موزه مینی سیتی آنتالیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/21
بازدید: 1868
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک موزه مینی سیتی آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری ترکیه است که به صورت تخصصی به نمایش معماری دوران آناتولی ترکیه می‌پردازد. این موزه بزرگ همواره حجم بزرگی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. به دلیل مساحت زیادی که این موزه دارد، ساعت بازدید طولانی برای هر فرد به صورت نامحدود تا بسته شدن موزه در نظر گرفته شده است. این موزه به دستور وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه ساخته شد و از زمان تاسیس این مجموعه، حدود 116 اثر باستانی ترکیه در این موزه بازسازی شده‌اند. در زمانی که در این موزه قدم می‌زنید، می‌‌توانید تغییراتی که در طی سال‌های طولانی، معماری ترکیه را تحت تاثیر قرار داد و موجب دگرگونی آن شد را شناسایی کنید.

پارک موزه مینی سیتی آنتالیا

آشنایی با موزه مینی سیتی آنتالیا

همان‌طور که از نام این موزه مشخص است، این موزه به صورت تخصصی آثار باستانی را در مقیاسی کوچک‌تر از ابعاد واقعی آن و با همان جزییات به نمایش می‌گذارد. تمام این آثار توسط متخصصین و مدل‌سازانی ماهر، با استفاده از کوچک کردن ۲۵ برابری ابعاد پروژه‌ها ساخته شده‌اند. تمام آثار باستانی معماری تمدن‌های مختلف آناتولی با قدمت‌هایی بیش از هزاران سال، به شکلی مینیاتوری در این موزه قرار گرفته‌اند. موزه مینی سیتی آنتالیا در کنیالتی آنتالیا قرار دارد و مساحت آن چیزی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع است. این موزه چند سال قبل به علت بازسازی و برخی تغییرات، بسته شد اما مدتی بعد، دوباره به فعالیت خود ادامه داد. پشت هر بنایی، داستانی پنهان شده است. موزه جالب مینی سیتی آنتالیا با بیان داستان‌های جالبی که در پس این آثار باستانی قرار دارد، به شما برای درک مفهوم هر یک از این آثار کمک خواهد کرد.

داخل موزه مینی سیتی آنتالیا

در داخل موزه مینی سیتی آنتالیا پروژه‌های کوچک و بزرگی از مینیاتور هر یک از بناهای باستانی ترکیه قرار دارد که با ورود به آن مکان می‌توانید شاهد آنها باشید. نکته جالبی که در مورد این موزه وجود دارد، جزییات بسیار ریز و دقیق هر یک از پروژه‌ها است که آنها را کاملا شبیه نسخه اصلی این آثار کرده است. در این موزه حدود ۸۵ پروژه بزرگ از بناهایی مانند مسجد آیا صوفیه، سنت، کلیسای نیکلاس، پاموکاله، ابلیسک مصر، معبد آگوستوس، تئاتر آسپندوس، دروازه هادریان، مسجد ییولی مناره، کوه چیمرا، معبد آرتمیس در افسوس و پاموک کاله هیراپولیس و بسیاری آثار دیگر قرار دارد که می‌توانید آنها را در این موزه رویت کنید. به محض ورود به این موزه، یک بروشور که محتوای جزییات هر یک از بخش‌های این موزه است را دریافت خواهید کرد. در صورت تمایل نیز می‌توانید از نسخه‌های صوتی توضیحات به زبان‌های مختلف دنیا استفاده کنید. در این نسخه‌های صوتی، تاریخچه کامل همه آثار باستانی‌ای که در این موزه وجود دارند را به صورت واضح و با بیانی جالب شرح می‌دهد. این مکان دارای آب و هوای عالی و سرگرمی‌های بسیار زیادی نیز هست که می‌توانید در کنار خانواده خود از آنها لذت ببرید.

پروژه‌ های موزه مینی سیتی

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

ساعت بازدید موزه مینی سیتی آنتالیا

پارک موزه مینی سیتی در یک منطقه مسکونی در منطقه کنیالتی واقع شده است که چشم‌انداز زیبایی را از خانه‌ها و ساختمان‌های لوکس آنتالیا به نمایش می‌گذارد. در این موزه شما می‌توانید ساختمان‌ها و بناهای تاریخی و بزرگ ترکیه را در مقیاسی یک چهارم اندازه اصلی‌شان با همان جزییات و ظرافت را مشاهده کنید. این مجموعه شامل بخش‌ها مختلفی می‌شود که می‌توان به غرفه‌ها و فروشگاه، رستوران و کافی‌شاپ اشاره کرد.

  • این مجموعه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۷ بعد از ظهر فعالیت می‌کند و پذیرای گردشگران عزیز خواهد بود.

موزه‌های آنتالیا - معرفی قدیمی‌ترین موزه‌های آنتالیا که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید

دسترسی به موزه مینی سیتی آنتالیا

سریع‌ترین راه برای دسترسی به این موزه، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است. این راه علاوه بر سرعت بیشتر، هزینه کمتری نیز با توجه به قیمت بالای بنزین در ترکیه در بر دارد. برای رسیدن به موزه از این روش، باید در ایستگاه رو به روی هتل لیبرتی لارا، منتظر LC07 باشید. سپس در ایستگاه روبه‌روی هتل سوییکس لارا پیاده شوید و منتظر KL08 بمانید. سپس در مرکز خرید MIGROS پیاده شوید و به سمت پل بروید تا به جاده اصلی برسید. به سمت دوربرگردان به سمت راست بروید و حدود 500 متر به جلو بروید؛ در سمت راست خود، آکواریوم آنتالیا را خواهید دید. 100 متر دیگر نیز جلو بروید تا به درب اصلی موزه مینی سیتی آنتالیا برسید.

آدرس موزه مینی سیتی آنتالیا: Meltem, Dumlupınar Blv. No:203, 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey

تلفن تماس موزه مینی سیتی: 229 4545(0242)

دسترسی به موزه جالب مینی سیتی آنتالیا

پارک مینیاتوری مینی سیتی

پارک مینیاتوری مینی سیتی که یک نسخه کوچک‌تر از همه بناهای تاریخی و آثار ارزشمند ترکیه را دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آنتالیا به شمار می‌آید. در این پارک موزه می‌توانید نسخه‌های کپی شده از بناهای بسیار بزرگ را در یک نمونه بسیار کوچک‌تر که توسط مدل‌سازان و متخصصان ترکیه‌ای با حرفه‌ای‌ترین روش‌ها و تکنیک‌ها، مشاهده کنید. این پارک موزه، بهترین مکان برای افرادی است که وقت کمی برای گردش در ترکیه دارند و نمی‌توانند از تمام بناها دیدن کنند. همچنین گردشگران تور آنتالیا می‌توانند در برنامه سفر خود از این مجموعه ی جالب دیدن کنند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر