کارهای قبل از سفر خارجی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/05
بازدید: 428
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تا به حال برای شما هم پیش آماده است که یک روز قبل از سفر دچار استرس و پریشانی شوید؟ به نظرتان دلیلش چیست؟ اگر بتوانید لیستی از کارهای قبل از سفرخارجی را برای خودتان تهیه کنید، از سردرگمی خارج می شوید و میزان استرس شما نیز کاهش می یابد. سفر برای اکثر انسان‌ها پر از حس خوب و آرامش خاطر است. معمولا انسان‌ها سفر می‌کنند تا مدتی از دغدغه‌های روزمره دور شوند اما برای اینکه در طول سفر هیچ دغدغه‌ای در ذهن باقی نماند، لازم است قبل از سفر مقدماتی را فراهم کرد. بخشی پریشانی قبل از سفر هم به دلیل استرس‌ ناشی از انجام نشدن این کارهاست. این کارها می‌تواند شامل آماده کردن ویزا و مدارک لازم برای سفر باشد، می‌تواند چمدان بستن باشد و می‌تواند چیزهایی باشد که باید قبل از خروج از خانه از انجام‌شان مطمئن شوید. اگر چیزی درباره چک لیست کارهای قبل از سفر خارجی نمی‌دانید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید. 

کارهایی که قبل از سفر خارجی باید انجام دهیم.

چک لیستی از کارهایی که باید قبل از سفر انجام دهید، تهیه کنید

برای اینکه کارها با نظم و ترتیب بهتری انجام شود، باید یک چک لیست از تمام کارهایی که باید انجام شود درست کنید و پس از انجام هر کدام تیکش را بزنید. شما می‌توانید چک لیست خود را از روی همین مطلب هم تهیه نمایید. این کار کمک می‌کند تا هیچ چیزی را از قلم نیندازید و با خیال راحت راهی سفر شوید.

اولین تجربه سفر خارجی - در این مقاله بهترین مقاصد خارجی را برای تجربه اولین سفر خارجی معرفی کرده ایم، حتما بخوانید!

از امنیت خانه مطمئن شوید

تا همین چند سال پیش وقتی همه اعضای یک خانواده به سفر می‌رفتند و خانه خالی می‌ماند، برای اینکه امنیتش تامین شود کلید را به یک همسایه یا یکی از اقوام معتمد می‌سپردند تا گه گاهی به خانه سر بزند. درحال حاضر افراد کمتری این کار را انجام می‌دهند و به همین دلیل هم قبل از سفر باید بیشتر به امنیت خانه دقت شود. در این راستا بهتر است شیر گاز را ببندید و همه وسایل برقی به جز یخچال را هم از برق بکشید. چک کنید که همه در و پنجره‌های خانه قفل هستند و هیچ چیز خطرزایی هیچ جا باقی نمانده است. اگر وسیله ارزشمندی همچون طلا و پول در خانه نگه می‌دارید یا آن را به یک فرد قابل اعتماد بسپارید و یا در جایی مناسبی قایم کنید. در نهایت چک کنید که همه شیرهای آب هم بسته باشد. 

از امنیت خانه در قبل از سفر خارجی مطمئن شوید

وسایل برقی خود را شارژ کنید

آن دسته از وسایل برقی که می‌خواهید با خود به سفر ببرید، مانند تلفن همراه، لپ تاپ، ایرپاد، پاوربانک و... را شارژ کنید و اگر با قطار، اتوبوس و ماشین شخصی سفر می‌کنید و قرار است ساعات زیادی را در مسیر باشید حتما یک پاوربانک با شارژ 100 درصد همراه خود داشته باشید.

شارژ کردن وسایل برقی قبل از اولین سفر خارجی

شماره‌ های ضروری را بردارید

برخی از شماره‌هایی که ممکن است در طول سفر به کارتان بیاید را در جای دیگری به جز تلفن همراه خود بنویسید تا در  صورتی که تلفن همراهتان را در طول سفر گم کردید بتوانید از این شماره‌ها استفاده کنید. این شماره‌ها می‌‍تواند شامل شماره تلفن خانواده و دوستانتان باشد و هم می‌توانید شماره‌های ضروری مقصد را در میانشان قرار دهید. 

شماره های ضروروی را قبل از سفر خارجی بردارید.

مدارکتان را فراموش نکنید

برای سفرهای خارجی وجود مدارک بسیار الزامی است. شما باید در طول هر سفر خارجی پاسپورت معتبر، ویزا (درصورت لزوم) مدارک شناسایی، واچر هتل و بلیط رفت و برگشت را همراه خود داشته باشید زیرا بدون وجود آنها به کشور مقصد راهتان نمی‌دهند. بهتر است یک نسخه اسکن شده از مدارک را در تلفن همراه خود داشته باشید. قبل از اینکه از خانه خارج شوید، اطمینان حاصل کنید که مدارک را برداشته‌اید زیرا بدون آنها اجازه عبور از گیت فرودگاه به شما داده نمی‌شود و در صورتی که فرصت بازگشت به خانه و برداشتن مدارک را نداشته باشید، سفرتان لغو خواهد شد.

مدارکتان را فراموش نکنید قبل از سفر خارجی بردارید.

محبوب ترین تورهای خارجی

ارز مسافرتی بخرید

هر کشور خارجی ارز مخصوص به خود را دارد اما حتما لازم نیست که شما پول آن کشور را تهیه کنید زیرا معمولا هزینه‌های پیش آمده در هر کشور را به دلار هم می‌توانید پرداخت کنید. اگرچه امکان تبدیل پول ایران به ارز کشوری که به آن مسافرت می‌کنید، در صرافی‌‎هایی همانجا هم وجود دارد اما بهتر است برای اینکه خیالتان راحت باشد قبل از سفر پول خود را چنج کنید و همراه خود ببرید. بهتر است اگر پول نقد همراه خود می‌برید آن را در قسمت‌های مختلف وسایل و لباس‌هایتان بگذارید تا در صورتی که یکی از آنها گم شد همه پول‌هایتان با هم گم نشود. 

ارز مسافرتی بخرید قبل از سفر خارجی!

آب و هوای مقصد را چک کنید

قبل از سفر و حتی قبل از بستن چمدان، آب و هوای مقصد را چک کنید تا بتوانید لباس مناسب با این شرایط آب و هوایی را با خود بردارید. ممکن است روزهایی که به سفر می‌روید باران ببارد و یک بارانی لازمتان شود. امکان دارد هوا کاملا آفتابی باشد و لباس نخی بیشتر به کارتان بیاد. شاید اصلا بعد از چک کردن شرایط آب و هوایی تصمیم بگیرید سفرتان را به یک روز دیگر منتقل کنید. چک کردن آب و هوا برای کسانی که با ماشین شخصی سفر می‌کنند هم بسیار ضروری است زیرا شاید لازم باشد بر اساس شرایط جوی برای ماشین خود وسایلی همچون زنجیر چرخ تهیه کنند.

آب و هوای مقصد در سفر خارج از کشور چگونه است؟

چمدان خود را ببندید

حالا وقت آن رسیده که چمدان خود را ببندید. وسایل لازم از جمله لباس‌‌ها، مدارک، وسایل برقی، وسایل شخصی و بهداشتی و... را داخل چمدان بگذارید و آماده سفر شوید. اگر اهل کتاب خواندن هستید، یک کتاب برای مدت زمانی که در مسیر هستید بردارید و اگر ترجیح می‌دهید این زمان را با فیلم دیدن پر کنید، یکی دو فیلم جذاب از قبل داخل تلفن همراه با لپ تاپ خود بگذارید تا در طول مسیر تماشایشان کنید. 

چمدان خود را ببندید در قبل از سفر به خارج

پرطرفدارترین تورهای خارجی

کارهایی که باید قبل از سفر در فرودگاه انجام دهید

اگر قصد دارید با هواپیما به کشور خارجی سفر کنید، قبل از سفرتان چند کار ضروری را باید انجام دهید. برخی از این کارها به شرح زیر است:

  • باید 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا کارهایی همچون دریافت کارت سفر و تحویل بار را انجام دهید.

  • باید مدارکتان دم دستتان باشد تا به محض اعلام شدن شماره پرواز با این مدارک به کانتر مربوطه مراجعه کنید.

  • در مرحله بعد رسید مربوط به بارهای خود را تحویل داده و از گیت بازرسی عبور کنید.

  • اگر هنوز ارز مسافرتی مورد نیاز خود را تهیه نکرده‌اید، می‌توانید آن را در فرودگاه تهیه نمایید. 

  • در صورت همراه داشتن حیوان خانگی باید کارهای مربوط به تحویل آن به قسمت بار را هم انجام دهید.

کارهایی که باید قبل از سفر در فرودگاه انجام دهید.

اگر با کودکتان سفر می‌کنید، قبل از سفر این کارها را انجام دهید

اگر یک کودک کم سن و سال یا نوزاد دارید که قرار است در سفر همراهتان باشد، قبل از سفر باید وسایلی همچون ظرف غذا، وسایل حمل، پودر بچه، اسباب‌بازی، دارو، ناخن‌گیر، دستمال مرطوب، لباس اضافه، پتو و لوازم جانبی را با خود بردارید. همچنین در سفر خارجی که نیاز به اخذ ویزا داشته باشد، حتما باید برای کودکتان هم ویزا تهیه کنید در نهایت مطمئن شوید که برای مقصد مورد نظر نیازی به زدن واکسن خاصی نباشد و در صورتی که باید واکسیناسیون خاصی انجام شوید، حتما چند روز قبل از سفر این کار را انجام دهید تا در صورت عوارض جانبی بتوانید به آن رسیدگی کنید. 

اگر با کودکتان سفر می کنید، قبل از سفر این کارها را کنید.

اگر با سالمندان سفر می‌کنید، قبل از سفر این کارها را انجام دهید

اگر در سفرتان یک فرد بالای 60 سال همراهی‌تان می‌کند، باید کارهایی را هم قبل از سفر در رابطه با آنها انجام دهید. در درجه اول باید مطمئن شوید، آنها پاسپورت معتبر داشته باشند. اگر سالمندان تحت درمان هستند باید مدارک پزشکی و داروهایشان را حتما همراه داشته باشید. از همه این مدارک یک کپی بگیرید و در وسایل خود قرار دهید. همچنین شماره تلفن‌های ضروری و آدرس هتل را نیز در وسایل آنها قرار دهید. چمدان آنها را سبک ببندید تا هنگام حمل آن اذیت نشوند. سعی کنید آنها را در طول سفر خصوصا سفر خارجی تنها نگذارید.

اگر با سالمندان سفر می کنید، قبل از سفر این کارها را کنید.

اگر با حیوان خانگی سفر می‌کنید، قبل از سفر این کارها را انجام دهید

اگر می‌خواهید سفر طولانی مدتی انجام دهید و تصمیم دارید حیوان خانگی خود را هم در این سفر همراه خود ببرید، برای آنها هم باید کارهایی انجام دهید. حتما باید قبل از سفر برای حیوان خود جا رزرو کنید و یک قفس مناسب برای نگهداری از او در قسمت بارها تهیه نمایید. هر ایرلانی ممکن است قوانین مخصوص به خود را درباره حمل حیوانات داشته باشد و بنابراین قبل از رزرو بلیط باید در این مورد تحقیق کنید. همچنین اگر با ماشین شخصی، قطار یا اتوبوس سفر می‌کنید باید مطمئن شوید در جایی که از آن بلیط تهیه کرده‌اید، ورود حیوانات خانگی ممنوع نباشد. اگر سفرتان طولانی نیست و قصد دارید در این مدت حیوان خانگی خود را در خانه تنها بگذارید، وسایل خطرناک را از دسترس‌شان دور کنید و به اندازه کافی برایشان آب و غذا قرار دهید. 

اگر با حیوان خانگی سفر می کنید، قبل از سفر خارجی این کارها را کنید.

کارهای قبل و بعد از اولین سفر خارجی - تمام اقدامات پیش و پس از سفر را در این مقاله بخوانید!

نکات تکمیلی درباره چک لیست کارهای قبل از سفر

  • درباره میزان بار مجازی که می‌توانید با خود حمل کنید، تحقیق نمایید زیرا این عدد ممکن است برای هر ایرلاین متفاوت باشد.
  • داروها و برخی از وسایل کمک‌های اولیه را همراه خود داشته باشید تا در صورت ایجاد هرگونه مشکل بتوانید از این وسایل استفاده کنید.
  •  اگر در یخچال خود غذایی دارید که ممکن است تا زمان بازگشتتان خراب شود، آن را حتما دور بریزید تا یخچال بو نگیرد.
  • همه وسایل برقی را از برق بکشید یا اگر می‌توانید و یخچالتان خالی است به‌طورکلی برق را قطع کنید.
  • آبگرمکن، سماور و بخاری را یا خاموش کنید یا روی حالت شمعک قرار دهید.
  • همه زباله‌ها را از خانه خارج کنید.
  • اگر نمی‌توانید غذای هواپیما را بخورید یک وعده غذای سبک برای طول مسیرتان آماده کنید.
  •  اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، حتما قبل از سفر آن را پیش مکانیک ببرید تا چک کند و از شما را از سالم بودن ماشین مطمئن نماید. 

نکات تکمیلی درباره چک لیست کارهای قبل از سفر خارجی

سفر به سلامت

این مقاله چک لیستی برای انجام کارهای قبل از سفر خارجی است. اگر پا به پای ما تمام کارهای این لیست را انجام دادید، حالا آماده راهی شدن هستید. ما در این مقاله ابتدا همه کارهایی که خودتان باید قبل از مسافرت انجام دهید را بررسی کردیم و سپس حالت‌هایی همچون سفر با کودکان، سفر با سالمندان و سفر با حیوانات خانگی را نیز بررسی نمودیم. حالا که از این مرحله گذر کردید، با خیال راحت وبسایت لحظه آخر را باز کرده و تور مورد نظر خود را رزرو کنید و برای سفر آماده شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر