معروف ترین رستوران های شمال

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 4313

شهرهای شمالی ایران هر سال میزبان مسافران و گردشگران از سرتاسر ایران و حتی نقاط مختلف جهان می باشند. شهرهای شمالی برای همه ما یادآور خاطرات لذت بخشی است که از گذشته در ذهنمان حک شده است. اگر سری به مناطق سرسبز شمال زده باشید بدون شک با غذاهای خوشمزه ای که در این نواحی سرو می شود هم آشنا هستید. اصلا مهم نیست از چه شهری به سمت شمال سفر می کنید، زمانی که بوی انواع غذاهای خوشمزه شمالی به مشامتان می رسد، حتی اگر تازه غذا میل کرده باشید و اشتهای لازم را نداشته باشید باز هم وسوسه می شوید که آن ها را امتحان کنید. غذاهایی همچون میرزا قاسمی و باقلاقاتوق طرفداران زیادی در میان افراد مختلف دارند و امتحان کردنشان برای افرادی که تا به حال از این غذاها میل نکرده اند می تواند تجربه لذت بخشی باشد. اگر فرد خوش خوراکی هستید یا دوست دارید غذاهای شمالی را برای یکبار هم که شده امتحان کنید در این مقاله همراه ما باشید تا رستوران های معروف شمال را بررسی کنیم.

معروف ترین رستوران های گیلان

 گیلان یکی از زیباترین شهرهای شمال به حساب می آید و غذاهای خوشمزه آن همچون کباب، ماهی سرخ شده و غذاهای محلی دیگر شهره عام و خاص است. در صورتیکه قصد سفر به گیلان را دارید می توانید سری به رستوران هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد بزنید و از غذاهای خوش طعمی که در آن ها سرو می شود بهره ببرید.

 

شمال ایران - اطلاعاتی کامل در رابطه با شمال ایران را در لینک مطالعه نمایید. 

 

رستوران محرم در رشت

برای آن هایی که عاشق پلوکبابی هستند سر زدن به رستوران محرم که در رشت واقع شده است بهترین گزینه خواهد بود. مگر می شود سری به شمال بزنید و از کباب هایی که در این ناحیه سرو می شود نچشید؟ این رستوران در مرکز شهر رشت واقع شده است و مکان خوبی برای افرادی است که عاشق طعم کباب های مختلف هستند. رستوران محرم یکی از تمیزترین رستوران های رشت به حساب می آید و در زمان هایی که شمال پذیرای مسافران زیادی است همیشه پر از مشتری است. این رستوران  غذاهای محلی زیادی را سرو می کند، اما معروف ترین غذاهای آن کباب و ماهی سرخ شده هستند.

 

رستوران محرم رشت 


رستوران شیلات در کیاشهر

برای افرادی که عاشق ماهی هستند و طعم آن را دوست دارند خوردن غذاهایی که با ماهی تازه سرو می شود بسیار لذت بخش خواهد بود. اگر هوس ماهی تازه کرده اید و می خواهید طعم ماهی های شمال را برای همیشه زیر دندان تان داشته باشید باید سری به رستوران شیلات در کیاشهر بزنید.

 

غذاهای شمالی - معرفی معروف ترین و بهترین غذاهای شمال ایران

 

رستوران رازقی در رشت

رستوران رازقی یکی از زیباترین رستوران هایی است که در شهر رشت واقع شده است و در دو طبقه با چیدمانی بی نظیر در اختیار مسافران قرار دارد. افرادی که در این رستوران کار می کنند بسیار مودب هستند و غذاهای خوشمزه ای را در اختیار مسافران می گذارند. در این رستوران انواع مختلفی از غذاهای ایرانی و خارجی سرو می شود. انواع سوپ ها، سالادها، دسرها، غذاها و نوشیدنی ها در منوی رستوران رازقی دیده می شود. 

 

رستوران رازقی 


رستوران زیتون رودبار

مگر می شود سری به رودبار زد و از غذاهایی که در رستوران های بی نظیر آن سرو می شود بی بهره بود؟ معلوم است که نمی شود! رستوران زیتون در رودبار یک رستورن زیبا و لوکس با نمایی جذاب است که غذاهای سنتی مختلفی را برای مشتریانش سرو می کند. این رستوران در جاده اصلی رودبار به رشت واقع شده است و می توان با خودروی شخصی به آن دست پیدا کرد.

رستوران نیلوفر آبی در بندر انزلی

رستوران نیلوفر آبی یک رستوران زیبا و دل انگیز است که وسط تالاب انزلی جا خوش کرده است. این رستوران چشم انداز زیبا و منحصر به فردی به تالاب انزلی دارد و غذا خوردن در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. برای اینکه بتوانید خودتان را به این رستوران جذاب برسانید باید سری به خیابان استادیوم بزنید و از آنجا سوار قایق های خود رستوران شوید. در این رستوران انواع مختلفی از غذاهای شمالی سرو می شوند و نوشیدنی های مختلفی نیز در اختیارتان قرار می گیرند. اگر می خواهید ناهار یا شام تان را در یک محیط جذاب میل کنید حتما سری به رستوران نیلوفر آبی بزنید.

 

 رستوران نیلوفر آبی


رستوران هزار پله در ماسوله

عاشق آش هستید و می خواهید طعم آش های شمالی را هم بچشید؟ خوب سری به رستوران هزار پله در ماسوله بزنید. آش دوغ این رستوران در کنار سایر غذاهایی که سرو می کند از شهرت خاصی برخوردار است و چشیدن طعم آن می تواند برای هر مسافری لذت بخش باشد.

معروف ترین رستوران های مازندران 

سفر به نواحی سرسبز مازندران به تنهایی می تواند برای هر فردی لذت بخش باشد. حالا چند لحظه چشمان تان را ببندید و تصور کنید در مناطق زیبا و بکر مازندران هستید و در یک رستوران منحصر به فرد غذای محلی آن منطقه را امتحان می کنید. حتی تصور کردن این صحنه نیز بسیار جذاب و هیجان انگیز است. اگر دوست دارید با رستوران های مازندران بیشتر آشنا شوید و در سفر بعدی تان به این خطه سرسبز و دوست داشتنی طعم غذاهای خوشمزه اش را هم بچشید در ادامه با ما همراه باشید.

رستوران کشتی

یکی از رستوران های زیبایی که در شهر رامسر واقع شده است رستوران کشتی نام دارد. ظاهر این رستوران به گونه ای طراحی شده است که شبیه کشتی باشد و حال و هوای سرو غذا داخل یک کشتی را به مسافران القا کند. اگر شما هم دوست دارید غذایتان را در فضایی شبیه کشتی سرو کنید نام رستوران کشتی رامسر را در فهرست رستوران هایی که باید به آن ها سر بزنید یادداشت نمایید.

 

رستوران کشتی


رستوران اکبر جوجه در رامسر

همه ما با اسم اکبر جوجه آشنا هستیم. به هر شهر و استانی که سفر کنید ردپایی از این اسم را در آن خواهید دید. در شهر رامسر نیز یک رستوران زیبا و شگفت انگیز به اسم اکبرجوجه وجود دارد. کافی است یکبار طعم جوجه های این رستوران را بچشید تا برای همیشه عاشق مزه و خوشمزگی اش شوید. 

رستوران امیر شاهان شاندیز

در 5 کیلومتری محور رویان به سی‌سنگان رستورانی گران قیمت قرار دارد که آن را رستوران امیر شاهان شاندیز می نامند. این رستوران یکی از رستوران های لوکس این ناحیه به شمار می رود و 4 سالن مجزا در خود دارد. جلو این رستوران نیز فضای باز زیادی وجود دارد و به شما اجازه می دهد با خیال راحت خودروی تان را در آنجا پارک کنید. پشت بام این رستوران نیز به هنگام غروب فضای دل چسبی به خود می گیرد. اگر سری به این رستوران زدید حتما شیشلیک آن را بچشید و سری به پشت بامش بزنید.

 

رستوران خوب در شمال 


رستوران حسن رشتی در نوشهر

رستوران حسن رشتی یکی از رستوران های معروف مازندران است که بیشتر افراد محلی آن را به غذاهای قدیمی و سنتی اش می شناسند. گرچه این رستوران دکوراسیون مدرنی ندارد، اما غذاهای خوشمزه آن همچون کباب ترش، باقالاقاتوق، مرغ شکم پر و ترشی تره مشهور است.

رستوران هودین در محمودآباد

برای آن هایی که عاشق چنجه، کته کباب، میرزا قاسمی یا کباب ترش هستند رستوران هودین که در محمودآباد واقع شده است بهترین مکان خواهد بود. منوی این رستوران بسیار متنوع است و غذاهای مختلفی در آن دیده می شود. اگر به دنبال غذاهای خوشمزه با قیمتی معقول و مناسب هستید رستوران هودین را در فهرست رستوران های مدنظرتان بگنجانید.

رستوران مارشوی در ساری

شهر ساری یکی از شهرهای زیبا و جذاب شمال ایران است و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این شهر میزبان رستوران های مختلف و درجه یکی است که رستوران مارشوی یکی از این رستوران هاست. فضای داخلی این رستوران به گونه ای طراحی شده است که فاصله بین شما و میز کناری تان حفظ می شود. در چنین شرایطی می توانید راحت تر غذا بخورید و از طعم غذاهای بی نظیری که در این رستوران سرو می شود لذت ببرید.

 

رستوران خاور خانم - خاور خانم بانوی با سلیقه ی گیلانی است که با بنای رستورانی کوچک در گذشته شهرت بسیاری پیدا کرده است.

 

غذاهای شمالی محبوب

غذا یکی از نمادهای اصلی فرهنگ هر خطه به حساب می آید. به هر شهر و کشوری که سفر کنید غذاهای خاصی در اختیارتان قرار می گیرد که مخصوص آن ناحیه هستند و به گونه ای شناسنامه مردمان آن خطه به حساب می آیند. غذاهای شمالی نیز از تنوع عالی برخوردارند و چشیدن طعم شان برای هر فردی می تواند بسیار لذت بخش باشد. در ادامه سعی می کنیم به اختصار برخی از غذاهای شمالی محبوب و معروف را بررسی کنیم.
مرغ ترش: مرغ پایه اصلی بیشتر غذاهایی است که در دنیا سرو می شود. شمالی ها نیز از این ماده به خوبی استفاده می کنند و غذای خوشمزه ای به نام مرغ ترش را با آن طبخ می نمایند. این غذای خوشمزه در خود سیر و نارنج نیز دارد و همین امر بر طعم خوشمزه اش می افزاید. اگر عاشق غذاهای ترش هستید بدون شک مرغ ترشی که در شمال سرو می شود را هم دوست خواهید داشت. این غذا به کمک مرغ، پیاز، سیر، آب نارنج، لپه، سبزیجات خرد شده، آب، تخم مرغ، نمک و فلفل درست می شود.
مالابیج: چقدر غذاهای دریایی را دوست دارید؟ در سبد غذایی تان چند وقت به چند وقت از ماهی و میگو استفاده می کنید؟ اگر طعم این غذاها به دلتان می نشیند بدون شک مالابیج را هم دوست خواهید داشت. شمالی ها برای درست کردن این غذا از ماهی سفید، سبزی‌ های معطر، مغز گردو و رب انار استفاده می کنند. اگر گذرتان به شهرای شمالی افتاد حتما مالابیج را امتحان کنید.
کال کباب: زمانی که صحبت از کال کباب به میان می آید خیلی ها ذهن شان به سمت غذاهای گوشتی همچون کباب سوق پیدا می کند. اگر بدانید کال کباب ربطی به کباب و گوشت ندارد تعجب خواهید کرد. برای درست کردن این غذای بی نظیر از بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعناع و سبزی محلی چوچاق استفاده می شود. 

 

غذاهیا خوشمزه شمال

 
اناربیج: اناربیج تا حدودی شبیه خورشت فسنجانی است که بیشتر افراد عاشقش هستند. برای پخت این غذای خوشمزه معمولا از آب انار و سبزی استفاده می شود و در ترکیب آن مواد دیگری همچون گردوی چرخ شده، سبزی، آب انار، پیاز رنده شده، رب انار، نمک، فلفل، زردچوبه، گوشت چرخ شده و ادویه گلپر نیز به چشم می خورد.
نازخاتون: خیلی ها هستند که طعم بادمجان را در غذاهای سنتی دوست دارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید باید نازخاتونی که در شهرهای شمالی ایران سرو می شود را امتحان کنید. برای درست کردن این غذا به موادی همچون بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز رنده شده، آبغوره، نعنای خشک و رب انار نیاز خواهید داشت.
میرزا قاسمی: یکی از مشهورترین و البته محبوب ترین غذاهای شمالی، میرزاقاسمی است. این غذا در گیلان و سایر شهرهایی که در خطه شمال جا خوش کرده اند با برنج و نان سرو می شود. اگر سری به رستوران های شمال زده باشید بدون شک اسم میرزاقاسمی را در فهرست غذاهای آن ها دیده اید.
باقلا قاتوق: هیچ چیز بدتر از این نیست که سری به شمال بزنید و باقلا قاتوق آن را امتحان نکنید. برای طبخ این غذا از باقلا و سبزی های تازه استفاده می کنند.
کباب ترش: یکی دیگر از غذاهایی که محبوبیت زیادی میان شمالی ها دارد کباب ترش است. کباب ترش در واقع همان چنجه ای است که با ادویه و رب انار طعم دار شده است. برای پخت این غذا از گوشت راسته گوساله یا گاو استفاده می کنند.
ترشی تره: اگر از شمالی ها بپرسید چه غذایی را بیشتر از سایر غذاها دوست دارند اسم ترشی تره را به زبان می آورند. این غذا نیز یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار شمالی ها به حساب می آید و در پخت آن از سیر،تخم مرغ و انواع سبزی ها استفاده می شود.
کدوبره: اگر رژیم دارید و نمی توانید از غذاهای پرچرب استفاده کنید کدوبره را در فهرست غذاهایتان بگنجانید. این غذای خوشمزه با موادی همچون سیب زمینی، کدوسبز، گوجه فرنگی، سیر و تخم مرغ پخته می شود.
خورشت آلو: برای افرادی که طعم غذاهای ملس را دوست دارند چشیدن طعم بی نظیر خورشت آلوی شمالی بسیار لذت بخش خواهد بود. این غذا یکی دیگر از غذاهای محبوب شمالی ها به حساب می آید و برای پخت آن از مرغ، دانه‌ های انار، آب نارنج، زعفران، پیاز، آلو و گردو استفاده می شود.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.9 از 5 | از 109 کاربر