چطور دخترانه سفر کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 769
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تا همین چند سال پیش زنان کمی را پیدا می‌کردید که تنها سفر کنند زیرا هم در فرهنگ ما و بسیاری دیگر از نقاط جهان این مسئله زیاد قابل قبول نبود و هم زنان کمی بودند که ریسک‌های سفر تنها بدون هیچ مردی را می‌پذیرفتند اما آیا هنوز هم همینطور است؟ نه! امروزه زنان زیادی تنها سفر می‌کنند که این سفرها فقط کاری نیست و امکان دارد برای تفریح و گردش هم باشد. اگر شما هم دوست دارید به عنوان یک دختر، سفر تنهایی را تجربه کنید و یا یکی از زنان زندگی‌تان قصد سفر بدون شما را دارد و می‌خواهید با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اطمینان خاطر پیدا کنید؛ در جای درستی قرار گرفته‌اید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا خم و چم سفر دخترانه دستتان بیاید.  

چطور دخترانه سفر کنیم؟

خم و چم سفرهای دخترانه 

سفر دخترانه هم می‌تواند به صورت انفرادی و هم به صورت دسته جمعی برنامه‌ریزی شود. هر کدام از این انواع را که انتخاب کنید باید درباره اصول و قواعدشان بدانید تا سفر امن‌تر و با کیفیت‌تری داشته باشید. برای برنامه‌ریزی یک سفر دخترانه خوب باید مراحل زیر را طی کنید. ابتدا باید مقصد خود را مشخص کنید. هر شهر و کشور ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. برای مثال یک شهر می‌تواند امنیت پایینی برای زنان داشته باشد و یا ممکن است در فرهنگ یک کشور احترام به خانم‌ها وجود نداشته باشد. بنابراین ابتدا باید مقصد خود را انتخاب کنید و اطلاعاتی که در طول سفر به کارتان می‌آید را به دست آورید.

در مرحله دوم باید زمان مناسب برای سفر خود را انتخاب کنید. باید زمانی را پیدا کنید که هم شرایط مقصد و هم شرایط خودتان در بهترین حالت ممکن باشد.در مرحله بعدی باید محل اقامت خود را انتخاب کنید. این مرحله در سفر دخترانه بسیار مهم است زیرا همه اقامتگاه‌ها در هر شهر و کشور امن نیستند. شما باید جایی را انتخاب کنید که هم محیط امن و پاکیزه‌ای برای زنان باشد. بنابراین قبل از رزرو یک هتل کاملا آن را بررسی کنید و نظرات مردم درباره آن هتل را بخوانید. در مرحله چهارم بار و بندیل خود را ببندید. وسایل ضروری که ممکن است یک خانم در طول سفر به آن نیاز پیدا کند، مانند پد بهداشتی، وسایل شخصی، دستمال مرطوب و... را در چمدان خود قرار دهید. 

هیچهایک - هیچهایک چیست و چگونه در ایران هیچهایکر شویم؟

سفر دخترانه

اولین تجربه سفر خارجی - در این مقاله بهترین مقاصد خارجی را برای تجربه اولین سفر خارجی معرفی کرده ایم، حتما بخوانید!

چک لیست وسایل ضروری دختران برای سفر

وسایلی که یک خانم در طول سفر به آنها نیاز دارد، ممکن است کمی بیشتر و متفاوت‌تر از وسایلی باشد که آقایان در چمدان خود قرار می‌دهند. اگرچه نوع وسایلی که باید برای سفر بردارید به نوع سفر (انفرادی یا جمعی) هم بستگی دارد اما چک لیست کلی وسایلی که باید برای یک سفر دخترانه در چمدان خود قرار دهید، به شرح زیر است:

  • چند دست لباس خانه، لباس راحت برای گردش و لباس رسمی‌تر بردارید تا در طول سفر مدام با این سوال که "چی بپوشم" دست و پنجه نرم نکنید. این لباس‌ها باید براساس فصل سفر و آب و هوای جایی که می‌خواهید به آن سفر کنید، انتخاب نمایید. حواستان باشد چند کفش و صندل مناسب هم در وسایل خود بگذارید.
  • لوازم آرایشی و بهداشتی خود را فراموش کنید. این لوازم شامل مواردی همچون حوله، مسواک، وسایل آرایشی، داروهایی که استفاده می‌کنید، اسپری، دستمال مرطوب، پد بهداشتی و... هستند.
  • اتو بخار و اتو مو هم به کارتان می‌آید. هر دوی این وسایل را می‌توانید در اندازه کوچک و مسافرتی تهیه کنید تا فضای زیادی از چمدانتان را اشغال نکنند.
  • وسایل الکترونیکی دختر و پسر ندارد. همه وسایل الکترونیکی  خود که می‌تواند شامل لپ تاپ، موبایل، پاوربانک، ساعت، ایرپاد و شارژهای‌شان را در چمدان خود قرار دهید.
  • بدون مدارک هویتی از خانه خارج نشوید. مدارک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت بانکی، گواهینامه ( اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید) و پاسپورت، ویزا، واچر هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما (در صورتی که به سفر خارجی می‌روید) هستند.

چک لیست وسایل ضروری سفر دخترانه

کارهای قبل و بعد از اولین سفر خارجی - تمام اقدامات پیش و پس از سفر را در این مقاله بخوانید!

چه مقاصدی برای سفر دخترانه توصیه می شود؟

هر شهر یا کشوری می‌تواند یک مقصد مناسب برای سفر دخترانه باشد به این شرط که با اطلاعات کامل راهی آن شوید. منظور از اطلاعات کافی این است که درباره فرهنگ مقصد، قوانین خاصی که درباره زنان وجود دارد و... تحقیق کنید تا در طول سفر به مشکل برنخورید. در ادامه چند مقصد سفر خارجی و داخلی را برای یک سفر دخترانه بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مقاصد خارجی برای سفر دخترانه

مقاصد مناسب زیادی برای سفر زنان و دختران وجود دارد. برای مثال کشورهای اروپایی، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و... همگی هم از نظر امنیتی و هم از نظر فرهنگی برای سفر مناسب هستند اما در این مقاله مجال معرفی همه این مقاصد وجود ندارد. بنابراین در ادامه چهار مقصد خارجی با ویژگی‌های متفاوت را معرفی خواهیم کرد. شما خودتان می‌توانید مقاصد مختلف را در این دسته‌بندی قرار دهید. 

چه مقاصدی برای سفر دخترانه توصیه می شود؟

سفر به دبی؛ مسائل عرفی را جدی بگیرید

شهر دبی اگرچه به یکی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شده است و قوانین اخذ ویزای امارات برای دختران و پسران فرقی ندارد اما، ریشه افکار سنتی هنوز در ذهن مردم بومی این منطقه از بین نرفته است. بنابراین اگر به‌عنوان یک زن یا دختر تنها به این شهر سفر می‌کنید باید حواستان به لباس‌هایی که در جاذبه‌های مذهبی می‌پوشید باشد. خصوصا اگر در ماه رمضان راهی این سفر شده‌اید باید لباس‌هایی بپوشید که بدنتان را تا حد امکان بپوشاند. در برخی از جاهای این شهر هم پوشیدن روسری اجباری است. نکته بعدی که باید درباره حضور دختران در این شهر بدانید این است که نباید به هیچ عنوان مسائل عاطفی خود را در معرض دید عموم قرار دهید. هتل‌های دبی معمولا از نظر امنیت در شرایط خوبی قرار دارند و شما می‌توانید بدون نگرانی از محل اقامت خود تور دبی را رزرو نمایید. 

سفر دخترانه به دبی

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

سفر به گرجستان؛ تدابیر امنیتی را در اولویت بگذارید

گرجستان هم مقصد مناسبی برای سفر دخترانه است. البته به این شرط که قبل از سفر تمام تدابیر امنیتی کافی را در نظر  بگیرید. برای مثال یک هتل خوب و خانوادگی برای اقامت پیدا کنید که اقامت یک خانم تنها در آن مساله‌ساز نشود. اگر تور گرجستان را برای یک سفر تنهایی رزرو کرده‌اید، لباس زیاد باز و نامناسب نپوشید و تا پاسی از شب هم در بیرون از هتل نمانید همچنین بهتر است همیشه دوستان و آشنایان خود را در جریان لوکیشن خود قرار دهید. 

سفر دخترانه به گرجستان

راهنمای سفر به گرجستان -  چطور به گرجستان سفر کنم؟ کجا برم؟ چی بخورم؟ چی بخرم؟

سفر به فرانسه؛ تبدیل به امیلی در پاریس شوید

به‌طورکلی بیشتر کشورها و شهرهای اروپایی امنیت کافی برای سفر دخترانه دارند و از نظر پوشش هم آزاد هستند. یعنی در سفرتان به فرانسه به مشکلاتی که در دو مقصد قبلی به آنها اشاره کردیم، بر نخواهید خود. در سفر دخترانه به فرانسه، دقیقا شبیه به فیلم امیلی در پاریس سعی کنید خود را با فرهنگ خاص فرانسوی‌ها تطبیق دهید. آنها خوش گذران هستند و به هنر و لذت بردن از زندگی اهمیت می‌دهند. شما هم در طول سفرتان به پاریس چند وقتی روتین زندگی خود را کنار بگذارید و مانند آنها زندگی کنید. 

سفر دخترانه به پاریس

همه چیز درباره فرانسه - آشنایی با تاریخ و فرهنگ و مردمان کشور فرانسه

سفر به کنیا، با یک تور گروهی همراه شوید

معمولا مقاصدی همچون کنیا در قاره آفریقا برای سفرهای گروهی مناسب‌تر هستند. در تمام ایام سال تورهای گروهی کنیا را می‌توانید در ایران پیدا کنید. در درجه اول مطمئن شوید که از جای قابل اعتمادی تور خود را تهیه کرده‌اید زیرا مسئولیت حفظ امنیت در این سفر به عهده تور است و اگر تصمیم بگیرید با افراد غیرقابل اعتمادی سفر کنید، ممکن است این مسئولیت به خوبی انجام نشود. جدا از انتخاب یک تور گروهی خوب در سفر به کنیا باید به مسائل بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای ورود به این کشور حتما واکسن تب زرد بزنید و حواستان به غذاها و  نوشیدنی‌هایی که در این کشور می‌خورید باشد. 

سفر دخترانه به کنیا

مقاصد داخلی برای سفر دخترانه

بسیاری از شهرهای ایران هم برای سفر تنها و گروهی زنان مناسب است اما تعدادی از مقاصد هم ممکن است از نظر امنیتی در شرایط ایده‌آلی برای زنان نباشند. به‌طورکلی اگر به‌عنوان یک زن تنها می‌خواهید به یکی از شهرهای ایران سفر کنید، در درجه اول حواستان به امنیت خودتان باشد، در درجه دوم در هتل مناسب اقامت کنید و در درجه سوم همیشه لوکشن خود را برای اعضای خانواده و یکی از دوستانتان بفرستید. در ادامه سه شهر مناسب ایران برای سفر دخترانه را به شما معرفی خواهیم کرد.

به اصفهان رو که تا بنگری بهشت ثانی

یکی از بهترین مقاصدی که می‌توانید برای سفر دخترانه داخلی انتخاب نمایید، اصفهان است. این شهر هم از نظر امنیتی و هم از نظر زیبایی و پاکیزکی برای سفر زنان مناسب است. در همه هتل‌های آن امنیت کامل برقرار است و در خود محیط‌های شهری هم مشکل امنیتی برایتان پیش نخواهد آمد. تنها نکته مهمی که باید در این سفر بدان توجه کنید این است مردم اصفهان سنتی هستند و بهتر است پوشش مناسبی را انتخاب کنید. همچنین این شهر زندگی شبانه ندارد و بهتر است نهایتا تا ساعت 10 شب به محل اقامت خود برگردید. 

سفر دخترانه به اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان - مروری بر دیدنی‌ترین جاذبه‌های نصف جهان!

بهشت، زیر قدم های خاکی ات پیداست

مقصد سفر مناسب دیگر برای زنان، جزیره زیبای کیش است. اگر در فصل پاییز راهی این جزیره شوید، می‌توانید به راحتی آن را با بهشت مقایسه کنید. بهتر است در این سفر یک هتل پنج یا چهار ستاره انتخاب کنید که از نظر امنیتی در شرایط خوبی قرار داشته باشند. راه دیگر برای بالا بردن امنیت سفر، رزرو تور کیش است. البته به‌طورکلی این منطقه آزاد تجاری از نظر امنیت حرف اول را در ایران می‌زند و نباید نگران این موضوع باشید. نکته مهم دیگری که باید در سفر دخترانه به کیش باید بدان توجه کنید نوع پوشش است. خصوصا در جاهایی که نزدیک به بومیان جزیره هستید بهتر است لباس‌های مناسب و پوشیده را انتخاب کنید تا به فرهنگ آنها هم احترام گذاشته شود. 

کیش؛ یک مقصد دخترانه امن

یک قطعه از بهشت در آغوش مشهد است

یکی دیگر از بهترین مقاصد برای سفر دخترانه مشهد است. این شهر را باید از نظر امنیتی بسیار برای زنان مناسب است. البته برای اطمینان خاطر بهتر است در هتل‌های نزدیک حرم اقامت کنید و برای رفت و آمدهای شبانه هم از آژانس و اسنپ استفاده نمایید. مغازه‌های اطراف حرم 24 ساعته باز هستند و بنابراین اگر هر ساعت از شبانه روز بخواهید از حرم مطهر امام رضا به هتل محل اقامت خود که در نزدیکی حرم قرار دارد باز گردید، در امنیت کامل خواهید بود. توجه داشته باشید که در سفرتان به مشهد پوششتان مناسب باشد زیرا هم از نظر عرفی و هم شرعی این مساله برای مردم مشهد اهمیت دارد. 

سفر دخترانه به مشهد

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم - بهترین فرصت برای تفریح بعد از زیارت امام رضا

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش

یکی از زیباترین و امن‌ترین شهرهای ایران برای سفر دخترانه، شیراز است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی برای بازدید وجود دارد و جدا از آن مردم خونگرمش هم همیشه هوای گردشگران را دارند. شما هر کدام از هتل‌های این شهر را که برای اقامت انتخاب کنید در امنیت کامل هستید. همچنین از پوشش هم می‌توانید تا جایی که از قوانین کشورمان خارج نشوید راحت باشید. البته برای بازدید از برخی اماکن مذهبی همچون مسجد صورتی باید حتما لباستان پوشیده باشد و حجاب داشته باشید. 

سفر دخترانه به شیراز

نکات پایانی درباره تنها سفر کردن زنان

اگر می‌خواهید به عنوان یک زن یا دختر تنهایی سفر کنید دانستن نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد می‌تواند کیفیت سفرتان را بالا ببرد.

  •  تحقیق درباره مقصد سفر: مقصدی را که برای سفر انتخاب کرده‌اید، ممکن است قوانین و آداب و رسوم مخصوص به خود را داشته باشد. بنابراین قبل از سفر حتما باید درباره این موارد تحقیق کنید تا در طول مسافرتتان به مشکل برنخورید.
  • به اشتراک گذاشتن لوکیشن: اگر تنها سفر می‌کنید حتما لوکیشن هتل محل اقامت و جاهایی که می‌روید را با یکی از اعضای خانواده و یکی از دوستان نزدیکتان به اشتراک بگذارید.
  • برقراری ارتباط با مردم محلی: در طول سفر با مردم بومی مقصد ارتباط برقرار کنید تا بیشتر با فرهنگ جایی که به آن سفر کرده‌اید آشنا شوید.
  • استفاده از اپلیکیشن: اپلیکشن‌‌های زیادی برای سفر طراحی شده‌اند که می‌توانند در مسافرت‌های تنهایی به شما کمک کنند. برای مثال mealsharing.com و یا Eatwith نمونه‌هایی از این اپلیکشن‌ها هستند. آنها را روی گوشی خود نصب کنید تا سفر راحت‌تری داشته باشید.
  • سفر گروهی: برای بسیاری از مقاصد گردشگری تورهای گروهی برنامه‌ریزی می‌شوند. سعی کنید برای اینکه امنیت بیشتری داشته باشید این نوع تورها را رزرو کنید.

نکات پایانی سفر دخترانه

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

امروز دیگر زنان و دختران انقدر مستقل شده‌اند که بسیاری از آنها تنهایی سفر می‌کنند. در این مقاله درباره سفر تنهایی زنان و دختران حرف زدیم و چند مقصد مناسب را هم به شما معرفی کردیم. اگر تا کنون تجربه چنین سفری را نداشته‌اید، توصیه می‌شود که حتما آن را امتحان کنید. زیرا سفر رفتن به جنسیت ربط ندارد و می‌تواند هم برای مردان و هم برای زنان پر از تجربه و لذت باشد. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. بنابراین اگر هنوز قدمی برای پخته شدن در یک سفر دخترانه را نداشته‌اید، برای این کار اقدام کنید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر