کلبه وحشت انزلی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/30
بازدید: 469

اگر اهل دیدن فیلم‌های ترسناک باشید، حتما با خودتان فکر کرده‌اید که یک بار این فیلم‌ها را در واقعیت تجربه کنید و وارد یک ماجراجویی عجیب و غریب شوید. این تجربه را در ناب‌ترین شکل خود می‌توانید با بازدید از کلبه وحشت انزلی تجربه کنید، البته به این شرط که از جان خود سیر شده باشید. این کلبه در دل جنگلی خوف‌انگیز، نزدیک به صومعه سرا قرار گرفته و بسیاری از محلی‌ها آن را نفرین شده می‌دانند. در این مطلب قصد داریم  همه چیز را درباره کلبه وحشت انزلی بررسی کنیم و ببینیم چقدر از ماجرای این کلبه واقعیت و چقدر از آن زاده تخیلات است. با لحظه آخر همراه باشید.

کلبه وحشت انزلی

همه چیز درباره کلبه وحشت انزلی؛ آیا این داستان حقیقت دارد؟

کلبه وحشت انزلی به‌خاطر داستانش که از گذشته دور تا امروز میان مردم سینه به سینه نقل شده است؛ شهرت دارد. بر اساس این داستان، اگر کسی بتواند یک شب را در این کلبه سپری کند، ثروتمند خواهد شد. بیشترین دلیل خوف‌انگیز بودن این کلبه قرارگیری‌اش در یک مکان وهم آلود است. محلی‌ها این تصور را دارند که اگر بتوانند یک شب را در کلبه بمانند، موجودات فراطبیعی ثروتمندشان خواهند کرد. البته اتفاق ناخوشایندی که چندین سال پیش در این مکان اتفاق افتاده، جرئت بازدید را به کمتر کسی می‌دهد.

درباره راز کلبه وحشت انزلی این داستان روایت شده است که در قدیم بانویی به نام عزت الملوک ساسانی که رئیس قبیله تالش بوده و ثروت و توانایی‌اش به حدی بالا بوده که به او ملکه جنگل می‌گفتند؛ در این خانه زندگی می‌کرده است. این کلبه در حال حاضر متروکه شده و کسی درباره اتفاقاتی که در آن افتاده اطلاعاتی در دست ندارد.

همه چیز درباره کلبه وحشت انزلی

فیلم ترسناک کلبه وحشت انزلی

قبل از اینکه وارد داستان کلبه وحشت انزلی شویم؛ بهتر است فیلم آن که در زیر قرار داده شده است را مشاهده کنید.

چگونه خانه عزت الملوک به کلبه وحشت انزلی تبدیل شد؟

یکی از اتفاقاتی که رعب و وحشت این کلبه را بیشتر کرد در سال 1365 اتفاق افتاد. در این سال چهار پسر به این روستا رفتند و  حرف و حدیث‌های مربوط به کلبه وحشت انزلی را نادیده بگیرند و به این مکان بروند. آنها تصمیم می‌گیرند کلبه وحشت انزلی در شب را ببینند اما زمانی که نیمه شب فرا می‌رسد، دو نفر از آنها پا به فرار می‌گذارند. از میان دو نفر دیگری که در کلبه می‌مانند یکی از آنها از ترس قالب تهی می‌کند و جانش را از دست می‌دهد. نفر دوم که زنده می‌ماند دیوانه می‌شود و دیگر به حالت عادی خود باز نمی‌گردد.

چهار سال پس از این اتفاق ماجرای دیگری در کلبه وحشت انزلی اتفاق افتاد. این بار سه دختر وارد این خانه متروکه شدند. دو روز بعد محلی‌ها دختری را در اطراف کلبه پیدا کردند که از ترس به خود می‌لرزید. آنها زمانی که وارد کلبه شدند، دو دختر دیگر را مرده پیدا کردند. علت مرگ هر دو سکته اعلام شد. جالب است بدانید چشم هر دوی این دخترها به یک نقطه باز مانده بود. پس از ماجرای دختر کلبه وحشت انزلی، پلیس به خاطر حفظ امنیت محلی‌ها و گردشگران این محل را تخلیه کرد و اجازه نداد دیگر کسی به این آن نزدیک شود.

اگرچه هیچ گونه سند و مدرکی درباره چرایی این داستان‌ها وجود ندارد اما محلی‌ها کاملا به وجود نیروهای فراطبیعی در این کلبه اعتقاد دارند.

ترسناک ترین جنگل دنیا - هیچ‌کس از این جنگل مرگبار زنده برنمی‌گردد!

چگونه خانه عزت الملوک به کلبه وحشت انزلی تبدیل شد؟

مسیر دسترسی و آدرس کلبه وحشت انزلی

در پاسخ به این سوال که کلبه وحشت انزلی کجاست، باید گفت، کلبه وحشت بندر انزلی را باید یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی در استان گیلان دانست که در جنگل هفت دغان قرار دارد. این کلبه 25 کیلومتر تا صومعه سرا فاصله دارد و در بخش مرکزی دهستان ضیابر و روستای بهمبر، نزدیک به بندر انزلی قرار گرفته است. برای رسیدن به کلبه باید خود را به صومعه سرا یا بندر انزلی برسانید و از آنجا به سمت جنگل هفت دغنان بروید. شما می‌توانید موقعیت مکانی این کلبه را در نقشه زیر مشاهده کنید.

جنگل جیغ مشهد - ترسناک‌ترین جنگل ایران

مختصری درباره محوطه و جنگل هفت دغنان

جنگل یا محوطه دغنان یکی از جنگل‌های باستانی است که قدمت آن به پس از اسلام باز می‌گردد. این محوطه 25 کیلومتر با صومعه‌سرا قرار دارد. خود این جنگل فضایی وهم آلود دارد و محلی‌ها زیاد جرأت نزدیک شدن به آن را ندارند. کلبه وحشت هم در این جنگل قرار گرفته و بر میزان وحشتناک بودن آن افزوده است. محوطه و جنگل هفت دغنان درواقع باقی مانده شهری قدیمی است که روزگاری رونق فراوانی داشته اما امروزه از آن خرابه‌هایی بیشتر باقی نمانده است. از بقایای این شهر قدیمی جاذبه‌هایی همچون حمام، پل خشتی، بازار و گور سید خروسه به جای مانده است.

مختصری درباره محوطه و جنگل هفت دغنان

آیا می‌توان از کلبه وحشت انزلی بازدید کرد؟

پس از دو اتفاقی که در سال‌های 1365 و 1369 در کلبه وحشتناک انزلی افتاد، پلیس منطقه برای حفظ امنیت گردشگران و مردم محلی، ورود به این کلبه را ممنوع کرد. بنابراین در حال حاضر می‌توانید کلبه وحشت بندر انزلی را از بیرون ببینید اما اجازه نخواهید داشت وارد آن شوید. نظر شما درباره این جاذبه گردشگری که در ژانر وحشت قرار دارد چیست؟ به نظرتان داستان‌هایی که درباره این کلبه گفته می‌شود، حقیقت دارد یا زاده خیال افراد خلاق است؟ آیا اگر کسی بتواند یک شب در این مکان بماند، ثرومتمند خواهد شد؟ هیچ کس نمی‌داند.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر