جاهای دیدنی پلودیو

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 4208

آیا می‌دانید شهر پلودیو در کدام کشور واقع شده است؟ آیا تا به الان به این شهر دیدنی سفر کرده‌اید؟ آیا از جاهای دیدنی پلودیو بازدید کرده‌اید؟ یا اطلاعاتی از آن‌ها دارید؟ پلودیو یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری در کشور بلغارستان است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و البته خاص توانسته گردشگران بسیار زیادی را از دیگر نقاط جهان به این نقطه جذب کند. ما در این قسمت می‌خواهیم تا با بهترین و زیباترین جاهای دیدنی شهر پلودیو آشنا شویم. پلودیو یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی در کشور بلغارستان است که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی به سراغ این شهر می‌آیند. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در گذشته یکی از شهرهای مهم در جنگ‌های مختلف از جمله جنگ‌های امپراطوری عثمانی، نبرد استقلال بلغارستان و جنگ‌های مربوط به اقوام هندو اروپایی و رومیان و... است. از طرف دیگر شهر پلودیو از دو بخش تشکیل شده که این بخش‌ها شامل بخش مدرن و سنتی می‌شود.

جاهای دیدنی پلودیو

مکان‌های دیدنی پلودیو به شرح زیر است:

بام پلودیو

در اطراف شهر پلودیو چندین تپه وجود دارد که زیبایی‌های بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند. اگر شما به بالای این تپه‌ها بروید، می‌توانید چشم‌انداز زیبای شهر پلودیو را ببینید. اگر می‌خواهید به این تپه‌ها بروید و مناظر بسیار زیبایی را ببینید به شما پیشنهاد می‌کنیم از زمان غروب به بعد به این تپه مراجعه کنید. بهترین زمان برای رفتن به این تپه‌ها در زمان عصر و تا آخر شب است. چرا که شما می‌توانید غروبی بسیار زیبا و دل‌انگیز و بعد از آن روشنایی شهر را در دل شب ببینید. امروزه این تپه‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری در شهر پلودیو به حساب می‌آیند.

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

شهر قدیم پلودیو

همان طور که گفتیم شهر پلودیو از دو بخش سنتی و مدرن تقسیم شده است. اگر شما می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز به دل تاریخ شهر پلودیو داشته باشید سری به بخش سنتی این شهر بزنید. شهر قدیمی پلودیو در فراز یکی از سه تپه این شهر قرار دارد. خیابان‌های سنگ‌فرش آن و ساختمان‌های قدیمی، فضایی بسیار زیبا و جالب ایجاد کرده‌اند. در این شهر قدیمی موزه‌های مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین این موزه‌ها موزه مردم شناسی و موزه تاریخ است. قبل از رفتن به این شهر قدیمی به شما پیشنهاد می‌کنیم کفش بسیار راحت به پا کنید؛ چرا که پیاده روی بسیار زیادی در انتظار شما است تا بتوانید کل این شهر قدیمی را ببینید. 

شهر قدیم پلودیو

آمفی تئاتر

آمفی تئاتر یا تئاتر رومی شهر پلودیو یکی از قدیمی‌ترین آمفی تئاتر‌های رومی در منطقه بالکان شهر پلودیو است. این آمفی تئاتر می‌تواند جمعیتی غالب بر ۳۰ هزار نفر را در خود جای دهد. اما این آمفی تئاتر در چه زمانی ساخته شد؟ آمفی تئاتر شهر پلودیو در قرن دوم میلادی و در زمان سلطنت امپراطوری نادریان و به دستور پادشاه آن دوره ساخته شد. سبک و ظاهر این بنا بر اساس معماری یونان باستان بوده که زیبایی بسیار خاصی را به آن بخشیده است.

مسجد جمعه پلودیو

مسجد جمعه یا مسجد جومایا یکی دیگر از مناطق دیدنی پلودیو است که در اصلی‌ترین خیابان این شهر واقع شده است. این بنا یکی از بناهای تاریخی شهر پلودیو است که قدمت آن به امپراطوری عثمانی برمی‌گردد. این مسجد به عنوان اصلی‌ترین مسجد شهر به حساب می‌آیند و از طرفی گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می‌کند.

شهر پلودیو - معرفی پلودیو، سرزمینی کهن بر فراز تپه ها

Plovdiv Roman stadium

شهر پلودیو یکی از شهرهای تاریخی در کشور بلغارستان است. به همین خاطر بناهای تاریخی و زیادی از دوران‌های مختلفی مانند دوران سلطنت روم در آن وجود دارد. این شهر در آن دوران به نام فیلیپوپولیس مشهور بوده و مسابقات و رویدادهای ورزشی بسیار زیادی در این شهر برگزار می‌شد. به همین خاطر بناهای مختلف ورزشی مانند استادیوم در این شهر بسیار دیده می‌شود. یکی از این استادیوم‌ها، استادیوم باستانی معروف آن است که در زیر خیابان‌های این شهر مدفون شده است. اما بخشی از این استادیوم در معرض دید بوده و جزو مناطق گردشگری به حساب می‌آید.

قطار بچه‌ها پلودیو

اگر شما جزو گردشگران و مسافرانی هستید که همراه با کودک خود به این شهر سفر کرده‌اید، نگران سرگرمی فرزند خود در این شهر نباشید. قطار بچه‌ها یکی از سرگرمی‌هایی است که مناسب برای کودکان و حتی بزرگسالان است. شما می‌توانید با سوار شدن روی این قطارها هیجان و تجربه خاصی را تجربه کنید.

قطار بچه‌ها پلودیو

Bachkovo Monastery

صومعه باچکوو یکی از بناهای دیدنی در شهر پلودیو است. این صومعه در سال ۱۰۸۳ توسط شاهزاده گریگوری پاکوریانوس تاسیس شد. صومعه باچکوو در نزدیکی شهر پلودیو بوده و به عنوان دومین صومعه بزرگ این کشور به حساب می‌آید. این صومعه در کوه‌های رودوپ واقع شده است. مردم بومی این منطقه در روز ۱۵ آگوست به سوی این صومعه حرکت می‌کنند تا در مراسم مری حضور داشته باشند.

The Clock Tower

اگر بخواهیم بنایی را به عنوان نماد این شهر و این استان معرفی کنیم، برج ساعت یکی از این نمادها بوده و این برج به یکی از نمادهای بسیار زیبا و جالب در شهر پلودیو تبدیل شده و که در میدان اصلی شهر پلودیو قرار گرفته است.

همه چیز درباره کشور بلغارستان - آشنایی  کامل با کشور زیبای بلغارستان

Asen's fortress

قلعه آسن یا Asen's Fortress نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی و زیبای این شهر بوده که در بالای یکی از تپه‌های سه گانه این شهر قرار گرفته است. این قلعه به تازگی در آثار فرهنگی کشور بلغارستان به ثبت رسیده و این بنا مربوط به قرن ۱۱ میلادی بوده و شما می‌توانید اولین استحکامات را در این شهر ببینید.

Church of St. Konstantin and Elena

صومعه سنت کنستانتین و هلنا یکی از مراکز دیدنی و تفریحی در کشور بلغارستان است که در استان پلودیو و در نزدیکی شهر وارنا واقع است. این صومعه امروزه تبدیل به یکی از تفرج‌گاه‌های این شهر شده و گردشگران بسیار زیادی جذب آن می‌شوند. بر اساس برخی از منابع تاریخی، تاسیس این صومعه به قرن ۱۸ میلادی برمی‌گردد.

صومعه سنت کنستانتین و هلنا دارای یک چشمه مقدس به نام آیازمو بوده که در محراب کلیسا واقع شده است. علاوه ‌بر این، در این صومعه آثار یاد بود دیگری مانند سنت والنتین نیز وجود دارد. این یاد بود نمادی از هفت جوان به نام‌های افسس ماکسیمیلیان، پامولی، مارتینی، جان، دیونیسیوس، اکساکوستودیان و آنتونیوس است.

صومعه سنت کنستانتین و هلنا

جا‌های دیدنی وارنا - معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان

Regional Ethnographic Museum

موزه قوم نگاری پلودیو یکی از بهترین مکان‌ها برای شناخت هر چه بهتر تاریخ این شهر و این کشور به حساب می‌آید. این موزه در سال ۱۹۱۷ در شهر پلودیو ساخته شده است. در این موزه بسیار دیدنی بیش از ۴۰ هزار آثار باستانی و هنری وجود دارد که گردشگران می‌توانند آن‌ها را ببینند. این موزه اطلاعات مناسبی در خصوص اقتصاد، لوازم زندگی، اسلحه‌های قدیمی، لوازم شکار، هنر و لباس مردم پلودیو ارائه می‌دهد.

Ancient Philippopolis

فیلیپوپولیس باستان، نام قدیم استان پلودیو در کشور بلغارستان است. همان طور که در بالا گفتیم شهر پلودیو دارای دو بخش قدیمی و مدرن بوده که بخش قدیمی این شهر به فیلیپوپولیس باستان معروف است و شما می‌توانید با بازدید از این مکان، از تاریخ کهن این شهر آگاهی پیدا کنید. این شهر قدیمی در زیر خیابان‌های این شهر مدفون شده اما بخش قابل توجه‌ای از آن قابل رویت است و شما می‌توانید از آن دیدن کنید.

سخن پایانی

شهر پلودیو یکی از استان‌های بسیار بزرگ در کشور بلغارستان بوده که از تاریخ بسیار کهنی نیز برخوردار است. این استان دارای جاهای دیدنی و گردشگری بسیاری بوده که گردشگران بسیاری را از دیگر نقاط جهان جذب خود می‌کند. ما در این مقاله لحظه آخر سعی کردیم تا جاهای دیدنی پلودیو تاریخی را به شما معرفی کنیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر