جاهای دیدنی مارماریس

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/19
بازدید: 98

مارماریس را باید یکی از شهرهای بندری و ساحلی ترکیه دانست که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری این کشور تبدیل شده است. اگرچه بیشتر گردشگران این شهر را به خاطر وجود دریا انتخاب می‌کنند اما جاذبه‌های گردشگری زیادی هم در آن وجود دارد که بازدید از آنها می‌تواند لذت سفر را دو چندان کند. در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی مارماریس را به شما معرفی کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

جاهای دیدنی مارماریس

مارماریس در آغوش مدیترانه

مارماریس در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد و به همین دلیل سواحل فوق‌العاده‌ای را در آن می‌توان پیدا کرد. این بندر 5 مایل ساحل فوق‌العاده زیبا دارد که از مارماریس مرکزی تا ایسملر امتداد پیدا می‌کند. یکی از زیباترین سواحل مارماریس، کلئوپاترا نام دارد که توصیه می‌شود حتما از آن نیز بازدید نمایید. و در آن تفریحات آبی را تجربه کنید.

روستای بییر، سفر به گذشته در مارماریس

در 24 کیلومتری جنوب غربی مارماریس، می‌توانید روستایی به نام بیبر را پیدا کنید که در آن تعداد زیادی جاذبه گردشگری وجود دارد. از میان این جاذبه‌ها می‌توان به بقایای شهر تاریخی سیرنا، درخت 2 هزار و 300 ساله، مسجد قدیمی و... نام برد. در این روستا آرامش فوق‌العاده‌ای برقرار است و به همین دلیل هم طرفداران زیادی دارد.

روستای بییر

بازدید از قلعه مارماریس، شاهکار معماری ترکیه

قلعه مارماریس را باید یکی از شاهکارهای معماری ترکیه دانست که سال ساخت آن به 1440 قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. اسناد تاریخی نشان می‌دهد که این قلعه را یونانی‌ها به‌عنوان یک پایگاه نظامی ساخته‌اند. در طول سال‌های مختلف، کاربری قلعه مارماریس تغییر کرده است اما در نهایت در سال 1991 این قلعه به موزه باستان‌شناسی تبدیل شد. این جاذبه تاریخی از 7 بخش تبدیل شده که دو قسمت آن قابل بازدید است. گردشگران می‌توانند از ساعت 8 و نیم تا 7 بعد از ظهر باز است.

بهترین زمان سفر به مارماریس - اگر قصد سفر به مارماریس را دارید با بهترین زمان برای سفر به این شهر آشنا شوید

دهکده تورگوت؛ ترکیبی از جاذبه های طبیعی و تاریخی

تورگوت یکی دیگر از روستای مارماریس است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی در آن قرار دارد. هنگام بازدید از این روستا می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون آبشار و قلعه تورگوت، شهر باستانی هیگاسوس، ساحل زیبا همراه با تفریحات آبی و کافه و رستوران‌های ساحلی و...دیدن کنید. این روستا 31 کیلومتر با مارماریس فاصله دارد.

دهکده تورگوت

بازدید از رودخانه دالیان در شهری به همین نام

یکی دیگر از جاهای دیدنی مارماریس که در طول سفر به این شهر حتما باید زمانی را هم برای بازدید از آن کنار بگذارید شهر دالیان است. این شهر بیشتر به دلیل وجود رودخانه دالیان در آن شهرت یافته است. دالیان 80 کیلومتر تا مارماریس فاصله دارد و هم با کشتی و هم با اتوبوس می‌توانید خود را به این شهر برسانید. طبیعتا سفر با کشتی جذابیت بیشتری خواهد داشت.

سواحل مارماریس - زیباترین سواحل مارماریس برای تفریح و استراحت

بازدید از مثلث گونوسک، تنگه فیک و ساحل بهشت

این مثلث فوق‌العاده را می‌توانید در 8 کیلومتری مارماریس، در یک منطقه جنگلی ساحلی پیدا کنید. بازدید از این سه جاذبه طبیعی در تابستان توصیه می‌شود زیرا در این فصل آب و هوای فوق‌العاده‌ای بر گونوسک، تنگه فیک و ساحل بهشت حاکم است.

بازدید از مثلث گونوسک

حمام آفتاب در تفرجگاه ایچملر

اگر علاقه‌مند به آفتاب گرفتن هستید و دوست دارید تفریحات آبی ترکیه را در یک جای مناسب تجربه کنید، باید در طول سفر به مارماریس سری به تفرجگاه ایچملر بزنید. این مورد از جاهای دیدنی مارماریس، امکانات رفاهی زیادی دارد و تفریحاتی همچون قایق‌سواری، جت اسکی و آفرود سواری را می‌توانید در این مکان تجربه کنید. ایچملر در 8 کیلومتری مارماریس قرار دارد و بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند در طول سفرشان به مارماریس یکی از هتل‌های این منطقه را برای اقامت انتخاب کنند.

مراکز خرید مارماریس - بهترین مراکز خرید در مارماریس برای خرید و گردش

بازدید از ساحل 600 متری کیزکومو 

در 27 کیلومتری شهر مارماریس یک نوار ساحلی 600 متری به نام کیزکومو وجود دارد که نام آن را از روی یک افسانه قدیمی انتخاب کرده‌اند. براساس این افسانه دختر بایاسوس شاه قصد داشته از دست درزدان دریایی به دریا پناه ببرد اما شنا بلد نبوده است. او دامنش را پر از شن می‌کند و یک راه شنی در وسط دریا می‌سازد. کمی که پیش می‌رود شب فرا می‌رسد و شاهزاده خانم راهش را در دریا گم کرده و غرق می‌شود. از شاهزاده تنها یک راه شنی باقی می‌ماند که نامش را کیزکومو به معنای «ماسه دوشیزه» می‌گذارند.

بازدید از ساحل 600 متری کیزکومو 

تفرجگاه تورونج؛ جایی که کلوپ شبانه ندارد

تفرجگاه تورونج در 20 کیلومتری مارماریس قرار دارد و چشم‌انداز آن فوق‌العاده است. این مکان در میان تپه‌های جنگلی قرار گرفته است. این تپه‌ها با درختانی همچون انار، توت، انجیر و آلو بوده و گیاهان دارویی نظر مریم‌گلی پوشیده شده است. جدا از زیبایی‌های طبیعی در این تفرجگاه امکان انجام تفریحات مختلفی همچون جت اسکی و قایق سواری نیز وجود دارد. بیشتر کسانی که تورونج را برای بازدید انتخاب می‌کنند به دنبال مکانی آرام و به دور از کلوپ‌های شبانه هستند.

کوش آداسی یا مارماریس - کدام شهر برای سفر به ترکیه مناسب تر است؟

جزیره کلئوپاترا با گیسوان طلایی‌اش

مگر می‌توان در لیست جاهای دیدنی مارماریس نامی از جزیره کلئوپاترا به میان نیاورد؟ این جاذبه طبیعی یکی از بکرترین و زیباترین دیدنی‌ های مارماریس است که ساحلی با شن‌های طلایی دارد. در این جزیره می‌توانید حمام آفتاب بگیرید، جنگل‌نوردی کنید و سوار قایق شوید. کلئوپاترا جاذبه‌ای است که نمونه‌هایی شبیه به آن در دنیا کم پیدا می‌شود.

جزیره کلئوپاترا با گیسوان طلایی‌اش

آبشار تارگوت؛ زیباترین جاذبه طبیعی در مارماریس

اگر علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های طبیعی هستید، در طول سفر به مارماریس، باید سری به آبشار تارگوت بزنید. صدای آرامش‌بخش آب و چشم‌اندازی سبز و فوق‌العاده چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

مارماریس - شهر زیبای مارماریس ترکیه کجاست و آشنایی با این شهر زیبا

در ساحل اوزتوزو، نادرترین لاکپشت‌ ها را ببینید

یکی دیگر از سواحل زیبایی که در سفر به مارماریس نباید فرصت بازدید از آن را از دست داد، ساحل لاکپشت‌ها یا به ترکی اوزتوزو است. این ساحل در جنوب شهر دالیان قرار دارد و در آن می‌توانید لاکپشت‌های نادر و در معرض انقراض را مشاهده کنید. این ساحل بسیار دنج و آرام است و در آن چندین کافه و رستوران دنج و زیبا وجود دارد. در اوزتوزو هیچگونه دوشی وجود ندارد زیرا به دلیل محافظت از لاکپشت‌ها نباید از شامپو و دیگر مواد شیمیایی در این منطقه استفاده شود.

در ساحل اوزتوزو

سفر به مارماریس و مواجه با دنیای جاذبه ها

در این مطلب 12 مورد از جاهای دیدنی مارماریس را به شما معرفی کردیم. اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتما زمانی را هم برای بازدید از این جاذبه‌ها کنار بگذارید تا سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید. اگر جاذبه دیگری در مارماریس می‌شناسید که در این مطلب بدان اشاره نشد، آن را به ما و دیگر خوانندگان معرفی کنید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر