راهنمای سفر به اکوادور

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/10/01
بازدید: 1402

سفر به آمریکای لاتین ایده ی جدیدی است که شاید هر کسی آن را امتحان نکرده باشد ولی ما به شما اطمینان می دهیم که کشورهای آمریکای لاتین از جمله کشور اکوادور فوق العاده جذاب و دیدنی هستند و سفری به یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. کشور اکوادور در جنوب کلمبیا واقع شده و از غرب به اقیانوس آرام راه دارد. مردم این کشور بی نهایت خونگرم و مهمان نواز هستند و از مسافران خارجی به گرمی استقبال می کنند.  اکوادور جاذبه های گردشگری متعددی دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. اگر دوست دارید بیشتر با این کشور آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب باشید.

 

اکوادور

 

آشنایی با اکوادور

جمهوری اکوادور، کشوری در شمال غربیِ آمریکای جنوبی است که حدود 18 میلیون نفر جمعیت دارد. مساحت اکوادور 272045 کیلومتر است و این کشور شامل جزایر گالاپاگوس در اقیانوس آرام نیز می شود. اکثر مردم این کشور مسیحی هستند اما درصدی از جمعیت اکوادور را مسلمانان و یهودیان تشکیل می دهند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی می باشد. کشور اکوادور درآمد خود را از راه صادرات نفت، موز، چوب، ماهی، میگو، کاکائو و گل تامین می نماید و در سال های اخیر بخش قابل توجهی از درآمد سالانه این کشور از طریق توریسم و گردشگری به دست آمده است.

شهر کیتو که پایتخت اکوادور است، از جاذبه های دیدنی فراوانی برخوردار بوده و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. طبیعت زیبا و چشم نواز این منطقه چشم هر بیننده ای را خیره می سازد و کوه آتشفشانی فعال که درست در کنار شهر جا خوش کرده است یکی از حیرت انگیزترین قسمت های زندگی در این شهر را به نمایش می گذارد.

هزینه اقامت در اکوادور چقدر است؟

مهم ترین نکته برای کسانی که قصد دارند به کشور اکوادور مهاجرت کرده و در آنجا اقامت کنند، اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور است. کشور اکوادور از جمله کشورهایی می باشد که مردم آن از طریق کشاورزی یا صادرات محصولاتی نظیر ماهی، میگو و موز کسب درآمد می کنند. نرخ تورم در این کشور در حال حاضر حدود 3 درصد می باشد و نرخ بیکاری 8.9 درصد اعلام شده است. 

هزینه اجاره یا خرید خانه در اکوادور به شرح زیر است:

  • هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر: 476.80 دلار
  • هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: 652.33 دلار
  • هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر: 234.28 دلار
  • هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: 365.39 دلار

 

اکوادور

 

هزینه خوراک در اکوادور

هزینه خورد و خوراک و اقلام مصرفی در اکوادور به شرح زیر می باشد:

  • قیمت یک کیلو برنج: 1.5 دلار
  • قیمت یک شانه تخم مرغ: 1.8 دلار
  • قیمت یک کیلو گوشت سینه مرغ: 6.5 دلار
  • قیمت یک کیلو گوشت ران مرغ: 7.8 دلار
  • قیمت یک لیتر شیر: 1.4 دلار
  • قیمت یک کیلو پنیر محلی: 4.9 دلار
  • قیمت یک قرص نان: 1.5 دلار
  • قیمت یک لیتر آب معدنی: 0.5 دلار
  • قیمت یک فنجان کاپوچینو: 2 دلار
  • قیمت یک لیتر نوشابه: 1 دلار
  • قیمت یک کیلو سیب: 1.9 دلار
  • قیمت یک کیلو پرتقال: 1.6 دلار
  • قیمت یک کیلو موز: 0.9 دلار
  • قیمت یک کیلو سیب زمینی: 1.16 دلار
  • قیمت یک کیلو گوجه: 1.12 دلار
  • قیمت یک کیلو پیاز: 1.16 دلار

 

مواد غذایی

 

حمل و نقل در اکوادور و هزینه آن

اکوادور دارای شبکه ای از بزرگراه های ملی است که توسط یک نهاد دولتی کنترل و نگهداری می شود. در صورت اقامت در این کشور می توانید از انواع وسایل حمل و نقل مثل اتوبوس، مترو، خودروی شخصی یا هواپیما استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل در اکوادور در ذیل قید شده است:

  • تاکسی: 1 دلار به ازای هر کیلومتر
  • بلیط مترو: 0.25 دلار
  • قیمت یک لیتر بنزین: 0.46 لیتر

بهترین شهرهای اکوادور

کشور اکوادور مجموعا 22 استان دارد که از میان آنها می توان موارد زیر را به عنوان بهترین شهرها نام برد:

شهر گوایاکیل

این شهر پر جنب و جوش بزرگترین شهر اکوادور است که مرکز تجاری این کشور نیز محسوب می شود. این شهر دارای جاذبه های دیدنی، موزه ها، پارک های جنگلی و رستوران های متعدد است که مسافران می توانند با گردش و بازدید از آن ها سفری به یاد ماندنی و لذت بخش داشته باشید.

 

شهر گوایاکیل/شهر کیتو

 

شهر کیتو

کیتو، پایتخت اکوادور، جز قدیمی ترین شهرهای جهان است که در فهرست آثار سازمان یونسکو به ثبت رسیده و بیش از 481 سال قدمت دارد. بناها و معماری شهر روایتگر دوران استعمار هستند و چهره تاریخی شهر کیتو تا امروز به همان صورت حفظ شده است، از این رو گردشگران بسیاری برای گردش در کوچه ها و خیابان های این شهر و بازدید از جاهای دیدنی آن به کیتو سفر می کنند.

شهر بانوس

بخش عظیمی از مساحت این شهر از جنگل های متراکم گرمسیری تشکیل شده است و طبیعت بکر و بانشاط آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند. یکی از جاذبه های تفریحی شهر بانوس، چشمه های آبگرم موجود در آن است که علاوه بر جنبه تفریح و سرگرمی از فواید جسمی زیادی نیز برخوردار هستند. در ضمن فعالیت هایی از قبیل دوچرخه سواری، کوهنوردی و پیاده روی در شهر بانوس فوق العاده لذت بخش و وسوسه انگیز است.

 

شهر بانوس/شهر کوئنکا

 

شهر کوئنکا

این شهر معماری استعماری مشابه شهر کیتو داشته و سومین شهر بزرگ در اکوادور شناخته می شود. این شهر محیطی دنج و آرام دارد و در خیابان های سنگ فرش شده آن خبری از شلوغی و سر و صدا نیست. شهر کوئنکا برای جشنواره های متنوعی که در آن برگزار می گردد شهرت دارد. از جمله دیدنی های این شهر می توان به مزرعه کانار، ویرانه های اینکاها و کلیسای جامع نو اشاره کرد.

معروف ترین جاهای دیدنی اکوادور

کشور اکوادور در اکثر شهرهای خود، طبیعتی بکر و دیدنی و انواع جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری را جای داده است که بازدید از آن ها برای همه مسافران تجربه ای هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود. در ادامه چند تا از معروف ترین جاهای دیدنی اکوادور را به شما معرفی می نماییم:

جزایر گالاپاگوس

مجمع الجزایر گالاپاگوس واقع در اقیانوس آرام بوده و 972 کیلومتر از اکوادور فاصله دارد. این مجمع الجزایر از پنج جزیره اصلی با نام های فرناندینا، ایزابلا، سان کریستوبال، سان سالوادور و سانتاکروز تشکیل شده است. جزایر گالاپاگوس شهرت جهانی دارند و یکی از مناطقی می باشد که از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخوردار است. از جمله حیوانات بومی این جزیره ها می توان به دلفین، نهنگ، کوسه، شیر دریایی، لاکپشت سبز، مارمولک گدازه ای، پنگوئن و ایگوانای دریایی اشاره کرد. با سفر به این مجمع الجزایر بی نظیر و شگفت انگیز، می توانید از مناظر زیبا و دلپذیر آن بهره مند شده و انواع جانوران و گیاهان خارق العاده را مشاهده کنید.

 

جزایر گالاپاگوس/کلیسای سنت فرانسیس

 

کلیسای سنت فرانسیس

این بنای باشکوه در شهر کیتو پایتخت اکوادور قرار گرفته و نمای مجذوب کننده دارد که هر توریستی را به سوی خود می کشاند. قدمت کلیسای سنت فرانسیس به نیمه اول دهه 1500 میلادی باز می گردد و معماری آن که شامل دو برج سفید رنگ و یک محفل اصلی در مرکز ساختمان است، به سبک تزیین های باروک مزین شده اند. در داخل این بنا مجسمه ها، چوب های حجاری شده، نقاشی های مذهبی و هنرهای دستی مردم گذشته به چشم می خورد.

سواحل مونتانیتا و سالیناس

این دو ساحل جز محبوب ترین سواحل این کشور هستند و مسافران بسیاری برای گذراندن تعطیلات خود در کنار دریا، به ساحل مونتانیتا یا ساحل سالیناس در شهر سالیناس می روند. لذت آفتاب گرفتن در ساحل شنی اقیانوس آرام در حین گوش دادن به صدای موج های دریا، تجربه ای بی نظیر و تکرار نشدنی است که سرشار از حس آرامش و لذت خواهد بود.

پارک ایگوانا

این پارک سرسبز و زیبا در کشور اکوادور محیطی دنج برای گردش و قدم زدن در هوای مطبوع صبح است اما چیزی که پارک ایگوانا را از پارک های دیگر متمایز می کند این است که پارک ایگوانا محل زندگی تعداد زیادی ایگوانا است که در گوشه به گوشه پارک قابل مشاهده هستند. در این پارک همچنین سنجاب ها و لاکپشت ها و ماهی ها نیز به چشم می خورند که یک اکوسیستم جالب و کوچک را تشکیل داده اند.

 

پارک ایگوانا/کوتوپاکسی

 

کوتوپاکسی

کوتوپاکسی یک کوه آتشفشانی با ارتفاع 5897 متر است که به عنوان دومین کوه بلند اکوادور شناخته می شود. این کوه آتشفشانی پوشیده از برف است و کوهنوردان بسیاری را به سوی خود جذب می کند. از شما هم به طبیعت گردی و کوهنوردی علاقه دارید، کوتوپاکسی یک پیشنهاد جذاب و مهیج است.

راهنمای سفارت اکوادور

لازم به ذکر است که ایرانیان برای رفتن به اکوادور، تا 3 ماه نیازی به اخذ ویزا ندارند. همچنین مسافران کشور اکوادور می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سفارت اکوادور در شهر تهران مراجعه نمایند.

آدرس: زعفرانیه، خیابان ملکی، خیابان قائم، شماره 18

تلفن تماس: 22054382-021

معروف ترین جشنواره های اکوادور

معروف ترین جشنواره های کشور اکوادور:

  • جشنواره عکاسی خبرنگاری جهانی در ماه ژانویه
  • جشنواره نمایشگاه هنرهای معاصر در ماه ژوئن
  • جشنواره جهانی موسیقی جاز در ماه فوریه
  • جشنواره فیلم زیرو لتیتود در ماه اکتبر
  • جشنواره بین المللی موسیقی کیتو فست در ماه دسامبر
  • جشنواره مسابقات رقص بین فرهنگ های مختلف در ماه فوریه
  • جشنواره فیلم سیاره آبی در ماه آوریل

 

اکوادور

 

نکات مهمی که بهتر است قبل از سفر به اکوادور بدانید

در هنگام سفر به کشور اکوادور خوب است نکاتی را مد نظر داشته باشید تا سفری ایمن و مطمئن داشته و لذت ببرید:

آب لوله کشی شهری در این کشور قابل شرب نیست و شما باید آب آشامیدنی را از سوپر مارکت ها خریداری کنید.

پیش از سفر حتما واکسن تیفوئید و تب زرد را دریافت کنید و از آنجا که احتمال ابتلا به بیماری مالاریا نیز در اکوادور وجود دارد، قبل از سفر در این باره با پزشک مشورت نمایید.

برای پیاده روی یا کوهنوردی و فعالیت هایی از این قبیل با یک گروه همراه شوید و هرگز به تنهایی گردش نکنید چرا که سابقا آدم ربایی هایی در این مناطق صورت گرفته است.

در اماکن شلوغ مراقب وسایل مهم و مدارک خود باشید.

این کشور در منطقه استوایی واقع شده و تابستان های شرجی با رطوبت بالا دارد؛ بنابراین اگر در فصل گرم سال به این کشور سفر می کنید پیشنهاد می کنیم از لباس های خنک مثل جنس کتان استفاده کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر