بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/23
بازدید: 268

گرمای تابستان در بسیاری از شهرهای ایران کلافه‌کننده است. به همین دلیل گردشگران در این فصل به دنبال مقاصدی برای سفر می‌گردند که خنک‌تر باشد و بتوان بدون گرمازده شدن در خیابان‌های آن قدم زد و به تفریح و گردش پرداخت. اما بهترین مقاصد سفر داخلی در تابستان کدام‌اند؟ در این مقاله قصد داریم به ایرانگردی در تابستان برویم که البته این ایرانگردی فقط شامل شهرهای خنک می‌شود. اگر شما هم دوست دارید لیست بهترین مقاصد سفر در تابستان را داشته باشید، در این سفر با وبلاگ لحظه آخر همراه باشید.

ایرانگردی در تابستان

بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

مهم‌ترین مسئله‌ای که باید هنگام انتخاب مقصد مناسب تابستانی مد نظر قرار دهید، خنک بودن شهر مقصد است. هر چقدر دمای هوای یک شهر پایین‌تر باشد، مقصد مناسب‌تری برای سفر تابستانی محسوب می‌شود. شهرهای خنک ایران کم نیستند اما شاید نام همه آنها برایمان آشنا نباشد. در هر حال برای انتخاب مناسب‌ترین مقصد گردشگری در تابستان، لازم است که با برخی از این مقاصد آشنا شوید. در ادامه برخی از مناسب‌ترین شهرها برای ایرانگردی در تابستان را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1.  اردبیل؛ انتخاب اول برای ایرانگردی در تابستان

اردبیل را باید یکی از شهرهای شمال غربی ایران دانست که آب و هوایی خنک و لذت‌بخش دارد. خنکای اردبیل در تابستان زبان‌ زد خاص و عام است. میانگین دمای سالانه این شهر را باید 5 الی 8 درجه سانتی‌گراد دانست. در این منطقه در بیشتر روزهای سال بارش باران اتفاق می‌افتد و به همین دلیل هم پوشش گیاهی‌اش سرسبز و دیدنی است و باید آن را یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان دانست. در این سفر می‌توانید از جنگل فندقلو، جاذبه‌های تاریخی اردبیل و شهرهای سرعین و مشگین شهر دیدن نمایید.

 اردبیل

  1. آلاشت؛ بهترین نقطه مازندران در تابستان

تصور بسیاری افراد از سفر به مازندران در فصل تابستان هوای شرجی و بسیار گرم است که البته نمی‌توان این تصور را غلط دانست و اما اگر به ارتفاعات و مناطق ییلاقی بروید این مشکل حل خواهد شد. آلاشت یکی از این مناطق است. این منطقه طبیعت فوق‌العاده زیبایی دارد و دارای چندین آبشار منحصر به فرد است. روستای آلاشت در نزدیکی شهر سوادکوه قرار دارد.

جاهای دیدنی مازندران - معرفی برترین مناطق دیدنی و گردشگری استان ماندران

آلاشت

  1. بجنورد؛ سفر به خراسان شمالی را تجربه کنید

همه جای استان خراسان شمالی به خودی خود آب و هوای نسبتا خنکی دارد اما اگر قرار باشد یکی از شهرهای این استان را برای سفر انتخاب کنیم، آن شهر بجنورد است. در سفر به بجنورد جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی برای بازدید وجود دارد که دیدن این جاذبه‌ها می‌تواند برای چند روز سرگرمتان کند. اگرچه بهترین زمان برای سفر به این شهر را باید بهار دانست اما آب و هوای آن در تابستان نیز بسیار خنک است و بنابراین باید این شهر را مقصد مناسبی برای ایرانگردی در تابستان دانست.

بجنورد

  1. کندوان تبریز؛ یکی از سه شهر صخره ای جهان

آذربایجان شرقی جزو آن دسته از استان‌هاست که هوای خنکی دارد و شهر آن به‌عنوان مقصد تابستانی مناسب به نظر می‌رسند. از میان این مقاصد، کندوان یکی از جذاب‌ترین‌هاست این مقصد در واقع یکی از روستاهای تبریز است که در لیست سه روستای صخره‌ای جهان قرار می‌گیرد. تابستان‌ها آب و هوای این روستا عالی است و به همین دلیل مسافران زیادی به‌عنوان مقصد ایرانگردی در تابستان انتخابش می‌کنند.

شهر تبریز - پایتخت استان آذربایجان شرقی با بازارهای رنگارنگ و معماری سنتی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

کندوان تبریز

  1. ارومیه؛ لمس خنکای کوهستان

بسیاری از افراد معتقدند ارومیه بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان است. این شهر که در استان آذربایجان غربی قرار گرفته، یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان محسوب می‌شود. ارومیه یک مقصد کوهستانی است که در جنوب و شرقش دشت‌های بسیاری دارد. در سفر به ارومیه دیدن دریاچه ارومیه را در ابتدای لیست بازدیدهای خود قرار دهید.

جاهای دیدنی ارومیه - معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه

ارومیه

  1. همدان؛ خنک و پر از جاذبه

همدان را باید شهر تاریخ و تمدن در ایران دانست که از قضا تابستان‌های خنکی هم دارد. در این شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی مانند غار حرا، غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا و... دارد که می‌توانید در هوای خنک تابستان به راحتی از همه آنها دیدن کنید.

قیمت بلیط غار علیصدر - شما میتوانید برای دیدن قیمت بلیط های ورودی غار علیصدر و همچنین نحوه خرید آن کلیک کنید.

همدان

  1. شهرکرد؛ اینجا هوا همیشه خنک است

شهرکرد به‌راحتی می‌تواند در لیست خنک‌ترین شهرهای ایران، صدرنشین شود. این شهر را با لقب بام ایران می‌شناسند چراکه مرتفع‌ترین شهر ایران محسوب می‌شود. شهرکرد در شمال رشته کوه زاگرس قرار گرفته است و در آن جاذبه‌های طبیعی زیادی وجود دارد از میان مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به پل زمان خان، کهرنگ، تالاب‌های چغاخور و... اشاره کرد. اگر اهل طبیعت‌گردی و هیجان هستید، حتما این مکان را برای ایرانگردی در تابستان انتخاب کنید.

تور داخلی - برای رزرو تورهای مسافرتی داخل ایران با قیمت مناسب همین حالا کلیک کنید!

شهرکرد

  1. فیلبند؛ تابستان روی ابرها

یکی دیگر از روستاهای جذاب استان مازندران برای سفر تابستانی، روستای فیلبند نام دارد. تمام کسانی که دوست دارند اقیانوس ابر را از نزدیک مشاهده کنند و پا روی آن بگذارند، حداقل یک بار در طول زندگی خود به فیلبند سفر می‌کنند. این منطقه مرتفع تقریبا 7 ماه از سال را پوشیده از برف است و تابستان‌های فوق‌العاده خنکی دارد. جدا از هوای مطبوع در این فصل طبیعت بی‌نظیری را هم می‌توانید در اطراف خود مشاهده کنید

فیلبند

  1. ماسال؛ تابستان ها را به ییلاق بروید

همانطورکه بالاتر هم اشاره شد، مناطق ییلاقی و ارتفاعات شمال ایران آب و هوای خنکی دارد و مانند شهرهای نزدیک به ساحل شرجی نیست. یکی از بهترین نقاط برای ایرانگردی در تابستان، ییلاق اولسبلنگاه در ماسال است. از بالای این ییلاق می‌توانید اقیانوس ابر را تماشا کنید. همچنین طبیعت زیبای اطراف آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. نکته مثبت اولسبلنگاه این است که در ارتفاعات آن کلبه‌هایی برای اقامت گردشگران وجود دارد.

ماسال بهشتی در ایران _ اگر بهشت را چند تکه کنید قطعا یکی از آن تکه ها در ماسال ایران است که دارای غارهای بزرگ و کوچک بسیاری است. برای آشنایی با این منطقه روی لینک کلیک کنید.

ماسال

  1. زنجان؛ بازدید از جاذبه های تاریخی در هوای خنک

شهر زنجان در شمال شرق ایران قرار دارد و می‌توان آن را در لیست بهترین شهر ایران برای سفر در تابستان قرار دارد. در این شهر جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد که برای بازدید از همه آنها نیاز به پیاده‌روی و شهرگردی خواهید داشت. اگر نگرانید این پیاده‌روی در گرمای تابستان اذیتتان کند باید بدانید که تابستان‌های زنجان خنک است. در سفرتان به این شهر حتما از بازار آن به‌عنوان طولانی‌ترین بازار مسقف کشور، موزه مردان نمکی، بنای رخشوی خانه و... دیدن کنید.

زنجان

  1. دماوند؛ بهترین نقطه ایران برای سفر در تابستان

هر چه به کوه سپید پای در بند نزدیک‌تر شوید، تابستان‌های خنک‌تری را تجربه خواهید کرد. شهر دماوند یکی از نزدیک‌ترین نقاط به این کوه است. این شهر تا تهران فقط 2 ساعت با ماشین فاصله دارد و به‌عنوان یکی از زیباترین و بهترین تفریحگاه‌ها و ییلاق‌های پایتخت شناخته می‌شود.

دماوند

بهترین مقصد گردشگری در تابستان کدام است؟

در این مقاله 10 تا از بهترین مقاصد سفر در تابستان را به شما معرفی کردیم. به جز این 10 مورد شهرهای دیگری نیز وجود دارند که برای ایرانگردی در تابستان مناسب به نظر می‌رسند. بنابراین اگر گزینه دیگری دارید که جای ان را در این لیست خالی می‌بینید، نامش را در کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر