حقایق جالبی که باید در رابطه با کامبوج بدانید

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/09
بازدید: 1083
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به‌ حال به کشور کامبوج سفر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید دلایلی که پایتخت این کشور، یعنی پنوم پن را به جالب‌ترین پایتخت آسیا تبدیل کرده‌اند، چه هستند؟ کشور کامبوج در منطقه ایندوچین قرار دارد. این کشور با وجود دشت‌های وسیع، رودخانه‌های بزرگ و دیدنی‌های طبیعی یکی از کشورهای زیبا و دیدنی در قاره آسیا به شمار می‌رود. تاثیرات بسیار زیاد فرهنگ آسیایی، همراه با تاثیرات فرانسوی و آمریکایی، پایتخت کامبوج یعنی پنوم پن را به یکی از جالب‌ترین پایتخت‌های قاره آسیا تبدیل کرده است. در ادامه این مطلب به ارائه ۱۰ حقیقت جالب در رابطه با کشور کامبوج می‌پردازیم.

کامبوج

پول گیج کننده

ارز اصلی کشور کامبوج ریل است. لازم به ذکر بوده در سفر به کامبوج همراه داشتن دلار آمریکا کاربردهای بیشتری دارد. اغلب در صورتی که پول پرداخت شده از ۱ دلار کمتر باشد، به ریل کامبوج پرداخت می‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که کشور کامبوج یک کشور مبتنی بر پول نقد است و در بسیاری از فروشنده‌ها و مغازه‌دارها کارت اعتباری قبول نمی‌کنند. 
بنابراین در صورت سفر به این کشور، حتما پول خرد به همراه داشته باشید. در صورتی که بیشتر از ۲۰ دلار را در این کشور با خود حمل کنید، به مشکل بر خواهید خورد. همچنین لازم به ذکر است که مردم کامبوج پول‌های کهنه و پاره را به سختی قبول می‌کنند.

نامی که همواره تغییر می کند

کشور کامبوج تا به امروز رشته‌ای از نام‌ها داشته است. در حقیقت این کشور نام خود را با هر دولت جدید تغییر می‌دهد. نام‌هایی مانند جمهوری خمر، جمهوری خلق، کمپوچئا دموکراتیک و... برخی از نام‌هایی بوده‌اند که این کشور به خود گرفته است. حال امروزه همه این کشور را با نام پادشاهی کامبوج می‌شناسند.

خشم جاده

رانندگی در جاده‌های عجیب و غریب کامبوج، در جایی که انگار هیچ قوانینی وجود ندارند، بسیار خطرناک است. شما باید در هنگام رانندگی در این کشور حواستان به تمامی عوامل از جمله سبقت غیر مجاز، ماشین‌هایی که گه‌گاه در خلاف جهت حرکت می‌کنند، عبور ماشین‌ها از چراغ قرمز یا گیر کردن در وسط چهار راهی که همه ماشین‌ها به یکدیگر گره خورده‌اند باشد. شما در زمانی که در یک خودرو هستید، لحظات عجیب و غریب و هولناکی را تجربه خواهید کرد.

گرما طاقت فرسا 

در صورتی که قصد دارید در ماه آوریل (فروردین ماه) به کامبوج بروید، باید گرما طاقت فرسا این کشور را نیز در نظر بگیرید. زیرا ماه آوریل، گرم‌ترین ماه سال در کشور کامبوج است. در این ماه درجه دما هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. رطوبت به حدی زیاد است که حسابی عرق خواهید کرد. همچنین احساسی به شما دست می‌دهد که گویی در حال قدم زدن در یک هوا گل‌آلود هستید. در این صورت اگر می‌توانید به سمت ساحل بروید، آب‌تنی کنید تا کمی احساس بهتری داشته باشید.

حقایق جالب در کامبوج

زمان تولد 

در صورتی که به کشور کامبوج سفر کردید، می‌توانید به عنوان یک سرگرمی از افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند سن یا تاریخ تولدشان را بپرسید. در این صورت با پاسخ‌های عجیبی مواجه می‌شوید؛ چرا که آن‌ها دو پاسخ متفاوت (سن خمر و سن بین‌المللی) به سوال شما خواهند داد. به صورت کلی زمانی که یک فرد به دنیا می‌آید، همانند سایر کشورها، سن آن از همان صفر در نظر گرفته می‌شود. حال سنت متفاوتی در کشور کامبوج و در ماه آوریل اتفاق می‌افتد که بر اساس آن کامبوجی‌ها در آن زمان یک سال بزرگ‌تر می‌شوند.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

طبیعت منحصر به فرد و کمیاب

کشور کامبوج چندین گونه در معرض خطر انقراض دارد. یکی از این گونه‌ها، دلفین ایراواددی است که در یک ناحیه از رودخانه مکونگ در Kratie یافت می‌شود. همچین یک نوع لاکپشت نادر (Cantore's Giant Softshell Turtle) در این کشور زندگی می‌کند‌. سیم ریپ و پری ویهیر نیز سکونتگاه پرنده عظیم و غول‌پیکر اکراس هستند. همچنین تونله ساپ دارای طیف وسیعی از موجودات دریایی محافظت شده است که در معرض خطر هستند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که به حیات وحش علاقه دارید، سفر به کشور کامبوج را از دست ندهید.

شگفتی های آبی در کشور کامبوج

بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جنوب شرقی آسیا، در کشور کامبوج و در سیم ریپ قرار دارد. رود تونله ساپ (Tonle Sap) به پنوم پن می‌رود‌‌ و در آنجا به رودخانه مکونگ می‌رسد. هر دو سال یک‌بار یک پدیده خاص در کشور کامبوج رخ می‌دهد. این پدیده به این صورت است که با یک پیچ منحصربه‌فرد، جهت آب رودخانه تونله یاپ تغییر پیدا می‌کند. در ماه نوامبر و با شروع فصل خشک، آبدر مکونگ شروع به ریختن می‌کند و عمق دریاچه کم می‌شود‌. این در حالی است که در ماه ژوئن با شروع فصل موسمی، سطح آب بالاتر می‌آید و دریاچه پر می‌شود.

قاره آسیا - جاذبه های گردشگری و آب و هوا + لیست شهرهای مهم

قوانین معنوی

بیش از ۹۵٪ مردم کامبوج، مراسم مذهبی را دنبال می‌کنند. در صورتی که به این کشور سفر کنید، می‌توانید راهبانی با سرهای طاس و زنجیر رنگ زعفران را در سراسر کشور مشاهده کنید. هر روز صبح راهبان پا به خیابان‌ها می‌گذارند. آن‌ها در مغازه و خانه‌ها توقف می‌کنند تا غذا، پول و سایر اقلام مورد نیازشان را در ازای برکت خریداری کنند.

قوانین معنوی در کامبوج

زمین مین

تا‌ به‌ حال تلاش‌های بسیاری صورت گرفته‌ تا بمب‌ و مین‌های زمینی که منفجر نشده‌ و در چندین دهه‌ گذشته در این کشور گذاشته شده‌اند خنثی شوند. با این حال تخمین زده می‌شود که ۴ تا ۶ میلیون از آن‌ها همچنان باقی مانده‌اند. این مین‌ها که از جنگ داخلی و جنگ با کشور ویتنام و نیرو خمر سرخ باقی‌ مانده‌اند، همواره برای مردم روستا نشین خطرناک هستند. اغلب مردم در زمان‌هایی که مشغول به ماهی‌گیری یا کشاورزی هستند، این بمب‌ها را پیدا می‌کنند. آمارها نشان می‌دهند که بین ماه‌های ژانویه و ژوئن ۲۰۱۶، ۲۹ نفر زخمی و ۲۰ نفر بر اثر این مین‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

اهمیت احترام به بزرگ‌ترها

احترام گذاشتن به بزرگ‌ترها، نقش اساسی در جامعه کشور کامبوج دارد که افراد سالمند در صدر آن هستند. خانواده‌ها نیز در اولویت بعدی قرار دارند. این احترام به گونه‌ای است که زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، در خانه والدین خانم زندگی‌ می‌کنند. کودکان نیز در این کشور طوری تربیت می‌شوند که وقتی بزرگ‌تر شدند، حامی پدر و مادرشان باشند.

سخن پایانی

کشور کامبوج سرزمین حقایق جالب است‌. در این کشور حقایق مختلفی وجود دارند که ما در این مطلب به شرح ۱۰ نمونه از آن‌ها پرداختیم. دانستن حقایق یک کشور منجر به شناخت بیشتر آن می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به این کشور عجیب سفر کردید، حتما از جاهای دیدنی آن بازدید کنید و لحظات خاطره‌انگیزی را رقم بزنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر