خطرناک ترین تله کابین های جهان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/18
بازدید: 2104

تله‌کابین به عنوان تفریحی مفرح و جذاب در بیشتر کشورها و شهرهای دنیا جهت سرگرمی گردشگران وجود دارد. معمولاً این وسیله تفریحی در مکانی احداث می‌گردد که در ارتفاع بسیار بلند دارای منظره و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ باشد. کسانی که به دنبال هیجان و تفریحات چالش ‌برانگیز هستند از این تجربه بی‌نظیر به راحتی نمی‌گذرند. تله‌کابین‌ها براساس نوع کابین و ارتفاعشان طبقه‌بندی می‌شوند. به نظر شما خطرناک‌ تله‌کابین جهان در کدام شهر قرار دارد؟ تله‌کابین‌های بلندتر، طولانی‌تر و خطرناک‌تر طرفداران بیشتری دارند و ادرنالین را به حداکثر خود می‌رسانند. این تله‌کابین‌ها تعدادی کمی داشته اما با این وجود استقبال زیاد خوبی از انها صورت پذیرفته است.

خطرناک ترین تله کابین جهان

خطرناک ‌ترین تله ‌کابین جهان

تصور کنید یک جعبه فلزی معلق که فقط به یک سیم متصل است، شما را از محلی به محل دیگر منتقل کند. شما در هوا و تنها با یک سیم به یک حفاظ متصل شده‌اید، و کابین تنها نگهدارنده شما است. این می‌تواند خیلی وحشتناک و ترسناک باشد. انجام یک کار مهیج گاهی برای برخی افراد می‌تواند به یک کابوس تبدیل گردد. در مناطق توریستی این روزها تله‌کابین کاربرد فراوانی دارد. این وسیله علاوه‌بر جابه‌جا کردن گردشگران، یک وسیله تفریحی نیز به حساب می‌آید. براساس ارتفاع تله‌کابین و همچنین مسیری که طی می‌نماید چند تله‌کابین به عنوان خطرناک‌ترین تله‌کابین معرفی شده‌اند. اولین و خطرناک‌ترین آن‌ها تله‌کابین «ریودوژانیرو برزیل» است.

قیمت بلیط تله کابین استانبول - آخرین قیمت بلیط تله کابین استانبول

خطرناک ترین تله کابین جهان

تله‌ کابین ریودوژانیرو برزیل

تله‌کابین کوه کله قندی ریودوژانیرو در سال 1912 تأسیس گردید. از داخل کابین این وسیله منظره شگفت‌انگیز و زیبای شهر ریودوژانیرو دیده می‌شود. در کل جهان جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این شهر منحصر به‌فرد هستند. در این شهر کوه‌های پوشیده از درخت، چشم‌انداز زیبای اقیانوس و سواحل شنی گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. منظره این شهر از بالا به قدری زیبا بوده که هر بیننده‌ای را مشتاق می‌کند تا سوار این تله‌کابین بلند و خطرناک شود و از ان لذت ببرید. به همین دلیل تله‌کابین کوهستان «سوگارلوف» از جاذبه‌های گردشگری شهر ریودوژانیرو محسوب می‌شود. 
از زمان تأسیس تا به امروز بیش از 37 میلیون نفر سوار این تله‌کابین شده‌اند. دیواره‌های شیشه‌ای در کابین این وسیله، چشم‌انداز زیبا و فوق‌العاده شهر ریودوژانیرو و همچنین تصویر مجسمه معروف «عیسی نجات روی کوه کورکووادو» را به نمایش می‌گذارد.

تله کابین ریودوژانیرو

تله‌کابین کوه زرد

تله‌کابین کوه زرد در هانگ شان چین با منظره صخره‌های هولناک و کابین‌هایی که به دیواره این صخره‌ها نزدیک می‌شوند یکی دیگر از تله‌کابین‌های خطرناک جهان است. طبیعت فوق‌العاده این منطقه گردشگران را وسوسه می‌کند تا سوار تله‌کابین شوند. تله‌کابین در این منطقه از پایین کوه تا قله آن به ارتفاع 50 متر می‌رسد، اگر هنگامی که سوار این وسیله می‌شوید باد نیز در حال وزیدن باشد، وحشت آن را چند برابر می‌کند. در این منطقه هتل و رستوران‌هایی ساخته شده‌اند تا گردشگران ساعات خوش و راحتی را بگذرانند.

تله کابین رامسر - یکی از زیباترین و هیجان انگیز ترین تله کابین های ایران

تله کابین کوه زرد

تله‌کابین کوئینز تاون در نیوزلند

کوئینز تاون با زیبایی‌های طبیعی نفس‌گیری احاطه شده است و مکانی ایده‌آل برای علاقمندان به گشت‌وگذار در فضای باز محسوب می‌شود. این منطقه بکر در نیوزلند تله‌کابینی دارد که در سال 1967 تأسیس گردید و از داخل آن می‌توان زیبایی‌های طبیعی و شگفت‌انگیز نیوزلند را مشاهده کرد. تله‌کابین کوئینز تاون از جاذبه‌های گردشگری و توریستی نیوزلند به‌شمار می‌آید.

تله کابین کودینز تاون

خطرناک‌ترین تله‌کابین جهان در گرجستان

خطرناک‌ترین تله‌کابین جهان در شهر چیاتورا و در کشور گرجستان قرار دارد. این تله‌کابین از بقایای شوروی سابق در این کشور است که با توجه به فرسوده شدن، همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 1950 این تله‌کابین به دستور ژوزف استالین، رهبر شوروی سابق ساخته شد. هدف از ساخت این وسیله در آن سال‌ها، جابه‌جایی کارگران معدن به آن سوی کوه بود. هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها از این وسیله برای جابه‌جایی کارگران معدن استفاده می‌شود. این تله‌کابین نمایی مدرن و شیشه‌ای ندارد و کارگران همواره در این فکر هستند آیا سالم به مقصد می‌رسند یا با پاره شدن کابل سلامتشان به خطر می‌افتد.
کابین‌ در این وسیله اتاقک کوچک و خطرناکی است که استانداردهای کافی برای جابه‌جایی افراد را در آن ارتفاع ندارد. اما تعدادی از گردشگران در تور گرجستان دل و جرأت سوار شدن به این وسیله را دارند و هیجان آن را تجربه می‌نمایند. منطقه‌ای که این تله‌کابین در آن قرار دارد، کوهستانی و بسیار دیدنی و زیبا است. گردشگران شجاع از داخل کابین خطرناک این وسیله مناظر شگفت‌انگیز منطقه را تماشا می‌کنند و لذت و هیجان را در کنار هم تجربه می‌کنند.

تله کابین نمک آبرود  - یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های موجود در شمال کشور ایران

خطرناک ترین تله کابین ها در دنیا


 کلام آخر

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقمند به سفرهای چالش برانگیز و هیجانی هستید بازدید و سواری با این تله‌کابین‌ها را از دست ندهید. گرجستان به دلیل نزدیکی به ایران و از همه مهمتر تورهای گرجستان که به صورت مرتب به این کشور در رفت وآمد هستند گزینه مناسبی خواهند بود. شما با استفاده از تورهای گردشگری گرجستان می‌توانید از نقاط دیدنی و تاریخی این کشور بازدید نمایید. در کنار گشت‌وگذار در شهر چیاتورا به تله‌کابین این منطقه نیز سری بزنید. در داخل کابین معلق این تله‌کابین با دیدن مناظر زیبا و شگفت‌انگیز طبیعت اوقات خوبی داشته باشید! با دیدن رودخانه زیرپایتان مراقب ضربان قلب خود نیز باشید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.8 از 5 | از 102 کاربر