بهترین رستوران های قطر

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/02/19
بازدید: 1876
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر به هر جایی از جهان علاوه بر جذابیت‌ مکان‌های دیدنی و آشنایی با فرهنگ و تایخ آن مکان، با چشیدن طعم غذاهای محلی و بومی آن منطقه دلنشین‌تر می‌شود. قطر که یک کشور حوزه خلیج فارس است با توجه به اقلیم و همچنین توریست‌های زیادی که این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند، رستوران‌های مختلف و با تنوع غذایی بسیار زیادی دارد.

اگر قصد سفر به قطر را دارید، بهتر است یا رستوران‌ها و تنوع غذایی آن‌ها آشنا شوید تا فرصت لذت چشیدن طعم غذاهای بی‌نظیر این کشور را از دست ندهید. کشور قطر و مخصوصا شهر دوحه رستوران‌های معروف زیادی دارد که با منوی غذایی بسیار متنوعی که دارند، پاسخگوی نیاز هر نوع سلیقه‌ای می‌باشند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بهترین رستوران های قطر

 

رستوران های زنجیره ای آسیا لایو  Asial Live!

آسیالایو یک رستوران زنجیره‌ای آسیایی است که یک شعبه از آن در هتل مریت دوحه قطر وجود دارد. این رستوران با غذاهای شرقی بی‌نظیر خود، شما را با خود به شرق دور می‌برد. یکی از بهترین غذاهای این رستوران دراگون رول می‌باشد. این غذا یکی از سوشی‌های بسیار خوشمزه است که مورد علاقه افرادی است که طعم خام ماهی را نمی‌پسندند. میگو کاتسو، آووکادو، کنجد و توبی کوی نارنجی از ترکیبات اصلی دراگون رول می‌باشند.

 

رستوران های زنجیره ای آسیا لایو  Asial Live!

 

رستوران بان تایی Baan Thai Restaurant

اگر قصد سفر به قطر را دارید و به غذاهای ایتالیایی علاقه‌مندید، رستوران بان تایی مقصد مناسب شما است. این رستوران ایتالیایی به خاطر یکی از غذاهای خوشمزه‌اش به نام کاری سبز معروف شده است. حتی اگر غذاهای ایتالیایی را نمی‌شناسید، باز هم توصیه می‌کنیم حتما یک بار آن را امتحان کنید.

 

رستوران بان تایی Baan Thai Restaurant در قطر

 

خانه بیجینگ Beijing House Restaurant

اگر به محله برو ای دوحه سری بزنید یک  رستوران کوچک با دکوری ساده می‌بینید که دیزاین مینیمال آن، فضای رستوران را گرم و دلنشین کرده است. خانه بیجینگ یک رستوران چینی در دنیای عربی دوحه است که می‌توان غذاهای بی‌نظیری را در آن امتحان کرد.

 

خانه بیجینگ Beijing House Restaurant

 

رستوران هوانگ

هوانگ نام برند یک رستوران آسیایی در قطر است. این رستوران فقط به خاطر یک یا دو نوع غذای فوق العاده معروف نشده، بلکه تمام غذاهایی که در منوی این رستوران وجود دارد، بی‌نظیر هستند. اگر این رستوران را برای سرو غذای خود انتخاب کردید حتما متوجه تفاوت آن با دیگر رستوران‌های قطر خواهید شد.

این رستوران علاوه بر منوی غذایی متنوع و بی‌نظیر، منظره فوق العاده‌ای دارد تا مشتریانش در یک فضای به یادماندنی غذاهای متنوع را در بهترین کیفیت میل کنند.

رستوران کیو Q Lounge & Restaurant

به نظرتان سرو غذا روی آب چگونه است؟ رستوران کیو واقع در جزیره Banana دوحه که جزو رستوران‌های گران قیمت دوحه به شمار می‌آید، لذت غذا خوردن روی دریا را به شما می‌دهد.

خانه استیک پرایم  Prime Steakhouse

خانه استیک پرایم یکی دیگر از رستوران‌های ویژه قطر است که آن را باید پاتوق استیک دوستان دانست. این رستوران در سال 2013 به عنوان بهترین خانه استیک دوحه انتخاب شد. بنابراین برای چشیدن طعم واقعی استیک می‌توانید این رستوران را انتخاب کنید.

حتی اگر علاقه‌ای به خوردن استیک خام یا نیمه پخته ندارید، با خیال راحت به خانه استیک پرایم بروید، زیرا استیک‌های این رستوران به خوبی پخته می‌شوند. علاوه بر استیک غذاهایی همچون جگر چرب، خوراک دنده ویژه بره، ماهی خاردار دریایی و کارپاچیای گوشت جزو محبوب‌ترین غذاهای این رستوران به حساب می آیند.

 

خانه استیک پرایم  Prime Steakhouse

 

رستوران برادران افغان Afghan Brothers Restaurant

از دیگر رستوران‌های پرآوازه دوحه، می‌توان به "رستوران برادران افغان" اشاره کرد. اتفاق جالبی که در این رستوران با آن مواجه خواهید شد، این است که می‌توانید در صورت تمایل غذای خود را در اتاق‌های کوچک این رستوران و بر روی زمین و دور سفره بخورید. البته اگر علاقه‌ای به این روال نداشته باشید، می توانید غذای خود را روی میز میل کنید. یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار این رستوران، مکبوس است که این غذا در کشورهای عربی طرفداران زیادی دارد.

 

رستوران برادران افغان Afghan Brothers Restaurant

 

آشپزخانه کونتری ریک Ric Kountry Kitchen

آشپزخانه کونتری ریک یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های قطر است که در سال 1977 میلادی تاسیس شد. نکته جالب توجه در آشپزخانه کونتری ریک، تهیه خانگی انواع نان، کیک، استیک و ... است. در این رستوران نان، همبرگر و سایر خوردنی‌های موجود به صورت خانگی تهیه می شود و محصولات شرکتی را در تهیه غذاهای خود به کار نمی‌برند.

غذاهای معروفی که مورد علاقه مشتریان بومی و خارجی این رستوران است عبارتند از برگر، پنکیک، پای سیب و استیک. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، حتما به این رستوران قدیمی سری بزنید.

ارگان رستوران مراکشی یا مغربی در قطر

يکي ديگر از رستوران هاي معروف قطر، رستوران ارگان است. فضای داخلي اين رستوران، کاملا سنتی است و شما را با صنایع دستی کشور مغرب یا همان مراکش و تاحدودی معماری آن منطقه آشنا مي‌کند. در این رستوران غذاهای دریایی به سبک مراکشی طبخ مي‌شوند و معروف‌ترین آن تاجین است. اين غذا طرفداران زیادی در بین اهالی قطر دارد.

انواع سوپ و غذاهای خوشمزه شمال آفریقا نيز در منوي این رستوران وجود دارد. اگر به اين رستوران برويد، بعد از این که غذای خود را میل کردید، می‌توانید یک چای مراکشی اصل نوش جان کنید. چای مراکشی ترکیبی از چای سبز، نعنا، چای سیاه و تکه های میوه می‌باشد. این چای علاوه بر رفع خستگی برای سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید است.

 

ارگان رستوران مراکشی یا مغربی قطر

 

شعبه‌ی رستوران ژاپنی زنجیره‌ای نوبوی دوحه

رستوران نوبو یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای سرآشپز ژاپنی نوبو ماتسوی زا است. این رستوران بین المللی از لحاظ معماری بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. نمای بیرونی این رستوران شبیه به  صدف است و منظره‌ی شهر از بالای این رستوران کاملا دیده می‌­شود. غذاهای این رستوران بسیار عالی و البته گران قیمت است، اما کیفیت غذاهای آن ارزش یک بار امتحان کردنش را دارند.

رستوران فرانسوی ایدام

رستوران ایدام یک رستوران فرانسوی در میان رستوران‌های مختلف قطر است. این رستوران سبک غذاهای آلن دوژس سرآشپز معروف فرانسوی را دارد. این رستوران در موزه‌ی هنرهای اسلامی قرار گرفته است. ترکیب هنر اسلامی با طعم‌های فرانسوی لذت خوبی از سفر به دوحه ایجاد می‌کند.

از پیشنهادات جذاب غذایی این رستوران می‌توان خرچنگ آبی و یا گوشت ترد شتر، قارچ سیاه خوراکی و سوفله‌ی سیب زمینی را نام برد. علاوه بر این می‌توانید از پیشنهادات سرآشپز برای انتخاب غذای مناسب برای ذائقه خود استفاده کنید.

 

رستوران فرانسوی ایدام

 

بندرعدن قطر

تنوع رستوران در دوحه قطر آنقدر زیاد است که از هر ملیتی یک رستوران در آن پیدا می‌شود. بندر عدن رستورانی با غذاهای خاورمیانه‌ای است. این رستوران با معماری  شبیه به بازارهای شرقی، محل فوق‌العاده‌­ای برای غذا خوردن می‌باشد.

بندر عدن رستورانی است که با سنت پخت و پز یمنی مشتریان بسیار زیادی را جذب خود کرده است. مشتریانی که علاقه دارند روی زمین بنشینند و حجم زیادی از برنج و گوشت را در یک دیس در کنار یکدیگر بخورند. علاوه بر این خورشت‌­های این رستوران نیز طعمی بسیار عالی داشته و طرفداران بسیار زیادی دارند.

رستوران بین المللی مارکت دوحه

رستوران مارکت یکی دیگر از بهترین رستوران های قطر است. در طراحی داخلی این رستوران از صنایع دستی قطر از جمله شیشه و سفال به کار گرفته شده است. استفاده از نورپردازی‌ جالب در فضای داخلی این رستوران متناسب با معماری آن، محیط آن را بسیار دلنشین و آرامش بخش کرده است. در این رستوران تنوع غذایی بالایی وجود دارد و همچنین انواع غذاهای گیاهی نیز در آن طبخ می‌شود. علاوه بر این  نیز غذاهای آسیایی و اروپایی غذاهای قطری نیز جزو منوی غذاهای این رستوران هستند. داشتن منوی پر از تنوع این رستوران، باعث جذب مشتریان مختلف از هر ملیت و با هر سلیقه‌ای شده است.

 

رستوران بین المللی مارکت

 

رستوران زعفران قطر

به خاطر توریستی بودن قطر، رستوران های مختلفی از شرق و غرب در آن وجود دارد. علاوه بر رستوران‌های ژاپنی، چینی، فرانسوی، مراکش و یمنی، رستورانی هندی نیز با نام رستوران زعفران دارد. در این رستوران می‌توانیدغذاهای خوش عطر و ادویه هندوستان را میل کنید.

 دکوراسیون داخلی این رستوران با رنگ قرمز طراحی و انجام شده است. شاید با دیدن دکور این رستوران به یاد فلفل‌های قرمز هندوستان بیفتد، اما در این رستوران غذاهای گیاهی و گوشتی دیگر نیز طبخ می‌شود.

در این رستوران می توانید چیکن تندوری، روگان جوش، چوله یا کاری نخود، دال عدس هندی، گوشت دنده بره تنوری، بریانی قورمه ذرت را تهیه کنید. این نام های بخشی از غذاهای هندی سالن زعفران است.

رستوران واین

اگر قصد رفتن به یک رستوران کاملا عربی به سبک قطر دارید، رستوران واین بهترین رستورانی است که می‌توانید انتخاب کنید. در این رستوران کاملا با سبک میزبانی عربی روبرو می شوید.  طراحی داخلی این رستوران  با سنگ های مرمر سفید انجام شده و فضای بسیار جذاب و لوکسی دارد.

این رستوران یک تراس خیلی بزرگ دارد که علاوه بر سرو غذاهای درجه یک عربی این رستوران، سواحل آبی قطر را نیز تماشا کنید. همچنین تراس رستوران واین در هنگام غروب نیز یکی از زیباترین مناظر را دارد.

 

رستوران واین در قطر

 

تمام غذاهای معروف قطری در این رستوران پخت می‌شود. از معروف‌ترین غذای این رستوران می‌توان کبسا  و یا محبوس را نام برد. برنج‌های خوش عطر و بو و انواع گوشت از جمله بره، مرغ، میگو، شتر و یا ماهی مواد اصلی ترکیبات این غذای لذیذ و بسیار خوشمزه هستند.

البته خاستگاه اصلی این غذا عربستان است، ولی در قطر نیز طرفداران زیادی دارد و به سبک قطری طبخ می‌شود. علاوه بر کبسا، غذاهای دیگری همچون انواع کباب و گوشت دنده کباب از غذاهای معروف قطری است که جزو غذاهای اصلی و ویژه این رستوران عربی هستند.

رستوران عربی الشرفه

رستوران عربی الشرفه یکی دیگر از رستوران‌های شهر دوحه است. فضای داخلی این رستوران یعنی دیوار و سقف از جنس شیشه است و از آن می‌توانید چشم انداز شهر دوحه را تماشا کنید. این رستوران یکی از رستوران‌های لوکس و شیک عربی در قطر می‌باشد.در  این رستوران انواع غذاهای قطری، لبنانی و مدیترانه ای طبخ می‌شوند

باغ رستوران النافوره

باغ رستوران النافوره یک باغ بسیار زیبا و سرسبز است که درون آن رستوران دلنشینی قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای عربی و مدیترانه‌ای، لبنانی، بین المللی و حتی محلی طبخ می‌شود. این رستوران مکانی دنج و دلنشین است که می توانید با خیالی آسوده در کنار خانواده تان اوقات لذت بخشی را در آن تجربه کنید.

 

باغ رستوران النافوره

 

رستوران میکونوس قطر

میکونوس نیز یکی دیگر از رستوران‌های غذاهای خارجی است. این رستوران، یک رستوران اصیل یونانی در نزدیکی ساحل دوحه است و یکی از بهترین چشم اندازهای موجود در دوحه را دارد. این رستوران غذاهای مختلف یونانی را در محیطی با معماری داخلی مدیترانه‌ای به مشتریان عرضه می‌کند.

منوی این رستوران غذاهای سنتی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع سالادهای ویژه و تزیین شده تا زاتزیکی، تاراماسالاتا و موساکا اشاره کرد. غذای ویژه و پیشنهادی این رستوران گوشت کبابی خوابانده شده در مواد معطر به همراه زاتزیکی خامه‌ای می‌باشد.

رستوران الهوبارا

قطر رستوران‌های عربی زیادی دارد که غذاهای بسیار خوشمزه‌ای به مشتری‌ها و مسافران ارائه می‌دهد.  یکی از رستوران‌های معروف قطر در هتل بین المللی شرایتون است که انواع غذاهای عربی، مدیترانه‌ای و دریایی را در منوی خود دارد. این رستوران فضایی بسیار شیک با تزیینات عربی شهر دوحه و صنایع دستی نفیس قطری دارد.

بهترین کافه های قطر

کافه دبلیو  w

در قطر کافه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این کافه‌ها، کافه  دابلیو (W )  است. در این کافه مشتری‌ها این امکان را دارند که علاوه بر غذا موزیک مورد علاقه خود را سفارش دهند، که موسیقی‌های درخواستی به نوبت در کافه اجرا می‌شود. این کار فضای کافه را آرامش بخش و دلپذیر کرده است.

کافه گیاهی شهر دوحه Evergreen Organics

اورگرین ارگانیکس را باید اولین کافه گیاهی دوحه با دکور سبز است که حاصل ابتکار و تلاش دو جوان قطری است. این دو جوان علاقه‌مند به تغییر و بهبود سلامت مردم بودند. تمام غذاهای این کافه در آشپزخانه‌ی آن طبخ می‌شود.

 

بهترین کافه های قطر

 

حتی سس و ترشیجات این رستوران نیز کاملا ارگانیک است و با مواد طبیعی تهیه می‌شود. حتی شکلات این کافه نیز به صورت گیاهی درست می شود و در آن از مواد تخم مرغ نیز استفاده نمی‌شود. علاوه بر این در این کافه رستوران می‌توانید کباب‌های گیاهی نیز که با سویا تهیه می‌شوند، سفارش دهید.

همه غذاهای منوی این کافه به طور کامل بیانگر مفهومی هستند که بر اساس آن تاسیس شده است. در این رستوران می‌توانید با خیال راحت از سالادهای سالم، برگر، ساندویچ، تاکوی گیاهی و غذاهایی در این سبک لذت ببرید.

شکلات بار آلیسون نلسون

از کافه‌های بسیار محبوب شهر دوحه، شکلات بار آلیسون نلسون می‌باشد. در این کافه می‌توانید طعمی از بهترین بستنی‌ها و شیک‌ها را پس از پیاده روی روزانه تجربه کنید.  منظره این کافه به خاطر قرار داشتن آن در ساحل بسیار دلنشین است و می‌توان قایق‌های تفریحی را از چشم انداز آن به همراه دریا دید.  پرسنل این کافه بسیار حرفه‌ای هستند و تمامی لته‌ها، کاپوچینو و دیگر نوشیدنی‌ها را با طرح‌های بسیار زیبایی دیزاین می‌کنند.

کلام پایانی

سفر به هر نقطه از جهان علاوه بر جذابیت‌هایی که در شناخت فرهنگ و بازدید از مکان‌های دیدنی دارد، در واقع سفر به ذائقه دیگر مردمان نیز هست. بنابراین در صورتی که قصد سفر به هر نقطه‌ای از این جهان پهناور دارید، بهتر است با انواع رستوران‌ها و کافه‌های آن آشنا باشید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها و کافه‌ رستوران‌های قطر را معرفی کنیم. بنابراین این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای سفر شما به این کشور توریستی باشد.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر