بهترین زمان سفر به تفلیس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 1708
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تفلیس، پایتخت کشور زیبا و عظیم گرجستان است. این کشور و شهر‌های درون آن، همیشه با روی باز و گشوده پذیرای مهمانان و مسافران هستند. شما لازم است علاوه بر انتخاب مقصدی مناسب، با قوانین و شرایط حاکم بر آن شهر یا کشور نیز آگاهی داشته باشید؛ چرا که در صورت عدم آگاهی ممکن است در فصل نامناسبی سفر کرده و آب و هوای نامطلوب باعث شود خاطره خوبی برایتان به جای نماند. حتی ممکن است جشن‌ها و مناسبت‌های آن محل را به خاطر عدم کسب اطلاعات از دست بدهید. 

به طور کلی گرجستان یک کشور چهار فصل می باشد و به همین دلیل این کشور نسبت به دیگر کشور ها فصل کم گردشگر و پر گردشگر ندارد و می توانید در تمامی فصل های سال به تفلیس سفر کنید و از جاذبه ها و آب و هوای عالی آن لذت ببرید. گرجستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و تنوعی که دارد در هر منطقه آن دارای آب و هوای متنوع می باشد اما به طور کلی بیش تر نیمه گرمسیر است. اگر می خواهید بیش ترین لذت را از سفر با تور تفلیس ببرید با توجه به فصل سفر خود را انتخاب نمایید

کِی بریم تفلیس؟
 

بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر آب و هوا

با آگاهی نسبت به میانگین دمای یک منطقه می‌توانید حدس بزنید که هنگام سفر شما، آب و هوا چگونه است. اما در وهله آخر شما هستید که با سلیقه خود انتخاب می‌کنید که چه فصل یا چه ماه و چه روزی برای سفر اقدام نمائید. در تمام ماه‌های سال، برنامه‌ها و جشن‌ها دایر بوده و فقط نوع آن‌ها متفاوت است. برای دریافت حس و حالی خوشایند از سفرتان، پیشنهاد می‌کنیم به طور کامل به آب و هوا آگاهی داشته باشید.
اگر برای سفر ماه ژانویه را انتخاب کرده‌اید باید بگوییم که یکی از بهترین انتخاب‌های عمرتان را انجام داده‌اید. در این ماه مردمان حاضر در این شهر خود را برای کریسمس آماده می‌کنند تا در کنار خانواده و دوستان جشن خوب و خوشی را برگزار کنند. اگر شما نیز به جشن‌ها و آیین‌ها علاقه زیادی دارید، حتماً در این شهر بمانید و حدوداً دو هفته از این مناسبت و جشن‌های مرتبط با آن لذت ببرید.
بهترین زمان سفر به تفلیس
با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

به علت برودت هوا در ماه فوریه هیچ گونه رویداد و جشن به خصوصی برگزار نمی‌شود. بلکه افراد خودشان را برای شروع سال جدید آماده می‌کنند. در این هوا به شما توصیه می‌کنیم در صورت سفر، به موزه‌ها مراجعه کرده یا در خیابان از غذاهای مخصوص گرجستانی نوش جان کنید. ماه مارس یا ماه دیوانه، زمانی است که دمای هوا غیر قابل پیش‌بینی بوده و ممکن است گاهاً ابری یا آفتابی شود. اگر عزیمت کرده‌اید در این ماه سفر کنید، حتماً لباس‌های مناسبی جهت در نظر گرفتن آب و هوای گرم یا سرد به همراه داشته باشید.
در اواسط این ماه است که شکوفه‌های درختان رشد کرده و کم کم نمایان می‌شوند. ماه ‌آوریل که معادل با فرودین و اردیبهشت ما است، میانگین دمای آن تقریباً معتدل رو به گرم بوده که بهترین دما برای پیاده‌روی است. در این ماه شما افراد متعددی را کوچه، خیابان و پارک‌ها مشاهده خواهید کرد. ماه مه بهترین زمان برای مسافرت به این شهر است؛ چرا که هوا تقریباً گرم شده و افراد می‌توانند در لباس‌های تابستانی خود را پوشیده و در جشن‌ها و مناسبت‌های این ماه شرکت کنند.                  
                      

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

بهترین زمان برای سفر به تفلیس براساس فصل های سال

بر اساس گزارش‌های به دست آمده از هواشناسی، میانگین دمای این شهر اکثر اوقات مطلوب بوده و مورد پسند مسافران است. اولین فصل سال، آب و هوا بسیار دل‌انگیز و مطبوع است. رفته رفته با رسیدن فصل تابستان هوای معتدل به هوای شرجی و تابستانی تبدیل می‌شود. در فصل‌های انتهایی سال، آب و هوا سرد و خشک بوده و گاهاً بارش برف نیز دیده شده است. 

بهترین زمان سفر به تفلیس

بهترین زمان برای سفر به تفلیس برای دیدن فستیوال ها 

جشن‌ها، مناسبت‌ها و فستیوال‌هایی که در این شهر برگزار می‌شود، نقش مفید و مؤثری در به یاد‌آوری فرهنگ بومی و محلی آن منطقه دارد. در این جشن‌ها رویداد‌های مهم و جذابی رخ می‌دهد که چشم تمام بیننده‌ها را به خود جذب می‌کند. این کشور و شهر‌های آن، فرهنگی اصیل و غنی دارند. همین طور شرکت در مراسم‌ها و مناسبت‌های آنان، علاوه بر شادسازی روحیه باعث کسب مطالب علمی و تاریخی نیز می‌شود.

فستیوال رنگ:
یکی از مراسمات دایر در این شهر، فستیوال رنگ بوده که مشابه آن نیز در هند رخ می‌دهد. افرادی که تمایل به شرکت در این جشنواره دارند، در دریاچه‌ای معروف به نام دریاچه لاک پشت جمع شده و مشغول به شروع بازی می‌شوند. با پرتاب گوله‌های رنگی، فضا طراوت و شادابی زیادی گرفته و همین امر سبب می‌شود روحیه افراد خوب و آرام شود. در این میان حضور گروه‌های رقصنده نیز به چشم می‌خورد که بسیار چشم‌نواز هستند.

فستیوال جم:
اگر شما نیز به موسیقی علاقه‌مند هستید، شرکت در این جشنواره برای شما الزامی است. این جشنواره که از سال ۲۰۰۷ شروع به فعالیت کرده است، از تمام خواننده‌ها، دی جی‌های به نام و معروف و آرتیست‌ها دعوت به عمل می‌آورد تا لحظاتی خوش را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد. در صورت تمایل می‌توانید از تاریخ ۱۴ جولای تا ۱۴ آگوست به این منطقه سفر کنید و در این فستیوال ارزشمند شرکت کنید. همچنین برای افراد حاضر تدارکاتی رایگان دیده شده است که استفاده و بهره‌مندی از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

فستیوال پنیر:
می‌توان گفت پنیر یکی از خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی تمام افراد در سراسر دنیاست. به دلیل همین استقبال جشنواره‌ای در این کشور برای علاقه‌مندان تدارک دیده شده است. در این فستیوال انواع و اقسام پنیر‌ها با ترکیباتی جالب و منحصربه‌فرد یافت می‌شوند. اگر علاقه‌مند و دوست‌دار آشپزی هستید می‌توانید در مسابقات دایر در این مکان شرکت کنید. البته این نکته را هم باید بدانید که در صورت پیروزی در مسابقه، میزبان آتی فستیوال پنیر شما خواهید بود.

فستیوال پازی سوبا:
این جشنواره در ابتدا در سال ۱۹۹۲ شروع به فعالیت کرد. در عین ناباوری با استقبال و مراجعه متعدد مردم روبه‌رو شد. به همین دلیل لقب دوست داشتنی‌ترین جشنواره را کسب کرده است. در این جشن، انواع و اقسام خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها سرو می‌شود و افراد مختارند با توجه به میل و سلیقه خود، غذای مورد نظر را نوش جان کنند. در همین هنگام رقص، پایکوبی و آواز خوانی نیز وجود دارد. توصیه می‌کنیم حتماً این جشنواره پر از شور، نشاط و هیجان را امتحان کنید.

بهترین زمان سفر به تفلیس

آب و هوای تفلیس - شرایط آب و هوایی شهر تفلیس گرجستان!


سخن پایانی
تفلیس، پایتخت کشور گرجستان به سبب دارا بودن مراکز تفریحی، گردشگری و مراسمات متنوع بسیار مورد توجه مخاطبان و مسافران قرار می‌گیرد. این شهر با در اختیار قرار دادن امکانات کامل و بی‌نقص، همه ساله گردشگران متعددی را به سمت و سوی خود جذب می‌کند. جشنواره‌های موجود در این شهر، از جشن‌ها و مراسم‌های مطرح در سطح جهان هستند. اکثر افرادی که به تاریخچه و سرگذشت یک کشور و مردمان آن اهمیت می‌دهند، حتماً در این مناسبت‌ها شرکت می‌کنند.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 118 کاربر