فاصله استانبول تا ازمیر

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/25
بازدید: 35

استانبول و ازمیر دو شهر توریستی و پرطرفدار در ترکیه هستند که سالانه تعداد زیادی گردشگر را جذب خود می‌کنند. افراد زیادی هستند که در طول سفرشان به استانبول تصمیم می‌گیرند از آنجا سری هم به ازمیر بزنند و چند روزی را آن جا بمانند. به همین دلیل دانستن فاصله استانبول تا ازمیر اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

استانبول و ازمیر دو شهر توریستی ترکیه

رزرو پرفروش ترین تورهای ترکیه در لحظه آخر

فاصله ازمیر تا استانبول

فاصله استانبول تا ازمیر روی نقشه حدودا 480 کیلومتر است. کسانی که قصد طی کردن این مسیر را دارند، راه‌های زیادی پیش رویشان قرار دارد. مسافران هم می‌توانند با ماشین شخصی، هم اتوبوس، هم قطار و هم هواپیما می‌توانید این مسیر را طی کنید. در تصویر زیر می‌توانید فاصله ازمیر تا استانبول را روی نقشه مشاهده کنید.

فاصله ازمیر تا استانبول

فاصله استانبول تا ازمیر به صورت هوایی

شما می‌توانید فاصله استانبول تا ازمیر را با هواپیما طی کنید. برای این کار باید خود را به فرودگاه بین‌المللی استانبول یا فرودگاه صبیحه گوکچن برسانید و از آنجا به ازمیر پرواز کنید. فاصله ازمیر تا استانبول با هواپیما 330 کیلومتر است. این فاصله با پرواز مستقیم معمولاً حدود 1 ساعت زمان می‌برد. البته با در نظر گرفتن زمان‌های مربوط به سوار و پیاده شدن از هواپیما و مراحل امنیتی فرودگاه، کل زمان سفر ممکن است بیشتر شود.

فاصله استانبول تا ازمیر به صورت هوایی

فاصله استانبول تا ازمیر به صورت زمینی

فاصله ازمیر تا استانبول را به صورت زمینی نیز می‌توانید طی کنید. این فاصله 480 کیلومتر است و با قطار، ماشین شخصی یا تاکسی و اتوبوس می‌توان آن را طی کرد. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را توضیح خواهیم داد.

فاصله ازمیر تا استانبول با قطار

فاصله ازمیر تا استانبول با قطار، بسته به مسیر انتخابی تقریباً 500 تا 570 کیلومتر است. اگرچه مسیر مستقیم ریلی بین استانبول و ازمیر وجود ندارد که مسافران بتوانند با یک قطار سریع‌السیر یا مستقیم سفر کنند، اما چندین گزینه ترکیبی به شرح زیر وجود دارد:

  1. قطار+اتوبوس (ترکیبی): یکی از رایج‌ترین روش‌ها این است که مسافران ابتدا با قطار از استانبول به شهرهایی مانند اسکی‌شهر یا باندیرما سفر کنند و سپس با اتوبوس به ازمیر ادامه دهند. این روش حدود 9 تا 11 ساعت زمان می‌برد.
  2. قطار معمولی (با تغییر مسیر): برخی مسافران می‌توانند از استانبول به اسکی‌شهر با قطار سریع‌السیر (YHT) بروند و سپس مسیر خود را با قطار معمولی از این شهر به ازمیر ادامه دهند. این روش نیز حدود 10 تا 12 ساعت زمان می‌برد.

فاصله ازمیر تا استانبول با قطار

فاصله استانبول تا دیگر شهر های ترکیه: آشنایی با فاصله‌ی استانبول تا شهر های مهم ترکیه برای تجربه سفری دلپذیرتر

فاصله ازمیر تا استانبول با ماشین

مسافران می‌توانند فاصله استانبول تا ازمیر را با ماشین شخصی و تاکسی نیز طی کنند. دو مسیر به شرح زیر برای کسانی که این گزینه را انتخاب می‌کنند، وجود دارد:

  1. از طریق بزرگراه O-5 و پل عثمان‌غازي (Osman Gazi Bridge): این مسیر از پل عثمان ‌غازي عبور می‌کند و یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به استانبول محسوب می‌شود. مدت زمان سفر در این مسیر حدود 4.5 تا 5 ساعت است.
  2. مسیر ساحلی از طریق جاده D550: این مسیر از شهرهای ساحلی مانند بالیکسیر و باندیرما عبور می‌کند و اگرچه طولانی‌تر است و باید حدود 5 الی 6 ساعت را در جاده باشید؛ زیبایی بیشتری از مسیر قبلی دارد.

فاصله ازمیر تا استانبول با ماشین

فاصله استانبول تا ازمیر با اتوبوس

اتوبوس‌های متعددی روزانه از استانبول به سمت ازمیر حرکت می‌کنند. این اتوبوس‌ها معمولاً از پایانه‌های اتوبوس‌رانی مهم استانبول مانند ترمینال بزرگ استانبول (Esenler Otogar) یا ترمینال Alibeyköy Otogar حرکت می‌کنند و به پایانه اتوبوس‌رانی اصلی ازمیر (İzmir Otogarı) می‌رسند. سفر با اتوبوس از نظر اقتصادی گزینه‌ای مناسب است و امکاناتی مانند صندلی‌های راحت، وای‌فای و سرویس‌های بین‌راهی نیز ارائه می‌شود. اگر تصمیم بگیرید این سفر را با اتوبوس انجام دهید، حدودا 7 تا 9 ساعت در راه خواهید بود.

فاصله استانبول تا ازمیر با اتوبوس

فاصله استانبول تا ازمیر با کشتی

برای سفر از استانبول به ازمیر با کشتی، مسیر مستقیم و منظم مسافری وجود ندارد. اما می‌توانید از گزینه‌های ترکیبی به استفاده کنید. یعنی باید ابتدا با کشتی‌های فری سریع‌السیر (İDO) از استانبول به باندیرما سفر نمایید. این مسیر با کشتی حدود 2 ساعت طول می‌کشد. پس از رسیدن به باندیرما، باید با ماشین یا اتوبوس به ازمیر بروید. فاصله باندیرما تا ازمیر حدود 270 کیلومتر است و این مسیر معمولاً 3.5 تا 4 ساعت طول می‌کشد.

فاصله استانبول تا ازمیر با کشتی

فاصله استانبول با دیگر شهرهای مهم ترکیه

فاصله استانبول تا دیگر شهرهای مهم ترکیه به شرح زیر است:

  • فاصله استانبول تا آنکارا: 450 تا 500 کیلومتر
  • فاصله استانبول تا آنتالیا: حدود 700 تا 720 کیلومتر
  • فاصله استانبول تا قونیه: حدود 700 کیلومتر
  • فاصله استانبول تا ترابزون: حدود 1060 کیلومتر

فاصله استانبول تا آنتالیا - اطلاع از فاصله زمانی، فاصله زمینی و هوایی

فاصله ازمیر تا دیگر شهرهای مهم ترکیه

در جدول زیر می‌توانید فاصله شهر ازمیر با برخی دیگر از مهم‌ترین شهرهای ترکیه به جز استانبول را مشاهده کنید.

فاصله ازمیر تا آنکارا

 حدود 590 تا 620 کیلومتر 

مدت زمان سفر با ماشین: 7 تا 8 ساعت

فاصله ازمیر تا آنتالیا

حدود 460 تا 480 کیلومتر

 مدت زمان سفر با ماشین: 6.5 تا 7.5 ساعت 

فاصله ازمیر تا قونیه

حدود 540 تا 580 کیلومتر

مدت زمان سفر با ماشین: 7 تا 8 ساعت

فاصله ازمیر تا چشمه

حدود 85 کیلومتر

مدت زمان سفر با ماشین: 1 تا 1.5 ساعت

فاصله ازمیر تا بدروم

حدود 230 تا 240 کیلومتر

مدت زمان سفر با ماشین: 3 تا 4 ساعت

کلام آخر

در این مطلب درباره فاصله ی استانبول تا ازمیر صحبت کردیم. بررسی نمودیم که با چه وسایل حمل و نقلی می‌توان این فاصله را طی کرد و در نهایت فاصله شهرهای استانبول و ازمیر را با دیگر شهرهای ترکیه ذکر کردیم. از آنجایی که مسافت استانبول تا ازمیر نسبتا زیاد است، بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند این فاصله را به صورت هوایی طی کنند. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر