عجیب ترین مکان ها برای زندگی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/18
بازدید: 1697
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

زمین جای عجیبی است و انسان هایش عجیب تر. در نقاط مختلف دنیا با خانه هایی روبرو می شوید که ظاهری متفاوت و عجیب و غریب دارد. خانه هایی در نقاطی که کمتر کسی به آنجا سفر می کند یا جایی که حتی تصورش هم نمی توان کرد که خانه‌ای در آن وجود داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از عجیب ترین مکان ها برای زندگی آشنا شوید

گیترون هلند

هلندی ها به زندگی پاک و کم مصرف بودن معروفند. اگر به هلند سفر کنید متوجه می شوید که اکثر مردم با دوچرخه در سطح شهر آمستردام تردد دارند و کمتر خودرویی را مشاهده خواهید کرد. همچنین هلندی ها افراد پرتلاشی هستند و کشاورزی هم یکی از رایج ترین کارها در این کشور است لذا روستاهای زیادی را در هلند می توان مشاهده نمود. روستای گیترون پاک ترین نقطه هلند به حساب می آید. روستایی که بسیار سرسبز بوده و خودرو که هیچ، دوچرخه هم در آن نخواهید یافت.

شاید تصور کنید که مردم روستا هیچ امکاناتی نداشته و به صورت پیاده تردد دارند اما باید بگوییم خیابان های روستا در واقع کانال های آب هستند و وسیله نقلیه مردم، قایق می باشد. خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته شده اند و کمترین انرژی در هر خانه مصرف می شود. گردشگران تور هلند این نکته را در نظر داشته باشند به جرئت می توان گفت بازدید از روستا، زندگی در میان مردمش و لذت بردن از طبیعت بی نظیرش یکی از بهترین تجربه های زندگی را به ارمغان می آورد.

ایالت کایرو مصر

مسلماً هیچکس نمی خواهد در خانه، کوچه یا شهری زندگی کند که مملو از زباله باشد. اما گاهی وجود حجم بالای زباله می تواند منبع درآمدزایی و تامین انرژی مورد نیاز برای زندگی باشد.

پایتخت مصر، ایالت کایرو سیستم موثر و مفیدی برای جمع آوری و دفع زباله ندارد. در 70 سال اخیر کایرو زباله های خود را به شهر "مانشیات ناصر" منتقل کرده که باعث شده در همه جای شهر انبوهی از زباله ها را مشاهده نمود و حتی نام شهر را به " مردم زباله " تغییر دادند.

اما فاقد هرگونه آثاری از بهداشت و سلامت نه تنها باعث نشد مردم شهر مشکلی برای زندگی داشته باشند بلکه مردم هم به گروه های مختلفی تقسیم شدند تا زباله ها را تفکیک کرده و راه‌های درآمدزایی برای خود ایجاد کنند. کودکان با زباله ها برای خود اسباب بازی های مختلف درست می کنند؛ برخی از آقایان زباله های قابل بازیافت را به فروش می رسانند و برخی هم زباله ها را جهت تامین سوخت خود می‌سوزانند.

جالب است بدانید در سال 2003 دولت مصر شرکتی خصوصی را جهت جمع آوری زباله از شهر استخدام کرد اما مردم با شعار "چه کسی زباله ها را زودتر جمع می کند" به رقابت با شرکت پرداختند.

شفشاون مراکش

قدمت شهر به سال 1471 باز می گردد. مردم در اوایل دهه 1930 تقریبا تمام خانه ها و خیابان ها را به رنگ آبی درآوردند و جالب است بدانید شهر شفشاون بزرگترین مرکز تولید حشیش در مراکش است و اگر حشیش را در آب بریزید به رنگ آبی تبدیل می شود لذا برخی می گویند که شهر بخاطر حشیش به رنگ آبی درآمده و رنگ نشده است.

جزیره میاکه جیما ژاپن

اگر تمایل دارید شرایط زندگی در نزدیکی آتشفشان یا هشدارهای ناگهانی فوران را تجربه کنید حتما به جزیره میاکه بروید. جزیره ای که به جرئت می توان گفت یکی از عجیب ترین مکان ها برای زندگی است. ساکنین جزیره همیشه برای آنکه از خانه بیرون روند از ماسک استفاده می کنند زیرا همه روزه مقدار قابل توجهی سولفریک دی‌اکسید از دهانه آتشفشان خارج می شود. گردشگران تور ژاپن بدترین حادثه ای که در جزیره رخ داد، سال 2000 بود که بین 10000 الی 15000 تن سولفریک دی‌اکسید از دهانه آتشفشان خارج شد.

 

کوبر پدی استرالیا

اگر در سفر به استرالیا آدرس خانه‌ای یا مکانی را به شما دادند و شما با زمینی روبرو شدید که حتی یک ساختمان هم نداشت اصلا تعجب نکنید چون شما وارد شهر کوبر پدی شدید. کوپر بدی تنها شهر زیرزمین جهان است که در سال 1915 ساخته شد.

کوبر پدی بزرگترین زمین استخراج عقیق در دنیا است و کارگرانی که در آنجا کار می کردند متوجه شدند زندگی در زیرزمین مساعدتر می باشد چرا که دمای هوا در سطح زمین گاه تا بیش از 50 درجه سانتی گراد هم می رسد.

در شهر زیرزمینی کوبر پدی علاوه بر خانه های مسکونی، کلیساها و مغازه های مختلفی هم وجود دارد و جالب است بدانید اولین هتل 4 ستاره زیرزمین دنیا هم در این شهر ساخته شده.

اسلب سیتی (Slab City) کالیفرنیا

در دنیای امروزی و زندگی در میان تکنولوژی ها و فناوری های روز، تصور حتی یک روز زندگی کردن به دور از هرگونه امکانات برقی و دنیای مجازی غیرممکن است. اما می توان تا حدودی تجربه "دوری از دنیا" را در اسلب سیتی کالیفرنیا داشت. 

اگر شهر لوس آنجلس را به سمت شرق برویم در جنوب دریای سالتون منطقه نظامی را مشاهده می کنید که ظاهری متروکه دارد و گردشگران به آن "آخرین مکان آزاد در آمریکا" می گویند.

منطقه نظامی اسلب سیتی در دوران جنگ جهانی دوم ساخته شد و امروزه نزدیک به 150 نفر در آن زندگی می کنند. همه ساله افراد زیادی بخصوص گردشگران به این منطقه می آیند تا چند روزی را به دور از شهر و مشکلاتش سپری کنند. همچنین جالب است بدانید در منطقه هیچ امکانات رفاهی حتی سرویس بهداشتی هم وجود ندارد و گردشگران با خود امکانات مورد نیاز مانند ژنراتور تامین برق، آب، خوراک و غیره را به همراه می آورند.

سولوی هات (Solvay Hut) سوئیس

سوئیس به طبیعت سبز و ورزش های کوه‌نوردی و صخره‌نوردی معروف است. بی شک تمام علاقه‌مندان به این ورزش ها سفر به سوئیس را در اولویت های خود قرار می دهند. در رشته کوه “متری هورن” که در شمال شرقی شهر Zermatt قرار دارد، هنگامی که نزدیک به 4 کیلومتر صعود می کنید، با خانه ای روبرو می شوید که در نزدیکی پرتگاه واقع شده است.

نام خانه، سولوی هات است که ده تخت خواب داشته و کوه نوردان می توانند ساعت ها و حتی روزها در آن استراحت کنند. همانطور که گفتیم، ارتفاع خانه بسیار زیاد است لذا هنگامی که از درب پشتی به بیرون نگاه می کنید، با منظره ای بسیار زیبا و شاید ترسناک روبرو خواهید شد.

خانه کرت (Keret House) وارسا

زندگی در خانه ای لوکس، بزرگ آرزوی هرکسی است و تقریبا هیچکس نمی خواهد در فضایی تنگ و باریک زندگی کند. 

اما در شهر وارسا، پایتخت لهستان که شهری تاریخی و با جاذبه های گردشگری زیبا می باشد، خانه ای وجود دارد که به عنوان کم عرض ترین خانه جهان شناخته می شود. خانه کرت که در میان دو ساختمان واقع شده است در عریض ترین نقطه خود تنها 90 سانتی‌متر عرض دارد.

تاشیروجیما ژاپن

رفتن به این جزیره برای عاشقان گربه به شدت توصیه می شود. جزیره ای که گربه ها در آن حکمرانی می کنند. قضیه این موضوع به چند دهه پیش بازمیگردد. 

در گذشته ساکنان جزیره با حضور موش های فراوان در هر متر مربع مشکل داشتند. آنها تصمیم گرفتند جهت جمع آوری موش ها تعداد زیادی گربه در جزیره رها کنند تا علاوه بر کاهش موش ها، گربه ها هم حسابی به شکم خود برسند. اما امروزه تغذیه کردن گربه ها و کمبود غذا بخصوص برای گربه های باردار یکی از مشکلات بزرگ مردم تاشیروجیما می باشد و جالب است بدانید این جزیره امروزه یکی از توریستی ترین نقاط ژاپن به حساب می آید.

جزیره Elliaey ایسلند

پیش‌تر اشاره کردیم که در نزدیکی ایالت کالیفرنیا، منطقه ای نظامی وجود دارد که مردم می توانند مدتی را به دور از دنیای مجازی و حتی دنیای حقیقی در آنجا سپری کنند. اما جزیره در دنیا وجود دارد که اگر به آنجا سفر کنید، تنها ساکن آن جزیره خواهید بود.

300 سال پیش بود که 5 خانواده به جزیره رفتند و یک خانه و یک کلبه را در آنجا ساختند. آن ها متوجه شدند زندگی در جزیره که به دور از همه مشکلات زندگی و دنیا است بسیار لذت بخش می باشد لذا تصمیم گرفتند تا برای همیشه در آنجا زندگی کرده و خورد و خوراک روزانه خود را از طریق ماهی ها و پرندگان تامین کنند. اما پس از مدتی متوجه شدند که می توانند در جای دیگری شرایط زندگی بهتر داشته باشند لذا جزیره را رها کردند و از آن پس، خانه جزیره متروکه ماند. 

به راستی شما هم می توانید برای مدتی به دور از دنیای مجازی و تکنولوژی، هرگونه امکانات رفاهی مانند برق و گاز در این جزیره ساکن شوید؟

نظرات کاربران

  1. شیما حافظ شیما حافظ 1398/10/10
    7 نفر پسندیدند
    جزیره ای که توی ایسلند هستش خیلی جالبه، یه خونه تک وسط یه جزیره، چقد جای دنجیه و میتونه چقد آرامش بخش باشه، واقعا تو این خونه آدم از دنیا و مشکلاتش جدا میشه و در آرامش مطلق زندگی میکنه، هیجان انگیزترین جایی که تو این مقاله هست سولوی هات توی سوئیسه، خونه ای در بلندترین ارتفاع که وقتی از خونه میای بیرون جلوی پات یه پرتگاه وحشتناکه، شاید واقعا ترسناک و وحشتناک باشه اما من اینو دوست دارم و واقعا واسم هیجان انگیزه ، چتر بازم باشی که دیگه عالیه، از اون بالا می پری پایین و هیجانت رو چندین برابر می کنی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر