میدان پرچم ملی باکو

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/26
بازدید: 1960

باکو پایتخت کشور جمهوری آذربایجان، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور می باشد. این کشور دارای مکان های دیدنی تاریخی و همچنین ملی زیادی است که برای گردشگران می تواند جالب باشد. یکی از مکان های دیدنی در باکو، میدان پرچم ملی است که هر گردشگری را برای دیدن کردن از این میدان کنجکاو می کند. پارک تاریخی- تفریحی میدان پرچم ملی، در اول سپتامبر سال 2010 در منطقه بایل شهر باکو، طی مراسم باشکوهی که هزاران نفر از شهروندان این شهر حضور داشتند، افتتاح شد. این میدان که بزرگترین میدان شهر باکو به حساب می آید حدود 60 هکتار مساحت دارد و مزین به پرچم سه رنگ با نشان هلال و ستاره جمهوری آذربایجان می باشد. پرچم ملی جمهوری آذربایجان در 9 نوامبر 1918 به تصویب رسید و به عنوان پرچم این کشور معرفی شد. این روز توسط الهام علی اف، به عنوان روز پرچم تعیین گردید. پرچمی که در میدان پرچم باکو برافراشته شده است، با ارتفاع پایه 162 متر، یکی از بلندترین پرچم های جهان است. وزن کل پایه 220 تن می باشد و پرچمی با وزن تقریبا 350 کیلوگرم را برافراشته است. میله پرچم برافراشته شده در این میدان بعد از میله پرچم دوشنبه در تاجیکستان، به عنوان بلندترین میله پرچم شناخته شده در جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. دیوید چمبر، طراح آمریکایی، این میله پرچم را طراحی کرده است.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آشنایی بیشتر با میدان پرچم ملی باکو
  2. موزه ملی پرچم ملی

میدان پرچم آذربایجان

جاهای دیدنی باکو - تجربه سفر  به کشوری اروپایی در همسایگی ایران

آشنایی بیشتر با میدان پرچم ملی باکو

در میدان پرچم ملی باکو که در خیابان نفتچیلر قرار دارد، می توان پرچمی با ابعاد 70 در 35 متر را مشاهده کرد. این پرچم به عنوان نماد و استقلال کشور در این میدان برافراشته شده است. در این میدان نمادهای ایالتی، آرم جمهوری آذربایجان، متن سرود ملی و همچنین نقشه جمهوری آذربایجان که از آلیاژ برنز و روکش آب طلا ساخته شده اند، قرار داده شده است. به میدان پرچم ملی آذربایجان، در این کشور بایراق میدان می گویند. 

هر ساله بسیاری از رویدادهای مهم و جشنواره های متعددی در این میدان برگزار می شود. در سال 2011 مسابقات آواز یوروویژن در کنار این میدان و در استادیوم کریستال هال باکو برگزار شد. این مسابقه در سال 2012 مجددا اجرا و تمدید شد. میدان پرچم ملی باکو مکانی فوق العاده برای پیاده روی و همچنین عکاسی خواهد بود. این میدان چشم انداز فوق العاده و بی نظیری در شب دارد که به واسطه منظره ی زیبا از ساحل باکو هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

موزه ملی پرچم ملی

موزه ملی پرچم ملی که در میدان پرچم ملی قرار دارد، به ابتکار رئیس جمهور این کشور، الهام علی اف، ساخته شده است. این موزه روبروی میدان پرچم واقع شده است و ساختمان این موزه به شکل ستاره هشت گوش می باشد. دستورات، مدال ها، پول، تمبرهای پستی، پرچم ها و دیگر نمادهای تاریخ کشور جمهوری آذربایجان، در این موزه به نمایش گذاشته شده است. در این موزه می توان نماد ها و پرچم های ایالات و خانات قلمرو این کشور و همچنین قانون اساسی جمهوری آذربایجان را مشاهده کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر