بزرگترین درختان جهان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2827
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این زمین خاکی عواملی وجود دارد که همواره موجب حیرت و شگفتی بشر می شود گاهی این شگفتی ها دست ساز خود انسان و گاهی نیز حاکی از قدرت پرودگار می باشد. در این مقاله قصد داریم به گوشه کنار دنیا سفر کرده و کاربران عزیز لحظه آخر را با بزرگترین درختان جهان آشنا کنیم. اولین و هم چنین بزرگترین درخت این لیست در پارک ملی یوسمیت واقع در کشور آمریکا قرار گرفته است.

  • General Sherman 

 به طور کلی در ختان سکویا یا درختان غول بزرگترین موجودات زنده زمین هستند که ازعظیم تر آن ها می توان به درخت ژنرال ژرمن در ایالت کالیفرنیا واقع در غرب کشور آمریکا اشاره کرد که به احترام ویلیام شرمن سپهبد ارتش اتحادیه آمریکا که در طول جنگ داخلی این کشور نقش بسزایی در پیروزی شمالی ها و اتمام جنگ داخلی را ایفا کرد نامگذاری شده است. این درخت با ارتفاع 120 متر و حجم تنه 1487 متر مکعب توانسته لقب بزرگترین درخت جهان را از آن خود کند. بزرگترین شاخه درخت شرمن قطری به اندازه 1.8 متر و طول حدود 30 متر داشت که متاسفانه در سال 2006 بر اثر طوفان شدیدی که در این محدوده اتفاق افتاد شکست که البته به نقل از کارشناسان محیط زیست این امر موجب مقاومت درخت در برابر طوفان های بعدی خواهد شد. سن حدودی درخت ژنرال شرمن نزدیک به 2300 تا 2700 سال برآورد شده است.

  • Lost Monarch

Lost Monarch یا پادشاه از دست رفته درختی ساحلی در شمال کالیفرنیا می باشد که مانند درخت شرمن از تیره سکویا یا درختان غول است. این درخت توسط استفان سی اسمیت(یک گیاه شناس آمریکایی) در تاریخ 11 می سال 1998 کشف شد. این درخت در امتداد رودخانه اسمیت و در پارک ملی "جیددی سن سیود" قرار گرفته است. ارتفاع 110 متری و حجم تنه ی 1203 متر مکعبی این درخت سبب شد که در لیست بزرگترین درختان جهان در رتبه دوم قرار گیرد.

 

 

  • Arbol del Tule

سومین درخت بزرگ جهان در یکی از کشور های آمریکا شمالی با نام مکزیک قرار گرفته است. محل دقیق این درخت میان دل کلیسایی در منطقه تاریخی و پر مخاطب سانتا ماریا می باشد. احتمالات متعددی در مورد سن این درخت وجود دارد برخی معتقد هستند سن آن 6000 سال، برخی دیگر 1200 برخی دیگر نیز بر این باورند که این درخت 1400 سال پیش توسط  Zapotec (مردم بومی مکزیک که درایالت اوآچاکا ساکن هستند) کاشته شده است. حیوانات بسیاری بر تنه این درخت زندگی می کنند از همین جهت از آن به عنوان درخت حیات نیز یاد می شود. درخت Arbol del Tule دارای 99 متر ارتفاع و 750 متر مکعب حجم می باشد.

  • Tane Mahuta

چهارمین درخت بزرگ جهان درخت کاجی در قسمت جنوب غربی اقیانوس آرام در کشور نیوزلند واقع شده است. این درخت باقی مانده جنگل انبوه باستانی نیمه گرمسیری است که در شبه جزیره شمالی اوکلند در سال 1928 طی یک اتفاق کشف شد. سن این درخت بین 1250 تا 2500 سال تخمین زده می شود. ارتفاع این درخت حدود 99 متر و حجم آن 516 متر مکعب می باشد.

 

 

  • Quinault Lake Redcedar

 در قسمت غربی واشینگتن (پایتخت ایالات متحده آمریکا) در ساحل شمال غربی دریاچه زیبا و دیدنی Quinault درختی با ارتفاع 97 متر و حجم 500 متر مکعب وجود دارد که عنوان پنجمین درخت بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است.

 

  • Eucalyptus Regnans

یکی دیگر از بزرگترین درختان جهان در قسمت جنوب شرقی کشور استرالیا قرار گرفته که گونه ای از اوکالیپتوس بومی در منطقه تاسمینا می باشد. این درخت در تیره درختان همیشه سبز قرار دارد که در تمامی فصول دارای برگ های سبز می باشد. درخت Eucalyptus Regnans با ارتفاع 95 متر و حجم 391 متر مکعب ششمین درخت بزرگ جهان به حساب می آید.

 

 

 

  • Rullah Longatyle 

هفتمین درخت بزرگ جهان نیز با ارتفاع 90 متر و حجم 386 متر مکعب در کشور استرالیا کشف شده است. درخت Rullah Longatyle به معنای دختر قوی در نزدیکی منطقه جیوستون در جنوب تاسمانی قرار گرفته است. این درخت نیز مانند درخت Rullah Longatyle گونه ای از اوکالیپتوس می باشد.

  • Red Creek Fir

هشتمین جایگاه بزرگ ترین درختان جهان به درخت کاجی در شمال غربی کشور کانادا تعلق دارد. این درخت همیشه سبز دارای برگ های سوزنی شکل است که زیبایی آن را دو چندان کرده است. ارتفاع این درخت حدود 85 متر و حجم تنه آن 349 متر مکعب می باشد.

  • Queets River Spruce

این درخت که جز درختان سریع الرشد است و به نسبت دیگر درختان جنگلی رشد سریعتری دارند در مدتی کوتاه به بهره برداری می رسند به همین جهت از این نوع درختان به منظور منبع تامین چوب در خارج از جنگل استفاده می کنند. این درخت با ارتفاع حدود 80 متر و حجم تنه 337 متر مکعب علاوه بر اینکه نهمین درخت بزرگ جهان به حساب می آید بزرگترین درخت صنوبر واشینگتن نیز محسوب می شود.

  • Gothmog

آخرین جایگاه در این لیست تعلق دارد به درخت "Gothmog" در کشور استرلیا که دارای ارتفاعی بیش از 75 متر و حجم تنه ی 337 متر مکعب می باشد. این درخت به عنوان بزرگترین درخت بلوط در کشور استرالیا نیز شناخته می شود. از دیگر مشخصه های این درخت می توان به تنه باریک، پوست خشن و برگ های سبز وبراق به طول 6 تا 22 سانتی متر اشاره کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 105 کاربر