بهترین رستوران های ایروان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/23
بازدید: 1044
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مردم کشور ارمنستان به غذا و مهمانی بسیار اهمیت می‌دهند؛ به همین دلیل در تمام مراسم‌های خود از بهترین و سنتی‌ترین غذاهای محلی خود استفاده می‌کنند. ارمنی‌ها به این باور هستند که هیچ کاری را نمی‌توان با شکمی خالی انجام داد. برای اینکه بتوانید انواع غذاهای ارمنی بچشید کافیست که به بهترین رستوران‌های ایروان سفر کنید. از بهترین و مجلل‌ترین رستوران‌های ارمنی که دارای منوی متنوع هستند می‌توان به رستوران برگر کینگ، گناتزواله، کلاسیک برگر، رستوران ایرانی شیروان، کارونج، شاورما لبنانون، گالری و رستوران دالان آرت، دولماما، ایروان قدیم، مرطاق، کوکاس تارون و... اشاره کرد که هرکدام از این رستوران‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

رستوران های ارمنستان

رستوران برگر کینگ (شعبه دالما مال) ایروان

در شهر ایروان یک مجتمع بزرگ تجاری و رفاهی به نام دالما گاردن مال وجود دارد. این مجتمع مجهزترین و اولین مرکز خرید شهر ایروان است که در سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرد. شما در این مجموعه شما می‌توانید انواع برندهای معروف و مطرح جهان را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. مجتمع دالما مال 8 رستوران و فست‌فود وجود دارد که هر کدام از آنها منوی متنوع و لذیذ دارند. رستوران‌های این مجتمع در طبقه دوم در قسمت فوت کورت قرار دارند که بعد از گذشت یک دور اساسی در مجتمع دالما مال می‌توانید برای صرف غذا و استراحت به رستوران برگ کینگ مراجعه کنید. برگر کینگ یکی از رستوران‌های بزرگ و مجلل در مرکز خرید دالما مال بوده که منوهای مختلفی را برای مشتریان خود عرضه کرده است. از منوهای این رستوران می‌توان به انواع فست‌فودها، منوی غذاهای سنتی، غذاهای مخصوص کودک، منوی گیاهخواری و انواع نوشیدنی‌های خنک و گرم سنتی و... اشاره کرد. برای بازدید از این رستوران می‌توانید از ساعت 10 صبح الی 10 شب مراجعه کنید. این مجتمع و رستوران تمام روزهای هفته از دوشنبه الی شنبه پذیرای مهمانان خود هستند.

سفر به پایتخت زیبای ارمنستان!

بهترین رستوران های ایروان

رستوران گناتزواله در ایروان

یکی دیگر از رستوران‌های معروف شهر ایروان که غذاهای لذیذ و معرکه آن در پایتخت ارمنستان شهرت دارد، رستوران گناتزواله است. این رستوران امکاناتی چون سرویس بهداشتی و پارکینگ دارد. برای مراجعه به این رستوران می‌توانید از ساعت 10 صبح الی 12 شب و از شنبه الی جمعه مراجعه کنید. هزینه غذاهای این رستوران نسبت به کیفیتی که دارند قیمت متوسطی و خوبی ارائه می‌دهند. برای مراجعه به این رستوران می‌توانید از تاکسی، مترو یا اتوبوس استفاده کنید. سالن رستوران گناتزواله ظرفیتی حدود 100 الی 200 نفر دارند که منوهای مختلفی برای مشتریان خود تدبیر دیده است. از منوهای مهم این رستوران می‌توان به غذاهای بین المللی و غذاهای گیاهی اشاره کرد. مهم‌ترین غذای که در این رستوران صرف می‌شود پیتزاهای بزرگ و خوشمزه بین المللی است. در این رستوران به دلیل وجود تنوع غذایی که وجود دارد تمام سلیقه‌ها می‌توانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند. رستوران گناتزواله منوهای مخصوصی برای کودکان، منوی رژیمی، منوی سنتی و فست‌فود دارد به همین دلیل تمام سنین در این رستوران می‌توانند غذا سفارش دهند.

رستوران خوب در ایروان

رستوران کلاسیک برگر ایروان

کلاسیک برگر یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین فست‌فودهای شهر ایروان است که در مجتمع تجاری و رفاهی دالما مال قرار دارد. کلاسیک برگر فست‌فودهای زنجیره‌ای شهر ایروان هستند که هرکدام از آنها مشخصات‌های متفاوتی دارند. در فست‌فود کلاسیک برگر انواع پیتزاها، ساندویچ گرم و سرد، نوشیدنی‌های مختلف سنتی سرد و... در این مرکز سرو می‌شود. رستوران کلاسیک برگر مجتمع دالما  مال از ساعت 10 صبح الی 11 شب از روزهای شنبه الی دوشنبه فعالیت می‌کند. قیمت فست‌فودهای کلاسیک برگر نسبت به کیفیت و تنوعی که دارند بسیار به‌صرفه هستند. رستوران کلاسیک برگر در مرکز شهر قرار دارد به همین دلیل برای رفتن به این مرکز می‌توانید از وسایل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تاکسی شخصی استفاده کنید. پرنسل این رستوران به دو زبان روسی و انگلیسی کاملا مسلط هستند؛ علاوه برآن سرویس دهی در این رستوران بسیار عالی و با کیفیت است و نظر نظافت و پاکیزگی می‌تواند از بهترین و تمیزترین رستوران ایروان باشد.

مراکز خرید ایروان - لذت و تجربه خرید در لوکس‌ترین فروشگاه‌های برند ایروان!

کلاسیک برگر ایروان

رستوران ایرانی شیروان در ایروان

در پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان رستوران‌های ایرانی زیادی وجود دارد که بهترین آن شامل رستوران شیروان است که در منطقه تومانیان ایروان در بین خیابان آبویان و تریان قرار دارد و سابقه‌ای حدود 10 سال در شهر ایروان دارد. دکوراسیون داخلی این رستوران برگرفته از معماری سنتی ایرانی است که همین امر باعث شده افراد زیادی برای صرف غذا به این رستوران مراجعه کنند. در رستوران شیروان انواع غذاهای ایرانی مانند خورشت‌ها، کباب‌ها، انواع برنج، غذاهای سنتی مخصوص ایران و... سرو می‌شود. توجه داشته باشید در این رستوران علاوه براینکه غذاهای سنتی پخت می‌شوند، انواع غذاهای اروپایی و بین المللی هم در آن ارائه می‌شود. پرنسل این رستوران به زبان فارسی، روسی، انگلیسی تسلط کامل دارند و سفارش شما را در کم‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت برای شما آماده می‌کنند. رستوران ایرانی شیروان تمام روزهای هفته از ساعت 11 صبح الی 12 شب پذیرای مهمان‌های خود هستند. 

رستوران کارونج ایروان

یکی دیگر از رستوران‌های ایرانی در پایتخت ارمنستان مربوط به رستوران کارونج است. رستوران کارونج در منطقه سیسیان ارمنستان در هتل کارونج واقع شده است. در این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانیف انواع غذاهای ارمنی و بین المللی هم براساس سلیقه مشتریان سرو می‌شود. رستوران کارونج از ساعت 10 صبح الی 11 شب پذیرای مهمان‌های خود در تمام روزهای هفته است. رستوران کارونج از شلوغ‌ترین رستوران‌های ایرانی شهر ایروان است و دلیل این شلوغی به دلیل کیفیت خوب غذاها و موقعیت جغرافیایی آن است. برای رفتن به این رستوران می‌توانید از وسایل عمومی مانند مترو، اتوبوس یا تاکسی‌های شهری استفاده کنید. قیمت غذاهای این رستوران نسبت به رستوران‌های ایرانی دیگر در این کشور بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود. پرنسل این رستوران ایرانی به سه زبان روز دنیا که شامل فارسی، روسی و انگلیسی تسلط دارند. سرویس دهی در این رستوران کمی زمان‌بر خواهد بود؛ چراکه این امر به خاطر شلوغی بیش از حد این رستوان است.

هتل های ایروان - معرفی هتل های باکیفیت اما ارزان در ایروان.

رستوران کارونج ایروان

رستوران شاورما لبنانون در ایروان

رستوران شاورما لبنانون یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های پایتخت ارمنستانف شهر ایروان است. این رستوران قدیمی در خیابان تومانیان قرار دارد که برای رفتن به این منطقه باید از تاکسی‌های شهری یا مترو استفاده کنید. در این رستوران دو بخش وجود دارد که شامل فضای بیرونی و فضای داخلی می‌شود. تنوع غذایی در این رستوران بسیار بالا است که هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند از منوی این رتوران استفاده کند. دلیل نامگذاری این رستوران به دلیل شاورماهای معروف آن است. شاورما یکی از غذاهای محلی و نونی در کشور ارمنستان است که در دسته غذاهای ملی کشور ارمنستان قرار دارد. کیفیت غذای این رستوران بسیار عالی است که هر کس با یکبار امتحان کردن شاورما در این رستوران مشتری ثابت آن می‌شود؛ علاوه بران قیمت غذا در این رستوران نسبت به خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهند بسیار به‌صرفه است. رستوران شاورما لبنانون در اکثر مواقع بسیار شلوغ است ولی با این حال پرنسل آن در کم‌ترین زمان ممکن سفارشات مشتری را آماده می‌کنند. این رستوران در تمام ایام هفته از ساعت 10 صبح الی 12 شب پذیرای مهمانان خود هستند.

گالری و رستوران دالان آرت

یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در شهر ایروان مربوط به گالری و رستوران دالان آرت است. این مجموعه به دلیل دکوراسیون زیبایی که دارد به عنوان یک مکان تفریحی در شهر ایروان شناخته می‌شود. رستوران دالان آرت از چندین بخش تشکیل شده است که شامل یک مغاز سنتی و زیبا، باغ سرسبز با چشم‌نوازی حیرت‌آور و یک گالری منحصر به فرد در طبقه بالا تقسیم می‌شود. سالن غذاخوری این رستوران دو بخش دارد که یک فضای داخلی و یک فضای بیرونی در باغ زیبای دالان آرت دارد. در قسمت باغ این رستوران میز و صندلی‌های چوبی قرار دارد که مشتریان می‌توانند غذای خود را در آنجا سرو کنند. در قسمت باغ رستوران علاوه بر سرو غذا موسیقی زنده هم اجرا می‌شود. قسمت داخلی رستوران تمام از دیوارکوب‌های طرحدار تزئین شده است که چشم هر بیننده به آن خیره می‌ماند. کیفیت غذا و نوع برخورد پرنسل این رستوران بسیار عالی و مورد تعریف است. در این رستوران منوهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها شامل منوی کودکانف فست‌فود، منوی گیاهی، منوی بین المللی و... می‌شود. رستوران دلان آرت از ساعت 10 صبح الی 12 شب در تمام روزهای هفته پذیرای مهمانان خود است.

رستوران دالان آرت

رستوران دولماما ایروان

دولماما یک رستوران قدیمی و سنتی در شهر ایروان است که فعالیت خود را از سال 1988 آغاز کرده است. علت نامگذاری این رستوران به دلیل دلمه‌های معروف آن بوده؛ چراکه لغت دولماما به معنی دلمه مامان است. غذای اصلی این رستوران دلمه است که از ترکیباتی چون گوشت چرخ‌کرده، برنج، سبزی، ادویه مخصوص به همراه برگ‌ مو یا برگ کلم تهیه می‌شود. از غذاهای معروف این رستوران علاوه بر دلمه می‌توان به خاشلاما (یک غذای سنتی ارمنی که به عنوان غذای ملی این کشور شناخته می‌شود.) و ایستر پیلاف اشاره کرد. توجه داشته باشید سبک و آماده سازی این غذا مخصوص این رستوران است و هیچ کجای ارمنستان نمی‌توانید مانند آن را پیدا کنید، زیرا دستورالمعل این غذا مخصوص سرآشپز این رستوران است. در این رستوران علاوه بر غذاهای سنتی ارمنستان، غذاهای بین المللی هم سرو می‌شود. منوی غذاهای این رستوران شامل غذاهای خاورمینه‌ای، گیاهی، اروپاس شرقی، ارمنی و فاقد گلوتن می‌شوند. برای مراجعه کردن بین رستوران می‌توانید از ساعت 11 صبح الی 11.30 شب اقدام کنید.

دولماما ایروان

رستوران ایروان قدیم

از بزرگ‌ترین و مجهزترین رستوران‌های شهر ایروان می‌توان به رستوران ایروان قدیم اشاره کرد. این رستوران از یک ساختمان 6 طبقه تشکیل شده که هر طبقه آن دکوراسیونی متفاوت دارد. در این رستوران بزرگ انواع غذاهای سنتی و بین المللی ارمنی پخت می‌شود به همین دلیل هرفرد با هر ذائقه غذایی می‌تواند از منوهای متنوع این رستوران استفاده کنند. در این رستوران علاوه بر سرو غذا می‌توانید از موسیقی زنده و سنتی کشور ارمنستان در کنار غذا خوردن لذت ببرید. در این مجموعه برای سرگرمی مشتریان از برنامه‌های مختلفی استفاده می‌شود. منوهای این رستوران شامل انواع غذاهای رژیمی، منوی غذای کودکان، انواع غذاهای بین المللی، غذاهای سنتی و محلی، غذاهای دریایی و... می‌شوند. از مزیت‌های این رستوران می‌توان به سالن‌های خصوصی برای برگزاری مجالسی مانند تولد، نامزدی، مهمانی و...، پارکینگ، سرویس بهداشتی، چشم‌نواز زیبایی از شهر ایروان، موقعیت مکانی مناسب، پارکینگ عمومی و... اشاره کرد. برای بازدید از رستوران ایروان قدیم می‌توانید تمام ایام هفته از ساعت 10 صبح الی 12 شب مراجعه کنید. رستوران ایروان قدیم به دلیل موقعیت مکانی که دارد مورد توجه اکثر گردشگران و توریست‌ها خواهد بود.

رستوران مرطاق ایروان

رستوران مرطاق در ایروان

رستوران مرطاق یکی دیگر از رستوران‌های قدیمی شهر ایروان است که در خیابان پرتردد و شلوغ تومانیان قرار دارد. در این رستوران شما می‌توانید انواع غذاهای ارمنی را با بهترین دستورالعمل و پخت سفارش دهید. از غذاهای معروف این رستوران می‎‌توان به پیتزاهای لذیذ و بزرگ ان اشاره کرد. کیفیت و طعم پیتزاهای این رستوران به حدی خوب است که گردشگران و توریست‌ها از آنها به صورت فریز شده به عنوان سوغات خریداری می‌کنند. فضای رستوران مرطاق کاملا سنتی است که همین امر باعث شده که فضای آرام و دلنشین به وجود بیایید. از مزیت‌های این رستوران می‌توان به منوی متنوع، پرنسل خوش برخورد، سرویس دهی سریع، نظافت عالی، پیتزاهای معرکه، چیدمان منحصربه‌فرد و... اشاره کرد. برای مراجعه کردن به این رستوران سنتی می‌توانید تمام ایام هفته از ساعت 10 صبح الی 12 مراجعه کنید. توجه داشته باشید این رستوران در فصل تابستان به دلیل مشتریان زیاد از ساعت 10 صبح الی 5 صبح به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رستوران کوکاس تارون ایروان

یکی دیگر از رستوران‌ها برتر شهر ایروان، کوکاس تارون نام دارد. این رستوران زیبا در خیابان هانراپتوتیان قرار گرفته است و دلیل شهرت آن به دلیل نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌اش است. فضای رستوران از سیک قدیمی و سنتی پیروی می‌کند که همین امر باعث فضای صمیمی این رستوران شده است. منوی غذای این رستوران برگرفته از غذاهای ارمنی و گرجی است که طعم و عطر آنها بی‌نظیر است. در این رستوران علاوه بر صرف غذا می‌توانید به موسیقی سنتی ارمنی هم گوش بسپارید. ظرفیت رستوران کوکاس تارون حدود 200 نفر است و در اکثر مواقع هم بسیار شلوغ است. برای بازدید از این رستوران می‌توانید تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح الی 11 شب مراجعه کنید.

رستوران کوکاس تارون

سخن پایانی...

در پایتخت کشور ارمنستان، شهر ایروان رستوران‌های متنوعی وجود دارد که در اکثر آنها غذاهای ارمنی پخت می‌شود. غذا و مهمانی در کشور ارمنستان بسیار مورد احترام است به همین دلیل در این کشور رستوران‌ها نقش بسزایی دارند. در شهر ایروان انواع رستوران‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها با دستورپخت متفاوتی به درست کردن غذاهای ارمنی و بین المللی می‌پردازند. 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. عسرا مقیمی عسرا مقیمی 1402/05/23
    1 نفر پسندیدند
    ما رستوران قدیمی ایروان رو رفته بودیم خیلی نوستالژیک و باحال بود

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر