موزه های عجیب هند

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 1452
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هند از همه نظرها از سایر کشورها به‌طور خاصی عجیب‌تر است. مثلاً در نوع پوشش مردم، غذا، پوشش گیاهی و جانوری مانند کشورهای مختلف در جهان نیست.  در هنگام سفر به این کشور پهناور می‌توانید عجیب‌ترین و فوق‌العاده‌ترین موزه‌های دنیا را مشاهده کنید. عموماً در هنگام سفر به یک شهر یا کشور جدید احتمال اینکه به سراغ موزه‌های آن کشور بروید کم است اما هنگامی که شما از قبل یک‌سری اطلاعات درباره موضوعات متنوع این کشور داشته باشید مشتاق آن می‌شوید که از موزه‌های کشور هند دیدن کنید.

موزه ملی دهلی

موزه ملی دهلی

یکی از بزرگ‌ترین مکان‌ها در هند، موزه ملی دهلی بوده که در اوایل قرن بیستم میلادی در این شهر که پایتخت هند است، تأسیس شد. در این موزه آثار باستانی متعددی نگهداری می‌شوند که خلاصه به یک موضوع نیستند و دسته‌بندی‌های متنوعی دارند. این آثار برای دوره‌های مختلف تاریخی بوده و این موضوع باعث شده تا توجه همه به این موزه جلب گردد. یکی از جذاب‌ترین قسمت این موزه متعلق به آثار هنری بوده که در آن نقاشی، خطاطی، پیکر تراشی، صنایع دستی و حتی لباس برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی دهلی

موزه ریل ملی

این موزه را باید مختص افرادی دانست که دوست‌دار سفر با قطار هستند. موزه ریل ملی در محله‌ای به‌نام چانا کیاپوری که در دهلی است قرار داشته و در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد. همچنین در داخل و خارج این موزه نمایشگاه‌هایی قرار دارند و از سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۱۷:۳۰ مشغول به فعالیت هستند. این موزه یک‌سری نمایشگاه دائمی و اصلی به‌نام‌های ملکه پری، مونوریل دولتی پاتیالا، موتور آتش موریس، لوکوموتیو الکتریکی سر ویلسون، سالن ماهاراجای میسو، بتی تراموا، اتوبوس ریلی کالکا شیلما، سالن ماهاراجای این و لوکوموتیو سر موجر که سراسر موزه ریل ملی را پر کرده‌اند، دارد.

سفر به شهر زیبای هند و تماشای عمارت های باستانی و زیبای این کشور

موزه هوانوردی دریایی

موزه هوانوردی در بوگمالو و در شش کیلومتری واسکو دو گامای گوا قرار گرفته است. نمایشگاه‌هایی که در این موزه برگزار می‌شوند هم در داخل و هم خارج موزه قرار دارند. سال تأسیس این موزه به ۱۹۸۸ باز گشته و یک‌سری نمایشگاه‌های خارجی از جمله هواگرد و برگه آلیزه و... در آن برپا می‌شوند. موزه هوانوردی دریایی گالری نیز دارد که یکی از این گالری‌ها شامل بمب نیروی دریایی هند، سنسورها و توپخانه‌ها و اژدر می‌شود.

موزه هوانوردی دریایی

موزه جادوگری و جادوی سیاه مایونگ

مایوگ نام یک ایالت در آسام بوده که در کنار رودخانه‌ای به‌نام براهماپوترا واقع شده و سراسر آن را تپه‌ها احاطه کرده‌اند و به همین منظور به آن سرزمین جادوی سیاه می‌گویند. این روستا در فاصله ۴۰ کیلومتری گواقای قرار گرفته و به‌عنوان پایتخت جادوگری سیاه هند شناخته می‌شود. تاریخچه این روستا و علت اینکه به آن جادوی سیاه می‌گویند کاملا مشخص نیست، اما شایعاتی در این باره وجود دارند که خبر از اتفاقات عجیب و غریب در این روستا می‌دهند. تبدیل مردم به حیوان، ناپدید شدن مردان در هوا و رام شدن ناگهانی حیوانات از جمله این شایعات هستند. یادگاری‌هایی از جادوی سیاه در این موزه نگهداری می‌شوند و افرادی که علاقه‌مند به نیروی فراطبیعی و افسانه هستند مطمئنا بازدید از این موزه برایشان جالب خواهد بود.

موزه های عجیب هند

موزه بادبادک، ناحیه پالدی

موزه بادبادک در موزه‌ای به‌نام سانکار کاندرا که در منطقه پالدی احمد آباد قرار دارد واقع شده و آن را شخصی به‌نام بانو شاه تأسیس کرده است. وی تمام بادبادک‌های عجیبی که در طول عمر خود از نقاط مختلف جمع کرده بود را در مکانی قرار داد و تصمیم به تأسیس آن گرفت. همچنین این موزه به شهرداری احمد آباد اهدا شد و در مقابل شهرداری در سال ۱۹۸۵ مکانی به این موزه تعلق گرفت. از سال تأسیس به این ور بادبادک‌های عجیب و غریب دیگری به آن‌ها اضافه شده و برای مثال یکی از این بادبادک‌ها ۶ متر طول و نزدیک به ۵ متر عرض داشته است. در این موزه تنها از بادبادک نگهداری نمی‌شود و شما می‌توانید در کنار آن‌ها نقاشی‌های مینیاتوری زیبا را مشاهده کنید.

جاهای دیدنی هند - زیباترین مکان های دیدنی هند برای گردش

موزه زیردریایی به اسم آی ان سی کرشورا

یکی از خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین موزه جهان، موزه زیردریایی بوده که مطمئنا مانند آن را در جای دیگر مشاهده نخواهید کرد. این زیردریایی یک زیردریایی کلاس کلواری بوده و آن متعلق به نیروی دریایی هند است که از آن تقریباً ۳۱ سال استفاده کرده‌اند. حتی این زیردریایی در جنگ هند و پاکستان که در سال ۱۹۷۱ رخ داد استفاده شد. آی ان سی کرشورا در سال ۲۰۰۱ از نیروی دریایی کنار گذاشته شد و در موزه ساحلی به‌نام راماکیشانا که در شهر ویسا کاپاتنام به نمایش گذاشتند. 
همچنین این زیردریایی بیش از ۹۱ متر طول و ۸ متر عرض دارد و آن را برروی یک تخت بتونی برای ثابت نگه داشتن قرار داده‌اند. اگر علاقه‌مند به این دسته از تجهیزات هستید می‌توانید همه روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۲ بعد از ظهر الی ۹ شب به بازدید آن بروید. در هنگامی که به این موزه می‌روید می‌توانید تمام تجهیزات و زیرساخت‌های زیردریایی را از نزدیک مشاهده کنید.

موزه زیردریایی

موزه مغز انسان

موسسه بهداشت روان و اعصاب شهر بانگالور یک موزه فوق‌العاده عجیب به‌نام موزه مغز انسان تأسیس کرده است. موزه مغز انسان در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد تا از طریق این موزه بیشتر برروی عصب شناسی تحقیقات صورت گیرد. این موزه تنها فقط در روزهای شنبه از ۱۰ صبح الی ۳ بعد از ظهر بازدید عمومی دارد. این محدودیت بازدید در این موزه کاملاً طبیعی بوده، زیرا بیش از اینکه یک موزه باشد مکانی برای تحقیقات پیشرفته است. شما می‌توانید در این موزه داخل مغز انسان را ببینید و با جراحی مغز و اعصاب، عصب شناسی، روانشناسی و... آشنا شوید.

موزه مغز انسان

موزه هندی

این موزه از قدیمی‌ترین و پهناورترین موزه‌ها در کشور هند است که تأسیس آن به سال ۱۸۱۴ در کلکته هند باز می‌گردد. در این موزه نقاشی‌های منحصربه‌فرد و نادری از نقاشی‌های مومیایی، مغولی، ابزارهای باستانی، اسکلت، زره و زیورآلات و فسیل را مشاهده می‌کنید. همچنین موزه هندی زیر نظر وزارت فرهنگ این کشور مشغول به کار بوده و فقط در روزهای دوشنبه بسته است. شما می‌توانید در روزهای دیگر از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ بعد از ظهر برای بازدید از آن بروید.

موزه باستان‌شناسی در Lothal

این موزه را می‌توان گفت یکی از شهرهای تمدن دره سندLothal  بوده که تاریخچه آن به ۳۷۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد که بسیار تماشایی است. این شهر تمدنی در منطقه‌ای به‌نام احمد آباد بوده و در سال ۱۹۵۴ کشف شد. عملیات خاکبرداری و بیرون آوردن آن از زیر خاک تا سال ۱۹۶۰ به طول انجامید.

موزه باستان شناسی

کلام آخر 
کشور هند جزو کشور‌های گردشگری بوده و باتوجه به فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت مردمانشان در میان گردشگران بسیار جذاب است. ناگفته نماند متفاوت بودن اعتقادات مردمانشان و در صلح و آرامش زندگی کردن آن‌ها با این موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از افراد به این کشور جلب شود. این کشور با داشتن موزه‌های متعدد و عجیب و غریب توانسته بار دیگر توجه گردشگران را علاوه‌بر نوع زندگی و پوشش به خود جلب کند. به شما پیشنهاد می‌شود حتماً در هنگام سفر با تور هند به سراغ موزه‌های آن بروید و از آن‌ها به‌طور کامل بازدید بفرمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر