جاهای دیدنی دهلی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/17
بازدید: 107

دهلی را باید یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان دانست که در کشور زیبای هند قرار دارد. در این شهر 5 هزار ساله می‌توان دو نماد سنت و مدرنیته را در یک قاب کنار هم دید. در این شهر چند فرهنگی غالب است چرا که در آن جمعیت زیادی با فرهنگ و دین مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند. در دهلی به‌عنوان یکی از ضلع‌های مثلث طلایی، تعداد زیادی جاذبه گردشگری قرار دارد که بازدید از آنها سفر به این شهر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی دهلی را به شما معرفی کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید.

جاهای دیدنی دهلی

  1. قلعه سرخ دهلی، شاهکاری از معماری مغولی

قلعه سرخ دهلی، نگینی درخشان در تاریخ هند است و به همین دلیل باید آن را یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دهلی دانست. این بنای باشکوه که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است؛ شاهکاری از معماری مغولی به شمار می‌رود. دیوارهای سرخ رنگ قلعه که از ماسه ساخته شده‌اند، در زیر نور خورشید می‌درخشند و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. داخل قلعه، کاخ‌ها، باغ‌ها و مساجد زیبایی وجود دارد که هر کدام داستانی از شکوه و عظمت امپراتوری مغول را روایت می‌کنند. با قدم زدن در این مکان تاریخی، می‌توانید خود را به دوران گذشته ببرید و عظمت و شکوه امپراتورهای مغول را لمس کنید.

  • آدرس: Lal Qila Road, Netaji Subhas Place, Delhi, 110006, India
  • ساعت بازدید: هر روز به جز دوشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۱۶:۳۰. (دوشنبه‌ها این قلعه تعطیل است.)

سفر به شهر زیبای هند و تماشای عمارت های باستانی و زیبای این کشور
  1. دروازه هند؛ یادبود سریازان هندی

دروازه هند، قلب تپنده‌ دهلی نو و یادگاری باشکوهی از رشادت سربازان هندی است که به‌عنوان یک یادبود از آنها توسط معماری بریتانیایی ساخته شده است. این بنای عظیم سنگی که با معماری منحصربه‌فرد خود چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، نمادی از اتحاد و استقلال هند محسوب می‌شود. در زیر سایه‌ این بنا، می‌توانید روح تاریخ را لمس کرده و از تماشای مراسم گارد افتخار و جشن‌های ملی لذت ببرید. بازدید از این جاذبه برای همه گردشگران رایگان است.

  • آدرس: Rajpath, New Delhi, Delhi 110001, India (شما می‌توانید موقعیت مکانی دروازه هند را روی نقشه زیر مشاهده کنید.)
  • ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  1. مسجد جامع دهلی؛ از بزرگ ترین مساجد جامع جهان

مسجد جامع دهلی را باید یکی از بزرگ‌ترین مساجد هند و همچنین از زیباترین جاهای دیدنی دهلی دانست که آن را در سال ۱۶۵۶ در طول 12 سال ساخته‌اند. در این مسجد زیبا دو محراب و دو مناره 40 متری وجود دارد و روی پله‌های آن نیز تعداد زیادی دکه و غذافروشی خواهید دید. اگر قصد بازدید از مسجد جامع هند را دارید، حتما باید لباس مناسب و پوشیده به تن کنید زیرا در غیر این صورت اجازه ورود به این مکان را پیدا نخواهید کرد.

  • آدرس: هند، شهر دهلی نو، دهلی قدیم، منطقه چاندنی چوک
  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۷ الی ۱۲ و ۱۳:۳۰ الی ۱۸:۳۰

مسجد جامع دهلی

  1. راج قت؛ بنای یادبود مهاتما گاندی

یکی دیگر از جاهای دیدنی دهلی که می‌توانید در طول سفرتان به این شهر در لیست بازدیدهای خود قرار دهید، بنای یادبود مهتما گاندی، یعنی راج قت است. این جاذبه برای پیروان گاندی تقدس دارد و به همین دلیل هم هنگام ورود به آن باید برای احترام کفش‌های خود را در بیاورید و پا برهنه وارد شوید. در این مکان که هزینه بازدید از آن رایگان است، می‌توانید از نقاشی‌ها، دست‌نوشته‌ها و مجسمه‌های بسیار زیبایی بازدید کنید.

  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۷. روزهای دوشنبه تعطیل است.
  • شما می‌توانید موقعیت مکانی این جاذبه را در نقشه زیر مشاهده کنید.
  1. تجربه دهلی گردی در خیابان چاندی چوک

اگر می‌خواهید یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر دهلی را از نزدیک ببینید و در آن قدم بزنید، باید به چاندی چوک بروید. این خیابان بافت قدیمی جذابی دارد و اصلا نمی‌توانید در آن هیچ‌گونه نظمی پیدا کنید. اصلا همین هرج و مرج و شلوغی آدم‌ها، ماشین‌ها و موتورهاست که به این مکان جذابیت بخشیده است. اگر به منظور دهلی گردی به این خیابان رفتید، حتما یکی از غذاهای محلی هند را هم در این مکان امتحان کنید. البته اگر معده حساسی ندارید!

  • آدرس: Netaji Subhash Marg, Chandni Chowk, New Delhi, Delhi 110006, India.

دهلی گردی در خیابان چاندی چوک

  1. قطب منار؛ برجسته ترین معماری هندواسلامی

یکی دیگر از جاهای دیدنی دهلی هند، قطب منار نام دارد. این جاذبه‌ در سال ۱۱۹۳ ساخته شد و اما هنوز مشخص نشده که دلیل ساخت آن چه بوده است. برخی دلیل ساخت این مناره را پیروزی مسلمانان در هند می‌دانند و عهده‌ای دیگر معتقدند این جاذبه نمادی برای دعوت مردم به نماز بوده است. قطب منار دارای 5 طبقه است که در هر طبقه آن می‌توان آیات قران و متون اسلامی را مشاهده کرد.

  • آدرس: Qutb Minar, Mehrauli, New Delhi 110030, India (شما می‌توانید موقعیت مکانی این جاذبه گردشگری را در نقشه زیر مشاهده کنید.)
  1. معبد آکشاردام؛ زیباترین جاذبه دهلی

اگر می‌خواهید یکی از زیباترین جاهای دیدنی دهلي را مشاهده کنید، باید به سراغ معبد آکشاردام بروید. این معبد اگرچه زیاد قدیمی نیست و در سال 2005 افتتاح شده است اما؛ بیشتر گردشگران دهلی را برای بازدید از آن به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. در آکشاردام می‌توان سنت‌های مردم هند، فرهنگ هندوئیسم، روحانیت و معماری هندی را مشاهده کرد.

حدود 11 هزار نفر به کار گرفته شده بودند تا بتوانند این معبد را در بخش‌های مختلفی همچون حرم، تالارها و باغ بسازند. در این مکان مجسمه‌های بسیار زیبایی وجود دارد که بازدید از آنها لذت سفرتان به دهلی را دو چندان می‌کند.

  • آدرس: Noida Mor, Pandav Nagar, New Delhi, Delhi 110092, India
  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۸:۳۰. روزهای دوشنبه معبد تعطیل است.

معبد آکشاردام

  1. آرامگاه همایون؛ یک باغ ایرانی در هند

یکی دیگر از جاهای دیدنی دهلی که در طول سفر به هندوستان حتما باید در لیست بازدیدهایتان قرار بگیرید، آرامگاه همایون است. همایون دومین پادشاه امپراطوری گورکانی بود که شهرت زیادی در هندوستان پیدا کرد. آرامگاه او اولین بنایی بود که به سبک‌ باغ‌های ایرانی در هند ساختند. ساخت این بنا به قرن شانزدهم باز می‌گردد. زمانی که این پادشاه گورکانی دار فانی را وداع گفت، همسرش دستور داد یک باغ ایرانی به‌عنوان آرامگاهش ساخته شود زیرا همایون شیفته معماری ایرانی بود. ساخت این آرامگاه 9 سال پس از فوت همایون به پایان رسید.

  • هزینه بازدید: پنج دلار برای گردشگران خارجی، بازدید برای کودکان زیر ۱۵ سال رایگان است.
  • ساعت بازدید: هر روز از طلوع آفتاب تا غروب
  • آدرس: منطقه نظام‌الدین و در مرکز شهر دهلی (شما می‌توانید موقعیت دقیق مکانی این جاذبه دخلی را نقشه زیر مشاهده کنید.)
  1. لودی گاردنز؛ خانه ابدی بزرگان دهلی

در طول سفرتان به دهلی، حتما زمانی را هم برای بازدید از لودی گاردنز یا باغ‌های پنج حس کنار بگذارید. این باغ در سال ۱۹۳۶ توسط انگلیسی‌ها ساخته شد و در آن تعداد زیادی از بزرگان قرن پانزدهم و شانزدهم دهلی دفن شده‌اند. این جاذبه برخلاف دیگر نقاط دهلی، بسیار آرام و خلوت است و فضای سبز و زیبای آن آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

  • ساعت بازدید: هر روز از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۰
  • آدرس: بین بازار خان و آرامگاه صفدرجونگز در خیابان لودهی

لودی گاردنز

  1. معبد نیلوفر آبی؛ ساخته شده توسط یک ایرانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی دهلی، معبد نیلوفر آبی است که توسط یک معمار ایرانی به نام فریبرز صهبا ساخته شده است. این بنا کاملا از سنگ مرمر سفید است و به گل نیلوفر یا لوتوس شباهت دارد. این گل در هند نماد پیوند باور و دین است. پیروان همه ادیان و مذاهب اجازه ورود به معبد نیلوفر آبی دهلی را دارند.

  • آدرس: Lotus Temple Rd, Bahapur, Shambhu Dayal Bagh, Kalkaji, New Delhi, Delhi 110019, India (شما می‌توانید موقعیت مکانی این جاذبه را در نقشه زیر مشاهده کنید.)

سفر به دهلی؛ یکی از سه ضلع مثلث طلایی

در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی دهلی هند پرداخت و یک لیست 10 تایی از این جاذبه‌های گردشگری ارائه کردیم. داشتن این لیست می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی سفر به دهلی کمک شایانی بکند. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر