برج العرب

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 5346
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برج العرب، هتلی لوکس و بسیار مجلل در شهر دبی است که در سال 1999 افتتاح شد. اگر بخواهیم در چند کلمه این سازه عظیم را تعریف کنیم باید بگوییم؛ سازه‌ای شکوهمند که با امکانات فوق لاکچری و سوئیت هایی فوق‌العاده زیبا، بدون تردید از بهترین هتل های جهان است. این سازه‌ باشکوه و عظیم در جزیره‌ای مصنوعی در فاصله 280 متری ساحل جمیرا و با ارتفاع ۳۲۱ متر لقب هفتمین هتل بلند جهان را برای خود کرده است. معماری برج‌العرب الهام گرفته از بادبان کشتی بوده و به قدری جذاب و زیبا است که گردشگران بسیاری آرزو دارند یک شب در هتل‌های لوکس این برج اقامت داشته باشند.

هتل هفت ستاره جهان کدام است

معرفی برج العرب دبی

در این برج، تنها هتل هفت ستاره جهان با سوئیت‌های مجلل، رستوران‌های معروف، تراس بسیار بزرگ و سواحل فوق‌العاده زیبا و لاکچری است که در حاشیه خلیج فارس خودنمایی می‌کند. دلیل شباهت این برج به بادبان کشتی، برگرفته از شغل اصلی ساکنین دبی است. در گذشته‌های دور شغل اصلی اکثریت ساکنین این منطقه ماهی‌گیری بوده که اغلب با کشتی‌های بادبانی خاص انجام میشد. برج العرب کنونی در مجاورت دریای خزر و ساحل جمیرا قرار دارد و سعی کرده‌اند تا نمای آن را به شکل بادبان کشتی طراحی کنند.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + آفرها و خدمات ویژه در لحظه آخر

برج العرب

سکوی فرود بالگرد برج العرب

در ارتفاع 210 متری این برج، سکوی فرود بالگرد برای رفت و آمد سیاستمداران و افراد مشهور ساخته شده است. البته در طی این سالها وقایع بسیار جالبی در آنجا رخ داده که از جالب‌ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سال 2004: تایگر وودز، ستاره درخشان ورزش گلف، تعدادی توپ به سمت دریاچه خلیج فارس پرتاب کرد.
  • سال 2005: برگزاری یک مسابقه تنیس بین راجر فدرر سوییسی و آندره آغاسی آمریکایی 
  • سال 2006: رونان کیتینگ، تصمیم گرفت تا موزیک ویدیو آهنگ جدید خودش را بر روی سکوی فرود بالگرد برج‌العرب ضبط کند.
  • سال2013: کمپانی ماشین سازی استون مارتین از ماشین جدیدش(مدل ونکو) به مناسبت صدمین سالگرد خود بر فراز این سکو رونمایی کرد.

جالب‌ترین نکته در رابطه با این سکو این است که، این باند هیچگونه محافظ و باندی نداشته و سرعت باد در آنجا بالاتر از 40 کیلومتر بر ساعت است.

سکوی فرود بالگرد برج العرب

برج‌های دبی - معرفی کامل برج‌های دبی از بلندترین تا لوکس‌ترین

برج العرب کجاست؟

برج‌‌العرب هتلی لوکس و بسیارشکوهمند در امارات متحده عربی است، که روی جزایر مصنوعی به فاصله 280 متر از ساحل در مجاورت دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارد.

آدرس برج العرب دبی: امارات متحده عربی، دبی، جاده ساحل جمیرا، برج العرب

برج العرب کجاست

ارتفاع برج‌العرب

برج‌العرب را به عنوان هفتمین هتل مرتفع جهان می‌شناسند که در زمان ساختش لقب بلندترین هتل جهانرا به نام خود زد. اما با گذشت زمان و فراگیر شدن هتل‌سازی در جهان، به خصوص در شهر دبی و همچنین پیشرفت تکنولوژی، این برج حیرت انگیز به رده هفتم سقوط کرد. با این حال هیچ هتلی توان رقابت با این سازه عظیم را تا به الان نداشته است. اکثر هتل هایی که نامشان در بالاتراز برج‌العرب است، اداری هستند. اگر بخواهیم تنها ملاکمان را هتل قرار دهیم، در این صورت برج‌العرب سومین هتل بلند جهان شناخته می‌شود.

ارتفاع برج العرب چقدر است

هلی پد برج‌العرب

این برج در ابتدا نمادی از دبی بود و تمام دنیا دبی را با برج‌العرب شناختند، اما در حال حاضر بخش عمده این شهرت را به هلی پد آن مدیون هستند. معمار این سازه، برای طراحی برج‌العرب سنگ تمام گذاشته است و تمام سعی خود را کرده تا تصویری شایسته و با عظمت از دبی را به رخ جهان بکشد.

هلی پد برج العرب

طراحی و معماری برج‌العرب

اولین چیزی که بعد شنیدن نام این برج به ذهنتان می‌رسد، منحصر به فرد بودن ظاهر آن است. این سازه پس از پایان ساخت، باعث حیرت بسیاری شد و ذهن‌ها را درگیر خود کرد. به همین دلیل، به نماد مشخصی از دبی تبدیل شد و سالانه افراد بسیاری برای بازدید از این برج به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی راهی دبی می‌شوند.

برج‌العرب را باید اینگونه توصیف کرد؛ این سازه صرفا نمادی از یک هتل لوکس و مجل نیست! این بنای زیبا حتی نمادی از یک کشور هم نیست! بلکه نماد یک منطقه وسیع جغرافیایی می‌باشد.

طراحی و معماری برج العرب

طراح برج العرب چگونه است؟

طراحی برج‌العرب را  شرکت مشاورین Atkins با مدیریت تام رایت به عهده گرفتند. تام رایت زمانی که این پروژه را پذیرفت تنها 36 سال سن داشت و جالب است بدانید میانگین تیم فنی این گروه 34 سال بود. البته یکی از مسائل نگران کننده در ابتدا این پروژه، مهارت فنی اندک اعضای گروه بود. ساخت این پروژه را در سال 1994 آغاز کردند و یک مهندس کانادایی به نام ریک گریگوری به عنوان مدیر پروژه، عهده دار این مسئولیت شد.

از لحاظ معماری بیرونی، این برج شباهت بسیاری به برج ۱۴۵ متری واسکو دو گاما واقع در لیسبون پرتغال دارد. در زمان ساخت این بنا، همزمان 2 هزار کارگر مشغول به کار بودند تا به روند ساخت سرعت ببخشند و در عرض 5 سال این پروژه به پایان رسید و در دسامبر 1999 از آن رونمایی کردند. از مهم ترین ویژگی های این سازه می توان به مهندسی پیچیده آن اشاره کرد. جزیره مصنوعی باید به اندازه ای پایین ساخته شود که بیننده تصور کند برج شناور است.

اجرای این پروژه عظیم، 5 سال به طول انجامید و سرانجام در دسامبر 1999 از آن رونمایی شد. شکل صلیبی در نمای شمالی برج، زمانی که از سمت دریا به آن نگاه کنید، نمایان می‌شود. همین موضوع باعث مناقشه میان بزرگان امارت متحده عربی شد. حاکم دبی برای ختم این قائله دستور ممنوعیت صدور مجوز برای پرواز و قایقرانی از سمت ضلع شمالی را صادر کرد.

طراح برج العرب کیست

سوییت ها و معماری هتل مجلل برج‌العرب

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، برج‌العرب مجلل‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌ جهان می‌باشد و قطعا در  ساخت و دکوراسیون داخلی آن از بهترین و زینتی‌ترین وسایل استفاده شده است. جالب است بدانید برای طراحی نمای داخلی اتاق‌های هتل از طلا استفاده کرده‌اند. زمانی که در برج‌العرب قدم می‌زنید گویی در معدنی از طلا راه می‌روید.این هتل دارای 28 طبقه دوگانه و 202 اتاق دوبلکس است. کوچکترین سوئیت هتل 170 متری و بزرگترین آن 780 متر مربع می‌باشد. مهندسان برای طراحی و دکوراسیون داخلی هتل از ستون‌های سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری استفاده کرده‌اند، که برای جذابیت بیشتر بر روی نرده‌ها برگ نیز به کار برده شده است. دیوار و کف حمام SPA، موزاییک‌هایی با طراحی و معماری عربی ساخته شده. در نهایت باید گفت که در معماری این هتل سنگ تمام گذاشته‌اند تا تلفیقی از هنر و معماری شرق و غرب را به بهترین نحو در ساخت این برج پیاده کنند.

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

تصاویر سوئیت های برج العرب

برج العرب، گران‌ترین هتل جهان

برج‌العرب دومین هتل گران‌قیمت جهان است و قیمت گران‌ترین سوییت این هتل برای هر شب 24 هزار دلار می‌باشد. جالب است بدانید چینی‌ها علاقه بسیاری به این هتل دارند و در سال 2011 و 2012 بالغ بر 25 درصد از  مسافرین هتل را چینی‌ها تشکیل داده‌اند.

ساحل جمیرا _ رویای دست نیافتنی برای بسیاری از مردم جهان (تصاویر+معرفی)

صاحب برج العرب کیست؟

ساخت و مدیریت برج‌العرب به عهده گروه جمیرا است. شرکتی که در زمینه هتلداری، مدیریت رستوران‌های زنجیره‌ای، خدمات گردشگری و سرگرمی فعالیت می‌کند. از دارایی‌های این گروه به برج‌العرب، مدینه جمیرا و پارک آبی وایلد وادی می‌توان اشاره کرد.

عکس های برج العرب

سوییت‌های برج‌العرب

  • سوییت‌هایی با اتاق‌های بسیار لوکس
  • سوییت‌هایی به همراه نمای پانوراما یا به عبارتی نمای ۳۶۰ درجه
  • سوییت‌های ورزشی و باشگاهی
  • سوییت‌هایی با کاربرد دوگانه
  • سوییت‌های مختص ریاست جمهوری
  • سوییت‌های ویژه‌ی سلطنتی

صاحب برج العرب

برج ایفلمشهور ترین برج تاریخی دنیا  و پر بازدید ترین جاذبه گردشگری جهان

آشنایی با سوئیت‌های هتل برج العرب

سوئیت‌های هتل برج‌العرب دارای پنجره‌هایی کف تا سقف بوده که با منظره پانوراما از خلیج فارس و همچنین مینی‌بار، صندوق امانات، سرویس صبحانه، چای ساز، قهوه‌ساز، روزنامه، محصولات حمام هرمس و داک آیپد را شامل می‌شود. با اقامت در سوئیت‌های برج العرب می‌توانید از خدمات همچون پیشخدمت و کانسیرج ۲۴ ساعته، امکان چک‌این و چک‌اوت از داخل سوئيت، تراس و ساحل VIP، حمام با جکوزی بزرگ و دوش باران و دسترسی راحت به امکانات اسپا بهره ببرید. دسترسی نامحدودی به «کلاب ساحل سامرسالت» (Summersalt Beach Club)، «باشگاه کودکان سندباد» (Sinbad’s Kids Club) و همچنین پارک آبی وایلد وادی، از مزایای اقامت در برج‌العرب است. همچنین اینترنت رایگان، تلوزیون‌ تعاملی، موسیقی، نور و تلویزیون با کنترل از راه دور، پرده و... برایتان دارد. یک منوی بسیار جالب که در این هتل وجود دارد، منوی بالش است. به این صورت که برای شما یک منو شامل 17 نوع بالش طراحی کرده‌اند تا مناسب‌ترین و راحت ترین بالش را انتخاب کنید.

بلندترین برج جهان

سوئیت دولوکس مارینا هتل برج‌العرب

سوئیت یک خوابه دولوکس مارینا با مساحتی برابر با ۱۷۰ متر ، مناسب برای سه بزرگسال و دو کودک زیر ۱۱ سال است. از جذابیت‌های این سوئیت‌ها می‌توان به تخت دونفره بزرگ با چشم‌انداز خلیج همیشه فارس اشاره کرد.

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

اسکای مارینا

سوئيت‌های اسکای مارینا با متراژ ۱۷۰ متر مربع، در طبقات بالاتری از برج العرب قرار داشته و دارای منظره فوق‌العاده‌ از دریا است که به خانواده‌ها و زوج‌های جوان تقدیم می‌کند. سرویس پیشخدمت درجه یک، کانسیرج ۲۴ ساعته، لوازم حمام هرمس، جکوزی بزرگ، استفاده نامحدود از پارک آبی وایلد وادی، ۹ نوع بالش و... از مزایای اقامت در این سوئيت‌ رویای است. سه بزرگسال و دو کودک زیر ۱۱ سال می‌توانند اقامتی به یادماندنی در این سوئیت‌ها را تجربه کنند.

سوئیت اسکای مارینا برج العرب

سوئیت اسکای پالم هتل برج‌العرب

سوئیت دولوکس پالم نیز با متراژ 170 متر مربعی محسوب می‌شوند. خانواده‌های کم جمعیت به‌ سادگی می‌توانند آن را رزرو کنند و اقامت رویایی در این سوییت‌ها داشته باشند. بیش از ۱۳۰ کانال تلویزیونی با چندین زبان دنیا، بیش از ۲۰۰ روزنامه بین‌المللی رایگان، امکان استقبال رایگان، امکانات رفاهی کامل نوزاد و کودک، تخت کینگ یا تخت توئين و... از امکانات سوئيت‌های اسکای پالم به حساب می‌آید.

سوئیت اسکای پالم

سوئیت کلاب یک خوابه برج‌العرب

یک سوئیت کلاب یک خوابه، با ۳۳۰ متر مربع مساحت و منظره‌ای رو به دریا است. همچنین یک اتاق خواب مستر با تخت‌خواب کینگ در این نوع از سوئیت وجود دارد. سوئیت کلاب برای اقامت دو فرد بزرگسال و دو کودک زیر ۱۱ سال بسیار مناسب است.

سوئیت دولوکس دو خوابه

سوئیت دولوکس دو خوابه با ۳۳۵ متر مربع وسعت مناسب برای اقامت چهار بزرگسال و دو کودک زیر ۱۱ سال است. وان آب گرم، دروازه ایمنی کودک، قهوه‌‌ساز و چای ساز، مینی‌بار، صندوق امانات، تهویه، اتو، صندلی کودک و... از امکانات سوئیت دولوکس دو خوابه است و تمام سعی خود را کرده تا بهترین خدمات را پیشکش مسافرین خود بکند.

سوئیت دولوکس برج العرب

سوئیت پانوراما هتل برج‌العرب

سوئیت‌های باشکوه پانوراما دارای دو طبقه و مساحت ۲۲۵ تا ۳۱۵ متر مربع می‌باشد. این اتاقها برای اقامت افراد خاصی مانند شاهزادگان و چهره‌های سرشناس طراحی شده‌اند تا در کاخی مدرن و بسیار مجلل اقامتی بی‌نظیر و به یاد ماندنی را تجربه کنند. منظره فوق‌العاده زیبا از شهر دبی و چشم‌انداز ۱۸۰ درجه‌ای از دریای خلیج فارس، این سوئیت را برای بسیاری از ثروتمندان جزو انتخاب‌های اول است.

سوئیت پارانوما برج العرب

سوئیت فمیلی

سوئیت‌های سه خوابه فمیلی، با متراژی برابر ۶۷۰ متر مربع و اتاق‌های بسیار بزرگ و بسیار زیبا، انتخابی درجه یک برای اقامت خانواده‌ها است. با وجود امکانات تفریحی، کودکان حسابی سرگرم می‌شوند و این سوئیت یک گزینه بسیار خوب برای خانواده‌ها می‌باشد تا با خیالی راحت برای ساعتی بتوانند استراحت کنند و خیالشان از فرزندشان راحت باشد. این سوئیت‌ها برای گردشگرانی مناسب است که به‌دنبال تعطیلات فوق‌العاده لاکچری در هتلی با سالن بزرگ، سه اتاق خواب مجلل، سه اتاق نشیمن و... هستند. البته سوئیت‌های فمیلی دو خوابه نیز وجود دارد که بسته به نیاز و تعداد مهمانان می‌توانند هر کدام را که مایل هستند انتخاب کنند.

اصولا در سفر یکی از دغدغه‌های والدین سرگرم کردن و مراقب از فرزندان است. همچنین تمایل دارند خودشان نیز در سفر برای ساعاتی بدون دغدغه از سفر لذت ببرند. اقامت در این سوئيت‌ها این مزیت را دارد که بزرگسالان می‌توانند بدون نگرانی فرزندانشان را در محوطه‌هایی که مخصوص بازی کودکان و نوجوانان است، بگذارند. بوفه صبحانه روزانه برای دو نفر در رستوران جونسوی یا باب الیوم در نظر گرفته شده و همچنین دسترسی به اسپا، تراس، ساحل VIP از جمله امکانات فمیلی سوئیت‌ها است که می‌توانید نهایت لذت را از این امکانات ببرید , سفری بی‌نظیر برایتان رقم بخورد. وجود دو حمام اصلی با جکوزی و دوش باران، غذاخوری بسیار بزرگ و مجزا برای ۶ نفر، ورودی جداگانه کارکنان، اینترنت رایگان، تلویزیون‌های تعاملی ۴۲ و ۳۲ اینچی، تخت‌خواب‌های فوق‌العاده مجلل و راحت و... از جمله امکانات فمیلی سوئیت‌ها هستند.

برج خلیفه - زیبایی منحصر به فرد در دبی امارات 

سوئیت های فمیلی بلند ترین برج جهان

سوئیت پرزیدنشال هتل‌ برج‌العرب

با وجود امکانات فوق‌العاده سوئیت‌های پرزیندشال باز هم به گرد پای سوئیت‌های رویال نمی‌رسد، اما خالی از لطف هم نیستند. این اتاق‌ها با مناظره زیبای نیلگون خلیج فارس که به چشم می‌خورد، جزو بهترین گزینه‌ها برای اقامت در دبی می‌باشد. سوئیت‌های پرزیدنشال با  ۶۶۷ متر مربع مساحت، مناسب برای اقامت چهار بزرگسال و دو کودک زیر ۱۱ سال است. از جمله امکانات این سوییت میتوان به دو فضای استراحت مجزا، غذاخوری بسیار بزرگ و مجلل، دو اتاق خواب مستر با دو تخت‌خواب کینگ اشاره کرد.

سوئیت پرزیدنشال

سوئیت رویال

سوئیت رویال با ۷۸۰ متر مربع، بهترین و مجلل‌ترین سوئیت برج العرب است که با بهترین و لوکس‌ترین امکانات، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. آرزوی هرکسی است تا برای یک شب نیز در این اتاق‌ها اقامت داشته باشد. سوییت رویال میزبان افرادی مشهوری چون؛ چهره‌های سلطنتی و ستارگانی مانند جاستین بیبر بوده است. برای یک شب اقامت در این سوئیت باید بالغ بر ۲۴ هزار دلار هزینه کنید. این سوئیت در طبقه ۲۵ برج واقع شده و امکاناتی همچون، سینما، اتاق غذاخوری مناسب برای ۱۲ نفر، دو حمام، جکوزی، دوش باران و کتابخانه دارد. وجود آسانسور اختصاصی که مهمانان را به این سوئیت زیبا می‌رساند، سرویس پیشخدمت اختصاصی و کانسیرج ۲۴ ساعته بخشی از مزایای این سوئیت رویایی است.

اتاق های رویال هتل برج العرب دبی

 هتل برج العرب چه امکاناتی دارد؟

در هتل برج العرب علاوه با استفاده از پارچه‌های گران‌بها، سنگ مرمر کارارا و همچنین طلای ۲۴ عیار شکوه و قدرت عرب و شهر دبی را به رخ جهانیان کشیده است. قیمت این هتل را به طور تقریبی یک میلیارد دلار آمریکا تخمین زده‌اند و درآمد سالانه آن حدود ۱۲۰ میلیون دلار محاسبه شده است. هتل برج‌العرب با وجود اتاق‌هایی فوق‌العاده لوکس و ویژگی‌های منحصر به فرد، این درآمد عظیم سالانه، دور از انتظار نیست.

امکانات هتل برج العرب

بهترین رستوران های دبی - بررسی 20 تا از برترین رستوران های دبی از نظر مسافرین

رستوران و امکانات رفاهی برج‌العرب

رستوران‌های لوکس داخل هتل، شامل ۹ رستوران بسیار مجلل است  که مشتریان بین‌المللی را به سمت خود جذب می‌کند.

رستوران المنتها

در داخل هتل برج العرب انواع رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی وجود دارد که حتی بسیاری از گردشگران نمی‌توانند تصورش را بکنند. یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های این هتل «المنتها» می‌باشد. این رستوران در ارتفاع ۲۰۰ متری از خلیج فارس (سطح دریا) بنا شده. رستوران المنتها با چشم‌انداز غیر قابل توصیف به شهر دبی و خلیج همیشه فارس باعث حیرت همگان شده است. برای رفتن به این رستوران باید از آسانسور شیشه‌ای برج که نمایی پانوراما به شهر دبی دارد، استفاده کنید.

رستوران المنتها دبی

رستوران المهرا

یک رستوران بسیار مجلل دیگر نیز در این برج وجود دارد. این رستوران که جزو ۱۰ رستوران برتر  در جهان می‌باشد، رستوران «المهرا» به معنای صدف است. مهمانان برای ورود به این رستوران باید از وسیله‌ای که شبیه به زیر دریایی، استفاده کنند. در رستوران المهرا غذاهای دریایی با وجود بهترین سرآشپزان دنیا، طعمی بسیار متفاوت، سرو می‌شود. در داخل این رستوران آکواریوم بسیار بزرگی با گنجایش ۹۹۰ هزار لیتر آب قرار دارد! برای ساخت این آکواریوم عظیم از شیشه‌ی اکریلیک با قطر ۱۸ سانتی‌متر ساخته شده است، تا بتواند فشار عظیم این حجم از آب را تحمل کند.

آب و هوای دبی - قبل از سفر به دبی وضعیت آب و هوای آن را بررسی کنید

رستوران المهرا دبی

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 146 کاربر