را مشاهده کنند.
  • در طراحی نمای بیرونی قاب، از طراحی لوگو اکسپو ۲۰۲۰ الهام گرفته شده است.
  • برای ساخت این برج 260 میلیون درهم هزینه برداشته است.
  • در ساخت قاب دبی بیش از 3 هزار 600 مهندس، تکنسین، معمار و کارگر حضور داشته‌اند.
  • برای ساخت این ساختمان 2 هزار و 600 متر مربع شیشه استفاده شده است.

حقایقی که باید درباره قاب دبی بدانید

نکاتی که باید هنگام بازدید از قاب دبی بدانید

برخی از نکات مهم که باید هنگام بازدید از قاب دبی بدانید به شرح زیر است:

  • اگر هنگام ورود به این ساختمان چمدان همراهتان است، آن را به لابی تحویل دهید زیرا به جز کیف دستی هیچ چیز دیگری نمی‌توانید به بالا ببرید.
  • اجاره بردن حیوان خانگی به این جاذبه را نخواهید داشت.
  • بهتر است بلیط قاب دبی را از قبل به صورت آنلاین تهیه کنید زیرا معمولا در گیشه این مکان خصوصا در آخر هفته‌ها صف‌های طولانی تشکیل می‌شود.
  • همه گردشگران با هر سن و هر محدودیتی اجازه بازدید از قاب دبی امارات را خواهند داشت.
  • هنگام ورود به این جاذبه باید لباسی بپوشید که شانه‌ها و زانوهایتان را بپوشاند.

سوغات دبی  _ معروف‌ترین سوغاتی‌های دبی را بشناسید!!!

چرا باید از قاب دبی بازدید کرد؟

قاب دبی را باید یکی از آسمان خراش‌های جذاب و منحصر به فرد امارات دانست که هم طراحی خاصی دارد و هم مدرن بودنش هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. در طول بازدید از این جاذبه می‌توانید اطلاعات زیادی درباره گذشته دبی و همچنین برنامه‌های آینده‌اش به دست آورید که این مسئله هم می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. اگر نکته دیگری درباره قاب دبی وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر