جاهای دیدنی وان در تابستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/07
بازدید: 239

بازدید از کدام جاذبه‌های وان در تابستان پیشنهاد می‌شود؟ اطلاع از بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه در تابستان، نقشه راهی برای اولویت‌بندی و دیدن بهترین جاذبه‌های این شهر است. با شناخت این جاذبه‌ها، حتی اگر زمان کمی داشته باشید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی خوب، از بهترین آن‌ها دیدن نمایید. برای آشنایی با مکان‌های دیدنی شهر وان ترکیه در فصل تابستان، همراه ما باشید.

جاهای دیدنی وان در تابستان

قلعه وان؛ قدم به دل تاریخ

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی وان ترکیه در تابستان، قلعه وان است. این قلعه، به‌عنوان نمادی مهم از شهر وان شناخته می‌شود و قدمت آن مربوط به قرن 9 قبل از میلاد است. از آنجایی که قلعه وان در ارتفاع قرار دارد، در پاییز و زمستان معمولا سفیدپوش بوده و همین مسئله سبب می‌شود، بهترین زمان بازدید از آن، فصل تابستان باشد.

  • آدرس قلعه وان: Yalı, ۶۵۰۴۰ Merkez/İpekyolu/Van, Türkiye
  • ساعت بازدید: همه روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر

قلعه وان

دریاچه وان؛ مقصدی خوش آب و هوا در تابستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی وان ترکیه، دریاچه معروف آن یعنی دریاچه وان است. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه شناخته می‌شود و در تابستان دارای آب و هوای معتدل و دلپذیر است. در این دریاچه می‌توانید تفریحاتی نظیر قایق‌سواری، شنا، ماهی‌گیری و حمام آفتاب را تجربه نمایید. همچنین اگر به دنبال مکانی برای استراحت و پیک‌نیک هستید، دریاچه وان انتخاب خوبی خواهد بود.

  • آدرس: ترکیه، شهر وان، دریاچه وان
  • بهترین زمان بازدید: صبح

بهترین زمان سفر به وان - چه زمانی برای سفر به شهر وان بهتر است؟

دریاچه وان

جزیره آکدامار؛ معروف به خانه کلیسای صلیب مقدس

جزیره آکدامار، معروف به بزرگ‌ترین جزیره دریاچه وان و خانه کلیسای صلیب مقدس، یکی دیگر از جاهای دیدنی وان ترکیه در تابستان است. کلیسای واقع در این جزیره، یک کلیسای قدیمی ارمنی است که در اوایل دهه 900 ساخته شده و دیدن آن خالی از لطف نیست. جزیره آکدامار، در گذشته مرکز پاتریارکات ارمنی بوده و آب و هوای خوبی در تابستان دارد.

  • آدرس جزیره آکدامار: Akdamar Adası, Van, 65700 Gevaş/Van, Türkiye
  • ساعت بازدید: هر روز از 8 صبح تا 7 عصر

جزیره آکدامار

پارک آبی وان؛ هیجان و آب‌تنی در وسط تابستان

از دیگر جاهای دیدنی وان ترکیه در تابستان، پارک آبی وان است. اگر به دنبال تفریحی مهیج هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما زمانی را به آب‌تنی در این پارک آبی اختصاص دهید. این پارک آبی، مجموعه‌ای کوچک در ساحل دریاچه وان بوده و دارای استخر شنا، صندلی‌های آفتاب‌گیر و مکان‌هایی برای استراحت است. اگر در تابستان به وان ترکیه سفر کردید، در آب و هوای نسبتا گرم تنی به آب بزنید و لذت ببرید.

  • آدرس: Eminpaşa, Van Ferit Melen Havaalanı Girişi, 65300 Edremit/Van
  • ساعت بازدید: هر روز از 7:30 صبح تا 6:30 عصر

جاهای دیدنی وان - برای سفر به وان با جاهای دیدنیش آشنا شو

قلعه تاریخی هوشاپ؛ قلعه‌ای مربوط به قرون وسطی

از دیگر جاهای دیدنی وان ترکیه در تابستان، قلعه تاریخی هوشاپ است. این قلعه در منطقه گورپینار قرار داشته و 50 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. قلعه هوشاپ روی یک صخره بزرگ واقع شده و کتیبه‌هایی با دست‌نوشته سازنده آن، در این قلعه وجود دارد. این قلعه عظیم و زیبا 35 هزار متر مربع وسعت دارد.

  • ساعت بازدید از قلعه هوشاپ: 9 صبح تا 8 شب
  • آدرس قلعه هوشاپ: جاده حکاری در 50 کیلومتری شهر وان

قلعه تاریخی هوشاپ

آبشار مرادیه؛ آبشاری زیبا در 88 کیلومتری وان

اگر در تابستان راهی وان شدید، بازدید از آبشار مرادیه را از دست ندهید. این آبشار در فاصله 88 کیلومتری شهر وان قرار دارد. اگرچه دسترسی به این آبشار در مقایسه با دیگر جاهای وان دشوارتر است؛ اما یکی از بهترین جاهای دیدنی و طبیعی وان در تابستان به‌شمار می‌آید. آبشار مرادیه با 50 متر ارتفاع، نام خود را از نام پادشاه عثمانی، سلطان مراد چهارم، گرفته است.

  • ساعت بازدید از آبشار مرادیه: 24 ساعته
  • آدرس آبشار مرادیه: شمال شرقی وان، جاده وان ارچیش، جاده وان دوبایزید، جنوب روستای گورک

آبشار مرادیه

جزیره آدیر؛ محل قرارگیری کلیسای سنت جرج

از دیگر جزایر بزرگ شهر وان ترکیه، جزیره آدیر است. کلیسای سنت جرج، با قدمت 700 ساله، در این جزیره قرار دارد. ناگفته نماند که در زمان نسل‌کشی ارامنه، 12 هزار ارمنی به این جزیره پناه آوردند و جان سالم به‌در بردند. در حال حاضر نیز، یکی از زیباترین جاهای دیدنی وان ترکیه در تابستان به‌شمار می‌آید.

  • ساعت بازدید از جزیره آدیر: 24 ساعته؛ بازدید در روز و هنگام غروب پیشنهاد می‌شود.
  • آدرس جزیره آدیر: غرب شهر وان، بخش شرقی دریاچه وان

ساحل وان - معرفی کامل زیباترین ساحل شهر وان + تصاویر جذاب

جزیره آدیر

تور وان لحظه آخر؛ سفری مقرون به‌صرفه در تابستان

در مطالب فوق، بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه در تابستان را معرفی کردیم. اگر در فصل تابستان به این شهر سفر کردید، با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید از بیشتر جاذبه‌ها دیدن نمایید. با رزرو تور وان تابستان لحظه آخر، می‌توانید با هزینه‌ای مقرون به‌صرفه و به‌صورت زمینی و هوایی سفر کنید. برای مشاهده پکیج‌ها به صفحه تور وان مراجعه نمایید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر