موزه های علم و صنعت تهران

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/21
بازدید: 2213

در سراسر جهان و در تمام کشور های دنیا اماکنی با عنوان موزه وجود دارند که در آن ها آثار مختلف تاریخی، علمی و حتی هنری مربوط به گذشتگان و زمان معاصر در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان قرار می گیرد. در تهران نیز تعداد قابل توجهی موزه وجود دارد که اغلب آن ها جزو موزه های علم و صنعت تهران به شمار می آیند و می توان گفت یکی از گروه های مهم موزه ها مربوط به این دسته از آثار خانه ها است که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن ها بپردازیم و موزه های علم و صنعت تهران را تماما نام ببریم، با ما همراه باشید...

موزه بانک


موزه های علم و صنعت به موزه هایی اطلاق می گردد که در آن ها به تکنولوژی، علم، فناوری و روند پیدایش پدیده ها و صنایع پرداخته شده و آثار و اشیاء مربوط به این پدیده ها و مفاهیم در آن به نمایش گذاشته می شود. در گذشته موزه های علم و صنعت تنها به ایستای اشیاء و نمونه های تاریخی و زمین شناسی می پرداختند اما امروزه حرفه موزه شناسی تنها به همین موضوع اکتفا نکرده و معانی گسترده تر و وسیع تری یافته است. در حال حاضر در موزه های علم و صنعت علاوه بر نمایش آثار، به تحقیق، مطالعه، برگزاری جلسات و گردهمایی ها در جهت توسعه و گسترش فناوری های روز نیز پرداخته می شود. به عبارتی می توان گفت موزه های علم و صنعت مدرن واسطه ای بین دانشمندان متخصص و عموم مردم هستند و محققان اینگونه دانش خود را به مردمان می رسانند. موزه های علم و صنعت می تواند در مورد موضوع های متفاوتی در حیطه دانش و فناوری باشد، یا ممکن است فقط به یک زمینه اختصاص داده شود.

 

موزه علوم و فناوری


از بین موزه های پایتخت اغلب آنان جزو موزه های علم و صنعت به شمار می آیند و در هرکدام از آن ها به طور اختصاصی به یک حیطه مستقل پرداخته شده است. از موزه های علم و صنعت تهران می توان به موزه بانک، موزه ارتباطات و پست، موزه تاریخ طبیعی، موزه دکتر حسابی، موزه صنعت برق ایران، موزه ملی علوم و فناوری، موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، موزه تنوع  زیستی ، موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد و موزه نقشه اشاره کرد. این اماکن جزو بهترین تفریحات تهران برای علاقه مندان به علم و دانش به شمار می رود.

موزه تنوع زیستی تهران


علاقه مندان برای آگاهی از انواع موزه های تهران می توانند مقاله های موزه های تاریخی تهران و کاخ موزه های تهران را نیز مطالعه کنند و برای بازدید از هر یک از جاهای دیدنی تهران با استفاده از تور داخلی یا تور تهران به آن ها دسترسی داشته باشند و از بازدید جاذبه های گردشگری تهران لذت ببرند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر