پلاژ ماسه ای دیلم

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/08/06
بازدید: 3636

بوشهر، شهر قصه های دریا با آن شعرهای ناب بندر که به همراه خرماهای شیرین می تواند قند در دل هر کسی آب کند. بوشهر را شهر دریانوردان و صیادان دلیری می نامند که به دل دریای پر تلاطم می زنند. از شیرینی و زیبایی بوشهر هرچه گفته شود باز کم است. این شهر که در جنوب ایران و در کرانه خلیج فارس قرار گرفته است به راستی که یکی از زیبایی های بی نظیر و بی همتای ایران می باشد. در تاریخ، از این شهر بندری که یکی از قدیمی ترین بندرهای ایران محسوب می شود، با نام های مختلفی یاد شده است. ریشهر، ابوشهر و لیان، تعدادی از این نام ها می باشد زیبایی های بوشهر را می توان در جای جای این شهر پیدا کرد که هریک از دیگری، هیجان انگیزتر و زیباتر است. بندر دیلم با ساحل ماسه، یکی از مناطق زیبای بوشهر است که سالانه بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند. حس قدم زدن روی ماسه های رنگارنگ ساحل به هنگام تماشای طلوع و یا غروب خورشید در کنار صدای امواج دریا، مطمئنا یکی از بی نظیرترین و آرامش بخش ترین خس های دنیا خواهد بود.

 

پلاژ ماسه ای دیلم

 

از زیبایی های سواحل و چشم انداز بی نظیر دریا اگر بگذریم، می توانیم به جاذبه های تاریخی این شهر نیز اشاره کنیم. بازار بوشهر، گورستان انگلیسی، خانه گلشن، عمارت کارزونی، موزه دریانوردی، آب انبار قوام، کلیسای گئورگ مقدس و... از جاذبه های تاریخی این شهر می باشند. صنایع دستی و غذاهای خوشمزه ی بوشهر نیز نیازی به معرفی ندارند. بوشهر را می توان یک مقصد کامل و هیجان انگیز گردشگری برای تمامی سلیقه ها دانست. 

آشنایی با پلاژ ماسه ای دیلم بوشهر

دیلم، این شهر تاریخی، یکی از شمالی ترین بخش های استان بوشهر است، که با آداب و رسوم و غذاهای فوق العاده خود، سالانه گردشگران خارجی و ایرانی زیادی را به خود جذب می کند. پلاژ ماسه ای دیلم یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران است که این امر به دلیل تفریحات بی نظیر و همچنین بازار عرضه کالاهای خارجی با قیمت مناسب می باشد. این ساحل از خور یفره تا خور جن امتداد دارد. این ساحل یکی از زیباترین و بی نظیرترین سواحل بوشهر است که با ماسه های نرم و یک دست خود می تواند تجربه ای تازه و لذت بخش را برای شما به ارمغان آورد. 

امکانات پلاژ ماسه ای دیلم 

در پلاژ ماسه ای دیلم، انواع امکانات رفاهی را برای گردشگران فراهم شده است تا هر چه بیشتر، احساس راحتی برای گردشگران القا شود. برای استراحت و اسکان در کنار ساحل می توانید از هتل ها و مهمانپذیرهای فراهم شده برای گردشگران استفاده نمایید. علاوه بر این امکانات اقامتی، سه کمپینگ اقامتی در خیابان ساحلی، کنار بازارچه ساحلی و گلزار شهدای گمنام، برای گردشگران فراهم شده است که هر کدام دارای پارکینگ، آبخوری، مسجد، تانکرهای مخصوص شستشو و آلاچیق هستند.. کبابی ها و رستوران ها، مساجد، سرویس بهداشتی به همراه حمام عمومی با فضای مناسب از جمله این امکانات هستند. 

 

آشنایی با پلاژ ماسه ای دیلم بوشهر

 

تفریحات پلاژ ماسه ای دیلم

در پلاژ ماسه ای دیلم انواع امکانات تفریحی برای استفاده حداکثری از این ساحل فراهم شده است تا تجربه لحظات به یادماندنی را برای مسافران به ارمغان آورد. از جمله این امکانات می توان به شنا در دریا اشاره کرد که بی تردید یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به دریا می باشد. در این ساحل امکان شنا برای زنان نیز فراهم شده است که با خیالی راحت به شنا در این سواحل بپردازند. 
از دیگر تفریحات ساحل دیلم می توان به قدم زدن برروی ساحل نرم و ماسه ای کنار دریا اشاره کرد. قدم زدن بر روی این ماسه های نرم و خیس خورده می تواند یکی از لذت بخش ترین تجربه ها را به وجود آورد به خصوص اگر خورشید در حال غروب کردن باشد و بوی شوری دریا به مشام برسد. قایق سواری، موتورسواری، ماشین سواری، اسب سواری و به پرواز در آوردن بادبادک نیز از دیگر تفریحات فراهم شده در این ساحل می باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر