باغ وحش صفادشت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 37404
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تا بحال تجربه دیدن یک شیر سفید از نزدیک را داشته اید؟ تجربه سوارکاری با اسب های اصیل چقدر برای شما لذت بخش است؟ دیدن گونه کمیاب حیوانات از نزدیک یکی از لذت بخش‌ترین لحظات برای دوستداران حیات وحش و حیوانات می‌باشد. آیا تاکنون چیزی در رابطه با حواشی باغ وحش ها شنیده اید؟ باغ‌وحش صفادشت امکان دیدن گونه های کمیاب حیوانات، تماشای بازی، غذا خوردن و خوابیدن آن‌ها را برای شما فراهم نموده است. این باغ وحش در روزهای و ساعت های خاصی باز است و در ادامه به تفصیل توضیح داده ایم.

باغ وحش صفا دشت

آشنایی با باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت در شهرستان ملارد، 50 کیلومتری غرب استان تهران قرار دارد. وسعت زمین این باغ وحش در حدود 5 هکتار است. از جمله مزیت‌های این باغ وحش می‌توان به گوناگونی جانوری و وسعت آن اشاره کرد که در حال حاضر 800 جانور از 100 گونه مختلف حیوانی در این مکان نگهداری می‌شوند.

جاهای دیدنی کرج - معرفی تمام جاذبه های کرج از روستای کردان تا کاخ مروارید

حیوانات باغ وحش صفادشت

مانند اغلب باغ وحش‌های سراسر دنیا، حیوانات بزرگترین باغ وحش کرج را نیز می‌توان به گروه های: خزندگان، پرندگان، آبزیان، چرندگان، گوشت‌خوار و علف‌خوار تقسیم بندی کرد.

  • حیوانات موجود: شیر آفریقایی، خرس، زرافه، آهو ، اسب فلابلا، لاما، شاه بوف، قوچ و میش، میمون، راکون، ببر بنگال
  • آبزیان: کلمبین رینبو بوآ، لئوپارد گکو، یلو آناکوندا، بلک مانیتور، دراگون، آرژانتین تگو و مار پیتون

حیوانات باغ وحش صفادشت

حیوانات و گونه های کمیاب باغ وحش صفادشت

در باغ وحش شهرستان ملارد کرج گونه‌های حیوانی کمیاب و نادر را نیز می‌توان مشاهده کرد. چندین گونه کمیاب جانوری در این باغ وحش وجود دارد که از جمله این گونه ها می‌توان: شیر‌سفید، شیر‌آفریقایی، مار‌آناکوندا، کوسه‌ماهی، زرافه‌آفریقایی، مار‌پیتون و ببر‌بنگال را نام برد.

  • گونه های کمیاب موجود در این مجموعه: کوسه ماهی، اسب فلابلا، زرافه آفریقایی، مار پیتون، مار آناکوندا، شیر آفریقایی و  ببر بنگال

حیوانات تاکسیدرمی باغ وحش ملارد

در بزرگترین باغ وحش کرج علاوه بر حفاظت و نگهداری از جانوران زنده، می توانید کلکسیونی جذاب از پرندگان و حیوانات تاکسیدرمی شده را مشاهده کنید. لذت تماشای شاه طوطی، پرستوی دریایی، دراج، جغد، عقاب، خرس، پلنگ، طاووس، کله شوکاء، پرستوی دریایی، سگ آبی، کاسکو، دلیجه و باقرقره آن هم به صورت کلکسیونی و تاکسیدرمی شده بسیار هیجان انگیز می‌باشد.

تاکسیدرمی (واژه یونانی): تاکسیز: آراستن و دراما: پوست= هنر و مهارتی که در زمینه پوست آرایی و مجسمه سازی بر روی حیوانات مرده انجام می‌شود.

بزرگترین باغ وحش کرج

پرندگان باغ وحش صفادشت

در باغ وحش بزرگ ملارد می‌توانید پرندگان، کم نظیر و زیبایی مانند: قوی‌اشکی، مرغ و خروس لهستانی، قرقاول طلایی بلژیکی، قرقاول نر آمریکایی و طاووس را مشاهده نمایید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به پرندگان علاقه ویژه ای دارند، باغ وحش صفادشت و باغ پرندگان لویزان، مناسب ترین گزینه های شما برای بازدید هستند.

باغ وحش صفا‌دشت بهتره یا باغ وحش ارم

باغ وحش ارم - باغ وحش ارم اولین باغ وحش در ایران است که جذابیت های بصری فراوانی دارد.

باغ وحش صفادشت چه امکاناتی دارد؟

امکانات متوعی برای بازدید کنندگان در باغ وحش ملارد در نظر گرفته شده است که از جمله این امکانات می‌توان به: رستوران، فضای ماهیگیری، تفریحات سرگرم‌کننده مثل سوارکاری، شتر‌سواری، و عکاسی با مار‌ها اشاره کرد.

باغ وحش ملارد

ماهی‌گیری در باغ وحش صفادشت کرج

استان البرز با توجه به رودخانه‌های متعددی که دارد یکی از بهترین لوکیشن ها برای دوستدارن ماهیگیری است. باغ وحش ملارد کرج نیز برای بازدیدکنندگان خود این امکان را فراهم نموده تا با آرامش کامل در یک محیط متفاوت (دریاچه این باغ وحش) از ماهیگیری لذت ببرند.

باغ پرندگان کرج - ویترینی از زیباترین پرنده‌های جهان

شتر سواری در باغ وحش کرج

تمامی بازدید کنندگان از این باغ وحش می‌توانند تجربه شترسواری را به خاطرات خود اضافه کنند. در صفادشت، به چند هزار سال پیش بازگردید و مثل یک صحرا نشین شتر سواری کنید.

شماره تلفن باغ وحش صفادشت

روابط عمومی: 09126444460

آدرس باغ وحش صفادشت

ملارد (صفادشت) میدان نبی اکرم، بلوار الغدیر، جنب دانشگاه آزاد

قیمت بلیط باغ وحش صفادشت 1402

قیمت بلیط ورودی باغ وحش صفادشت در سال 1402 نسبت به امکانات و تنوع حیواناتی که در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد بسیار منطقی و ارزان است. به عنوان مثال هزینه ورود زرافه به کشور و نگهداری آن بسیار زیاد می‌باشد که شما میتوانید این حیوان را در بزرگترین باغ وحش کرج ببینید. هزینه ورودی این باغ وحش 70000 تومان است. هزینه ورود برای کودکان زیر 5 سال و معلولین رایگان است. 

ساعت کاری باغ وحش صفا دشت کرج

این باغ وحش از ساعت 10 صبح الی غروب آفتاب باز است.

باغ وحش صف دشت کرج

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. nima nima 1402/09/12
    4 نفر پسندیدند
    من به همراه خانواده‌ام از باغ وحش صفا دشت بازدید کردیم و تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش داشتیم. حیوانات در این باغ وحش در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند و محیطی آرام و سرسبز برای آن‌ها فراهم شده است. همچنین، کارکنان باغ وحش بسیار خوش‌برخورد و مطلع بودند.
  2. nima امیر 1402/12/21
    28 نفر پسندیدند
    قیمت بلیطش گرونه حداقل ارزونش کنید
  3. درسا محمدنبی درسا محمدنبی 1402/07/29
    3 نفر پسندیدند
    واقعا بهترین باغ وحشی بو که من رفته بودن قشنگ میشد حیوانات و از نزدیک دید بنظرم با اینکه باغ وحش صفا دشت نسبت به باغ وحش ارم حیوانات کم دری داشت وای از هر لحاظ از همه جا بهتر بود
  4. علیرضا نوروزی علیرضا نوروزی 1402/04/17
    25 نفر پسندیدند
    سلام.بسیار جای خوبی هست برای گردش و دیدن حیوانات.برای من خیلی عجیبه که با این قیمت کم بلیط چطوری از پس هزینه های غذا و خوراک حیوانات و حقوق پرسنل برمیان؟؟؟؟!!!در حالیکه بسیار باغ وحش محیط تمیزی هست.که تاحالا من هیچ باغ وحشی تو ایران به این تمیزی ندیدم.دست مریزاد و خدا قوت به مدیریت و پرسنل
  5. علیرضا نوروزی reza 1402/09/12
    13 نفر پسندیدند
    قیمت بلیط این باغ وحش ارزون نیس، بقیه ی باغ وحشا گرونن..

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 270 کاربر