هزینه تحصیل در ارمنستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/01/15
بازدید: 3166
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان یکی از کشورهای بسیار نزدیک و از همسایگان ایران است. به همین سبب مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت جهت تحصیل دانشجویان به حساب می‌آید. این کشور همه ساله میزبان تعداد بسیار زیادی دانشجو از دیگر کشورها از جمله ایران است. اما به طور کلی برای تحصیل در ارمنستان چه نوع هزینه‌هایی باید صورت گیرد؟ این هزینه‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

تحصیل در ارمنستان

آشنایی کلی با هزینه تحصیل در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای آسیایی بوده که در غرب آسیا قرار گرفته است. این کشور در قسمت جنوب خود با ایران هم مرز بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که دارد یکی از نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین کشورها برای سفر است که هر سال افراد زیادی را جذب خود می‌کند. اما بخش عمده مسافرت‌ها به این کشور بابت تحصیل در این کشور است. تحصیل در کشور ارمنستان دارای شرایط مختلف و متنوعی بوده که می‌تواند برای هر مورد هزینه‌ای متفاوت داشته باشد. از دیگر مسائل مهمی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی هزینه‌های تحصیل در ارمنستان داشته باشد نوع دانشگاه و خورد و خوراک و محل اقامت در آن است.

تحصیل در ارمنستان

شرایط تحصیل در ارمنستان

تحصیل در یک دانشگاه معتبر و خارجی یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم دانشجویان ایرانی به حساب می‌آید. اگر شما هم جزو افرادی بوده که به دنبال تحصیل در دیگر کشورها هستید و می‌خواهید آینده شغلی و تحصیلی خود را تضمین کنید، تحصیل در کشور ارمنستان می‌تواند مناسب‌ترین و عالی‌ترین گزینه برای شما باشد. اما تحصیل در این کشور و در دانشگاه‌های معتبر آن دارای شرایط مختلف و متفاوتی است که افراد دانشجو باید آن‌ها را بدانند. دانشجویان باید در این زمینه اطلاعات کامل و جامعی داشته باشند تا در زمان‌های دیگر دچار مشکل نشوند.

سفر به کشور زیبا و تاریخی ارمنستان!

شرایط

اولین شرایطی که هر دانشجو و فردی برای تحصیل و سفر به دیگر کشور‌ها نیاز دارد مدارک معتبر و مناسب جهت خارج شدن از ایران است. این مدارک می‌تواند از یک پاسپورت ساده تا گذرنامه‌های ویژه هر کشور باشد. پس اگر قصد دارید از کشور خارج شده و به کشور ارمنستان جهت تحصیل مهاجرت کنید باید به فکر گرفتن ویزا موقت باشید. در دومین مرحله شما باید تسلطی کامل روی زبان این کشور داشته باشید. چرا که بیشتر کلاس‌های دانشگاهی این کشور به زبان ارمنی ارائه می‌شوند. پس یکی دیگر از شرایط بسیار مهم و لازم برای تحصیل در این کشور یاد گرفتن صفر تا صد زبان ارمنی و همچنین انگلیسی است.

همه چیز درباره ارمنستان - اطلاعات جالبی که ممکن است درباره ارمنستان ندانید.

علاوه‌بر پاسپورت و زبان، محل اقامت و هزینه‌های مربوط به هر دانشگاه نیز جزو شرایط بسیار مهم و حساس تحصیل در ارمنستان به حساب می‌آیند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید در دانشگاه‌های مربوط به پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنید سالانه هزینه‌ای در حدود 2440 یورو باید پرداخت کنید. در مقابل اگر می‌خواهید در دانشگاه‌هایی با هزینه‌های بسیار کم و به صرفه اقامت کنید می‌توانید به دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه ملی پلی تکنیک ارمنستان، دانشگاه‌های اقتصاد ارمنستان، ملی کشاورزی، تربیت مدنی ارمنستان، علوم پزشکی یرووان، آمریکایی ارمنستان و دانشگاه Française en Arménie مراجعه کنید. اما میانگین مربوط به هزینه‌های سالانه تحصیل در کشور ارمنستان چه قدر است؟ همان طور که گفتیم میانگین هزینه‌ها با توجه به نوع مراکز و دانشگاه‌ها، و محل اقامت دانشجویان متغییر است. اما به طور کلی میانگین این هزینه در طول سال در حدود 852 دلار می‌شود.

شرایط تحصیل در ارمنستان

دوره های تحصیلی در ارمنستان

کشور ارمنستان برای جذب نیروی دانشجو از دیگر کشورها اقدام به تأسیس دانشگاه‌های مختلف و مراکز متنوع کرده است. در این دانشگاه‌ها در تمامی مقاطع از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می‌پذیرد. نکته بسیار مهم در این زمینه این است که در مقطع کارشناسی دروس به زبان ارمنی تدریس می‌شوند. البته این موضوع در برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه دولتی ایروان وجود دارد و در تمامی دانشگاه‌ها به این شکل نیست.

پایتخت ارمنستان - پایتخت زیبای ارمنستان برای سفر بشناسید

تحصیل مقطع کارشناسی در ارمنستان

همان طور که در بالا گفتیم کشور ارمنستان یکی از کشورهای پیشرو در خصوص جذب دانشجویان خارجی است. دانشجویان غیر بومی این کشور می‌توانند تحصیلات مربوط به خود را در تمامی مقاطع در این کشور ادامه دهند. اما میزان و مقدار هزینه‌های تحصیل در هر مقطع به چه میزان است؟ در مقطع کارشناسی شما باید تقریبا ۳.۵ تا ۴.۵ سال تمامی دروس مربوط به رشته‌ خود را بگذرانید. در این مدت شما باید زبان‌های مربوط به درس مقطع تحصیلی خود را بلد باشید تا در دوران تحصیل به مشکل نخورید.

تحصیل مقطع کارشناسی در ارمنستان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارمنستان 

مقطع کارشناسی ارشد یکی دیگر از مقاطعی است که در کشور ارمنستان تدریس می‌شود. در این مقطع دانشجویان می‌توانند با توجه به رشته‌ مورد نظر خود دروس‌ مربوطه را اخذ کرده و آن‌ها را پاس کنند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۲ تا ۳ سال است.

تحصیل مقطع دکتری در ارمنستان

از دیگر مقاطع موجود در کشور ارمنستان که دانشجویان می‌توانند تحصیلات تکمیلی خود را در آن بگذرانند، مقطع تحصیلی دکتری است. این مقطع تحصیلی در کشور ارمنستان ۳ تا ۴ است. دانشجویان غیر بومی می‌توانند با توجه به این مدت زمان، تحصیلات تکمیلی خود را به بهترین شکل آن بگذرانند. توجه داشته باشید افراد غیر بومی این کشور باید حتما مدرک کارشناسی ارشد را داشته و ارائه دو مقاله علمی از پایان نامه ضروری است.

تحصیل مقطع دکتری در ارمنستان

شرایط تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

اگر شما می‌خواهید در کشور ارمنستان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنید باید از شرایط مختلف آن خبردار شوید. یکی از شرایط این است که باید در دانشگاه مخصوص به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ادامه تحصیل دهید. یکی از دانشگاه‌های معتبر و مناسب در جهت یادگیری رشته‌های مختلف پزشکی، دانشگاه پزشکی ایروان است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی بوده که در رشته‌های مختلف مانند پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت عمومی و تحقیقات بنیادی علمی فعالیت می‌کند. دانشگاه ایروان ارمنستان از سال ۱۹۲۰ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

واحد پول ارمنستان - اطلاعات کامل از واحد پول کشور ارمنستان

دانشگاه های ارمنستان

ارمنستان یکی از کشور‌های بسیار بزرگ و کارآمد در زمینه ارائه رشته‌های مختلف است. به همین خاطر توانسته افراد بسیار زیادی را از دیگر کشورهای جهان جهت تحصیل در مقاطع مختلف جذب خود کند. به همین منظور دانشگاه‌های بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. این دانشگاه‌ها در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف و متنوعی فعالیت می‌کنند. 
به طور کلی تعداد دانشگاه‌های کشور ارمنستان به ۲۶ دانشگاه رسیده و ۳۳ دانشگاه غیر دولتی در جمهوری ارمنستان فعالیت می‌کنند. اگر بخواهیم تعدادی از دانشگاه‌های بسیار بزرگ و البته معروف این کشور را برای تحصیل به شما معرفی کنیم، می‌توانیم به دانشگاه آمریکایی ارمنستان و دانشگاه دولتی ایروان اشاره کنیم.

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

دانشگاه آمریکایی ارمنستان 

یکی از دانشگاه‌های مطرح موجود در کشور ارمنستان دانشگاه آمریکایی ارمنستان است. این دانشگاه با مشارکت دولت ارمنستان، انجمن خیریه ارمنستان و دانشگاه کالیفرنیا آمریکا ساخته شد. این دانشگاه در سال ۱۹۹۱ فعالیت خود را به طور رسمی در این کشور آغاز کرد. این دانشگاه آمادگی بسیار بالایی برای ارائه رشته‌های مختلف از مقطع کارشناسی تا دکتری را دارد.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان 

دانشگاه دولتی ایروان

دانشگاه دولتی ایروان یکی دیگر از دانشگاه‌های مطرح این کشور بوده که فعالیتی به صورت بین‌المللی نیز دارد. این دانشگاه سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال داشته و شما می‌توانید با خیالی آسوده مدارک معتبری از این دانشگاه دریافت کنید.

همه چیز درباره ایروان - برای آشنایی با پایتخت ارمنستان کلیک کنید.

مزایای تحصیل در ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از مناسب‌ترین کشورها برای تحصیل در مقاطع مختلف بوده که افراد می‌توانند علاوه‌ بر تحصیل در کلیه رشته‌های تحصیلی از مزایای مختلف آن نیز بهره‌مند شوند. به طور کلی مزایای مختلف تحصیل در ارمنستان به شرح زیر است:

  • تایید مدارک دانشگاه‌های ارمنستانی در کشورهای اروپایی
  • اجازه کار بعد از اتمام تحصیل
  • قابل انتقال به ایران
  • امنیت بسیار بالا در کشور ارمنستان
  • نزدیکی در بین فرهنگ ایران و ارمنستان 
  • هزینه پایین زندگی و تحصیل 
  • تحصیل به صورت زبان انگلیسی در بیشتر دانشگاه‌های این کشور

بهترین دانشگاه های ارمنستان - لیستی از بهترین دانشگاه های ارمنستان که برای تحصیل می توانید انتخاب کنید!

مزایای تحصیل در ارمنستان

سخن پایانی

کشور ارمنستان یکی از بهترین و مناسب‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. ارمنستان به دلیل داشتن فرهنگی بسیار نزدیک به ایران توانسته کشوری مناسب جهت اسکان دانشجویان ایرانی باشد. شما با تحصیل در این کشور می‌توانید از تمامی امکانات، مزایا و ویژگی‌های مختلف آن بهره‌مند شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر