موزه یخی استانبول

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 1200
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تاکنون نام موزه‌ یخی استانبول به گوش شما خورده است؟ آیا تا به حال از نزدیک آن را دیده‌اید؟ هر ساله موزه‌های یخی فراوانی در سطح جهان برگزار می‌شوند. این موزه‌ها همگی جهت جذب گردشگران از سراسر جهان ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این موزه‌ها، موزه‌ای از یخ و سرما است که در دل شهر استانبول و در ناحیه اروپایی این کشور قرار گرفته است. 

موزه یخی استانبول

معرفی موزه یخی استانبول 

موزه یخی، موزه‌ای است که از یخ ساخته شده و به عنوان اولین موزه یخی در اروپا به شمار می‌آید. این موزه در سال 2010 و همزمان با روز جهانی کودک در قسمت اروپایی شهر استانبول ساخته شد. این موزه زیبا به قدری با شکوه و با عظمت بوده که برای ساخت آن، از ۱۰۰ تن یخ استفاده شده است. همچنین این موزه در دل خود حدود 35 مسجمه یخی جای داده که می‌تواند جذابیتی خاص برای شما داشته باشد.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

جذابیت های موزه یخی در استانبول 

موزه یخی، موزه‌ای از یخ و سرما است که می‌تواند تجربه‌ای جدید برای شما به حساب بیاید؛ اما این یخ‌های عظیم جثه از کدام مناطق می‌آیند؟ یخ‌هایی که برای ساخت این موزه استفاده شده از مناطق دیگر یعنی کشورهای سوئد و مگاپول استانبول به این ناحیه انتقال پیدا کرده‌اند. همچنین در هنگام ورود لباس‌های اسکیمویی به صورت رایگان داده می‌شود. علت پوشیدن این لباس این است که به هنگام ورود به موزه و داخل آن سرما را احساس نکنید؛ چرا که قرار است داخل محیطی با دمای منفی 5 قرار بگیرید.

اما در این موزه چه نوع مسجمه‌ها و آثاری از جنس یخ وجود دارد؟ در موزه یخ استانبول آثار و مجسمه‌های مختلفی وجود دارد که تعداد آن‌ها به 34 هیکل مجسمه جذاب با اشکال مختلف به چشم می‌خورد. همچنین در این موزه کشتی‌هایی از دوران ویکینگ و خانه‌ای از ویکینگ نیز ساخته شده است. طول کشتی‌های ویکینگ به ۷ متر می‌رسد. نکته قابل توجه در خصوص خانه‌ ویکینگ این است که تم این خانه هر ۶۷ ماه تغییر می‌کند. 

شما می‌توانید با بازدید از این موزه از تجربیات مختلفی از جمله تجربه زمستان و سرما در فصل گرم سال یعنی تابستان، بازدید از مجسمه‌ها با تصاویر خاص که ساخته دست هستند و از همه جالب‌تر نوشیدن کافه و آب میوه در ظروف یخی بهره‌مند شوید. موزه یخی استانبول اسامی مختلفی دارد که می‌توان به موزه سحر و جادوی یخی استانبول  نیز اشاره کرد. 

موزه یخی استانبول

بخش وایکینگ ‌های موزه یخی استانبول 

هزینه ساخت و طراحی این موزه توسط یک شرکت نروژی داده شده است. این شرکت برای ایجاد و نشان دادن حس میهن دوستی، در ابتدا و بخش اول موزه مجسمه‌هایی مربوط به سربازان وایکینگی و کشتی‌های وایکینگ‌ها قرار داده تا تاریخ وایکینگی‌ها نیز در این بنا به نمایش گذاشته شود. این قسمت از موزه به دلیل داشتن مجسمه‌های بسیار خاص و دیدنی تبدیل به جذاب‌ترین بخش موزه شده است. در این بخش 34 مجسمه یخی از سربازان وایکینگی قرار گرفته که شما می‌توانید ریزترین جزئیات آن‌ها را ببینید.

موزه های استانبول - تاریخچه استانبول را در موزه های استانبول تماشا کنید.

بخش های مختلف موزه یخی استانبول

موزه یخی، موزه‌ای جذاب و دیدنی در بین گردشگران است که از بخش‌های مختلف و متنوعی ساخته شده است. هر کدام از این بخش‌ها جذابیت‌های خاص خود را داشته و می‌توانند سرگرمی‌های مختص به خود را داشته باشند. این موزه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که می‌توان به بخش وایکینگ‌ها، بخش قطب شمال و در آخر بخش پذیرایی موزه اشاره کرد.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

بخش قطب شمال موزه یخی استانبول 

اگر می‌خواهید سفری به منطقه اسکاندیناوی در شهر استانبول داشته باشید، سری به موزه یخی در بخش وایکینگ‌ها بزنید. این بخش از موزه شبیه قطب شمال و منطقه اسکاندیناوی ساخته شده است. این شباهت به قدری زیاد است که می‌تواند حیرت هر بازدیدکننده‌ای را برانگیزد. 

ساعت بازدید و هزینه موزه یخی استانبول

برای ورود به هر مکانی در شهر استانبول شما باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. این هزینه که به آن هزینه‌ ورودی نیز می‌گویند، با توجه به محبوبیت در بین گردشگران، جذاب بودن بنا و آثار و دیگر مسائل می‌تواند متفاوت باشد. موزه یخی نیز مانند دیگر بناها و مراکز موجود در شهر استانبول دارای هزینه ورودی است که هر فرد به هنگام ورود باید آن را پرداخت کند. این هزینه برابر با ۲۰ لیر است.

همچنین شما می‌توانید همه روزه و در کل روزهای سال برای بازدید از موزه به آن مراجعه کنید. موزه یخی استانبول هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب باز بوده و گردشگران می‌توانند به راحتی برای بازدید و ساخت یک روز فوق‌العاده به سراغ آن بیایند.

شهر استانبول - معرفی کامل استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه

هتل های نزدیکی موزه یخی استانبول برای اقامت

در نزدیکی موزه یخی مراکز رفاهی مختلف و متنوعی از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌هایی با سبک و ویژگی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. اما اگر بخواهیم به بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌ها به موزه یخی جهت اقامت مسافران تور اشاره کنیم می‌توانیم از هتل‌های ویش مور و تایتانیک بیزینس گلدن نام ببریم.

موزه یخی استانبول

رستوران ها و غذاخوری های نزدیک به موزه یخی استانبول

موزه یخی، موزه‌ای است که در بازار فروم استانبول قرار گرفته است. این بازار در خود مراکز تفریحی مختلفی را داشته که تمامی این مراکز فاصله‌های بسیار کمی با موزه یخی دارند. اگر شما می‌خواهید پس از بازدید از این موزه به سراغ رستوران یا غذاخوری‌های نزدیک به این موزه بروید، رستوران‌های بازار فروم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بازار علاوه‌بر رستوران‌ها، دارای کافه‌های مختلفی است که شما می‌توانید زمانی را برای استراحت در آن بگذرانید.

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

در اطراف موزه یخی بیش از ۵۲ رستوران وجود داشته که شما می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی، آسیایی، بین‌المللی، فست فودی و دریایی و... پیدا کرده، آن را سفارش دهید و از مزه‌ فوق‌العاده هر کدام از آن‌ها لذت ببرید.  

آدرس و نحوه دسترسی به موزه یخی استانبول

موزه یخی موزه‌ای است که در بخش اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است. این موزه در ناحیه بایرام پاشا و در مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد. اما چگونه می‌توان به این موزه جذاب و خاص رفت؟ در ابتدا شما باید به شهر دیدنی و جذاب استانبول رفته و از طریق میدان تکسیم به مترو تکسیم بروید. سپس سوار بر خط M3 شوید و بعد از گذشت ۴ ایستگاه در ایستگاه معروف ینی‌کاپی پیاده شوید. بعد از خارج شدن از مترو و با ۵ دقیقه پیاده روی خود را به ایستگاه اتوبوس ینی‌کاپی مرمره برسانید و سوار اتوبوس‌های خط M1A شوید. سپس بعد از گذراندن ۶ ایستگاه در ایستگاه کجاتپه (kocatepe) پیاده شده و با مقداری پیاده روی می‌توانید خود را به قرون استانبول برسانید. جایی که موزه یخی منتظر شما است.

بهترین زمان سفر به استانبول - چه زمانی برای سفر به استانبول بهتر است؟


سخن پایانی 
موزه یخی، موزه‌ای است که به دلیل داشتن مجسمه‌های یخی فراوان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار زیادی را جذب خود کند. این موزه مناسب برای فصل گرم سال است تا شما به هنگام ورود به آن از گرمای روزهای تابستانی به هوای بسیار خنک این موزه پناه ببرید. موزه یخی استانبول توسط گروهی خاص از تیم سازنده هتل یخی سوئد ساخته شده است. بدون شک قرار دادن نام موزه یخی استانبول در لیست مراکز گردشگری شما یک انتخاب عالی و مناسب بوده که می‌تواند لحظات بسیار خوش و خاطره‌انگیزی را ایجاد کند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 104 کاربر