قیمت بلیط تله کابین حیران

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 41014
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر از جمله آن دسته از ایرانیانی باشید که به دنبال کوچکترین فرصتی برای بستن بار و بندیل برای رفتن به شمال هستند، مطمئناً تاکنون به دفعات از جاده حیران رد شده‌اید. این جاده از زیبایی های طبیعی و بکر بسیاری برخوردار است که رانندگی در طول مسیر را برای راننده و سایر مسافرین بسیار لذت‌‌بخش می‌کند. علاوه بر داشتن جاده‌ای سبز و زیبا، در این بخش، تله کابینی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا از بتوانید از ارتفاع زیاد، زمین‌های اطراف را ببینید. تله کابین حیران در یکی از مرتفع‌ترین مناطق شمال ساخته شده و دید وسیعی از آن محدوده به شما می‌دهد. اگر تاکنون به منطقه حیران به عنوان یک مقصد گردشگری نگاه نکرده‌اید و صرفاً از جاده آن برای رسیدن به شمال کشور استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا در مورد قیمت بلیط تله کابین حیران به شما توضیحاتی دهی و شما را بیشتر با تفریحات این محدوده آشنا کنیم.  بدون شک پس از خواندن این مقاله، دفعه بعد که از این جاده بگذرید، دوست دارید تا چند ساعتی را در منطقه حیران سپری کنید و آن جا را بادقت‌تر ببینید.

تله کابین حیران

 گردنه حیران؛ هنوز جایی برای حیرت وجود دارد؟

گردنه حیران یکی از آن بخش‌‌هایی است که شاید با شنیدن اسم آن ناخودآگاه ذهنتان به سمت جنگل های انبوه و جاده های پر پیچ و خم هدایت شود. دیدن چنین فضای سبزی برای بسیاری از ساکنین شهرهای صنعتی شاید به یک رویا تبدیل شده باشد و این دسته از افراد حتی مایل باشند تا با پرداخت هزینه های بسیاری برای یک روز هم که شده به چنین منطقه ای سفر کرده و از سرسبزی آن نهایت استفاده را ببرند.

روستای حیران از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده است. شاید بتوان دلیل نامگذاری این روستا به نام حیران را این گونه تفسیر کرد که هر شخصی که در این مسیر قرار می‌گیرد با دیدن منظره سرسبز و بی‌ نظیر این روستا حیران شده و از دیدن آن بسیار تعجب می کند. هدف احداث این دهکده تفریحی- توریستی توسعه صنعت گردشگری در منطقه خوش آب و هوای حیران و نزدیکی مرز بین‌المللی با کشور جمهوری آذربایجان بوده است. سرسبزی و زیبایی بسیاری که روستای حیران از آن برخوردار است سبب شده است تا بسیاری از افرادی که شرایط سفر خانوادگی به این روستا را ندارند تصمیم گیرند که با خرید تور شمال و در قالب یک تیم گردشگری به این منطقه سفر کرده و برای یک روز هم که شده از طبیعت بکر این روستا بهره مند شوند.

تله کابین حیران

تله کابین حیران؛ چگونه میان ابر ها سفر کنیم؟

به هر بخش از منطقه شمال کشور که نگاه می کنیم جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیادی را می توان یافت. این جاذبه ها در غالب جاذبه ‌های طبیعی و گردشگری باعث می‌ شوند که همه روزه و در فصول مختلف سال افراد مختلفی به منطقه شمالی کشور سفر کرده و از این مناطق گردشگری و طبیعی استفاده کنند. یکی از مناطق گردشگری که در روستای حیران در نظر گرفته شده است تله کابین حیران است.

اگر دوست دارید تا گذر از میان ابرها را تجربه کنید مطمئناً طی کردن مسافتی به وسیله تله کابین حیران می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد. تله کابین حیران در سال 1390 در مجموعه دهکده توریستی حیران افتتاح شد. با توجه به جذابیت هایی که تله کابین حیران برای این منطقه به وجود آورده است، خیلی زود نام آن بر سر زبان ها افتاد و بسیاری از افراد تصمیم گرفتند تا برای تجربه یک سفر هیجان انگیز به وسیله تله کابین به روستای حیران سفر کند. این تله کابین دارای ۳۰ کابین شش نفره معمولی و سه کابین ویژه VIP بوده و ایستگاه‌های این تله کابین از استانداردترین ایستگاه‌های موجود در تله کابین‌های کشور است که از شرکت دوپل‌مایر اتریش خریداری شده‌اند. جالب است بدانید که  از جمله مناطقی که در طول سفر با تله کابین می توان آن ها را مشاهده کرد، قلعه شیندان خواهد بود. قدمت این قلعه به زمان ساسانیان می‌رسد و در حال حاضر در کشور آذربایجان قرار دارد و مشاهده این قلعه از درون تله کابین منظره بسیار رویایی را در نظر گردشگران به وجود خواهد آورد.

تله کابین لاهیجان - مهیج ترین تفریح لاهیجان را بشناسید.

ارتفاع تله کابین حیران؛ تله کابین حیران چقدر شما را بالا می‌برد؟

این تله کابین بزرگترین تله کابین شمال غرب کشور و سورتمه ریلی این مجموعه به عنوان طولانی‌ترین سورتمه شمال ایران احداث شده‌ است. ایستگاه بالایی تله کابین حیران که در منطقه فندقلو قرار گرفته است، ۱,۷۲۰ متر از سطح دریا و ۵۰۰ متر با ایستگاه پایینی اختلاف ارتفاع دارد. تله کابین حیران ۱۵۰۰ متر طول داشته و حداکثر سرعت کابین‌های آن ۶ متر بر ثانیه است که با میانگین سرعت خود می‌تواند در یک ساعت تا ۱۳۵۰ نفر را جا‌به‌جا کند.

ارتفاع تله کابین حیران

بهترین زمان بازدید از تله کابین حیران؛ چه زمانی به تله کابین حیران برویم؟

به‌واسطه موقعیت مکانی خاص گردنه حیران، این منطقه در بیشتر روزهای فصل پاییز و زمستان شاهد بارش‌های سنگین باران، برف و کولاک است و به همین خاطر تله کابین در چنین شرایط آب‌وهوایی برای ایمنی بیشتر تعطیل می‌شود.  اوج سفرهای گردشگری به منطقه حیران در نیمه اول سال است و بسیاری از افراد پس از دیدن مناظر طبیعی حیران مایل ‌‌اند تا از این تله کابین نیز بازدید کرده و به وسیله آن مسافتی را بر فراز ابرها طی کنند. در مجموع، بهترین زمان برای بازدید از تله کابین گردنه حیران نیمه اول سال، در فصل‌های بهار و تابستان، به‌خصوص ماه‌های خرداد و تیر است. این منطقه به‌ دلیل ارتفاعی که دارد حتی در روزهای گرم سال نیز گاهی سرد و خنک است.

تله کابین رامسر - یکی از زیباترین و هیجان انگیز ترین تله کابین های ایران

قیمت بلیط تله کابین حیران؛ هزینه بازدید از تله کابین حیران چقدر است؟

طبق آخرین اطلاعات  اگر قصد داشته باشید تا کابین های معمولی تله کابین حیران را سوار شوید می‌بایست به ازای هر نفر مبلغ 110,000 هزار تومان پرداخت کنید. در صورتی که قصد استفاده از کابین های وی آی پی را داشته باشید، می توانید به ازای هر نفر با پرداخت مبلغ 200,000 هزار تومان یک کابین وی آی پی را در اختیار بگیرید.

قیمت بلیط تله کابین حیران 1402

ساعت کاری تله کابین حیران؛ چه ساعتی به تله کابین حیران برویم؟

منطقه گردشگری حیران همه‌روزه ساعت ۸ تا ۲۲ برای بازدید عموم در دسترس است ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید تا این منطقه را با خیال راحت ببینید، حتما تا عصر خود را به آن‌جا برسانید. تله کابین حیران هر روزه از ساعت 11:5 صبح تا 19:30 فعال است. البته در ایام تعطیل ساعت فعالیت مجموعه از 10 تا 21 است. زمان لازم برای بالا رفتن از این تله کابین ۱۷۵۲ متری، نزدیک به ۱5 دقیقه است و در مجموع رفت و برگشت آن در حدود نیم ساعت زمان می‌برد.

ساعت کاری تله کابین گردنه حیران

آدرس و راه دسترسی تله کابین حیران؛ چگونه به تله کابین حیران برویم؟

برای اینکه به روستای حیران سفر کنید لازم است تا خود را به جاده آستارا به نمین اردبیل برسانید. در ۳۵ کیلومتری جاده آستارا به نمین در حاشیه کوهستان حیران در منطقه‌ای معروف به حاجی امیر در گیلان و اردبیل قرار دارد. از تهران تا گردنه حیران حدود ۶۳۰ کیلومتر است و در صورتی که با خودرو شخصی این مسافت را طی می کنید با حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی در اتوبان قزوین-رشت و پس از آن از جاده رشت به آستارا به این منطقه خواهید رسید. برای رسیدن به تله کابین، با دنبال کردن تابلوهای راهنما می‌توانید به‌راحتی تله کابین گردنه حیران را پیش روی خود مشاهده کنید.

آدرس: استان گیلان، آستارا، ۳۵ کیلومتری جاده آستارا به نمین، منطقه حاجی امیر ونه‌بین

شماره تماس: 04532327770

راه دسترسی به گردنه حیران

امکانات و تفریحات تله کابین حیران؛ در تله کابین حیران چگونه تفریح کنیم؟

تله کابین حیران ۳۳ کابین دارد که ۳۰ کابین آن به صورت معمولی و با ظرفیت ۶ نفره طراحی شده و سه کابین آن به صورت وی آی پی موجود هستند که می توانید بسته به شرایط خود از هر یک از این کابین ها استفاده کنید. تفاوت کابین های وی آی پی در این است که در این کابین ها شما امکان پخش موسیقی، استفاده از یخچال و بهره مندی از وسایل پذیرایی به همراه مبل چرمی را خواهید داشت.

شاید بتوان یکی از ویژگی‌ های برتر تله کابین حیران را نسبت به سایر تله‌ کابین هایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند استفاده از تجهیزات اتریشی برای ساخت این تله کابین دانست که همین امر سبب شده است تا تله کابین حیران از نظر تکنولوژی و ایمنی در زمره برترین تله‌کابین های جهانی قرار گیرد. مجموعه تفریحی حیران شامل بخش های مختلفی است که در کنار تله کابین حیران می توان به پیست کارتینگ آن نیز اشاره کرد. اگر به سرعت و هیجان علاقه‌مند هستید پیشنهاد می کنیم که پس از امتحان نمودن تجربه سوار بر تله کابین، کارتینگ سواری را هم امتحان کنید. مطمئناً تجربه سرعت بالا در کنار دوستان و خانواده می تواند تجربه بسیار شیرینی برای شما به همراه داشته باشد. در این مجموعه گردشگری علاوه بر تله کابین و کارتینگ، امکانات تفریحی و خدماتی دیگری مانند سورتمه، زیپ لاین، هتل، رستوران، کافی شاپ و پارکینگ نیز برای گردشگران قرار گرفته است.

تله کابین حیران

جاهای دیدنی اطراف گردنه حیران؛ در بازدید از تله کابین حیران از چه جاهایی دیدن کنیم؟

دهکده تفریحی گردنه حیران خود از مهم‌ترین جاهای دیدنی گردنه حیران محسوب می‌شود؛ اما اگر قصد دارید تا چند روزی را در محدوده حیران به تفریح بپردازید، در اطراف آن جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارند. تله کابین گردنه حیران در فاصله ۶۰ کیلومتری (حدود یک ساعت رانندگی) از شهر آستارا و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل (حدود ۳۰ دقیقه رانندگی) قرار گرفته است و به همین خاطر تنوع جاذبه‌های اطراف تله کابین حیران بسیار زیاد است. در ادامه مقاله به چند مورد از محبوب‌ترین جاهای دیدنی این محدوده اشاره خواهیم کرد.

تله کابین نمک آبرود  - یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های موجود در شمال کشور ایران

طبیعت گردنه حیران؛ زیبایی پنهان در میان مه

کشور ایران پر از مناطق سبز و کوهستانی است ولی اگر شخصی یک بار هم به شما کشور برود، متوجه می‌شود که طبیعت شمال با تمام مناطق دیگر کشور متفاوت است. مهم‌ترین دلیل محبوبیت گردنه حیران پوشش جنگلی و کوهستانی وسیع آن است. این گردنه مسافتی نزدیک به ۳۹ کیلومتر دارد و حتی در فصل زمستان فضای پوشید از برف آن منظره‌ای بی‌نظیر دارد. در سراسر این مسیر انواع کافه‌ها، رستوران‌های سنتی و کلبه‌های گردشگری وجود دارند که امکان لذت خوردن غذای محلی را در فضایی سرسبز برایتان فراهم می‌کند. در این محدوده همچنین دست‌فروش‌های محلی محصولاتی مانند عسل، بلال، تمشک، آلوچه جنگلی، گیاهان دارویی، فندق را برای فروش قرار می‌دهند و شما می‌توانید این خوراکی‌ها را به عنوان سوغاتی با خود به همراه ببرید.

طبیعت گردنه حیران

جنگل فندقلو؛ درختان فندق در میان دشت بابونه

جنگل فندقلو از جاهای دیدنی اردبیل محسوب می‌شود و به‌ دلیل درختان فندقی که دارد به این نام خوانده می‌شود. این جنگل زیبا در فاصله 35 کیلومتری گردنه حیران قرار دارد. این جنگل ۱۶۰۰۰ هکتار مساحت دارد و علاوه بر درختان فندق، دشت بابونه آن در فصل بهار تا اوایل تابستان به یکی از زیباترین مناظر این منطقه تبدیل می‌شود. جالب است بدانید که هر ساله در روز جهانی گل و گیاه در ۲۴ و ۲۵ خرداد، جشنواره گل‌های بابونه در این منطقه برگزار می‌شود که حس و حال متفاوتی را به این دشت زیبا می‌دهد.

جنگل فندقلو

آستارا و دریای خزر؛ شهری با ساحل صدفی

اگر از عاشقان دریا و ساحل هستید، خبر خوب برای شما این است که تله‌کابین گردنه حیران در نزدیکی آستارا قرار دارد و سواحل دریای خزر از جاهای دیدنی نزدیک به آن شمار می‌آید. اگر فرصت کردید که در شهر آستارا بگردید، به‌جز دریای خزر می‌توانید از جاذبه‌های دیگری مانند ساحل صدف، دریاچه استیل، پارک جنگلی بی بی یانلو، بازار بزرگ ساحلی، آستارا چای، آبشار لاتون و باغ پرندگان هم دیدن کنید.

روستا مشند؛ خانه ی زنبورهای عسل

شمال کشور به شکلی است که روستاهای آن در فاصله اندکی از هم قرار دارند و به همین خاطر در محدوده گردنه حیران چند روستای زیبا برای گردش وجود دارد که هر کدام می‌توانند ساعت‌ها شما را در طبیعت زیبای خود غرق کنند. از روستاهای زیبای گردنه حیران می‌توان به روستای مشند اشاره کرد که در ۱۸ کیلومتری آستارا قرار دارد. مش در زبان تالشی به معنی زنبور و مشند به معنی جایگاه زنبور است. شغل اغلب ساکنان این روستا، کشاورزی، دامداری و زنبورداری است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به این روستا سفر کردید، فراموش نکنید تا عسل‌های مرغوب آن را حتما امتحان کنید.

روستای مشند

چگونه با تور شمال به تله کابین حیران برویم؟

ما در این مقاله به قیمت بلیط تله کابین حیران و معرفی بخش‌ها و خصوصیات مختلف این مجموعه تفریحی پرداختیم. تله کابین حیران یکی از مناطق نمونه گردشگری استان گیلان و جاهای دیدنی آستارا شناخته می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند. این تله کابین در سال ۱۳۹۰ در دهکده گردشگری حیران ساخته شده و از آن زمان بسیاری از موسسات گردشگری در پیشنهاداتی که به مشتریان خود ارائه می‌ دهند، بازدید از تله کابین حیران و همچنین پیست کارتینگ حیران را در برنامه گردشگری خود لحاظ می کنند. در صورتی که امکان سفر خانوادگی به منطقه حیران را ندارید، مطمئناً خرید یک تور شمال بهترین پیشنهاد برای شما است تا بتوانید از یک منظره بی نظیر در شمال ایران به خوبی استفاده کنید. اگر تاکنون تجربه سفر با تور شمال به منطقه حیران را داشته اید و یا از تله کابین و پیست کارتینگ حیران استفاده کرده و تجربه و خاطره ای در این زمینه دارید خوشحال خواهیم شد تا این تجربه و خاطره خود را از طریق نظرات با سایر کاربران وب سایت لحظه آخر در میان گذارید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. صاحبی صاحبی 1402/12/09
    1 نفر پسندیدند
    من سال 98 این تله کابین رو با 30 تومن سوار شدم، الان نمیدونم چقدر شده.. پیشنهاد میکنم برای یکبار هم که شده از این منظره دیدن کنید..فقط تو هر فصلی که میرین لباس گرم با خودتون ببرین، حتی تابستون:)
  2. s.hosseini s.hosseini 1402/12/09
    0 نفر پسندیدند
    این تله کابین جز معدود تله کابین هاییه که دوتا شهرو تو ایران به هم وصل می کنه، شمامی تونید هم از هم از گیلان و هم اردبیل سوارش بشید
  3. علی علی 1402/09/11
    0 نفر پسندیدند
    واقعا نمی دونستم حیران هم تله کابین داره چه جالب

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 121 کاربر