معروف ترین برج های ساعت جهان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/26
بازدید: 4101
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برج های ساعت، نماد های بومی و منطقه‌ای در بسیاری از کشورهای جهان به شمار می رود و نمونه های زیادی این برج های ساعت در سراسر جهان وجود دارد و برخی از آنها با ناقوس نیز همراه هستند و به مکانی برای برگزار کردن مراسم های بومی و سنتی آن منطقه تبدیل شده اند. این برج های ساعت غالباً در مرکز شهر شهر و یا کنار ساختمان ها و مراکز مهم ساخته می شود.

برج ساعت بیگ بن (لندن) 

برج ساعت بیگ بن کنام رسمی آن الیزابت میباشد، در اصطلاح راه به دلیل زنگ بزرگی که دارد به نام بیگ بن شناخته می شود. برج ساعت بیگ بن در کاخ وست مینیستر که مقر نخست وزیر انگلستان است قرار دارد. این موشک که در سال ۱۸۵۸ ساخته شده، دارای ۴ ساعت از از زاویه های متفاوت می باشد. برج ساعت بیگ بن عنوان سومین برج ساعت بلند جهان را از آن خود کرده و و یکی از معروفترین نمادهای انگلستان و اروپا است.

برج ساعت بیگ بن و فیلادلفیا

برج ساعت سالن شهر فیلادلفیا (آمریکا) 

برج ساعت سالن شهر فیلادلفیا به عنوان بلندترین برج ساعت جهان را به خود اختصاص داده، ۱۶۷ متر می باشد. این موج در بین سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۸ ساخته شده و در هر زاویه یک ساعت دارد. قطر این ساعت خوش آمد به ۸ متر می رسد.

برج ساعت صلح (کانادا) 

برج ساعت ساعت صلح، هم یک برج ساعت و هم یک ناقوس در اتاوا می باشد که پایتخت کشور کانادا است. این برج در مسیر میانی بلوک مرکزی ساختمان‌های پارلمان کانادا قرار دارد. پس از به آتش کشیده شدن برج ۵۵ متری ویکتوریا در سال ۱۹۱۶ که به همراهش بسیاری از بناهای بلوک مرکز در آتش سوخت، برج ساعت صلح ساخته شد. جالب است بدانید که در آتش سوزی سال ۱۹۱۶ فقط کتابخانه مجلس سالم باقی ماند. برج صلح که امروزه یکی از نمادهای کانادا به شمار می رود، می‌توان بر روی اسکناس های ۵۰ دلاری و ۲۰ دلاری کانادا، این برج را مشاهده کرد.

برج ساعت پیر دانشگاه بیرمنگام (انگلستان)

این برج ساعت یادواره جوزف چمبرلین اولین استاد دانشگاه بیرمنگام است و با 100 متر ارتفاع یکی از بلندترین برج ساعت های جهان است.

ساعت نجومی پراگ (جمهوری چک) 

ساعت نجومی پراگ که در مرکز شهر شهر قرار دارد، معروفترین و قدیمی ترین نماد شهر پراگ می باشد. این ساعت به عنوان قدیمی ترین برج ساعت جهان را به خود اختصاص داده، در سال ۱۴۱۰ میلادی در شهر پراگ نصب شده است.

ساعت نجومی پراگ

راتهاوس کلاکنزپیل (مونیخ) 

برج راتهاوس کلاکنزپیل در سال 1908 در شهر مونیخ ساخته شد. یکی از نکات جالب این ساعت که آن را معروف میکند، عروسکهای آن است که هر روز دقیقا در ساعت 11 اقدام به اجرای دو داستان قرن 16 میلادی در 15 دقیقه می کند. این برج ساعت از 43 ناقوس و 32 مجسمه در ابعادی هم اندازه با انسان ساخته شده است.

برج ساعت راجابای بمبئی (هندوستان) 

برج ساعت راجابای که یکی از برج‌های مشهور جهان است، در جنوب بمبئی و در محوطه دانشگاه بمبئی، در کنار دادگاه عالی قرار دارد. این برج را می توان یک جاذبه زیبا و فوق العاده تلقی کرد که در بمبئی نیز به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. طراح برج ساعت راجابای "سر گیلبرت اسکات" طرح این برج زیبا را برج ساعت بیگ بن که در لندن قرار دارد الهام گرفته است. سنگ بنای این برج در مارس ۱۸۶۹ نصب شد. این بنای باشکوه دارای یک ساعت بزرگ است که به راحتی از فاصله دور نیز قابل مشاهده است. این ساعت، آهنگ‌های ملودیک را با فواصل زمانی ثابت پخش می کند.

برج ناجی (مسکو)

این برج برجسته و ستاره دار، در زبان انگلیسی با نام "برج ناجی" شناخته می شود و شاید از همه برج های کرملین دارای شهرت بیشتری باشد. برج ناجی به دلیل همجواری با سنت باسیل، اغلب به تصاویر توریست ها راه می یابد.

برج ساعت ازمیر (ترکیه)

برج ساعت ازمیر عنوان نماد اصلی این شهر محسوب می شود، در میدان کوناک قرار دارد. این برج با یک طرح هشت ضلعی چهار طبقه را در خود جای داده که در مجموع ارتفاع آن را به ۲۵ متر می رساند. برج ساعت ازمیر در کنار جاذبه‌های دیگری همچون مسجد کوناک، پارک تاریخی کنت، اسکله کُناک و بازار کمرالتی واقع شده است. این برج  روزانه میزبان توریست های زیادی از سراسر کشور ترکیه و جهان است.  هر سازه برج ساعت از سنگ مرمر سفید ساخته شده و برش سنگ های ستون این برج در واقع تمدن شمال آفریقا را نشان می دهد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 102 کاربر