کدام واکسن کرونا بیشترین پذیرش را در سفرهای بین المللی دارد؟

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/06
بازدید: 1341
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا ضربه بزرگی به اقتصاد گردشگری شهر های توریسیتی بزرگ مانند استانبول، بارسلون، لندن و... وارد شود؛ اما تقریبا با گذشت یک سال و نیم از همه گیری این ویروس، برخی از شرکت های داروسازی اقدام به تولید واکسن ویروس کرونا کرده اند.
بعضی از واکسن ها در مقابل این بیماری به خوبی عمل کرده و اما برخی دیگر نتوانسته اند از آزمون تاثیرگذاری واکسن بر روی بیماری سربلند بیرون بیایند. از همین رو میزان مقبولیت واکسن ها در کشورهای مختلف متفاوت بوده به طوری که واکسن آسترازنکا بیشترین میزان مقبولیت را داشته (120 کشور) و عاشقان گردشگری بعد از دریافت کامل این واکسن می توانند با خیالی آسوده به سفر و گشت و گذار بپردازند. در این بین جایگاه دوم در اختیار واکسن فایزر می باشد که توسط 90 کشور مورد پذیرش قرار گرفته، همچنین اسپوتنیک وی و سینوفارم در رده های بعدی قرار دارند. 

 

پذیرش واکسن های کرونا

 

در این مطلب قصد داریم به بررسی نوع واکسن کرونایی که به مسافران در سفر های بین المللی زده می شود را بررسی کنیم. اما قبل از بیان ادامه مطلب باید بگوییم که هر کشوری با شرکت خاصی قرار داد می بندد تا واکسن آن شرکت را به مسافران بین المللی کشور خودش بزند و اینطور نیست که مسافران خودشان اختیار داشته باشند تا برای مثال از میان چهار واکسن، یکی را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند.

 امارات متحده عربی از چه واکسنی استفاده می کند؟ 

امارات متحده، همه ساله پذیرشگر گردشگران زیادی از کشور های دنیا و از جمله کشور ایران است. ایرانیانی که به این کشور سفر می کنند، می توانند در شهر دبی از واکسن چینی سینوفارم که به مسافران و گردشگران تزریق می شود استفاده کنند. البته باید بگوییم که در حال حاضر عملیات واکسیناسیون گردشگران تنها در شهر ابوظبی امارات انجام می شود و مسئولین این کشور از شروع به زودی عملیات واکسیناسیون در شهر دوبی خبر داده اند.

واکسن کشور ارمنستان برای گردشگران خارجی

دولت ارمنستان برای تشویق مردم خودش به انجام عملیات واکسن زدن، پروسه ی واکسیناسیون کرونا را به صورت عمومی شروع کرده است. ارمنستان همچنین برای مسافرانی که به این کشور می آیند، با گرفتن هزینه های زیادی به آن ها واکسن می زند.
عده ای بیان کرده اند که این سیاست ارمنستان، در جهت توسعه و رونق صنعت گردشگری این کشور در مقابل ضرباتی است که اپیدمی کرونا به اقتصاد این کشور وارد کرده می باشد.
جالب است بدانید که علاوه بر مردم کشور ارمنستان، این کشور اقدام به واکسیناسیون مردم کشور های دیگر نیز کرده است و این افراد می توانند حتی بدون انجام ثبت نامی برای دریافت این واکسن، واکسینه شوند.
 در کشور ارمنستان واکسن های روسیِ اسپوتنیک، واکسوان بریتانیایی–سوئدی آسترازنکا و واکسن چینی کروناوک به مردم و گردشگران تزریق می شوند. 
اما لازم به ذکر است که به دلیل ارائه ی گزارش هایی مبنی بر عملکرد نادرست واکسن آسترازنکا، این واکسن از اولویت کمتری میان مردم و مسافران برخوردار است و واکسن های کروناوک و اسوپتنیک روسی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده اند.
همسایگی ارمنستان با ایران و کم بودن فاصله ی میان این دو کشور باعث شده است تا در چند وقت اخیر، مسافران زیادی برای سفر به ارمنستان اقدام کرده و درخواست واکسن از این کشور داشته باشند.

واکسن کشور صربستان

صربستان برای نجات دادن صنعت گردشگری خودش و رهایی سریع تر از این اپیدمی، اقدام به خرید حدود سه میلیون دوز واکسن فایزر، اسپوتنیک، سینوفارم و آسترازنکا کرده است. واکسن فایزر که توسط آمریکا تولید می شود، در اکثر کشور های دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.
وجود سه میلیون دوز از هر کدام از این واکسن ها برای مردم این کشور یعنی کشو صربستان زیاده از حد بود و دولت صربستان برای کسب درآمد از این کار نیز اقدام به تزریق این واکسن ها به مسافران و گردشگران بین المللی این کشور کرده است.
تا به حال در کشور صربستان بیش از 25 هزار گردشگر خارجی موفق به دریافت واکسن کرونا شده اند؛ به طوری که بیشتر این مسافران از همسایگان صربستان به این کشور سفر کرده اند و غالبا شامل گردشگران حوزه ی بالکان بوده اند.

 

میزان اعتبار واکسن های کرونا در کشورهای خارجی

 

 واکسیناسیون در مالدیو

قرنطینه و همه‌گیری ویروس کرونا، ضربه ی بزرگی در دوران این اپیدمی به کشور مالدیو زده است؛ این کشور که جزیره ‌ای در اقیانوس هند می ‌باشد، اقتصادی وابسته به صنعت گردشگری خودش دارد و بسیاری از درآمد های مالدیو، از بخش گردشگری و صنعت توریسم تامین می شود. 
حال بعد از گذشت تقریبا دو سال از شیوع ویروس کرونا، مسئولین کشور مالدیو تصمیم گرفته اند تا در راستای جبران خسارت های وارد شده به اقتصاد خودشان، دست به خرید واکسن به تعداد بسیار زیادی کنند! به طوری که گفته می شود تعداد واکسن های خریداری شده توسط دولت مالدیو، حدود چند برابر بیشتر از جمعیت مردم این کشور است!
این سیاست که به نوعی می تواند مشوق گردشگران برای سفر به مالدیو باشد، مدتی است که توسط این دولت در حال پیگیری است. به همین منظور دولت مالدیور برای جلوگیری رسیدن آسیب بیشتر به اقتصاد خود، با پی گرفتن استراتژی سه گانه 
(Vacation, Vaccine, Visit)  ، گردشگران زیادی را برای سفر به خودش جذب می کند.

 آمریکا و واکسن گردشگری فایزر

دسترسی آمریکا به رکورد باورنکردنی واکسینه شدن حدود 4 میلیون نفر در روز در ایالات متحده، شاید برای ما غیر قابل باور باشد! 
این کشور که از کشور های پیشرو در تزریق واکسن به شهروندان خود می باشد، قصد دارد تا تا افزایش سرعت واکسیناسیون مردم خود در ایالات های مختلف مانند نوادا، کنتاکی و آلاباما، اقدام به واکسیناسیون مسافران زیاد خود نیز بکند.
برای مثال در شهر های مهم این کشور مانند داکوتای شمالی، فلوریدا و میامی، توریست های زیادی در هر ماه واکسینه میشوند.
فرماندار ایالت آلاسکا نیز در طی تصمیم کاملا هوشمندانه ای بیان کرده است که گردشگرانی که به این ایالت سفر می کنند و باعث رونق صنعت گردشگری این ایالت میکنند، به طور رایگان با واکسن آمریکایی فایزر واکیسنه می شوند!
سیاست های پیش گرفته شده توسط ایالات متحده، به منظور رونق صنعت گردشگری این کشور و تامین بودجه ی سالیانه ی دولت آمریکا است. با در نظر گیری این برنامه، آمریکا می تواند هم مردم خود را به سرعت واکسینه کند و هم به کسب درآمد از طریق واکسینه کردن گردشگران و مسافران خود بپردازد! چرا که هر گردشگری که به این کشور سفر می کند، به افراد دیگری نیز برای سفر به آمریکا پیشنهاد می دهد.


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 103 کاربر