راهنمای سفر به تفلیس

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/09
بازدید: 2340
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

راهنمای سفر به تفلیس دارای اطلاعات مهم و کاربردی برای مسافرانی است که تفلیس، پایتخت زیبای گرجستان را برای سفر انتخاب کرده‌اند. در این راهنمای سفر تفلیس، صفر تا صد درباره تفلیس گرجستان توضیح داده ایم. تمام نکات مربوط به سفر تفلیس را از دلیل سفر تا جاذبه های گردشگری، مراکز اقامتی و بازارهای تفلیس به همراه اشاره کوچکی به هزینه های سفر به تفلیس سخن گفته ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ تمام سوالاتتان مانند در تفلیس کجا بریم؟ چی بخوریم؟ و چه چیزی به عنوان سوغات تفلیس بخریم؟ برسید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. راهنمای سفر به تفلیس؛ چرا و چه وقت به تفلیس برویم؟
  2. از موقعیت جغرافیایی تفلیس بدانیم!
  3. در کدام فصل به تفلیس سفر کنیم؟
  4. آب و هوای تفلیس در فصول مختلف سال چگونه است؟
  5. در سفر به تفلیس به چه تفریحاتی بپردازیم؟
    1. پارک آبی جینو پارادایس؛ بهترین تفریح آبی در تابستان
    2. شهربازی متاتسمیندا؛ یک دنیا سرگرمی و هیجان
    3. مجموعه بازی لبوسکی؛ جایی برای بولینگ بازها
    4. تفنگ بازی گلوبال آرمز
    5. زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی ملی تفلیس
  6. در تفلیس به چه سواحلی بریم؟
    1. ساحل سارپی تفلیس؛ تجربه یه حمام عمومی در ساحل
    2. ساحل کابولیتی؛ یه ساحل روستایی
    3. ساحل سنت سیمونز آیلند؛ ماسه های گرم و نرم
  7. در سفر به تفلیس چه غذاهایی بخوریم؟
    1. کاچاپوری آجارولی؛ نون و پنیر
    2. خینکالی؛ یه لقمه خوشمزه
    3. کباب متسوادی؛ مزه لذیذ و بی نظیر
    4. آجاپساندالی یا میرزا قاسمی؟
  8. لذت خوردن غذاهای ایرانی در رستوران ایرانی تفلیس
    1. رستوران هزار و یک شب تفلیس
    2. رستوران نایب حلال تفلیس
  9. در سفر به تفلیس به کدام جشن ها سر بزنیم؟
    1. جشنواره هولی یا جشن رنگ
    2. فستیوال پنیر تفلیس؛ تنوع در تعداد و مزه
    3. جشنواره بین‌المللی فیلم تفلیس؛ سینمای تفلیس چه حرفی برای گفتن دارد؟
  10. راهنمای سفر به تفلیس و اقامت در هتل ها
    1. هتل کورتیارد؛ یه هتل 4 ستاره تروتمیز
    2. هتل روستاولی پالاس؛ احاطه بر کل سطح شهر
    3. هتل مرکور؛ تماشای نمای تفلیس در بام هتل
    4. هتل رومز تفلیس؛ غذای آمریکایی بخوریم؟
  11. از کدام مراکز خرید تفلیس خرید کنیم؟
    1. مرکز خرید تفلیس مال؛ یه مرکز خرید همه چی تموم 
    2. مرکز خرید اوراسیا؛ نمایندگی برندهای نام آشنا
    3. مرکز خرید تفلیس سنترال؛ از خرید تا سرگرمی
    4. مرکز خرید ایست پوینت؛ دنیای اسباب بازی
  12. چه سوغاتی از تفلیس بخریم؟
    1. انواع نمک و ادویه‌های سوانتی
    2. کانتسی‌های سفالی تزئینی 
    3. کلاه‌ها و جوراب‌های پشمی
  13. وضعیت امنیت در تفلیس به چه صورت است؟
  14. انواع سیم کارت‌ های گرجستان
  15. چقدر برای سفر به تفلیس باید هزینه کنیم؟
  16. آیا سفر به تفلیس با قطار امکان ‌پذیر است؟

راهنمای سفر به تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس؛ چرا و چه وقت به تفلیس برویم؟

تفلیس، پایتخت کشور گرجستان را از بسیاری جهات مانند کافه‌های دنج، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، بافت تاریخی و در عین حال معماری مدرن شبیه به اروپا می دانند؛ از طرفی نیز به دلیل وجود کلیساهای متعدد و قدیمی و شرایط جوی و آب و هوایی تا حدودی رنگ و بوی روسیه را به خود گرفته است، به همین خاطر سفر به این شهر را به این صورت تعریف کرده‌اند: "سفر به اروپا از نوع روسی آن". از دلایل دیگری که تفلیس، مقصدی جذاب برای ایرانیان است، نزدیک بودن کشور گرجستان به ایران و همچنین امکان سفر بدون نیاز به اخذ ویزا است. 

اطلاعات کلی که در تفلیس گردی به آن ها نیاز دارید:

  • زبان رسمی: گرجی
  • واحد پول: لاری گرجی (GEL)
  • ویزا: سفر به گرجستان نیاز به ویزا ندارد. 
  • کد تلفن گرجستان: 995+
  • کد تلفن تفلیس: 32
  • شماره پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس: 112
  • زمان محلی: GMT+4
  • دین: مسیحیت
  • نوع برق شهری: 230 ولت / 50 هرتز
  • سبک تفریحات تفلیس: کافه‌گردی، خرید، شهرگردی، تاریخی
  • سوغاتی‌های تفلیس: ادویه‌های گرجی، پاپاخی (کلاه‌های بزرگ و پشمی)، قالی و فرش، رومیزی با طرح‌های سنتی، چورچخلا (نوعی آبنبات بزرگ و رنگی)، چاقوهای دست‌ساز، کانتسی‌های سفالی و ...

اطلاعات کلی درباره سفر به تفلیس

تورهای گرجستان؛ همین حالا با کمترین قیمت رزرو کنید!

از موقعیت جغرافیایی تفلیس بدانیم!

تفلیس در کدام کشور است؟ در کشور گرجستان و در بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته که از نظر جغرافیایی آن را بخشی از قاره آسیا و جزء اوراسیا می‌دانند. گرجستان در شورای اروپا نیز عضویت داشته و تفلیس با 504 کیلومترمربع وسعت، پایتخت این کشور نام دارد. جمعیت تفلیس حدودا 1158700 نفر برآورد شده است. تفلیس در بخش جنوب شرقی گرجستان قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین شهر کشور گرجستان بوده و در مجاورت کوه‌های قفقاز و دریای سیاه واقع شده است. تفلیس علی‌رغم واقع شدن در رشته کوه قفقاز، آب و هوای آن سرد و کوهستانی نیست.

در کدام فصل به تفلیس سفر کنیم؟

بهار را می‌توان بهترین فصل سال برای سفر به تفلیس دانست. اما باید توجه داشته باشید که در این فصل تفلیس پر از گردشگر بوده و قیمت بلیط هواپیما و هزینه اقامت در هتل‌ها به بالاترین میزان خود می‌رسند. شما با توجه به بودجه خود و همچنین اطلاع داشتن از وضعیت آب و هوایی این شهر در فصول مختلف سال، می‌توانید فصل دیگری را برای سفر خود انتخاب کنید. انتخاب اغلب گردشگران بعد از فصل متعادل بهار، فصل تابستان است تا هم از شنا کردن در سواحل تفلیس لذت ببرند و هم از تخفیف های مراکز خرید تفلیس نهایت بهره را ببرند. البته انتخاب فصل پاییز و زمستان برای سفر به تفلیس نیز می تواند انتخاب آن دسته از مسافرانی باشد که از گرمای هوا گریزانند و خواهان  قدم زدن در زیر باران و در خیابان های معروف تفلیس هستند.

بهترین زمان سفر به تفلیس - چه بازه ای از سال به پایتخت گرجستان سفر کنیم؟

آب و هوای تفلیس در فصول مختلف سال چگونه است؟

تفلیس آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری دارد. به این دلیل که تقریبا در تمام ایام سال نسیمی ملایم در تفلیس می‌وزد و در این شهر از آلودگی هوا نیز خبری نیست. متوسط دمای هوا در ماه‌های گرم سال 25 درجه سانتی‌گراد بوده که این عدد در گرم‌ترین روزهای تابستان به بالای 30 درجه نیز می‌رسد. همچنین در فصول سرد سال نیز دمای هوا معمولا بین 0 تا 9 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. با این وجود در برخی روزهای بسیار سرد سال دمای زیر صفر نیز به ثبت رسید. شرایط بارشی نیز در تفلیس مناسب بوده و متوسط بارش سالانه در این شهر حدودا 505 میلی‌متر گزارش شده است.

آب و هوای تفلیس

در سفر به تفلیس به چه تفریحاتی بپردازیم؟

در شهر تفلیس امکانات تفریحی و سرگرمی‌های متعددی وجود دارند که نظر گردشگران این شهر را به خود جلب می‌کنند. پارک آبی جینو پارادایس تفلیس، شهربازی متاتسمیندا، مجموعه بازی لبوسکی و تفنگ بازی گلوبال آرمز برخی از این مکان‌های تفریحی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

پارک آبی جینو پارادایس؛ بهترین تفریح آبی در تابستان

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی کشور گرجستان، پارک آبی جینو پارادایس در شهر تفلیس نام دارد. این پارک آبی بخش‌های مختلفی را در خود جای داد. پارک آبی جینو پارادایس همه روزه از ساعت 10 صبح تا 20:30 فعالیت داشته و دارای مجموعه سالن بدنسازی، اسپا، کافه، رستوران، سونا، جکوزی، پارک، فضای بازی و فضای مناسب کودکان است. 

هزینه بازدید از پارک آبی تفلیس چقدر است؟

بازدید از پارک آبی جینو پارادایس تفلیس برای دانشجویان 20 لاری گرجستان، برای دانش آموزان 15 لاری گرجستان، برای بزرگسالان 30 لاری گرجستان هزینه داشته و برای کودکان زیر 7 سال نیز رایگان است.

آدرس پارک آبی جینو پارادایس: گرجستان، تفلیس، خیابان بشنوا (Beshnova St.)

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

پارک آبی تفلیس

شهربازی متاتسمیندا؛ یک دنیا سرگرمی و هیجان

شهربازی متاتسمیندا (Mtatsminda) در بالای کوهی با همین نام قرار دارد. این شهربازی بسیار زیبا بوده و انواع سرسره‌های آبی، رولر کوسترها و دیگر تفریحات‌ها را در خود جای داده است. برای گردشگرانی که به دنبال سرگرمی و هیجان هستند، بازدید از این شهربازی پیشنهاد می‌شود. 

مجموعه بازی لبوسکی؛ جایی برای بولینگ بازها

بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور گرجستان در مجموعه لبوسکی واقع گردید. این مجموعه تفریحی دارای سالن‌های ورزشی دیگر از جمله سالن بدنسازی و اسکیت سرپوشیده نیز بوده اما بیشتر شهرت خود را مدیون سالن بولینگ مجهز و بزرگ خود است. مجموعه بازی لبوسکی از ساعت 10 صبح تا 2 بامداد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آدرس مجموعه بازی لبوسکی: کشور گرجستان، تفلیس، بزرگراه کاختی، خیابان توالیچردزه

جاهای دیدنی تفلیس | بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس که باید ببینید!

تفنگ بازی گلوبال آرمز

فروشگاه اسلحه فروشی گلوبال آرمز تفلیس یک مجموعه مجزا جهت آموزش و تمرین تیراندازی را نیز در خود جای داد. این مجموعه آموزش و تمرین شوتینگ نام داشته و مجموعه‌ای سرپوشیده با امکانات متعدد است. در این مجموعه آموزشی شما می‌توانید هم تیراندازی را آموزش ببینید و هم تجربه‌ای جدید و شگفت‌انگیز را کسب نمایید. 

آدرس فروشگاه اسلحه فروشی گلوبال آرمز: کشور گرجستان، تفلیس، خیابان داویت گامرکلی 21

زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی ملی تفلیس

زیپ لاین باغ گیاه شناسی ملی تفلیس یکی از پرطرفدارترین تفریحات شهر تفلیس بوده که در آخر هفته‌ها معمولا صف‌های طولانی برای بازدید از آن تشکیل می‌شود. این زیپ لاین، بلندترین زیپ لاین شهر تفلیس با 270 متر طول است که تا قلعه ناریکالا به ارتفاع 30 متر ادامه دارد. 

آدرس: کشور گرجستان، شهر تفلیس، خیابان بامبیس ریگی

زیپ لاین تفلیس

در تفلیس به چه سواحلی بریم؟

بیشتر سواحل گرجستان صخره‌ای هستند. به همین علت در هنگام بازدید از سواحل این کشور بهتر است از کفش مناسب استفاده کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. گرجستان سواحلی بکر و زیبا داشته و درختان زیادی نیز در این سواحل جای گرفته‌اند. از سواحل زیبای شهر تفلیس می‌توان به ساحل سارپی، ساحل کابولیتی، ساحل سنت سیمونز آیلند و ساحل کواریتی اشاره کرد. 

ساحل سارپی تفلیس؛ تجربه یه حمام عمومی در ساحل

ساحل سارپی یک ساحل محبوب در میان گردشگران تفلیس است که در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد. ساحل سارپی معمولا شلوغ و پرجمعیت بوده و در صورتی‌که به دنبال ساحلی آرام می‌گردید، ساحل کواریتی انتخاب بهتری برای شما به حساب می‌آید. از جذابیت‌های ساحل سارپی می‌توان به صخره‌های آن اشاره کرد که ارتفاع بلندترین آن تقریبا به 7 متر می‌رسد. در این ساحل یک حمام عمومی وجود داشته که با پرداخت هزینه‌ای کم می‌توانید از آن استفاده نمایید.

ساحل کابولیتی؛ یه ساحل روستایی

ساحل کابولیتی یکی از سواحل محبوب و زیبای تفلیس است که در منطقه کابولیتی واقع گردید. در این ساحل درختان آناناس بومی، بامبو، اکالیپتوس و نخل‌های کاکائو قرار دارند. منطقه کابولیتی 48 دهکده و روستا را در خود جای داده و افراد از 24 ملیت متفاوت در این منطقه زندگی می‌کنند. 

ساحل سنت سیمونز آیلند؛ ماسه های گرم و نرم

ساحل سنت سیمونز آیلند محبوبیت و شهرت خود را به قایقرانی جذاب و ماهیگیری‌ خود مدیون است. این ساحل ماسه‌های گرم و نرمی دارد که قدم زدن روی آن‌ها احساس خیلی خوبی را به فرد منتقل می‌کند. همچنین ساحل سنت سیمونز آیلند امکانات تفریحی جذاب و سرگرم‌کننده بسیاری را در خود جای داد.

پارک ملی تفلیس | معرفی یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین مکان‌های گردشگری تفلیس

ساحل سنت سیمونز

در سفر به تفلیس چه غذاهایی بخوریم؟

سبک آشپزی تفلیسی‌ها به سبک اروپای شرقی است. البته بسیاری از غذاهای تفلیس به غذاهای ایرانی شباهت دارند و فرهنگ ایرانی نیز در فرهنگ غذایی مردم تفلیس دیده می‌شود. به همین علت غذاهای گرجی بسیاری طبخ می‌گردند که با ذائقه ایرانی‌ها سازگار باشند. بنابراین در سفر خود به تفلیس از بابت غذا نگرانی نخواهید داشت. علاوه بر آن‌ تعداد بهترین رستوران‌های تفلیس بالا و در سطح شهر پراکنده اند.

مردم تفلیس غذاهای لذیذ و متنوعی دارند که بهتر است در مدت زمان اقامت خود در این شهر، تا جای ممکن سعی نموده تا انواع غذاهای گرجی را امتحان کنید. برخی از معروف‌ترین غذاهای گرجستان خینکالی، کاچاپوری آجارولی، آجاپساندالی، بادریجانی نیگوزیت و کباب متسوادی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاچاپوری آجارولی؛ نون و پنیر

از دیگر خوراکی‌های معروف گرجی می‌توان به کاچاپوری آجارولی اشاره کرد. کاچاپوری نوعی نان ترد و خوشمزه بوده که آن را با پنیر پر کرده‌اند. همچنین گاهی اوقات تخم مرغ نیز به ترکیب نان ترد و پنیر اضافه می‌شود. این خوراکی در عین ساده بودن، بسیار لذیذ و مقوی است. 

بهترین رستوران های تفلیس - آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت گرجستان مخصوص گردشگران

خینکالی؛ یه لقمه خوشمزه

خینکالی یک غذای معروف گرجی است. برای تهیه این غذا، ترکیبی از سبزیجات، گوشت و چند ادویه تهیه شده و این ترکیب را درون نوعی خمیر ویژه می‌ریزند. در نوع دیگری از خینکالی، گوشت را از ترکیب حذف کرده و تنها از سبزیجات و ادویه استفاده می‌شود. این نوع خینکالی مناسب افرادی بوده که به هر دلیلی علاقه‌ای به مصرف گوشت ندارند.

کباب متسوادی؛ مزه لذیذ و بی نظیر

متسوادی نوعی کباب معروف گرجی است. برای تهیه کباب متسوادی، ابتدا گوشت را با انواع مختلفی از طعم‌دهنده‌ها نظیر ادویه و سرکه طعم‌دار می‌کنند. سپس، آن را روی شعله مستقیم کباب کرده و گوجه و فلفل کبابی نیز در کنار آن قرار می‌دهند. این کباب بسیار لذیذ بوده و بهتر است در سفر خود به گرجستان این کباب را امتحان کنید.

آجاپساندالی یا میرزا قاسمی؟

آجاپساندالی غذایی لذیذ است که از بادمجان کبابی، سیر، پوره گوجه فرنگی و فلفل تهیه می‌گردد. گاهی اوقات در تهیه آجاپساندالی فلفل دلمه‌ای و سیب زمینی را نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. این غذا را می‌توان مشابه میرزا قاسمی ایرانی یا راتاتویی اروپایی دانست. در کشورهای اطراف گرجستان نیز این غذا با مواد اولیه یکسان اما با دستورهای متفاوت و همچنین نام‌های مختلفی تهیه می‌شود. مردم گرجستان آجاپساندالی را معمولا در فصل تابستان پخته و مصرف می‌نمایند.

غذاهای تفلیس

لذت خوردن غذاهای ایرانی در رستوران ایرانی تفلیس

اگر طعم و مزه غذاهای گرجی با ذائقه شما سازگار نبوده و آن‌ها را نمی‌پسندید یا اگر دلتان برای یک غذای باکیفیت و خوشمزه ایرانی تنگ شده، بهتر است بدانید که خوشبختانه تعدادی رستوران ایرانی باکیفیت در تفلیس وجود دارند. بهترین رستوران ایرانی در تفلیس عبارتند از رستوران شاندیز تفلیس، رستوران هزار و یک شب تفلیس و رستوران نایب حلال تفلیس که در ادامه به معرفی این سه رستوران خواهیم پرداخت.

رستوران هزار و یک شب تفلیس

رستوران هزار و یک شب، رستوران ایرانی دیگری است که در شهر تفلیس گرجستان فعالیت دارد. این رستوران به دلیل قرارگیری در نزدیکی میدان آزادی شهر تفلیس، گزینه‌ای مناسب برای افرادی محسوب می‌شود که از میدان آزادی و مراکز خرید نزدیک این میدان بازدید می‌کنند. رستوران هزار و یک شب تفلیس از مواد غذایی باکیفیتی استفاده می‌کند. این رستوران از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی شهر تفلیس به ‌شمار می‌رود. منوی رستوران هزار و یک شب تفلیس متنوع بوده و انواع مختلفی از غذاهای اصیل ایرانی، پیش غذاهای ایرانی و همچنین دسرهای ایرانی را در خود جای داده است. 

آدرس
Kote abkhazi st, Tbilisi, Georgia 1/9
شماره تماس
+995 599 88 86 61

رستوران نایب حلال تفلیس

نایب حلال رستورانی ایرانی در شهر تفلیس گرجستان است. این رستوران ایرانی در نزدیکی میدان آزادی شهر تفلیس واقع شده و به همین علت دسترسی به آن برای مسافران آسان خواهد بود. رستوران نایب حلال تفلیس محیطی ساکت، آرام و دلنشین دارد. قیمت غذاهای این رستوران از دیگر رستوران‌های ایرانی شهر تفلیس مناسب‌تر بوده و مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر از طعم لذیذ و بی‌نظیر غذاهای اصیل ایرانی لذت ببرند. 
آدرس
Freedom square beside burberry 12 shalva dadiani street, Tbilisi, georgia

شماره تماس
+995 551 15 37 60

رستوران نایب تفلیس

در سفر به تفلیس به کدام جشن ها سر بزنیم؟

جشن‌ها و فستیوال‌ها از مواردی هستند که پیش از سفر خود به هر کشور بهتر است آن‌ها را بررسی نمایید. تا جای ممکن سعی کنید زمانی رهسپار یک شهر شوید که فستیوال‌ها مهیج و جذاب و مشهور برگزار می‌گردند تا فرصت شرکت در آن‌ها را داشته باشید. در ادامه برخی از معروف‌ترین فستیوال‌ها و جشن‌های گرجستان و به خصوص شهر تفلیس، نظیر جشنواره هولی، جشنواره موسیقی اوپن ایر، فستیوال جاز دریای سیاه، فستیوال پنیر تفلیس و فستیوال بومی آرت جن را معرفی می‌کنیم.

جشنواره هولی یا جشن رنگ

جشنواره هولی یا جشن رنگ از هیجان‌انگیزترین و زیباترین فستیوال‌های گرجستان بوده که مشابه آن در کشورهای دیگر نظیر هند نیز برقرار است. جشنواره رنگ گرجستان در دریاچه لاک‌پشت‌ها در تفلیس برگزار می‌شود. در فستیوال هولی مردم در فضایی مملو از رنگ و نشاط، پودرهای رنگی را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. در فستیوال هولی یا جشن رنگ، گروه‌های رقص متعددی برای مهمانان حاضر در فستیوال اجراهای دیدنی به نمایش می‌گذارند و در طول فستیوال نیز موزیک‌های شادی پخش می‌گردند.

فستیوال های تفلیس گرجستان | به جشن بزرگ رنگ و طعم و موسیقی بپیوندید! 

جشن هولی تفلیس

فستیوال پنیر تفلیس؛ تنوع در تعداد و مزه

پنیر یکی از علاقه‌مندی‌های مردم گرجستان به شمار می‌رود. فستیوال پنیر تفلیس محلی برای آزمودن پنیرهای مختلف و رنگارنگ و لذیذ است. این جشنواره بین‌المللی برای اولین بار در سال 2015 برگزار شد. کشورهای متعددی در این فستیوال حضور دارند و کشوری که به عنوان برنده انتخاب شود، میزبان فستیوال پنیر سال آینده خواهد بود. 

جشنواره بین‌المللی فیلم تفلیس؛ سینمای تفلیس چه حرفی برای گفتن دارد؟

این جشنواره به واسطه مرکز هنری سینما پرومتئوس در تفلیس گرجستان برگزار می‌گردد. هدف از برگزاری این جشنواره ارائه بهترین فیلم‌ها از سراسر دنیا برای مخاطبان گرجی و بین‌المللی است تا ارتباط و درک بهتر مردم از کشورهای مختلف در زمینه‌های فرهنگی متفاوت را تشویق کند. این جشنواره علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی‌ها را جهت تشویق متخصصان داخلی و بین‌المللی برگزار می‌نماید.

جشنواره بین المللی تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس و اقامت در هتل ها

محل اقامت یکی از مواردی است که اهمیت فراوانی داشته و فکر هر مسافری را به خود مشغول می‌سازد. خوشبختانه در شهر تفلیس به عنوان یک شهر توریستی، هتل‌های متعددی جهت رفاه حال هر توریست با هر میزان بودجه ساخته شده‌اند. برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌های شهر تفلیس عبارتند از هتل روستاولی پالاس، هتل کورتیارد، هتل مرکور، هتل رومز تفلیس و هتل بریتیش هاوس که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

هتل کورتیارد؛ یه هتل 4 ستاره تروتمیز

هتل کورتیارد بای مریوت تفلیس یک هتل مجلل و 4 ستاره در نزدیکی میدان آزادی شهر تفلیس است. این هتل اسپا، مرکز بدنسازی و رستوران با منویی متنوع از انواع غذاهای گرجی، بین‌المللی و رژیمی را شامل می‌شود. اتاق‌های هتل کورتیارد به امکاناتی نظیر حمام اختصاصی به همراه لوازم بهداشتی رایگان، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع و اینترنت بی‌سیم مجهز هستند. 

هتل روستاولی پالاس؛ احاطه بر کل سطح شهر

هتل روستاولی پالاس هتلی در مرکز شهر تفلیس است که تنها با 15 دقیقه پیاده‌روی از هتل می‌توان به میدان آزادی تفلیس و تئاتر اپرا رسید. از امکانات هتل روستاولی پالاس می‌توان به وای فای رایگان، صبحانه به‌صورت بوفه، خدمات نگهداری و خشکشویی، پارکینگ اختصاصی و خدمات تهیه بلیط اشاره کرد.

بهترین هتل ‌های تفلیس - اقامت در لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین هتل‌های تفلیس!

هتل روستاولی

هتل مرکور؛ تماشای نمای تفلیس در بام هتل

هتل مرکور تفلیس اولد تاون را می‌توان بهترین هتل تفلیس دانست. هتل مرکور فاصله کمی تا بسیاری از جاذبه‌های مهم شهر تفلیس نظیر کلیسای جامع متخی دارد. این هتل 4 ستاره بوده و از نظر امکانات و خدمات از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. هتل مرکور امکاناتی نظیر رستوران، باشگاه بدنسازی، حمام ترکی، سالن اسپا و لابی بار آسادو (Asado) را شامل می‌شود. جالب است بدانید بار آسادو در پشت بام هتل مرکور قرار داشته و نمای پانورامای زیبایی را به نمایش گذاشت.

اتاق‌های هتل مرکور امکاناتی از جمله چای ساز، قهوه ساز، مینی بار، میز کار، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی اختصاصی، تلویزیون صفحه تخت به همراه ماهواره و همچنین اینترنت رایگان پرسرعت را شامل می‌شوند. این هتل به عنوان یکی از بهترین هتل‌های تفلیس همواره تلاش نموده تا رضایت مهمانان خود را به ‌دست آورد.

هتل رومز تفلیس؛ غذای آمریکایی بخوریم؟

هتل رومز از بهترین هتل‌های شهر تفلیس محسوب می‌شود که تنها به اندازه یک پیاده‌روی 20 دقیقه‌ای از میدان آزادی تفلیس فاصله‌ دارد. این هتل رستوران آمریکایی و باشگاه را نیز در خود جای داد. اتاق‌های این هتل نیز از سیستم تهویه مطبوع، مینی بار و تلویزیون بهره می‌برند. فاصله هتل رومز تا فرودگاه تنها 17 کیلومتر است.

 هتل های تفلیس | راهنمای رزرو آنلاین هتل در تفلیس لحظه آخر

هتل رومز

از کدام مراکز خرید تفلیس خرید کنیم؟

از تفریحات هر سفر، خرید کردن در مراکز خرید شهر مقصد است. شهر تفلیس مراکز خرید متعددی با کالاهای متنوع و امکانات تفریحی و رفاهی را در خود جای داد. برخی از معروف‌ترین مراکز خرید تفلیس عبارتند از مرکز خرید تفلیس مال، مرکز خرید ایست پوینت، مرکز خرید اوراسیا و مرکز خرید تفلیس سنترال که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. 

مرکز خرید تفلیس مال؛ یه مرکز خرید همه چی تموم 

تفلیس مال بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر تفلیس به حساب می‌آید. جالب است بدانید طراحی داخلی این مرکز خرید با توجه به فصل متغیر خواهد بود. این مرکز خرید بیش از 110 فروشگاه و نمایندگی از برندهای معروف را در خود جای داده که محصولات متفاوتی را عرضه می‌کنند. همچنین مرکز خرید تفلیس مال دارای امکاناتی نظیر محل بازی و سرگرمی برای کودکان، استخر شنا، سینما، کافه و رستوران است.

مرکز خرید اوراسیا؛ نمایندگی برندهای نام آشنا

مرکز خرید اوراسیا (Eurasia Shopping Mall) یک مرکز خرید و سرگرمی بزرگ با مساحت 7400 مترمربع بوده که در 5 طبقه بنا گردید. این مرکز خرید در سال 2010 افتتاح شد و نمایندگی برندهای مطرحی در آن قرار دارند. مرکز خرید اوراسیا مجموعا دارای 100 مغازه و فروشگاه با اجناس مختلف، فود کورت، تعدادی رستوران، کافی شاپ، شهربازی برای بچه‌ها، باشگاه و فضای سبز است. این مرکز خرید از ساعت 10 تا 20 پذیرای مشتریان و بازدیدکنندگان خواهد بود. 
آدرس مرکز خرید اوراسیا:
15 Omar Khizanishvili St, Tbilisi 0167, Georgia.

پارک آبی تفلیس مال - جاذبه‌ای آبی و تفریحی در پایتخت گرجستان

مرکز خرید اوراسیا

مرکز خرید تفلیس سنترال؛ از خرید تا سرگرمی

مرکز خرید تفلیس سنترال یکی دیگر از مراکز خرید تفلیس بوده که در منطقه واگزالی قرار دارد. این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر تفلیس به حساب می‌آید. مرکز خرید تفلیس سنترال از ساعت 10 صبح تا 10 شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این مرکز خرید اجناس متنوعی نظیر زیورآلات، کفش و پوشاک از انواع برندهای داخلی و خارجی عرضه می‌شوند. رستوران، یک سوپر مارکت بزرگ، فست فود و سالن بولینگ دیگر بخش‌های مرکز خرید تفلیس سنترال هستند. 
آدرس مرکز خرید تفلیس سنترال:
Station Square, Tbilisi, Georgia.

مرکز خرید ایست پوینت؛ دنیای اسباب بازی

مرکز خرید ایست پوینت یکی از مراکز خرید معروف شهر تفلیس نام داشته که نمایندگی‌های متعددی از برندهای معروف و بین‌المللی در آن مشغول به فعالیت هستند. از جمله این برندها می‌توان برندهایی چون زارا، منگو، ال سی وایکیکی، کوتون و گلوریا جینز را نام برد. مرکز خرید ایست پوینت همچنین شامل هایپر مارکت بزرگ کارفور، تعدادی کافه، چند رستوران، باشگاه کودکان، مغازه‌های معروف اسباب بازی، سینما سه بعدی و مرکز بولینگ است.

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

مرکز خرید تفلیس

چه سوغاتی از تفلیس بخریم؟

خرید سوغاتی یکی از مواردی است که ذهن گردشگران را به خود مشغول می‌کند. کشور گرجستان سوغاتی‌های متنوع و جذابی دارد. در هر شهر توریستی و در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی می‌توانید فروشگاه‌های عرضه سوغاتی را پیدا کنید. سوغاتی‌های تفلیس شامل مواد خوراکی و لوازم تزئینی و تجملاتی می‌شوند. از معروف‌ترین سوغات تفلیس می‌توان به شراب گرجستان، چای گرجی، ادویه‌های خاص گرجی مثل نمک سوانتی، کلاپی (نوعی لواشک)، مرباهای گرجی تهیه شده دانه‌های کاج و آلو، چرچخلا (اسنکی که از انگور و گردو تهیه می‌گردد)، چاچا (ودکای گرجی)، خرمالوی خشک شده و آب معدنی کربنات‌دار برجومی اشاره کرد. 

انواع نمک و ادویه‌های سوانتی

ادویه‌های گرجستان یکی دیگر از سوغاتی‌های مهم و جالب این کشور هستند. از این ادویه‌ها در تهیه غذاهای گرجی استفاده می‌شود و در صورتی‌که به طبخ غذاهای بین‌المللی علاقه دارید، نیاز است تا این ادویه‌ها را تهیه کنید. خملی سانلی (HmeliSuneli) یکی از این ادویه‌های معروف گرجی بوده که از ادویه‌ها و گیاهان معطری همچون شوید، گشنیز، برگ بو، ریحان، فلفل قرمز، نعنا، زوفا، آویشن، کرفس، فلفل سیاه، زعفران، جعفری، شنبلیله و مرزنجوش به دست می‌آید.

کانتسی‌های سفالی تزئینی 

کانتسی‌های سفالی از جالب‌ترین سوغاتی‌های کشور گرجستان به شمار می‌روند. کانتسی‌ها در حقیقت نوع خاصی از ظرف نوشیدنی هستند که با استفاده از شاخ بز، گاو نر یا قوچ تهیه می‌شوند و در مهمانی‌های گرجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانتسی‌ها تزئینات خاص خود را داشته و برخی از آن‌ها حکاکی‌های جذابی دارند. برخی از کانتسی‌های گران قیمت نیز به بخش‌های نقره کوب و طلاکوب مزین‌ بوده‌اند. کانتسی‌ها امروزه بیشتر وجهی تزئینی و نمادین را شامل می‌گردند و به عنوان سوغاتی به فروش می‌رسند.

کلاه‌ها و جوراب‌های پشمی

از سوغاتی‌های معروف تفلیس می‌توان به کلاه‌های پشمی بزرگ و جوراب‌های پشمی اشاره کرد. این کلاه‌های بزرگ پشمی در بین گرجستانی‌ها با نام پاپاخی شناخته می‌شوند و نوعی کلاه سنتی و مردانه به ‌شمار می‌روند. پاپاخی متعدد را در منطقه قفقاز مشاهده خواهید کرد.

سوغات تفلیس

وضعیت امنیت در تفلیس به چه صورت است؟

شهر تفلیس از امنیت خوبی برخوردار است؛ اما این مسئله نباید سبب گردد تا نکات ایمنی رعایت نشوند. احتمال بروز هر مشکلی وجود دارد، پس در سفر خود به تفلیس با دقت نکات ایمنی را رعایت کنید. برای مثال از اشیای باارزش خود در محیط‌های شلوغ و پرجمعیت مراقبت نموده یا مقدار زیادی پول نقد را با خود به همراه نداشته باشید و مواردی از این قبیل.

انواع سیم کارت‌ های گرجستان

در کشور گرجستان چندین اپراتور تلفن همراه با نام‌های جئوسل (Geocell)، مگتی کام (MagtiCom) و بی لاین (Beeline) فعالیت دارند. در بین این سه اپراتور تلفن همراه، مگتی کام معروف‌تر بوده و گفته می‌شود که از سرعت بالاتر و پوشش آنتن‌دهی بهتری برخوردار است. شما می‌توانید برای خرید سیم کارت گرجستان از نمایندگی‌های فروش هر اپراتور یا در فرودگاه‌ها تهیه کنید. ارائه پاسپورت جهت خرید سیمکارت ضروری خواهد بود. برای خرید سیم‌کارت‌های مگتی کام باید هزینه‌ای معادل با 2 لاری پرداخت نمایید. همچنین واضح است که جهت بهره‌مندی از طرح‌های مکالمه و اینترنت موبایل باید هزینه‌ای جداگانه را در نظر داشته باشید.

سیم کارت های گرجستان

چقدر برای سفر به تفلیس باید هزینه کنیم؟

خوشبختانه هزینه سفر به تفلیس نسبت به سفرهای دیگر مقاصد چندان بالا نیست. با قیمت مناسب می توانید یک سفر ارزان و در عین حال لذت بخش را تجربه کنید و قبل از هر چیز باید ببینیم چه نوع سفری را مد نظر دارید. درست است گرجستان به ما خیلی دور نیست و می توانید سفر زمینی به تفلیس داشته باشید. این نوع سفر لذت های خاص خودش را دارد و هیجان انگیزتر است. ممکن است هزینه های کمتری هم داشته باشد اما وقت بیشتر و آمادگی بیشتری می طلبد و اگر قصد ریسک و ماجراجویی را ندارید و فقط می خواهید چند روز را به استراحت بپردازید، خرید تور هوایی انتخاب مناسبی است. 

هزینه سفر به تفلیس - سفر به تفلیس چقدر آب می‌خورد؟

آیا سفر به تفلیس با قطار امکان ‌پذیر است؟

متاسفانه مسیر ریلی مستقیمی برای سفر با قطار از ایران به گرجستان تعبیه نشده است. اگر تصمیم دارید از راه زمینی به تفلیس سفر کنید، ابتدا باید به شهری مانند ایروان سفر کرده و سپس از آنجا با استفاده از خودروی سواری یا اتوبوس به گرجستان سفر نمایید. در طول سال، قطارهایی به صورت روزانه یا یک روز درمیان بین شهرهای باتومی، تفلیس و ایروان حرکت می‌کنند و مسافران زیادی هم دارند. قطارهای این مسیر، نسبتاً قدیمی هستند و به طور معمول در ساعت‌های مشخصی حرکت می‌کنند. از آنجایی که مسیر بین دو پایتخت در حدود ۱۱ ساعت طول می‌کشد، همه‌ی واگن‌ها صندلی تخت‌خواب‌شو دارند و می‌توانید این مدت را استراحت کنید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله راهنمای کامل سفر به تفلیس را برای شما بنویسیم. از موقعیت جغرافیایی تفلیس شروع کردیم، اطلاعات کلی مثل واحد پول و شماره تماس های ضروری گفتیم و رسیدیم به معرفی مکان های تفریحی، مراکز خرید و غذاهای خوشمزه تفلیس. امیدواریم شما به پاسخ سوالاتتان که در ابتدای مقاله به ذهنتان رسیده بود رسیده باشید. ضمن اینکه ما سعی کردیم اطلاعات دیگری را که بعضی از مسافران در نظرات سفر به تفلیس به دنبال آن بودند بپردازیم. اینکه آیا تفلیس ساحل دارد و در تفلیس به سراغ کدام رستوران ایرانی برویم؟ حالا نوبت شماست که اگر این مطلب برای شما مفید هست آن را با دوستان تان به اشتراک بگذارید و نظرات خود را برای ما از سفر به تفلیس بنویسید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. جابر بهرامی جابر بهرامی 1402/10/05
    0 نفر پسندیدند
    رستوران نایب تفلیس جز شعبه های رستوران نایب تهرانه یا با هم فرق دارن؟
  2. هاشم میرزایی هاشم میرزایی 1402/05/09
    1 نفر پسندیدند
    من نمی دونستم که از تهران به تفلیس به صورت مستقیم قطار نداره. ممنون که بهش اشاره کردین.
  3. هاشم میرزایی لحظه آخر 1402/05/09
    1 نفر پسندیدند
    سلام هاشم عزیز. خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده. بله همونطور که در متن به آن اشاره کردیم، مسیر ریلی مستقیمی وجود نداره و در حال حاضر می تونید با ماشین شخصی به تفلیس سفر کنید که البته باید مدت زمان رفت و برگشت رو هم در نظر بگیرید. از طرفی هم می تونید با تور هوایی تفلیس سفر کنید.
  4. حسین موسوی حسین موسوی 1402/04/21
    2 نفر پسندیدند
    کاش درباره رانندگی در تفلیس هم بنویسید که عابر و سواره خیلی باید احتیاط کنن.😣
  5. حسین موسوی لحظه آخر 1402/04/21
    2 نفر پسندیدند
    سلام حسین عزیز. درسته چون بسیاری از خیابان ها و چهارراه های تفلیس چراغ راهنمایی ندارند و باید جوانب احتیاط را رعایت کرد.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر