حمام تاریخی قلعه

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/07
بازدید: 1399

یکی از زیباترین حمام های تاریخی ایران، حمام قلعه در شهر همدان می باشد. حمام تاریخی قلعه با معماری شگفت انگیزی که دارد، توجه تاریخ دوستان را به خود جلب کرده است. با این بخش از سایت لحظه آخر همراه باشید تا به بررسی این مکان تماشایی بپردازیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آدرس حمام قلعه
  2. ساعات کار موزه
  3. تلفن حمام قلعه

 

حمام قلعه همدان


حمام قلعه همدان در اواخر دوره قاجار در محله قلعه یا قاشق تراشان ساخته شده و سبک معماری ایرانی اسلامی کاملا در آن مشهود می باشد. این مکان تاریخی به حمام حاج محمد سعید نیز معروف است و بسیاری از اهالی روستا هنوز با همین نام آن را می شناسند.

 

حمام قلعه همدان


حمام تاریخی قلعه همدان که مساحتی حدود 1500 مترمربع دارد، دارای دو قسمت گرم و سرد بوده و بخش مجزای زنانه و مردانه داشته است. با عبور از ورودی هشتی شکل این حمام بزرگ، مجسمه ای شبیه سازی شده از فردی را می بینید که برای ورود به حمام از مردم پول می گرفت، جلوتر که می روید حمام سرد دیده می شود و بعد حمام گرم را می بینید. مجسمه های دیگری هم در قسمت های مختلف حمام قرار گرفته که فضایی واقعی تر را به وجود آورده است. چهار ستون سنگی در حمام قلعه وجود دارد که به شکل ماهرانه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. حوضچه ای بسیار زیبا در فضای مرکزی قرار دارد که زیبایی های این حمام قدیمی را دوچندان نموده است. البته از تاثیر نورپردازی های بی نظیر محیط در جلب توجه افراد نباید بگذریم. 
در سال 1387 بازسازی ها و مرمت هایی در این مکان صورت گرفت که منجر به تغییر کاربری حمام قلعه به موزه مردم شناسی همدان گشت. هم اکنون این موزه و معماری فوق العاده آن مورد توجه گردشگران تور همدان واقع شده است. در فضای داخلی حمام سفره خانه ای سنتی وجود دارد که با موسیقی های گوش نواز برنامه های شادی را برای شما مهیا می کنند.

 

حمام قلعه همدان

حمام قلعه همدان

 

آدرس حمام قلعه

همدان/ خیابان شریعتی/ محله قلعه

ساعات کار موزه

8 الی 22


تلفن حمام قلعه

0813251199
 

حمام قلعه همدان

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر