جنگل های بلغارستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/01/06
بازدید: 1362

اگر کمی اهل گردشگری باشید، غیر ممکن است درباره پوشش گیاهی کمیاب و بی‌نظیر مناطق جنوب شرقی اروپا و همچنین جایگاه آن میان سه کشور برتر اروپایی از نظر تنوع زیستی، مطلبی نخوانده باشید. بغارستان یکی از کشور‌های این بخش بوده که به علت هجرت بلغار‌ها از استپ‌های شمال دریای سیاه به این منطقه، با این نام میان مردم شهرت دارد. پوشش گیاهی بلغارستان بسیار کمیاب و منحصربه‌فرد است؛ که در واقع همین موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا پوشش گیاهی انبوه، درختان سر به فلک کشیده و... را در این جنگل‌ها تماشا کرده و اوقاتی لذت‌بخش را برای خود به وجود ‌آورید.

جنگل های بلغارستان

دره رودخانه ارما

یکی از امکاناتی که می‌تواند افراد زیادی را به سمت خود جذب نماید، بازدید از پوشش‌های گیاهی به صورت دورنمایی وسیع از آن است. این نام که در صنعت عکاسی بسیار رایج است، نمایی ۳۶۰ درجه از محیط اطراف را به شما نشان می‌دهد. دره رودخانه ارما (Erma River Gorge) نیز هم علاوه بر ارائه نمای پانوراما، به چشمان شما نمایی منحصر به فرد از اتصال پل‌های چوبی به واسطه صخره‌های بزرگ نشان خواهند داد. در بخش‌های مجاور این منظره خارق العاده، رستوران و کافه‌های متعددی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آنجا مراجعه نمائید.

افرادی علاقه‌مند به سفر باید بدانند برای دستیابی به نمای پانوراما، مسیری نسبتاً سخت را پیش رو داشته و می‌بایست با تجهیزات مناسب، حدوداً ۱. ۵ ساعت را از رودخانه ارما به سمت مقصد اصلی خود حرکت نمایند. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به این منطقه تجهیزاتی چون کفش کوهنوردی، خورد و خوراک، عینک آفتابی و... را به همراه داشته باشید.

  • نشانی: Erma River Gorge, Tran, Bulgaria

دره رودخانه ارما بلغارستان

مارینا رکا مسیر جنگل گردی در بلغارستان

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که به تماشای گیاهان و جانوران در محیطی تحت حفاظت علاقه‌مند هستید، بهترین گزینه برای شما مارینا رکا بوده که یک منطقه جنگلی واقع شده در پارک ملی Strandzha است. رفتن به این منطقه جنگلی بسیار آسان بوده و شما می‌توانید با خودروی شخصی خود را به ابتدای این مسیر برسانید. تمامی طول مسیر به وسیله تابلو‌های چوبی راهنمایی مشخص شده و شما می‌توانید بنابر سلیقه خود، به بخش مورد نظر مراجعه نمائید.

  • نشانی: Marina Reka, Bulgaria

مارینا رکا بلغارستان

جنگل گردی در قلعه اسمولیان

جنگل گردی در قلعه اسمولیان به تمامی افراد این امکان را می‌دهد که میان قلعه اسمولیان و جنگل نوایاستاتا (Nevyastata) یک گزینه را انتخاب نمایند. بازدید از این جنگل بسیار آسان بوده و شما می‌توانید با طی نمودن مسیری به مسافت ۱. ۵ کیلومتر، به دنیایی شگرف و خارق العادده از انواع گیاهان آشنا شوید. لازم به ذکر است هر دو گزینه پیش روی شما بسیار مطلوب بوده و حتماً در اسرع وقت به هر دوی آن‌ها مراجعه کنید؛ چرا که نمای قلعه و مسیر جنگلی می‌تواند چشم انداز بسیار زیبایی را برای شما به نمایش بگذارد.

  • نشانی: Smolyan Fortress, Bulgaria

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

پیاده روی جنگلی در نوویاستاتا

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که کشف رمز و راز‌ها و همچنین افسانه‌ها کار مورد علاقه شما محسوب می‌شود، انتخاب پیاده روی جنگلی در نوویاستاتا گزینه بسیار مناسبی است؛ چرا که بر اساس باور مردمان بومی این منطقه با توجه به معنای لغوی کلمه نوویاستاتا به معنی عروس است، می‌توان گفت زن جوانی در روزگاران قدیم تن به ازدواجی اجباری داد که نهایتاً منجر به خودکشی وی شد. این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا با انتخاب این مسیر، از امکاناتی چون رستوران، کافه، فراتا و زیپ لاین نیز بهره‌مند شوند.

  • نشانی: Nevyastata, Smolyan, Bulgaria

پیاده روی جنگلی در نوویاستاتا

پارک ملی ریلا

با توجه به اینکه نام پارک ملی ریلا میان فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد، می‌توان حدس زد این پارک دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار خارق العاده‌ای است. این پارک در بخش جنوب غربی کشور بلغارستان قرار داشته و با توجه به مساحت آن لقب بزرگ‌ترین پارک ملی این کشور را نیز از آن خود نموده است. اگر شما نیز علاقه به کوهنوردی در محیطی مناسب دارید، این پارک با داشتن قله‌هایی متعدد و مرتفع به شما این امکان را می‌دهد تا در فصول گرم و سرد جهت کوهنوردی یا اسکی به آن مراجعه نمائید.

اگر می‌خواهید تجربه‌ای لذتبخش را برای خود به ارمغان‌آورید، توصیه می‌کنیم در ماه‌های مارس، فوریه و ژانویه به این منطقه مراجعه نمائید؛ چرا که در این زمین آب و هوا بسیار مساعد بوده و امکان استفاده از تمام بخش‌های این پارک برای افراد میسر است. همچنین لازم به ذکر است تفریحات این منطقه بسیار متعدد بوده و شما می‌توانید با توجه به علاقه خود، یکی از گزینه‌های اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، اسکی در مسیر‌های مشخص، کمپینگ، کوهنوردی، اسنوبورد و... را انتخاب نمائید.

مکان‌های دیدنی پارک ملی ریلا نیز بسیار جالب بوده و غیر ممکن است فردی حین سفر به یکی از آن‌ها مراجعه نکند. قطعاً بازدید از صومعه ریلا، اسب‌های وحشی، قله موسالا، هفت دریاچه یخچالی ریلا، دریاچه ترسناک و آبشار اسکاکاویتسا تجربیات خوبی را به همراه داشته و می‌تواند بازدیدی لذتبخش را برای شما فراهم سازد.

پارک ملی ریلا بلغارستان

جنگل سنگی وارنا | Varna Stone Forest

در میان تمامی مسافران افرادی وجود دارند که به تفریحات مهیج و ترسناک علاقه‌مند هستند. جنگل سنگی وارنا که میان مردمان بومی این منطقه با نام Pobiti Kamani نیز شهرت دارد، در بخش شمال غربی شهر وارنا قرار داشته و یکی از بیابان‌های اروپا محسوب می‌شود. علت خوفناک بودن این منطقه به سبب وجود صخره‌ها و ستون‌های سنگی بوده که به شکل عجیبی در کنار یکدیگر قرار دارند. این منطقه کاملاً طبیعی بوده و با توجه به وسعت آن، می‌توان گفت بخش نسبتاً اعظمی را به خود اختصاص داده است.

یکی از عجایب این منطقه، ۵ ردیف ستون سنگی بوده که با روی هم قرار گرفتن، صخره سنگی چندین طبقه جذابی را به وجود آورده‌اند. با توجه به نظریه مورخان و زمین‌شناسان می‌توان گفت قدمت این منطقه بسیار زیاد بوده و حدوداً ۵۰ میلیون سال تخمین‌زده می‌شود. راه‌های دسترسی به این جنگل بسیار ساده بوده و شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس، قطار و تاکسی خود را به این منطقه برسانید. علی رغم پیشرفت روز افزون در صنایع زمین‌شناسی، متخصصان هنوز موفق به کشف رمز و راز ایجاد این منطقه آگاه نشده‌اند.

البته لازم به ذکر است مردمان بومی این منطقه افسانه‌ای را برای این جنگل بیان می‌کنند که این ستون‌های سنگی همانند غول بوده و قصد ازدواج با دختری زیبا داشتند که این امر، غیر ممکن بوده است! با توجه به ادامه رفتار ناشایست آن‌ها و مرتکب شدن به گناهانی بسیار متعدد، آن‌ها به صخره‌هایی سنگی مبدل شده‌اند.

جنگل سنگی وارنا

سخن پایانی

برای طبیعت دوستان یکی از مناطقی که می‌تواند به خوبی جوابگوی خواسته و نیاز این افراد باشد، بلغارستان است. جنگل‌های بلغارستان بسیار زیبا بوده و به تمامی مراجعه‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها به بازدید پوشش گیاهی این منطقه بپردازند. البته لازم به ذکر است برخی از بخش‌های جنگل بلغارستان همانند جنگل سنگی وارنا بسیار بکر و اسرار‌آمیز بوده و ممکن است حقایق جالبی را درون خود جای داده باشد. اگر شما نیز برای اولین قصد سفر به جاذبه گردشگری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پس از آگاهی نسبت به بخش‌های مختلف جنگل‌های بلغارستان با استفاده از تجهیزات لازم به دل جنگل‌زده و خاطراتی به یاد ماندنی را برای خود به ثبت برسانید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر