بهترین زمان سفر به سریلانکا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/12
بازدید: 124
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سواحل آرام، صومعه‌های بودایی و قلعه‌های رمزآلود تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی سریلانکا هستند که در فصل بهار نمایی از بهشت را به نمایش می‌گذارند. این جزیره تغییرات آب‌و‌هوایی شدیدی را تجربه نمی‌کند؛ به همین دلیل بسیاری از ماه‌ها را می‌توان به‌عنوان بهترین زمان سفر به سریلانکا در نظر گرفت. سریلانکا که به‌‌عنوان مروارید اقیانوس هند نیز شناخته‌ می‌شود، دارای باران‌های موسمی مشخصی است که در هر فصل شدت آن‌ها تغییر می‌کند و بر روی زمان و هزینه‌های سفر آن اثر می‌گذارد. البته عوامل دیگری مانند هزینه، زمان برگزاری فستیوال‌ها و مراسم صومعه‌ها وجود دارد که می‌توانند بر روی بهترین زمان برای سفر به سریلانکا تاثیرگذار باشند.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

چه زمانی به سریلانکا سفر کنیم؟ بررسی آب و هوا و قیمت

طبیعت شرقی و معتدل سریلانکا این کشور را به مکانی تبدیل کرده که ۴ فصل آن را می‌توان به‌‌عنوان فصل مناسب برای سفر در نظر گرفت. در تابستان و بهار به دلیل همجواری با خلیج عدن و اقیانوس هند، این جزیره آب‌و‌هوایی شرجی دارد. لازم است بدانید علاوه بر آب‌و‌هوا، بهای تهیه خوراک، کالا و اسکان در فصل‌های مختلف متفاوت است.

سفر به سریلانکا؛ کشوری با طبیعتی بکر و جاذبه های گردشگری جذاب!

این موضوع می‌تواند به‌‌عنوان راهنمای خوبی برای سفر شما باشد. به ‌طور کلی زمان سفر به سریلانکا، بستگی به اولویت‌های سفر شما دارد و اینکه آیا بودجه کافی برای سفر به سریلانکا در فصل‌های گران را دارید یا خیر.

بهترین فصل سفر به سریلانکا؛ پاییز و زمستان یا بهار و تابستان؟

سریلانکا جزیره‌ای در جنوب آسیا و در نزدیکی اقیانوس هند است. همان طور که می‌دانید رطوبت بالای هوا در این جزیره باعث شده است که خبری از تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های سرد نباشد. البته دمای جزیره در نقاط مختلف آن براساس ارتفاع کمی متفاوت است‌. ارتفاعات جزیره سریلانکا دارای میانگین دمای ۱۴ تا ۱۷ درجه سانتیگراد و در بخش‌های کم ارتفاع  درجه حرارت به ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد  نیز می‌رسد.

به‌طور کلی سریلانکا در اوایل بهار آب‌و‌هوایی معتدل با رطوبت کمتری دارد و از این نظر بسیار مطبوع است. در نتیجه بهترین زمان برای سفر به سریلانکا در فصل بهار را می‌توان فروردین و اردیبهشت دانست که از میزان رطوبت هوا کاسته می‌شود. در تابستان، بخارهای اقیانوسی بر شدت شرجی می‌افزایند؛ اما بازهم آب‌و‌هوا سریلانکا در برخی نقاط مرتفع آن مانند شهر کلمبو، هابارانا، پایکوبان و ترینکومالی که از دریا فاصله دارند، بسیار دلپذیر است.

فصل پاییز را در سریلانکا با شروع باران‌های موسمی می‌شناسند. معمولاً گردشگران در این زمان به بازدید از موزه، فستیوال‌ها و مراکز خرید سریلانکا بسنده می‌کنند. در زمستان، آب و هوای سریلانکا سرد نیست و تا ۲۵ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد‌‌. به همین دلیل این فصل نیز می‌توانند همانند بهار، گزینه مناسبی برای تفریح‌های آبی و دیدن مزارع چای سریلانکایی باشد.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

دسامبر تا آوریل؛ گران‌ترین فصل سفر به سریلانکا

بخش جنوبی و غربی سریلانکا در این زمان آب‌و‌هوایی آفتابی دارد و بهترین زمان برای تفریح‌های آبی و لذت بردن از تلالو خورشید است. این در حالی است که در این ماه‌ها، باران‌های موسمی در شمال و شرق سریلانکا شدت گرفته‌اند. بسیاری از مردم در این فصل به دیدن کوه مخروطی مقدسی به‌ نام قله آدم می‌روند و از تماشای جزیره بر فراز این کوه شگفت‌‌انگیز لذت می‌برند.

در این زمان، جشن کریسمس و شب سال نو با شور و اشتیاق فراوانی در سریلانکا برگزار می‌شود. به دلیل افزایش گردشگر در ماه‌های دسامبر تا آوریل این برهه زمانی یکی از گران‌ترین زمان‌های سفر به سریلانکا به شمار می‌رود.

مالدیو یا سریلانکا - کدامیک برای سفر ارزان‌تر است؟

می و اکتبر؛ خلوت‌ترین و ارزان‌ترین فصل سفر به سریلانکا

این ماه‌ها به‌ دلیل فاصله زمانی با تعطیلات کریسمس، جزو ماه‌های خلوت و ارزان سریلانکا هستند. در این فصل‌ها گاهی باران‌های موسمی شدت پیدا می‌کنند. البته دیدن باران‌های موسمی نیز می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد. اگر مانند بسیاری از ایرانی‌ها عاشق صدای باران و قدم زدن در ساحل با آب و هوای ابری هستید، می‌توانید با به‌ همراه داشتن چتر و بارانی از طبیعت استوایی سریلانکا لذت ببرید. در این ما‌ه‌ها، سواحل شرقی سریلانکا جلوه زیباتری به خود می‌گیرند و ارزش دیدن آن‌ها دوچندان می‌شود‌.

می و اکتبر؛ خلوت‌ترین و ارزان‌ترین فصل سفر به سریلانکا

فروردین؛ ماهی که می‌توانید از جشنواره‌های سریلانکا لذت ببرید

فروردین، مصادف با ماه آوریل میلادی است. آوریل آخرین ماه تابستانی سریلانکاست و بسیاری از مناطق این جزیره دمای هوای بالایی را تجربه می‌کنند؛ اما برخی مناطق مانند هیل (Hill country) دارای آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای مسرت‌بخشی هستند. نقطه عطف سفر به سریلانکا در فروردین اشتیاق مردم برای جشن‌های مذهبی مانند سال نو و عید پاک است. آب‌و‌هوای گرم و طبیعت باران‌خورده سریلانکا در فروردین می‌تواند شما را برای لذت‌های طولانی در مزارع چای سریلانکا آماده کند.

پارک ملی یالا - معرفی بزرگترین پارک حیات وحش سریلانکا

سریلانکا جزیره‌ای با داشتن دو رُخ متفاوت!

این جزیره دارای ۲ طبیعت متفاوت به‌ دلیل وجود تپه‌های ماهوری و کوهستان‌ است. این تفاوت اقلیم باعث شده شما در یک مکان علاوه‌ بر دیدن دشت‌های سرسبز چای در حواشی سریلانکا، بتوانید از طبیعت پرابهت کوهستانی آن نیز لذت ببرید. همین موضوع سریلانکا را به یک جزیره کوهستانی متفاوت تبدیل کرده است. رودخانه‌‌ها، آبشار بامباراکاندا، خلیج‌های کوچک و جنگل‌های حرا تنها بخشی از زیبایی‌های طبیعت رویایی سریلانکایی هستند.

تور سریلانکا لحظه آخر، یک راه آسان و مقرون‌به‌صرفه برای به تماشا نشستن این مکان رویایی است‌. با استفاده از تور سریلانکا می‌توان هم از تپه‌های سرسبز آن لذت برد و هم به تماشای طبیعت کوهستانی و آرام آن نشست. به دلیل نزدیکی با کشور ایران، سفر به سریلانکا با تور لحظه آخری، نسبت به جاهای دیگر مقرون‌ به ‌صرفه‌تر و با خستگی کمتری همراه است. فراموش نکنید که بهترین زمان سفر به سریلانکا از نظر آب‌و‌هوا و قیمت را می‌توان از دی‌ماه تا اواسط اردیبهشت ماه در نظر گرفت.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 102 کاربر