آشنایی با جاهای دیدنی پکن

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/21
بازدید: 55

چین یکی از بزرگ‌ترین و پر جاذبه‌ترین کشورهای دنیاست. از آنجایی که این کشور تاریخ طول و درازی دارد، جدا از طبیعت زیبای چین با سفر به این کشور می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی زیادی هم بازدید کنید. در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی پکن را معرفی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

 جاهای دیدنی پکن

  1. دیوار بزرگ چین Great Wall of China

اولین و مهم‌ترین مورد از جاهای دیدنی پکن چین که باید در طول سفر به این کشور در لیست بازدیدهای خود قرار دهید، دیوار چین است. این جاذبه البته فقط در شهر پکن قرار ندارد و تعداد زیادی از شهرهای دیگر چین را نیز شامل می‌شود. دیوار چین یکی از عجایب هفت‌گانه جهان و طولانی‌ترین موزه فضای باز در دنیا محسوب می‌شود. پشت ساخت این دیوار داستان‌ها و افسانه‌های عجیبی وجود دارد و گفته می‌شود، تعدادی از کارگرانی که در ساخت این جاذبه نقش داشته‌اند، جسدشان لای همین دیوار دفن شده است.

دیوار بزرگ چین

پر فروش ترین تورهای چین در لحظه آخر
  1. کاخ تابستانی Summer Palac

در 15 کیلومتری مرکز پکن یک قصر بسیار زیبا را می‌توانید پیدا کنید که مردم چین آن را با نام کاخ تابستانی می‌شناسند. تپه و دریاچه کونمینگ این مکان را محاصره کرده‌اند. کاخ تابستانی برای چندین دوره از امپراطوری‌های چین به‌عنوان اقامتگاه تابستانی استفاده می‌شده است. این کاخ طراحی بسیار عجیبی دارد و چشم‌اندازش به دریاچه کونمینگ نیز تصویر فوق‌العاده‌ای را خلق کرده است.

کاخ تابستانی پکن

  1. کاخ تابستانی قدیمی Old Summer Palace

جدا از کاخ تابستانی که در 15 کیومتری پکن قرار دارد، یک کاخ تابستانی قدیمی هم هست که در حال حاضر خرابه‌هایی از آن باقی مانده است. این قصر را در قرن 12 میلادی با الهام از معماری اروپایی ساخته‌اند. کاخ تابستانی قدیمی را انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در جریان جنگ جهانی به یک خرابه تبدیل کردند.

کاخ تابستانی قدیمی

  1. پارک جهانی World Park

مورد بعدی از از جاهای دیدنی پکن که باید در لیست بازدیدهای خود قرار دهید، پارک جهانی است. این مکان از 17 بخش مختلف از قاره‌های آمریکا، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و آسیا تشکیل شده است. در این بخش‌ها امکان آشنایی با فرهنگ هر قاره وجود دارد. همچنین جاذبه‌های گردشگری در هر کشور در مقیاس کوچک در این پارک قرار دارد و می‌توانید از آنها بازدید کنید.

پارک جهانی پکن

  1. شهر ممنوعه Forbidden City

از دیگر دیدنی های چین پکن، باید به شهر ممنوعه اشاره کرد. این شهر را باید درواقع یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های دنیا دانست که آن را از نظر ارزش با کرملین، باکینگهام و ورسای هم سطح می‌دانند. در بیشتر بخش‌های معماری این کاخ از چوب استفاده شده است. آیا می‌دانید چرا به این جاذبه شهر ممنوعه می‌گویند؟ زیرا در زمان‌های بسیار قدیمی شهری که ین کاخ در آن قرار دارد، به مدت 500 سال ارتباطش را با کل دنیا قطع کرده بود و به همین دلیل این نام روی کاخ ماند.

شهر ممنوعه پکن

  1. میدان تیانانمن Tiananmen Square

بزرگ‌ترین میدان جهان در پایتخت چین قرار دارد و می‌توان آن را در لیست دیدنی های پکن قرار داد. تیانانمن یک میدان معمولی نیست. آن را در زمان امپراطوری چین ساخته‌اند و درباره‌اش داستان‌ها و افسانه‌های تلخ و شیرین زیادی وجود دارد. در این میدان علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌ آن می‌توایند انواع خوراکی‌های چینی را نیز امتحان کنید و تجربه متفاوتی به دست آورید.

میدان تیانانمن

  1. معبد آسمان Temple of Heaven

در تاریخ بسیار دور چین، یک کلیسای زیبا برای برگزاری آیین‌های سنتی به دست یکی از امپراطوران این کشور ساخته شد نام این معبد را آسمان گذاشتند و در حال حاضر باید آن را یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی پکن دانست. از ویژگی‌های معبد آسمان می‌توان به طراحی و معماری بسیار زیبا و تزیینات پر نقش و نگار اشاره کرد.

معبد آسمان

  1. خیابان وانگفوجینگ Wangfujing Street

وانگفوجینگ را باید یک خیابان توریستی در پکن دانست که از مناطق قدیمی این شهر محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ اتومبیلی اجازه ورود به این خیابان را ندارد زیرا ممکن است این مساله به جاذبه‌های تاریخی این خیابان آسیب برساند. در وانگفوجینگ زیبا تعداد زیادی کافه، رستوران و قنادی وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید پس از گردش در این خیابان با نوش جان کردن یک غذای چینی تجربه‌ای متفاوت را به تجربیات خود اضافه کنید.

خیابان وانگفوجینگ

  1. شیچاهای Shichahai

شیچاهای بخشی از طبیعت زیبای چین است که سه رودخانه را در کنار هم جای داده است. این دریاچه‌ها به ترتیب هوهای (Houhai) به‌معنای دریای عقب، کیانهای (Qiahai) به معنی دریای اول و شیهای (Xihai) به‌معنای دریای غرب نام دارند و در قلب پکن قرار گرفته‌اند. شیچاهای امکانات رفاهی زیادی همچون رستوران‌ها، کافه‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری را برای گردشگران تعبیه دیده است.

پکن - اطلاعات مفید و کامل از پایتخت کشور چین

    1. پارک بی های Beihai Park

    یکی دیگر از دیدنی های چین پکن، پارک بی های نام دارد. این جاذبه در نزدیکی شهر ممنوعه قرار گرفته و محل اقامت زمستانی امپراطوران چین بوده است. بی های بیشتر از اینکه پارک باشد، یک جاذبه تاریخی محسوب می‌شود. در این مکان یک دریاچه بسیار بزرگ وجود دارد که درواقع نیمی از این پارک را فرا گرفته است. امکان قایق‌سواری در این دریاچه برای گردشگران وجود دارد.

    پارک بی های

    1. پل مارکوپولو Marco Polo Bridge

    مورد بعدی از جاهاي دیدنی پکن، پل مارکوپولو نام دارد. این سازه که از قدیمی‌ترین پارک‌های جهان محسوب می‌شود؛ در سال 1189 ساخته شده است. فاصله پل مارکوپولو که آن را با نام گوانگلی تا جنوب غربی پکن حدود 15 کیلومتر است. این پل دو ساحل از رودخانه یونگدینگ را به هم متصل می‌کند اگر بتوانید از پل مارکوپلو در شب دیدن کنید، یکی زیباترین قاب‌های چین را خواهید دید.

    پل مارکوپولو پکن

    1. هوتونگ Hutong

    نمایی از زندگی قدیمی مردم پکن را می‌توانید در هوتونگ به عنوان یکی از جاهای دیدنی پکن مشاهده کنید. این منطقه درواقع قسمت قدیمی شهر پکن است و در آن خانه‌ها، مغازه‌ها و کوچه‌ها به سبک و سیاق قدیمی خود هستند. مردمی که در هوتونگ زندگی می‌کنند اجازه ساخت خانه جدید را ندارند و فقط می‌توانید محیط داخلی خانه را بازسازی و مرمت کنند. همچنین در این محله فضای زیادی برای حرکت اتومبیل وجود ندارد و فقط امکان استفاده از کالسکه‌های قدیمی هست.

    کدام هتل نزدیک به کدام جاذبه است؟

    در جدول زیر می‌توانید ببینید در نزدیکی هر کدام از این 12 جاذبه چه هتلی را می‌توانید رزرو کنید.

    هتل تیانتان
    هتل جی دبلیو ماریوت
    هتل چانگ آن گرند بیجینگ
    هتل واندا ریلم بیجینگ
    هتل مرکیور وانشانگ بیجینگ

     سفر به پکن و بازدید از دنیایی از جاذبه ها

    در این مطلب 12 مورد از مکان های دیدنی پکن را به شما معرفی کردیم تا در صورت سفر به این شهر زیبا لیستی از جاذبه‌های آن در دست داشته باشید. البته تعداد جاهای دیدنی چین پکن بیشتر از این حرف‌هاست و شما می‌توانید براساس تعداد روزهای سفرتان جاذبه‌های دیگر را هم به این لیست اضافه کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

    سوالات متداول

    تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

    مجله گردشگری

    مشاهده همه مقالات
    امتیاز 4.6 از 5 | از 101 کاربر