پارک فالز 2 آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/03
بازدید: 1072

آنتالیا یا بهتر است بگوییم، نگین مدیترانه، پنجمین شهر معروف کشور ترکیه است که گردشگران زیادی هر ساله در آن به گشت و گذار می پردازند. در شرق این شهر، شهر کوکوتلی و در جنوب آن دریای مدیترانه قرار دارد.  با شروع قرن بیست و یکم، این شهر تا کنون سرمایه گذاری های زیادی را به خود دید و همین موضوع باعث بهبود صنعت توریسم در این شهر شد. یکی از مهم ترین موضوعاتی که روی آن سرمایه گذاری صورت گرفت، ساخت ساختمان ها و هتل های لوکس، مراکز خرید، پارک های آبی و غیر آبی در این شهر بوده است که نتیجه آن ارتقا سطح کیفی وضعیت توریسم در این شهر بود. یکی از پارک های معروفی که در این شهر ساخته شده است و گردشگران علاقه زیادی به آن نشان داده اند، پارک فالز 2 آنتالیا بوده است. در ادامه قصد داریم به معرفی این پارک و امکانات آن بپردازیم. 

پارک فالز 2 آنتالیا

همانند شهرهای دیگر ترکیه، در این شهر هم درامد اصلی مردم به صنعت توریسم وابسته است. البته در آنتالیا کشاورزی هم رونق دارد و در باغات آن، مرکبات، پنبه، انواع میوه، زیتون و سبزیجات کاشته می شوند. یکی دیگر از صنایع پر رونق در آنتالیا، صنعت کشتی سازی است. این صنعت در سال های گذشته بسیار ارتقا پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است. همه زیبایی های این شهر باعث شده است که تور آنتالیا یکی از تور های محبوب برای سفر به ترکیه باشد. از تاریخچه آنتالیا باید بگوییم این شهر 150 سال پیش از میلاد توسط آتالوس دوم بنا شد که وی نام خودش را روی این شهر گذاشت و رفته رفته آتالیا یا آدالیا به آنتالیا تبدیل شد.

بعد از آن که روم به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، آنتالیا در بخش شرقی قرار داشت و در سال 1207 به دست سلجوقیان فتح شد. در سال 1391 میلادی این شهر توسط عثمانی ها تسخیر شد و بعد از تجزیه عثمانی، مدتی به دست ایتالیا افتاده بود که ارتش آتاتورک در سال 1921 آن را آزاد کرد. زبان رسمی آنتالیا، ترکی استانبولی است ولی برای سفر به این شهر دانستن زبان انگلیسی کافی است. از نظر مذهب، اکثر مردم آنتالیا مسلمان هستند. موقعیت جغرافیایی این شهر جنوب غرب ترکیه و خلیج آنتالیا است. جمعیت این شهر چیزی در حدود 2 میلیون نفر است. با وجود تمام سازه های مدرنی که در این شهر وجود دارد، ولی مردم این شهر به خیلی از آداب و رسوم و سنت های قدیمی خود پایبند هستند. 

تجربه سفری هیجان انگیز به شهر ساحلی ترکیه

پارک فالز 2 در شهر آنتالیا

پارک فالز 2 یکی از پارک های زیبا و خوش ساخت و جدید شهر آنتالیا است که هر روز مردم زیادی برای گذران اوقات به این پارک می آیند. این پارک دارای محیطی به شدت جذاب و زیباست و اگر ساعت ها در آن بگردید شما را خسته نمی کند. در این پارک می توانید زندگی مردم محلی را هم ببینید، چرا که مثل اغلب مکان های توریستی تنها گردشگران نیستند که از این پارک استفاده می کنند و نزد مردم بومی هم محبوبیت خاصی دارد. بومی ها معمولا در اوغات فراغتشان به پارک فالز 2 می آیند و گرد هم جمع می شوند و با یکدیگر صحبت می کنند. تماشای مناظر این پارک بسیار لذت بخش است، چرا که پارک فالز 2 رو به دریای مدیترانه قرار گرفته است. 

صخره ها و مسیر های پیاده روی این پارک در کنار فضای سبز آن بسیار محبوب گردشگران و مردم محلی است. شما می توانید در حالی که منظره دریای مدیترانه را تماشا می کنید به قدم زدن در مسیر پیاده روی این پارک بپردازید که ساعت هایی بسیار خاطره انگیز و زیبا برایتان رقم خواهد زد. اگر هنگام قدم زدن در مسیر خسته شدید، می توانید در یکی از کافی شاپ ها توقف کنید و چیزی بنوشید یا کیکی نوش جان کنید و خستگی را از تنتان بیرون برانید. نگاه کردن به دریای مدیترانه به خودی خود می تواند شما را ساعت ها به خود مجذوب کند، چه برسد به این که در کنار سواحل صخره ای و یک فضای سبز بی نظیر هم قرار داشته باشید. 

پارک فالز 2 آنتالیا

امکانات پارک فالز 2 آنتالیا

یکی از بخش های جالب این پارک که جذابیت زیادی دارد، محوطه بازی حیوانات خانگی است که افراد زیادی را به سوی خود می کشاند. در این محوطه حیوانات خانگی را خواهید دید که از امکاناتی که در اختیارشان قرار داده شده است استفاده می کنند. در پارک فالز 2 آنتالیا کافی شاپ هایی وجود دارد که بعضی هایشان به سبک اروپایی و بعضی به سبک ترکی است که در هر دوی آن ها می توانید طعم بی نظیر کافه ها و دیگر نوشیدنی هایشان را در کنار چشم انداز بی نظیر دریای مدیترانه بچشید. علاوه بر این کافه ها یک رستوران هم در این پارک وجود دارد که طعم واقعی غذای ترکی را به شما نشان خواهد داد. 


امکانات منطقه لارا
منطقه لارا که پارک فالز 2 آنتالیا در آن واقع شده است، یکی از پر گردشگر ترین مناطق آنتالیا است و این موضوع به دلیل وجود امکانات زیادی است که در این منطقه وجود دارد. انواع پلاژ ها، رستوران ها، کافه ها، مراکز تفریحی متنوع، صندلی های ساحلی، امکانات قایق سواری و... در منطقه لارا موجود است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. آب و هوای این خیابان در طول سال ملایم و دلپذیر است و در واقع دارای آب و هوای مدیترانه ای است. در این منطقه هتل های کلاب سرا، تایتانیک و رویال وینگز موجود است که هر کدامشان ویژگی های مثبت زیادی دارد. در واقع بهترین هتل های شهر آنتالیا در این منطقه قرار دارند. یکی دیگر از پارک های بزرگ این منطقه که در نزدیکی این پارک و در منطقه لارا قرار دارد، پارک آبی بزرگ آنتالیا است که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. اگر کمی از پارک دور شوید، چندین مرکز خرید وجود دارد که می توانید از قدم زدن در آن ها لذت ببرید. 

پارک فالز 2 آنتالیا

هزینه بازدید پارک فالز 2 آنتالیا

ورود به این پارک دیدنی مانند اکثر پارک های دنیا رایگان است ولی اگر بخواهید از خدمات داخل آن مانند کافه یا رستوران استفاده کنید باید هزینه آن را بپردازید.  

ساعات بازدید از پارک فالز 2 آنتالیا

این پارک به صورت شبانه روزی باز است و پذیرای گردشگران است. میانگین زمانی که این پارک برای بازدید کامل از شما می گیرد 2 ساعت است.

آدرس پارک فالز 2 آنتالیا

پارک فالز 2 در آنتالیا، ناحیه مراد پاشا، محله یشی باهچه، خیابان لارا واقع شده است. در این پارک سرویس بهداشتی، آنتن دهی خوب موبایل، فروشگاه، پارک حیوانات خانگی، مسیر های پیاده روی و.... برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است. هنگام رفتن به این پارک، وجه نقد، موبایل، کفش پیاده روی و عینک آفتابی را فراموش نکنید. 

تلفن پارک فالز 2 آنتالیا

برای تماس با دفتر پارک فالز 2 آنتالیا یا شماره 905321317602+ تماس بگیرید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر