بزهای درختی مراکش

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3178
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همانطور که می دانید هر کشوری دیدنی ها و جاذبه های گردشگری خاص خود را دارد و برای جذب گردشگران خارجی و همچنین توسعه صنعت گردشگری خود این جاذبه های گردشگری را به تمام جهان نشان می دهند، در این میان برخی از دیدنی ها بسیار عجیب و در عین حال جذاب هستند که می توانند نظر هر کسی را به خود جلب کنند، مراکش نیز یکی از کشورهای سنتی مشهوری است که آوازه آن در سراسر جهان پیچیده و مقاصد بسیار زیبایی را در خود جای داده است، در این مقاله ما سعی داریم از یکی از دیدنی های معروف کشور مراکش برای شما مخاطبان بنویسیم، با ما همراه باشید تا با بزهای درختی این کشور آفریقایی بیشتر آشنا شوید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. مراکش
  2. درختانی که بز می دهند
  3. درخت آرگان

مراکش

 

مراکش

مراکش یکی از کشورهای قاره آفریقاست که در شمال غربی ترین نقطه این قاره قرار گرفته است، این کشور در میان کشور قاره آفریقا از اهمیت بسیاری برخوردار است و زیبایی های خاصی دارد که هر جهانگرد و گردشگری علاقه دارد برای یکبار هم که شده به این کشور زیبا سفر کند، مراکش کشوری سنتی به شمار می رود و شاید یکی از دلایل معروف شدن این کشور نیز همین سنت زیبا و پایدار ماندن مردمان مراکش به سنت های کشورشان می باشد. همچنین مراکش کشوری ساحلی محسوب می گردد و در مجاورت اقیانوس اطلس واقع شده است و از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار می باشد و به سبب برخورداری از آب و هوایی معتدل و مطلوب مورد توجه بسیاری از گردشگران تور مراکش قرار گرفته است، همچنین این کشور آثار تاریخی بسیاری را نیز در خود جای داده است و روایت تاریخی آن نیز بسیار شنیدنی و گوش نواز است. با ما همراه باشید تا با یکی از منحصر به فرد ترین دیدنی های این کشور زیبا و تماشایی آشنا شوید.

 

 

بزهای درختی مراکش

 

درختانی که بز می دهند

از منحصر به فردترین جاهای دیدنی مراکش می توان به درختان آرگان آن اشاره کرد، اگر به مراکش سفر کردید و بر روی درختان آن بز دیدید نگران نباشید شما متوهم نشده اید اتفاقا کاملا درست می بینید، بله درست است شما در مراکش بیشتر از این که بر روی زمین بز ببینید بر روی درختان آن را می بینید. دلیل آن هم این است که این حیوانات دوست داشتنی به شدت عاشق میوه های درخت آرگان هستند و از آنجایی که در آفریقا غذای زیادی برای حیوانات یافت نمی شود، بزها با پیدا کردن این میوه های خوشمزه حتی تا بالای درخت هم پیش می روند تا شکم خود را سیر کنند. از این رو این درختان چند سالی است که پاتق بز های مراکشی شده اند. بزهایی که در مراکش هستند پاهای شکاف داری دارند، سم آن ها نیز دارای دو انگشت هستند که با کمک آن ها می توانند بر روی درخت تعادل داشته باشند، همچنین 2 انگشت دیگر هم در بالای پاهای این بزها قرار دارد که به آن ها کمک می کنند از درخت به راحتی بالا بروند. این انگشتان در واقع برای راحتی بیشتر بز ها برای پایین رفتن از صخره های عظیم با شیب زیاد در بدن آن ها قرار داده شده است.

 

 

درخت آرگان

 

درخت آرگان

درخت آرگان که امروزه آوازه اش تمام جهان را پر کرده است درخت بومی کشور مراکش به شمار می آید، این درخت تنها در مراکش می روید و امکان کاشت آن در هیج جای دنیا وجود ندارد چرا که رشد این درخت ملزم به شرایط آب و هوایی بسیار خاص می باشد. این گیاه ریشه هایی بسیار قوی دارد و دارای 8 تا 10 متر ارتفاع است و می تواند در شرایط سخت و کم آب بیابان دوام بیاورد و خود را با خاک های فقیر و شرایط بسیار گرم و خشک وفق دهد، شاخه های این درخت سراسر پر از خار است اما با این وجود بز ها به راحتی از این درخت بالا می روند و از میوه های این درخت تغذیه می کنند. درخت آرگان معمولا بین 150 تا 200 سال عمر می کند و دارای گل های زرد رنگی است که در ماه ژوئن می روید و تبدیل به میوه آرگان می شود، این میوه پوستی سخت شبیه به پوست گردو دارد و همانطور که گفته شد بزهای مراکشی علاقه بسیاری به مغز این میوه دارند، لازم به ذکر است این میوه برای انسان قابل خوردن نیست و تنها استفاده انسان از آن روغن آرگان می باشد، همانطور که می دانید روغن آرگان چند سالی است که خواصش را به انسان نشان داده و امروزه به عنوان یکی از موثرترین داروها برای داشتن پوست و مویی سالم و بی عیب است.

 

 

دیدنی های آفریقا

 

 

اگر قصد سفر به آفریقا و کشور زیبای مراکش را دارید حتما به یاد داشته باشید در این سفر از بزهای درخت نورد آن نیز دیدن کنید و شاهد تماشای شیطنت های این حیوان دوست داشتنی باشید، از برترین جاهای دیدنی کشور مراکش می توان به باغ ماژورل، باغ های مناره، روستای املیل، موزه مراکش، کاخ باهیه و منطقه قدیمی شهر (مدینه) اشاره کرد. اگر می خواهید به این کشور زیبا سفر کنید به شما توصیه می شود حتما غذاهای لذیذ مراکشی را امتحان کنید و طعم بی نظیر آن ها را بچشید. همچنین قاره آفریقا یکی از زیباترین بیابان های دنیا را نیز در خود جای داده است، رود نیل نیز به عنوان یکی از طولانی ترین رودهای جهان در این قاره واقع شده است.

 

 

آفریقا

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر