شب های سفید روسیه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/12
بازدید: 481

در یک قدمی شما شهری هست که یک ماه از سال شب ندارد. یعنی درواقع شب‌هایش مثل روز روشن است. دیدن این پدیده طبیعی فرصتی است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد. زمانی که تابستان تازه فرا می‌رسد، یعنی دقیقا از 11 ژوئن تا 2 جولای فرصت دیدن این پدیده جغرافیایی در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این زمان در سن پترزبورگ و چند شهر دیگر روسیه شب‌ها مانند روز روشن است زیرا خورشید در فاصله کمتری نسبت به زمین و ماه قرار می‌گیرند. در این مدت فستیوال‌های زیادی در سرتاسر روسیه برگزار می‌شود و این کشور از هر زمان دیگر شلوغ‌تر است. در این مقاله از وب‌سایت لحظه آخر قصد داریم همه چیز را درباره شب های سفید روسیه بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شب های سفید روسیه

شب های سفید روسیه چیست؟

شب‌های روشن درواقع یک پدیده جغرافیایی است که به دلیل وجود ناهماهنگی میان زمین، ماه و خورشید و بزرگ‌تر شدن مدار غروب و طلوع، پدید می‌آید. در طول این پدیده شب‌های سن پترزبورگ به طور کامل تاریک نمی‌شود و حالت گرگ و میش دارد. همچنین در این روزها خورشید زودتر طلوع و دیرتر غروب می‌کند.

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

پدیده شبهای سفید روسیه از اواخر خرداد تا اواسط تیر در چندین شهر روسیه و چندین کشور نزدیک به آن اتفاق می‌افتد. شروع این پدیده 11 ژوئن (اواخر خرداد)، اوج آن 21 ژوئن (31 خرداد تا 1 تیر) و پایان آن 2 جولای (اواسط تیر) است.

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

آیا شب های سفید فقط در روسیه اتفاق می‌افتد؟

پدیده شب های سفید سنت پترزبورگ فقط در روسیه اتفاق نمی‌افتد اما این کشور به دلیل جشنواره‌ها و برنامه‌‌های جانبی که در این ایام برگزار می‌کند، شهرت یافته است. در واقع هیچ شهر اروپایی دیگری نمی‌تواند با جو حاکم بر سن پترزبورگ در این ایام رقابت کند. گردشگران از هر طرف دنیا در این ایام به روسیه سفر می‌کنند تا این پدیده جغرافیایی را از نزدیک ببینند. پدیده طبیعی شب‌ های سفید در کشورهای مانند فنلاند، نروژ، سوئد و برخی از شهرهای روسیه مانند نوریلسک، مورمانسک، چرپووت، ولوگدا، سورودوینسک، ماگادان و خانتی مانسیسک نیز اتفاق می‌افتد اما همان‌طور که گفته شد در سن پترزبورگ پررنگ‌تر است.

شب های سفید فقط در روسیه اتفاق می‌افتد؟

رزرو تور شب های سفید روسیه با لحظه آخر

شما می‌توانید پکیج شب‌ های سفید روسیه را از وب‌سایت لحظه آخر رزرو کنید. برای این کار کافی است به صفحه این تور مراجعه کرده و از میان پکیج‌های متنوعی که وجود دارد، یک گزینه که بیشتر با انتظارات و شرایط شما همخوانی دارد را انتخاب کنید و سپس روی دکمه رزرو تور کلیک نمایید. در صورتی که نتوانستید پکیج مورد نظر خود را در این صفحه تهیه نمایید، با مشاورین تور روسیه ما تماس بگیرید و سفرتان را شخصی‌سازی کنید.

تور روسیه شب های سفید

فستیوال های شب‌ های سفید روسیه

در زمان پدیده طبیعی شب‌ های سفید روسیه، فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود که می‌توانید برخی از آنها را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام فستیوال

موضوع فستیوال

جشنواره بادبان‌های قرمز

این فستیوال از زمان جنگ جهانی دوم برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود اما عموم مردم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. در این مراسم یک قایق با بادبان‌های قرمز در رودخانه نوا حرکت می‌کند.

جشنواره ستاره‌ها

این فستیوال در سالن تئاتر مارینسکی برگزار می‌شود. موضوع این مراسم ارائه موسیقی و هنر فاخر روسیه است.

جشنواره صداها و رنگ‌ها

در این جشنواره کودکان با سن‌های مختلف هنرها و استعدادهایشان را به نمایش می‌گذارند و کارگاه‌های هنری هم برای ثبت‌نام آنها وجود دارد.

جشنواره موسیقی شب‌ های سفید

در این فستیوال که 25 سال از قدمت آن می‌گذرد، هنرمندان موسیقی پاپ از سرتاسر جهان به روسیه سفر می‌کنند تا در کنار رودخانه نوا موسیقی اجرا کنند.

ماراتن شب های سفید

یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی که طول شب‌ های سفید در روسیه می‌توانید در آن شرکت کنید، ماراتن است. این ماراتن از سال 1990 تا کنون در خیابان‌های سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

تئاتر خیابانی

این تئاتر خیابانی در پارک یلاگین برگزار می‌شود و طرف‌داران زیادی هم دارد. هنرمندان در روزهای مختلف برنامه‌های خود را در این پارک اجرا می‌کنند.

 

جشنواره ساز سویادبا

این فستیوال معروف هم مربوط به موسیقی است و در جریان آن هنرمندان از مسکو به سمت سن پترزبورگ حرکت می‌کنند. در این جشنواره می‌توانید موسیقی جاز، بلوز و فانک بشنوید.

به جز این موارد در این ایام جشنواره‌های فیلم، اجراهای خیابانی زیادی را در سرتاسر سن پترزبورگ می‌توانید ببینید. همچنین مراکز خرید، هتل‌ها و رستوران‌ها تخفیف‌های بسیار خوبی را مخصوص این ایام به گردشگران ارائه می‌دهند.

پدیده طبیعی شب‌ های سفید چه عوارضی دارد؟

شب های روشن روسیه یکی از تماشایی‌ترین پدیده‌های طبیعی است که می‌توانید ببینید اما، مشکلات و عوارضی هم در زندگی مردم سن پترزبورگ ایجاد کرده است که از میان این عوارض می‌توان به سردردهای میگرنی، کم‌خوابی، بی‌حوصلگی و خشک‌شدن شبکیه چشم اشاره کرد. برخی از مردم این شهر برای اینکه بتوانند در این ایام راحت‌تر بخوابند، از پرده‌های تیره و ضخیمی استفاده می‌کنند که نور را از خود عبور ندهد.

اختلاف ساعت ایران و روسیه - اختلاف ساعت این دو کشور چقدر است و چرا هر یک از شهرهای روسیه ساعت جدا دارند؟

محبوب ترین فعالیت ها در شب های سفید روسیه چیست؟

سفر به روسیه در طول شب‌های سفید خوش می‌گذرد زیرا کارهای زیادی هست که در این مدت می‌توانید در سن پترزبورگ انجام دهید. شما می‌توانید در خیابان‌های این شهر که تا صبح زنده و شلوغ هستند پیاده‌روی کنید. در همه جای شهر کنسرت‌های خیابانی، پخش فیلم در فضای باز، یوگا و... وجود دارد که امکان شرکت در آنها را دارید. می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه روسی نوش جان کنید و غذاهای خیابانی بخورید. امکان این را دارید که در آب‌های سن پترزبورگ شنا کنید و به بازدید از موزه‌های روسیه که به صورت شبانه‌روزی باز هستند بپردازید.

محبوب ترین فعالیت ها در شب های سفید روسیه

چرا باید شب های سفید روسیه را از نزدیک ببینیم؟

در این مطلب درباره یکی از جالب‌ترین پدیده‌های طبیعی که در جهان اتفاق می‌افتد، یعنی شب‌‌ های سفید، صحبت کردیم. این در طول سال فقط یک بار به مدت حدودا یک ماه در کشورهایی همچون روسیه، فنلاند، سوئد و... برگزار می‌شود که سن پترزبورگ از همه آنها مشهورتر است. همچنین از آنجایی که سفر به روسیه نسبت کشورهای دیگر این لیست برای ایرانیان آسان‌تر است، همه چیز دست به دست هم داده تا به هیچ عنوان این فرصت را از دست ندهید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد؛ حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر