پیدا کردن خانه در کانادا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 2011
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کانادا به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های جهان شناخته می شود و در سال های اخیر ایرانیان بسیاری به دنبال مهاجرت به این کشور هستند، از مهم ترین دلایل این امر می توان به سطح رفاه و آسایش زندگی در کانادا اشاره کرد.
پیدا کردن محل زندگی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا یکی از اصلی ترین دغدغه ها می باشد، از این رو تصمیم گرفتیم که مقاله ای را به بررسی راه های یافتن خانه در کشور کانادا اختصاص بدهیم، چنانچه قصد اجاره یا خرید خانه در کانادا را دارید و یا از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:
👈🏻 خرید خانه در کانادا
👈🏻 دریافت وام خرید مسکن در کانادا
👈🏻 اجاره خانه در کانادا 
👈🏻 راه های پیدا کردن خانه در کانادا 
👈🏻 معرفی سایت های جست و جوی خانه در کانادا
👈🏻 نکات ضروری برای اجاره و خرید خانه در کانادا
👈🏻 هزینه های اجاره خانه در کانادا

 

خرید خانه در کانادا

 

خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا مناسب افرادیست که مایلند به مدت طولانی در این کشور اقامت داشته باشند، البته توجه داشته باشید که هر کشوری اجازه خرید خانه به افرادی که شهروند نیستند را نمی دهد، اما کانادا چنین قانونی ندارد و شما در صورت شهروند نبودن نیز می توانید نسبت به خرید خانه در این کشور اقدام نمایید.
اگر قصد خرید خانه در کانادا را دارید باید بدانید که در برخی از شهر های این کشور خانه ها با قیمت گران تری به مهاجران فروخته می شود، به طور مثال خریداران خانه در برخی مناطق تورنتو در صورت مهاجر بودن باید 15 درصد بیشتر پرداخت نمایند، در حالی که سایر افراد و شهروندان کانادا نیازی به پرداخت این 15 درصد را ندارند.
به طور کلی خرید خانه در کانادا قوانین پیچیده ای ندارد و شما می توانید حتی به عنوان یک مهاجر به راحتی نسبت به خرید خانه در این کشور اقدام نمایید.
دریافت وام خرید مسکن در کانادا
از دیگر نکاتی که پیش از خرید خانه در کانادا باید در نظر بگیرید این است که در صورت نیاز به وام باید پیش از هر چیزی نسبت به دریافت وام  اقدام نمایید، این وام برای افرادی که شهروند کانادا نیستند، حدود 65% مبلغ کل می باشد و شما باید 35% را خودتان بپردازید به علاوه توجه داشته باشید که برای دریافت وام مسکن کانادا یا مورگیج باید از طریق بانک های داخلی اقدام نمایید.
کارگزاری های فعال در این حوزه می توانند شما را از مراحل دریافت وام مسکن در کانادا مطلع سازند.

 

اجاره خانه در کانادا


اجاره خانه در کانادا 

چنانچه قصد اجاره خانه در کانادا را دارید باید اطلاعاتی در رابطه با سیستم دریافت اجاره بها و همچنین قوانین اجاره خانه در کانادا کسب کنید، بدین منظور مطالعه این بخش از مقاله راه های یافتن خانه در کانادا را از دست ندهید.
قوانین اجاره خانه در کشور کانادا بسته به ایالتی که برای اقامت انتخاب کرده اید متفاوت است اما به طور کلی قوانین پیچیده ای ندارد، لازم به ذکر است که افراد غیر مقیم و مهاجر در کانادا نیز می توانند به سادگی نسبت به اجاره خانه در این کشور اقدام کنند.
سیستم پرداخت اجاره بها در کانادا به این شکل می باشد که مستأجر موظف است در ابتدای هر ماه میلادی مبلغ تعیین شده را به صورت نقدی و یا یک فقره چک معتبر پرداخت نماید، البته گفتنیست که بعضی از صاحبخانه ها همان ابتدای زمان اجاره 12 فقره چک معتبر از مستأجر خود دریافت می کنند (در قرار داد های یک ساله و به ازای هر ماه یک چک) و شما به عنوان مستأجر باید رسید پرداخت اجاره خانه را به ازای هر ماه از صاحب خانه دریافت کرده و آن ها را نگهداری نمایید.
نکته بسیار مهمی که باید به هنگام اجاره خانه در کانادا به آن توجه کنید این است که برخی از صاحب خانه ها قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و غیره را نیز در قالب اجاره ماهیانه از مستأجر دریافت می کنند برخی نیز پرداخت هزینه های مذکور را به عهده مستأجر می گذارند، بنابراین به هنگام عقد قرارداد برای باید این نکته را نیز در نظر بگیرید.
در رابطه با مبلغ اجاره بها باید بدانید که معمولا در همه جای کشور کانادا اجاره بها میزان مشخصی دارد ولی در بعضی از ایالت ها این میزان کمی متفاوت می باشد، البته در نظر داشته باشید که صاحب خانه با دریافت مجوز از دولت می تواند اجاره بها را افزایش بدهد.
همچنین بد نیست بدانید که برخی از صاحب خانه ها مبلغی را تحت عنوان پرداخت امنیتی از مستأجر خود دریافت می کنند (میزان این مبلغ نصف اجاره بها می باشد)، همچنین در صورتی که شخص مستأجر از شهروندان کانادا نباشد صاحب خانه می تواند درخواست کند که یک شخص شهروند کانادا، مستأجر را تأیید کند.

 

پیدا کردن خانه در کانادا


راه های پیدا کردن خانه در کانادا 

پیدا کردن خانه برای خرید یا اجاره یکی از مهم ترین گام ها می باشد و معمولاً افراد تازه وارد در این مرحله به مشکل می خورند، از مهم ترین راه های پیدا کردن خانه در کشور کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. پرسش از دوستان و آشنایان
2. تبلیغات روزنامه ها و نشریات محلی 
3. تبلیغات آنلاین 
4. گشتن در وب سایت های معاملات ملکی کانادا 
در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این روش ها می پردازیم.

پیدا کردن خانه در کانادا از طریق آگهی روزنامه 

اگر در جست و جوی خانه برای خرید یا اجاره در کشور کانادا هستید، یکی از بهترین راه های پیش روی شما گشتن در میان آگهی های روزنامه های محلی می باشد، البته در نظر داشته باشید که این روش مناسب افرادیست که در کشور کانادا حضور داشته و به روزنامه های محلی این کشور دسترسی دارند، در بخش اجاره و خرید ملک روزنامه های کانادایی، آگهی های متعددی به صورت روزانه چاپ می شود و بی شک شما می توانید خانه مناسب با شرایطتان را از میان آن ها انتخاب نمایید.

پیدا کردن خانه در کانادا از طریق سایت ها معاملات ملکی 

سایت های بسیاری در کشور کانادا وجود دارد که شما می توانید خانه مورد نظر خود را در آن ها پیدا کرده و نسبت به خرید یا اجاره مورد انتخابیان اقدام نمایید در ادامه لیستی از مهم ترین و معتبرترین این سایت ها را مشاهده می کنید.
visitorsinsurance.ca
rentboard.ca
seattleoasisvacations.com
staycharlottesville.com
longtermlettings.com

پیدا کردن خانه در کانادا از طریق تبلیغات محلی 

اگر در کشور کانادا حضور دارید می توانید خانه مورد نظر خود را از طریق تبلیغات محلی پیدا کنید، در کشور کانادا صاحبخانه های بسیاری از تابلو های اعلانات موجود در شهر های مختلف استفاده می کنند تا خانه های خود را تبلیغ نمایند، همچنین توجه داشته باشید که همواره در فروشگاه ها و مراکز پر رفت آمد بروشور هایی وجود دارد که در آن ها نیز می توانید خانه مناسب خود برای اجاره و حتی خرید را بیابید.

 

پیدا کردن خانه در کانادا

 

معرفی سایت های اجاره خانه در کانادا

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم سایت های بسیاری وجود دارد که مهاجران کشور کانادا می توانند از طریق آن ها خانه مناسب برای اجاره بیابند، در این بخش از مقاله پیدا کردن خانه در کانادا قصد داریم معروف ترین و کارآمد ترین این سایت ها را به شما کاربران گرامی معرفی نماییم، در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمنیه مطالعه این بخش از مقاله را از دست ندهید.
معرفی سایت padmapper.com
پدمپر را می توان به عنوان معروف ترین و بهترین سایت پیدا کردن خانه در کانادا معرفی کرد، این سایت بر اساس گوگل مپ کار می کند و فیلتر هایی دارد که به کمک آن ها شما می توانید با توجه به نیاز های خود خانه مناسبی را در شهر، منطقه و با شرایط مورد نظرتان پیدا کنید، لازم به ذکر است که این سایت علاوه بر کانادا کشور آمریکا را نیز پوشش می دهد و اغلب ایرانی ها از این سایت برای یافتن خانه در کانادا استفاده می کنند.

معرفی سایت rentcanada.com
سایت رنت کانادا نیز از سایت های معتبر و محبوب در زمینه پیدا کردن خانه اجاره ای در کشور کانادا به شمار می آید، متقاضیان اجاره واحد مسکونی در کشور کانادا می توانند در این سایت منطقه مناسب خود را انتخاب کرده و در میان آگهی های موجود در آن، خانه ایده آلشان با توجه به بودجه ای که دارند را انتخاب نمایند.
معرفی سایت craigslist.ca
این سایت در واقع پلتفرمیست که افراد با مراجعه به آن انواع آگهی های تجاری را مشاهده نمایید، این آگهی ها فقط در زمینه اجاره مسکن نیست ولی از آنجا که craigslist.ca یک سایت پر طرفدار می باشد بسیاری از صاحبخانه ها از آن برای اجاره دادن واحد مسکونی خود استفاده کنند، شما نیز می توانید در صورت نیاز  به اجاره منزل در کانادا به این سایت مراجعه کرد و خانه های مختلف با شرایط متعدد را مشاهده کرده و خانه مناسب خود را بیابید.
معرفی easy-apartments-to-rent.com
این سایت نیز از سایت های مهم و معتبر موجود در زمینه اجاره واحد مسکونی در کانادا به شمار می آید، نکته ای که در رابطه با سایت easy-apartments-to-rent.com وجود دارد این است که شما می توانید خانه های موجود برای اجاره در کشور کانادا را با ارزان ترین قیمت در این پلتفرم پیدا کنید، البته فراموش نکنید که برای پیدا کردن خانه با ارزان ترین قیمت بهتر است که واحد مورد نظر خود را در تمامی سایت ها جست و جو کنید، نا گفته نماند که معمولاً قیمت ارائه شده برای اجاره منزل در کانادا زیر نظر دولت بوده و تفاوتی ندارد که شما واحدتان را از چه طریقی پیدا کرده باشید.

 

اجاره خانه در کانادا

 

نکات ضروری برای اجاره و خرید خانه در کانادا 

اگر قصد خرید یا اجاره خانه در کانادا را دارید باید همواره نکاتی را در نظر بگیرید که در این بخش از مقاله به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد.
قرارداد سالانه نبندید 
در ابتدای ورود به کشور کانادا توصیه می شود به سبب آشنا نبودن به نواحی مختلف شهر و همچنین نوع خانه های موجود در شهر های کانادا، مسکن و خانه مورد نظر خود را به صورت ماهانه اجاره کنید تا در صورتی که نظرتان نسبت به خانه ای که آن را کرایه کرده اید عوض شد، بتوانید به سادگی آن را عوض کنید، لازم به ذکر است که در صورت عقد قرارداد یک ساله شما برای تعویض منزل زودتر از موعد مقرر ناگزیر به پرداخت جریمه خواهید بود.
سیستم گرمایشی خانه را بررسی کنید
کانادا کشور بسیار سرد سیری است و به همین جهت سیستم گرمایشی خانه های موجود در آن باید کارآمد و کاملاً سالم باشند، به همین جهت توصیه می کنیم به هنگام خرید و یا اجاره خانه مورد نظر، سیستم گرمایشی آن را بررسی کرده و سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
خوش سلیقه باشید
نگهداری درست از خانه ای که اجاره کرده اید در کشور کانادا به عنوان یک مسئولیت اجتماعی تلقی می شود و افرادی که موفق به نگهداری خوب از منازل اجاره ای خود نمی شوند این مورد در سوابقشان ثبت می گردد و در نتیجه این دسته از مستأجران برای پیدا کردن خانه های بعدی خود به مشکل می خورند، بنابراین سعی کنید خوش سلیقه باشید و خانه هایی که اجاره می کنید را سالم به صاحبخانه ها تحویل دهید.

 

هزینه کرایه منزل در کانادا

 

هزینه های اجاره خانه در کانادا

هزینه اجاره خانه در کانادا نیز همانند تمامی کشور های جهان بسته به شهر و ناحیه ای که خانه مورد نظر در آن قرار دارد متفاوت است، علاوه بر این عوامل دیگری نظیر متراژ خانه نیز در قیمت کرایه خانه در کانادا تأثیر گذار می باشد، اما به طور کلی هزینه اجاره خانه در هر شهر به طور متوسط قابل تخمین است و شما در لیست زیر می توانید اطلاعاتی در رابطه با هزینه اجاره مسکن در شهر های مهم کانادا را مشاهده نمایید:
میانگین هزینه اجاره مسکن در شهر اتاوا کانادا: حدود 1000 دلار
میانگین هزینه اجاره مسکن در شهر مونترال کانادا: حدود 700 دلار
میانگین هزینه اجاره مسکن در شهر هالیفکس کانادا: حدود 850 دلار
میانگین هزینه اجاره مسکن در شهر همیلتون کانادا: حدود 860 دلار
میانگین هزینه اجاره مسکن در شهر تورنتو کانادا: حدود 1100 دلار
میانگین هزینه اجاره مسکن در شهر کبک سیتی کانادا: حدود 700 دلار

 

اختلاف ساعت ایران و کانادا - این مقاله به اختلاف ساعت بین ایران و کانادا اختصاص دارد.

 

سخن آخر
امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با خرید و اجاره خانه و همچنین راه های پیدا کردن خانه مورد نظرتان در کشور کانادا کسب کرده باشید، در صورتی که راه بهتری برای اجاره خانه در کانادا سراغ دارد در قسمت نظرات آن را با ما و همچنین سایر کاربرانی که به این اطلاعات نیاز دارند در میان بگزارید، با تشکر از همراهی شما.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر