موزه های آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 1090
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سفر به آنتالیا مکان‌هایی که بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد موزه‌های این شهر هستند که سبب آشنایی بیشتر افراد با فرهنگ و تمدن کشور ترکیه می‌گردند. شما در هنگام بازدید از موزه‌های آنتالیا می‌توانید بخش کوچکی از تاریخ و هنر در دوران امپراتوری سلاطین عثمانی، اکتشافات باستانی و سنن مردمان ساکن در این منطقه را مشاهده نمایید. بیشتر افراد بر این باورند که آنتالیا یک شهر تفریحی است و در هنگام مشاهده بناهای تاریخی و موزه‌ها بسیار متعجب می‌شوند. در این شهر 8 موزه اصلی قرار دارد که هر کدام از آن‌ها هر ساله پذیرای گردشگران بسیاز زیادی خواهند بود. در ادامه شما را با هر یک از این موزه‌ها در آنتالیا اشنا خواهیم کرد.

موزه های آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

در سال 1922 در دوران جنگ جهانی اول فردی به نام سلیمان فریک موزه باستان شناسی آنتالیا را بنا نهاد. در آن هنگام برای جلوگیری از غارت میراث آنتالیا به دست کشورهای مدیترانه‌ای که ایتالیا نیز در شمار آن‌ها قرار داشت، تمامی اشیاء با ارزش و گرانبها به یک مسجد در این منطقه انتقال یافتند. بعدها در سال 1972 این مکان به موزه‌ای با نام موزه باستان شناسی شناخته شد و در شمار مکان‌های تاریخی و فرهنگی شهر آنتالیا قرار گرفت.

موزه باستان شناسی آنتالیا مساحتی در حدود 7000 مترمربع را به خود اختصاص داده و در درون این مکان در حدود 5000 اثر از آناتولی وجود دارند. شما می‌توانید با بازدید از این موزه گذشته هزاران ساله آناتولی را به صورت یکجا مشاهده نمایید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. موزه باستان شناسی آنتالیا از 14 اتاق تشکیل شده؛ اما قبلا در هنگام ورود به بخش اتاق‌ها دو دیوار در سمت راست و چپ شما قرار داده شد که روی دیوار سمت راست تصاویری از مسجد یوولی و رویدادهای قرن 19 میلادی که در قلعه آنتالیا اتفاق افتاده را می‌توانید مشاهده کنید.
 بر دیوار سمت چپ نیز نقشه‌ای از مناطق باستانی آنتالیا و نقشه‌ای از نمای فعلی این استان را مشاهده خواهید کرد. از دیگر دیدنی‌ها در این مکان تابوت‌های سنگی رومی، گنجینه‌ای از سکه‌ها، قالیچه‌های دستباف و مجسمه‌ها هستند. توصیه می‌شود که در بازدید از موزه‌های آنتالیا به هیچ وجه این موزه را از دست ندهید؛ زیرا از دیدن آثار تاریخی آن بی‌شک شگفت‌زده خواهید شد.

موزه های آنتالیا

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

آدرس و ساعت کاری موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی آنتالیا در مرکز این شهر یعنی در منطقه کنیالتی قرار دارد و دسترسی به این مکان تاریخی بسیار آسان است. برای بازدید از این موزه ابتدا باید به ساعت کاری آن توجه کنید و بهترین زمان را انتخاب نمایید. این موزه هر روز هفته از ساعت 8.30 صبح الی 19 آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

موزه مینی سیتی

در بین موزه‌های آنتالیا یکی دیگر از آن‌ها که امروزه مورد بازدید افراد بسیاری قرار داشته، موزه مینی سیتی نام دارد. در این موزه می‌توانید از مینیاتورها و آثار فرهنگی و تاریخی آنتالیا که از هزاران سال پیش یعنی از دوران باستان کشور ترکیه به دست آمده‌اند دیدن فرمایید. این مینیاتورها طبق بررسی و مطالعات سختگیرانه متخصصان ساخته شده‌اند و حدود 25 برابر از نسخه اصلی آن‌ها تولید گردیده‌اند.
امروزه در حدود 116 اثر باستانی که مربوط به دوران قدیم این کشور بوده‌اند توسط وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه در این مکان گرد آمده‌اند. بنابراین با قدم زدن در محیط موزه مینی سیتی می‌توانید با تمدن مربوط به تاریخ غنی کشور ترکیه آشنا شوید. در داخل این موزه نیز قادر خواهید بود تا از بناهای تاریخی همچون مسجد ایاصوفیه، کلیسای نیکلاس، پاموکاله، ابلیسک مصر، معبد آگوستوس، تئاتر آسپندوس، دروازه هادریان، مسجد ییولی مناره، کوه چمیرا، معبد آرتمیس و ... دیدن فرمایید.
پارک موزه مینی سینی یک مکان فوق‌العاده برای سپری کردن اوقات فراغت در کنار خانواده است؛ و در هنگام ورود به این موزه می‌توانید دفترچه راهنما هر یک از ساختمان‌های آن را به زبان روسی، آلمانی، انگلیسی و ترکی تهیه نمایید تا به راحتی تاریخچه هر آثار هنری که مشاهده می‌کنید را مطالعه فرمایید.

موزه های آنتالیا

 آدرس و ساعت کاری موزه مینی سیتی

شما می‌توانید پارک موزه مینی سینی را در امتداد جاده ساحلی کنیالتی پیدا کنید و یک روز به یادماندنی را در این مکان پشت سر بگذارید. این مجوعه هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 7 بعدازظهر برای بازدید عموم باز خواهد بود و در این بازه زمانی خواهید توانست به بازدید از آثار فرهنگی تاریخی واقع در آن بپردازید.

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

موزه و خانه آتاتورک

موزه و خانه آتاتورک که یکی دیگر از موزه‌های آنتالیا به شمار می‌رود و در شمار مکان‌های تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه قرار دارد از سه طبقه چوبی و سنگ تراشی ساخته شده است. در تمامی اتاق‌های موجود در این خانه در یک منطقه نشیمن مرکزی باز خواهند شد و این بنا به دست یک فرد به نام beyri usta بنا نهاده شد. در سال 1987 این مکان به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار گرفت و بازدید از آن برای عموم امکانپذیر گردید.
در طبقه اول این ساختمان شما یک پذیرایی، حمام، آشپزخانه و چندین اتاق را مشاهده می‌کنید و در طبقه دوم این ساختمان هفت اتاق قرار دارند که یکی از این اتاق‌ها به بالکن منتهی خواهد شد. نمای داخلی این خانه با لوازم شخصی آتاتورک که در گذشته در این مکان سکونت داشته و آن را در نهایت به وزارت فرهنگی ترکیه اهدا کرد تزئین شده است. در طبقه سوم این موزه نیز کلکسیونی از تمبرهای پستی، سکه‌هایی که چهره کمال آتاتورک بر آن‌ها حکاکی شده و دیگر لوازم شخصی مانند کیف و لباس‌های این شخصیت به چشم می‌خورند.

موزه های آنتالیا

آدرس و ساعت کاری موزه و خانه آتاتورک

برای بازدید از موزه و خانه آتاتورک شما باید به خیابان ایشیکلار و محله مراد پاشا آلانیا مراجعه کنید و در این مکان بنای این ساختمان را مشاهده خواهید کرد. در هنگام بازدید از این مکان ابتدا باید از ساعت کاری آن مطلع شوید تا در زمانی مراجعه فرمایید که این موزه باز باشد. ساعت بازدید از موزه آتاتورک آنتالیا در نیمه اول سال از 8 صبح الی 19 و در نیمه دوم سال از ساعت 8:30 صبح الی 17:30 خواهد بود و توجه داشته باشید که در روزهای دوشنبه این مکان تعطیل است.

موزه سونا اینان کرک

به دلیل وجود تعداد متعدد موزه‌های آنتالیا در کشور ترکیه که شما را با تاریخ کهن این کشور آشنا خواهند نمود؛ توصیه می‌شود که برای بازدید از آن‌ها توجه نمایید و موزه سونا اینان کرک را از قلم نیندازید. بازدید از این موزه شما را بیشتر با فرهنگ مردمان باستان آنتالیا آشنا خواهد کرد و در این هنگام می‌توانید بیشتر از آداب و رسوم این افراد اطلاع یابید. ساختمان موزه سونا اینان کرک از دو طبقه تشکیل شده و در این مکان لباس‌های محلی، لوازم کهن و قدیمی و انواع رسومات قبایل ترک در معرض نمایش قرار دارند.
طبق نظرات اخذ شده از گردشگرانی که به بازدید از این موزه پرداخته‌اند؛ دیدنی‌ها در درون این مکان به قدری فوق‌العاده هستند که توصیه می‌شود بازدید از موزه اینان کرک را در صدر جدول بازدید از موزه‌ها قرار دهید. این موزه در سال 1996 بازگشایی شده و در طول عمر خود چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. همچنین محققانی که قصد تحقیق در رابطه با آداب و رسوم خاص کشور ترکیه را دارند و می‌خواهند تا با سبک زندگی افراد در این کشور آشنا گردند نیز می‌توانند از این مکان استفاده کنند. در موزه سونا اینان کرک می‌توانید از بخش‌های شبیه سازی شده مانند خانه سنتی آنتالیا، شب‌های حنابندان، پذیرایی با قهوه و کلیساها دیدن فرمایید و خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنید.

موزه های آنتالیا

آدرس و ساعت کاری موزه سونا اینان کرک

برای بازدید از موزه سونا اینان کرک که از محبوب‌ترین موزه‌های آنتالیا به حساب می‌آید، می‌توانید هر روز هفته به غیر از چهارشنبه‌ها از ساعت 9 الی 18 به این مکان مراجعه نمایید. این مکان دیدنی در ترکیه، آنتالیا، منطقه کالیچی، محله بارباروس قرار دارد که راه دستیابی به این مکان بسیار آسان است.

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

موزه اسباب بازی

در سال 2011 مدیران گردشگری آنتالیا موزه‌ای با نام اسباب بازی را احداث کردند که در این مکان عروسک‌ها و اسباب بازی‌هایی از دوران بسیار قدیم برای بازدید در معرض نمایش قرار داده شده‌اند. امروزه موزه اسباب بازی آنتالیا یک مکان فرهنگی برای نمایش تاثیر مادران و پدران در تربیت فرزندانشان به حساب می‌آید؛ به همین دلیل در این مکان دوره‌های آموزشی برای والدین که نقش بسزایی در تربیت فرزندان دارند برگزار می‌شوند. 
با آورن نام اسباب بازی اولین گزینه‌ای که در ذهن هر انسانی شکل می‌گیرد تصویری از عروسک‌ها است. با این حساب می‌توان گفت که غالب‌ترین چیزی که در این محیط به چشم می‌خورد عروسک‌ها خواهند بود که در ابعاد متفاوتی ساخته شده‌اند.
در موزه اسباب بازی در حدود 3 هزار عروسک و شخصیت کارتنی وجود دارند که تعدادی از آن‌ها مربوط به زمان قدیم بوده‌اند. تعداد بسیاری از این عروسک‌ها به دست مردمان ترکیه ساخته شده‌اند و در شمار صنایع دستی این کشور قرار گرفته‌اند. جالب است که بدانید علاوه بر عروسک‌های ترکی در این موزه شخصیت‌های کارتونی از سراسر دنیا نیز نگهداری می‌شوند. البته در این موزه کارگاه‌های آموزشی نیز در نظر گرفته شده‌اند که در این کارگاه‌ها ساخت عروسک به افراد علاقه‌مند آموزش داده خواهد شد.

موزه های آنتالیا

 آدرس و ساعت کاری موزه اسباب بازی

گردشگران عزیز می‌توانند هر روز هفته به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهر به بازدید از موزه اسباب بازی آنتالیا اقدام کنند. موقعیت مکانی این موزه در ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا است و می‌توانید به راحتی خود را به این مکان برسانید.

هزینه سفر به آنتالیا - هزینه تور، غذا و تفریحات در آنتالیا

موزه زیر آبی

از دیگر موزه‌های آنتالیا که امروزه توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند، می‌توان به موزه زیرآب آنتالیا در این شهر اشاره کرد. موزه زیرآبی اولین موزه در اروپا است که در سال 2015 در زیر آب احداث شده و حدود 117 مجسمه در آن قرار دارند. در اعماق 11، 18 و 24 متری دریای لانزاروته یک مکان تفریحی با نام موزه زیرآبی قرار گرفته که این مکان به دست هنرمندی انگلیسی به نام جیسون دکرس تیلور احداث گردید و تا به امروز حدود 50 هزار نفر به بازدید از آن پرداخته‌اند.
جالب است بدانید که مجسمه‌های قرار گرفته در این مکان حالت‌ها یا الگویی از کارهای روزمره انسان‌ها و فرهنگ آناتولی را به نمایش درآورده‌اند. این مجسمه‌ها از جنس سیمان ساخته شده‌اند و مقاومت بالایی دارند تا با برخورد آب با آن‌ها دچار آسیب دیدگی نشوند. در سوی دیگر این موزه شما یک کشتی مستاصل را مشاهده خواهید کرد که افراد در گوشه‌ای منتظر رسیدن آن هستند. در بخشی دیگر نیز مجسمه‌های ساخته شده از مونالا قابل مشاهده است.
یک موضوع بسیار مهم که در هنگام بازدید از این موزه مطرح خواهد شد این است که بازدیدکنندگان برای آن‌که بتوانند به داخل این موزه هدایت شوند باید از گواهی برخوردار باشند. اما افرادی که این گواهینامه را ندارند نیز می‌توانند در ابتدا آموزش‌های لازم را فرا گرفته و سپس به داخل این موزه بروند.

موزه های آنتالیا

آدرس و ساعت کاری موزه زیرآبی

برای بازدید از موزه زیرآبی شما باید خود را به ساحل دریای لانزاروته برسانید و برای تهیه بلیط نیز باید از دو روز قبل اقدام کنید؛ زیرا تعداد بازدیدکنندگان از این مکان در طی روز بسیار زیاد خواهد بود. در هنگام تماس می‌توانید از ساعت دقیق مراجعه به این مکان نیز اطلاع یابید.

موزه کاشی

در هنگام ورود به ساختمان موزه کاشی که در سال 1251 میلادی بنا نهاده شد شما کاشی‌های رنگارنگ که از دوران حکومت سلجوقی‌ها بر جای مانده روبه‌رو خواهید شد. جالب است بدانید این مکان که امروزه به عنوان موزه کاشی بازدید از آن برای عموم امکانپذیر بوده در دوران حکومت سلجوقی‌ها تحت عنوان یک مدرسه کاربرد داشت.
در قسمت جنوب غربی این ساختمان نیز آرامگاه سلا الدین کارتای قرار دارد و در هنگام ورود به این ساختمان کتیبه‌ای با حکاکی بسیار زیبا و قدیمی به چشم می‌خورد؛ که اطلاعات مربوط به ساخت این بنا بر آن درج شده است. البته دیدنی‌ها در داخل موزه کاشی تنها به کاشی‌ها ختم نخواهند شد و در این مکان محصولاتی از جنس چوب که مربوط به دوران مختلف هستند نیز نگهداری می‌شوند.

موزه های آنتالیا

آدرس و ساعت کاری موزه کاشی

برای بازدید از موزه کاشی زمان بازدید در فصل زمستان و تابستان کمی متفاوت‌تر خواهد بود و گردشگران می‌توانند جهت بازدید در فصل تابستان از ساعت 9 صبح الی 18:45 به این مکان مراجعه نمایند. در فصل زمستان نیز ساعت کاری این موزه از 9 صبح تا 16:45 خواهد بود و برای بازدید می‌توانید خود را به منطقه فاتیح در استانبول برسانید.

موزه زیست شناسی دریایی

یکی از تنها مناطق در شهر آنتالیا که با مراجعه به آن می‌توانید از جانوران دریایی کمیاب که در دریای مدیترانه با انقراض روبه‌رو بوده‌اند بازدید کنید، موزه زیست شناسی دریایی است. امروزه در موزه زیست شناسی دریایی 500 گونه مختلف از جانوران دریایی وجود دارند که حداقل 15 گونه آن‌ها در حال انقراض هستند.

آدرس و ساعت کاری موزه زیست شناسی دریایی

برای بازدید از موزه زیست شناسی باید به آدرس مرادپاشا، سلجوک و خیابان توسکاپیسی مراجعه کنید و ساعت بازدید از این موزه در هر روز هفته به غیر از دوشنبه‌ها از 9:30 صبح الی 16:30 خواهد بود.

موزه های آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا - بندر قدیمی‌ای در آنتالیا از معروف ترین بنادر این شهر

کلام اخر
در صورتی که شما علاقه‌مند هستید تا در سفر به هر کشوری از آداب و رسوم افراد ساکن در آن کشور از گذشته تا به امروز مطلع شوید، در هنگام بازدید از موزه‌های آنتالیا حتما بازدید از هشت موزه مهم این شهر که شامل موزه باستان شناسی، موزه مینی سیتی، موزه و خانه آتاتورک، موزه سونا اینان کرک، موزه اسباب بازی، موزه زیر آبی، موزه کاشی و موزه زیست شناسی دریایی می‌شود را در لیست خود قرار دهید. همچنین اگر زمان کافی برای بازدید از تمامی این موزه‌ها را ندارید در ابتدا از ساعت کاری و از ویژگی‌های هر یک از آن‌ها اطلاع یابید و برترین آن‌ها را انتخاب نمایید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر