برج های دوقلو فولکس واگن

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1512
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

خودرو های تولید شده توسط برند های آلمانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و امکانات آن ها با استاندارد های روز دنیا مطابقت دارد، راحتی و دوام این خوردو ها زبانزد عام و خاص می باشد، همچنین برند های آلمانی نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توصعه صنعت خودرو سازی داشته و تکنولوژی هایی که امروزه برخی از برند های غیر آلمانی از آن استفاده می کنند معمولا اولین بار در خودرو های تولید شده در این کشور استفاده شده است، جالب است بدانید که برند های آلمانی نیز همیشه با یکدیگر در رقابت بوده و طرفداران آن ها نیز تعصب بسیاری بر روی برند مورد علاقه خود دارند.

دیدنی های آلمان

همه چیز درباره کشور آلمان - سفر به کشوری با تاریخ و اقتصادی غنی و جاذبه‌های آن!

معرفی برج های دو قلو فولکس واگن

کشور آلمان یکی از زیبا ترین نقاط موجود در قاره اروپا بوده و در شهر های مختلف آن جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیاری وجود دارد، سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این مناطق به کشور آلمان سفر می کنند، اما اگر عشق ماشین هستید قطعا جاذبه های طبیعی و دیدنی معمولی شما را راضی نخواهد کرد، در شهر ولفسبورگ (Wolfsburg) می توانید به بازدید یکی از جاذبه های دیدنی بسیار هیجان انگیز و ماشینی بروید، ولفسبورگ یکی از شهر های زیبا و محبوب در کشور آلمان بوده که محبوبیت خود را مدیون شرکت فولکس واگن می باشد، این شهر مقر اصلی فولکس واگن بوده و دفتر مرکزی آن در این شهر قرار گرفته است.

مشخصه مقر اصلی این شرکت خودرو سازی دو برج بلند بوده که به عنوان برج های دوقلو فولکس واگن  شناخته می شود، این دو برج بلند درست در میان منطقه اوتواشتات قرار گرفته و از نقاط مختلف شهر قابل مشاهده می باشند، معماری این دو برج بسیار زیبا بوده ساختار آن شبیه به سیلو های استوانه ای است، نمای بیرونی برج با استفاده از شیشه پوشانده شده و فضای داخلی آن محل نگهداری خودرو های آماده تحویل فولکس واگن می باشد، که هر شخص علاقمند به خودرو و این برند، آرزوی بازدید از داخل آن را دارد. ارتفاع یکی از برج ها در حدود 48 متر بوده و ظرفیت آن بیش از 400 خوردو می باشد، برج دوم کمی کوچکتر است و ظرفیت کمتری دارد.

 برج های دوقلو فولکس واگن در سال 2000 میلادی جهت بهبود وضعیت فروش و تحویل خودرو های این شرکت افتتاح شده است، طبق آمار بدست آمده از آن سال تا به امروز بیش از 2 میلیون نفر که مشتری این شرکت بوده اند، خودرو خود را از این برج تحویل گرفته و این امر سبب فروش هرچه بیشتر و رضایت مشتریان شده است.

 

 

برج های دو قلوی فولکس واگن

 

 

خرید خودرو در کشور های اروپایی تفاوت بسیاری با مناطقی مانند آمریکا دارند، مردم آمریکا معمولا خودرو خود را از واسطه های فروش و نمایندگی ها تهیه می کنند و تنها در صورت نبود رنگ و یا آپشن مورد نظرشان در آن خودرو، اقدام به سفارش آن از طریق کارخانه می کنند، اما در اروپا این مسئله کاملا متفاوت است، اروپایی ها معمولا خودرو مورد نظرشان را با امکاناتی که مد نظر دارند به کمپانی سفارش داده و مدت مشخصی را در انتظار تحویل آن می مانند، همین امر سبب شده است که فولکس واگن به فکر ساخت همچنین برجی برای تحویل خوردو به مشتریانش بیفتد.

جالب است بدانید که این دو برج عظیم به طور میانگین روزانه بیش از 500 خودرو را تحویل مشتریان خود می دهند، این آمار نشان دهنده آن است که خودرو هایی که به این برج می آیند به سرعت تحویل مشتری ها داده شده و زمان زیادی را درون برج باقی نمی مانند، حداکثر زمانی که یک خودرو تا به امروز درون برج نگهداری شده، 24 ساعت بوده است. مدیران این شرکت نیز در پی مصاحبه خود با رسانه های مختلف بیان کرده است که فولکس واگن قابلیت ساخت برج های مشابه برای تحویل آسان خودرو به مشتریان را داراست اما در حال حاضر این دو برج کافی بوده و ظرفیت آن ها قابل قبول می باشد.

 

 

برج های فولکس

 

 

روش انتقال خودرو ها از کارخانه فولکس واگن در شهر ولفسبورگ به این برج مدرن و پیشرفته، بسیار جالب بوده، این خودرو ها به شکل مستقیم از یک تونل در زیر زمین به این برج ها منتقل شده و هر برجی که جای خالی داشته باشد ماشین را به صورت کاملا خودکار تحویل گرفته در مکان تعیین شده پارک می کند. سیستم جابجا کننده خودرو ها در این برج بسیار پیچیده و خاص می باشد، هر یک از برج ها دارای دو بالابر اتوماتیک بوده که به ستون مرکزی برج متصل هستند، این سیستم قادر است با سرعت 2 متر در ثانیه خودرو ها را جابجا کرده و به مکان مورد نظر (جای پارک یا محل تحویل به مشتری) برساند، جالب است بدانید که این سیستم یکی از سریع ترین سیستم های جابجایی و پارک خودکار خودرو در دنیا به حساب می آید، برای درک بهتر این موضوع می توان گفته که زمان رسیدن این بالابر از پایین ترین طبقه برج به بالاترین طبقه آن در حدود 1 دقیقه و 44 ثانیه محاسبه شده است، لازم به ذکر است که این رکورد توسط گینس تایید شده است.

 

 

برج های دو قلو

 

 

امکانات برج های دو قلو فولکس واگن

جالب است بدانید که وجود این سیستم های اتوماتیک سبب شده است که خودرو شما نیاز نباشد حتی 1 کیلیومتر را بر روی چرخ حرکت کند، تمام پروسه رسیدن خودرو به برج ها، خروج آن از برج و رساندن به محل تحویل و حتی پلاک کردن آن با استفاده از بالا بر ها و دستگاه های پیشرفته انجام می شود، مشتریان فولکس واگن وقتی برای اولین بار پشت خودرو جدید خود می نشینند و استارت می زنند، کیلومتر خودرو عدد صفر را نشان می دهد. لازم به ذکر است که برخی خودرو هایی که درون این برج برای تحویل به مشتری قرار گرفته اند، در این شهر تولید نشده و از مناطق دیگر آلمان به برج های دوقلو آورده می شوند، این خودرو ها چندین کیلومتر رانده شده اند و کیلومتر آن ها صفر نخواهد بود.

محل تحویل خودرو به مشتریان در کنار این دو برج قرار گرفته و در زمانی که خودرو مشتریان به برج های شیشه ای برسد، به آن ها اطلاع داده می شود که به بخش تحویل مراجعه کنند، ساختمان تحویل خودرو نیز بسیار پیشرفته بوده و دارای امکاناتی نظیر رستوران، فروشگاه خرید لوازم جانبی خوردو، فروشگاه خرید هدیه و همچنین یک نمایشگاه ماشین می باشد، دو رستوران این ساختمان انواع غذا های بین المللی را برای مشتریان و بازدید کنندگان از مجموعه سرو می کنند، با وجود امکانات فوق مشتریان تا زمان رسیدن خودرو جدیدشان به محل تحویل، می توانند سرگرم شوند.

 

 

پارکینگ های دوقلوی فولکس واگن

 

 

لازم به ذکر است که شکل ساخت برج و جای پارک کوچک آن برای افزایش ظرفیت، سبب به وجود آمدن محدودیت هایی شده است که از اصلی ترین آن ها می توان به نبود امکان تحویل خودرو های فول سایز و بزرگ این شرکت در این برج ها اشاره نمود، یکی از معروف ترین مدل های فول سایز این شرکت توارگ نام دارد، همچنین امکان تحویل خودرو در این برج تنها برای ساکنان کشور های آلمان، هلند و اتریش امکان پذیر می باشد.

گردشگران تور آلمان لازم است بدانند که در گذشته ای نه چندان دور بازدید عموم مردم از داخل این برج ممنوع بوده است، شرکت فولکس واگن این محدودیت را جهت به وجود نیامدن مشکلات امنیتی اعمال کرده بود اما این شرکت به تازگی متقاعد شده است که علاقمندان و گردشگران بتوانند وارد این برج شوند و از ماشین ها و و روش جابجایی آن ها بازدید کنند، همچنین این افراد می توانند از دورن برج ها نمای بسیار زیبایی از شهر ولسفبورگ را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که ساعت کاری این مجموع از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد.

 

آدرس برج های دوقلو فولکس واگن: Stadtbrücke, 38440 Wolfsburg, Germany

اگر شما هم به آلمان و شهر ولسفبورگ سفر کرده اید، نظرات خود را در رابطه با برج های دوقلو فولکس واگن و این شهر با ما در میان بگذارید.

 

 

پارکینگ های دو قلو

 

 

سایت لحظه آخر ارائه دهنده انواع تورهای مسافرتی و گردشگری نظیر تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ارمنستان، تور گرجستان، تور لحظه آخری و دیگر تورهای داخلی و گردشگری می باشد، برای اطلاعات بیشتر از قیمت تورها می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

  1. علی علی 1398/03/23
    7 نفر پسندیدند
    خودرو های آلمانی واقعا با کیفیتن، فولکس واگن هم که یکی از بهترین تولید کننده های خودرو در جهانه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر