قلعه بلوگرادچیک

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/09
بازدید: 893

قلعه بلوگرادچیک (Belogradchik kale) یکی از آثار بسیار معروف و زیبای کشور بلغارستان است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان یکی از بناهایی است که علاوه بر اینکه فرهنگ و تاریخی در دل خود دارد، یکی از زیبا ترین مکان های ممکن برای بازدید است. نام قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در واقع ترکی است و kale در این نام به معنای قلعه می باشد و نام این قلعه به معنای بنای سفید است. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان که به قلعه ی کالتو نیز شناخته می شود دژی محکم برای دفاع از مرز ها و کشور بوده و در طی سال های طولانی در جنگ های مختلفی به عنوان محلی برای استقرار سربازان بوده است. با ما همراه باشید تا درباره قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هزینه بازدید از قلعه بلوگرادچیک

معرفی قلعه بلوگرادچیک بلغارستان 

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای در کنار صخره ها و قله های بسیار زیبایی واقع شده است که به منظره ی قلعه، اشکال اسرار آمیز و جالبی را اضافه کرده است. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در کنار سنگ ها و صخره هایی قرار دارد که جنس این صخره ها از ماسه سنگ است و در طول زمان های طولانی بر اثر فرسایش این سنگ ها اشکال عجیب و به خصوصی به خود گرفته اند؛ برخی از این صخره ها نیز از نوع صخره های کنگلومرایی هستند و اشکال عجیبی مانند انسان و یا حیوان دارند‌. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) که هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور بلغارستان به شمار می آید زمانی کاربرد های نظامی و یا دیدبانی داشته است و به همین علت قدمت و تاریخی که این قلعه پشت سر گذاشته است برای ما بسیار ارزشمند است.

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

قدمت قلعه بلوگرادچیک بلغارستان

قدمت این قلعه به دوران روم باستان برمی گردد و این قلعه ی تاریخی در طول زمان های مختلف استفاده ها و کاربرد های مختلفی داشته است. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان بعد از فتح شدن قسمت های مختلف به دست رومیان ساخته شد؛ رومیان با فتح کردن و تصرف کردن شهر ها و کشورهای مختلف جاده ها و قلعه هایی برای حفاظت از مکان های تصرف شده و حمل و نقل آسان تر می ساختند و دلیل ساخت این قلعه نیز به دلیل دیده بانی و کنترل جاده ها بوده است. قدمت قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان به قرن اول تا سوم پس از میلاد  می رسد.

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قسمت های مختلفی داشته که هر کدام از این قسمت ها کاربرد های خاص خود را داشته اند؛ قسمتی های بسیار زیادی از قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان از سنگ ها و صخره های طبیعی دامنه های بالکان است و رومیان این بنا را در بهترین موقعیت جغرافیایی با کمترین مصالح ساختمانی ساخته اند. مرتفع ترین قسمت قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان که سیتادل نام داشت بر روی قله ساخته شده است و این قسمت با صخره های طبیعی احاطه شده که کمک زیادی به مصرف کمتر مصالح کرده است. از آنجایی که بیشتر قسمت های مختلف قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان  با صخره ها و عوامل طبیعی احاطه شده بود، رومیان باستان در بخش های شمال غربی و جنوب شرقی قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان دیوار های بسیار مستحکمی ساختند تا این مکان از هر جهت غیر قابل نفوذ باشد.

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در دامنه ی شمالی کوه های بالکان واقع شده است و به همین علت ارتفاع مرتفع ترین صخره های این قلعه به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع کوتاه ترین صخره های اطراف این قلعه به طول ۷۰ متر می رسد.( صخره های این قلعه قدمتی بیش از ۲۰۰ میلیون سال دارند.) قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای زیبا و تاریخی در شهرستان بلوگرادچیک است که با بناها و برج هایی که در طول سال های مختلف به این قلعه اضافه شده است بیش از ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و دیوار های این قلعه که هر کدام ضخامت ۲ متری دارند و این دیوار ها با ارتفاع ۱۲ متر قلعه ی مستحکم بلوگرادچیک بلغارستان را ساخته اند.

قدمت قلعه بلوگرادچیک

قلعه بلوگرادچیک چه کاربردی داشته است؟ 

همان طور که گفته شد قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای تاریخی مربوط به دوران رومیان باستان است و این قلعه در موقعیت مکانی بسیار مناسب قرار دارد و همچنین این قلعه استحکام بسیار بالایی دارد، به همین علت قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در طول زمان های مختلف برای مقاصد نظامی زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. در ابتدا قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان به منظور دیده بانی و حفاظت از جاده ها به دست رومیان باستان ساخته شد تا از این مکان حفاظت کنند؛ علاوه بر کاربرد اولیه این قلعه، قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در دوران حکومت تزار ایوان استرات سیمیر ( Bulgarian Tsar Ivan Sratsimir ) در قرن ۱۴ میلادی, از این قلعه استفاده ی نظامی کردند.

 در دوران حکومت تزار ایوان استرات سمیر(Bulgarian Tsar Ivan Sratsimir) این منطقه و کشور بلغارستان جزو مستعمره های امپراتوری عثمانی بودند و برای تثبیت حکومت خود در این کشور این قلعه را به عنوان مکانی  برای قرار گرفتن نیرو های نظامی انتخاب کردند؛ البته لازم به ذکر است که قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان دومین مکان دفاعی و مهم ایالت ایوان استرات سیمیر بوده است و اولین و مهمترین مکان دفاعی در آن دوران قلعه ی ویدین بوده است. 

در طی دوران ها قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان تغییرات زیادی داشته است برای مثال در قرن ۱۴ میلادی امپراطوری عثمانی دستور داد که به این قلعه چندین برج اضافه کنند و استحکام قلعه را بالاتر ببرند و یا اینکه در قرن ۱۹ میلادی مهندسین فرانسوی و ایتالیایی بازسازی این قلعه را کامل تر و وسیع تر در پیش گرفتند. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در جنگ میان پادشاهی صربستان و قلمرو بلغارستان نیز نقش بسیار حیاتی داشت و از تاریخ ۱۴ نوامبر سال ۱۸۸۵ تا تاریخ ۲۸ نوامبر سال ۱۸۸۵ این قلعه نقش دفاعی و نظامی به عهده داشت.

هزینه بازدید از قلعه بلوگرادچیک

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای است در طول سال های مختلف کاربردی نظامی داشته است و مقاومت ها و پایداری های زیادی را به خود دیده است؛ ۳ حیاط بزرگ این قلعه هنوز ردی از توپ ها را بر دیوار ها و سنگر های این قلعه به یادگار دارند. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان هم اکنون مکانی گردشگری و پرطرفدار است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به خود می بیند و هزینه بازدید از این مکان تاریخی و جذاب حدود ۳ لوای بلغارستان است.

هزینه بازدید از قلعه بلوگرادچیک

ساعات بازدید از قلعه بلوگرادچیک

ساعت بازدید از قلعه بلوگرادچیک از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر است و شما می توانید در همه ی روز های هفته از این مکان دیدن کنید.

مسیر دسترسی به قلعه بلوگرادچیک

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) در شهرستان بلوگرادچیک بلغارستان واقع شده است و اگر در صوفیه یا همان پایتخت کشور بلغارستان اقامت دارید باید از قبل برای زمانی که می خواهید حرکت کنید برنامه ریزی کنید زیرا ۳ ساعت از صوفیه تا این قلعه راه است و تنها ۹ ساعت زمان برای بازدید از این مکان وقت دارید. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در خارج از شهرستان بلوگرادچیک و در شمال غربی کشور بلغارستان قرار دارد و برای رسیدن به این مکان باید بخش مرکزی روستای بلوگرادچیک به نام یو ال تی سولو تودوروف را دنبال کنید و بعد از طی کردن ۱ کیلومتر قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان را می توانید ببینید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر