لباس های نامناسب در سفر

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 434
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چه چیزهایی را نباید در سفر خارجی بپوشید؟ لباس یک فرد در نگاه اول می‌تواند گویای خیلی چیزها باشد. به همین دلیل همیشه همه ما سلیقه خاصی در لباس پوشیدن داریم چرا که هر لباسی نمایانگر بعدی از شخصیت است و یا در برخی مواقع پیامی را با خود به همراه دارد. اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، بهتر است بدانید که چه لباس‎‌هایی را نباید بپوشید تا لباس‌های مناسبی را با خود بردارید و از بردن چیزهای بیهوده که نمی‌توانید استفاده کنید خودداری کنید چرا که هر کشور عقاید خاص خود را دارد. از این رو قبل از شرکت در تور و سفر به کشورهای خارجی، توصیه‌های مسافرتی و نکاتی که باید بدانید و رعایت کنید را مطالعه نمایید. در این بخش چیزهایی که نباید در سفرهای خارجی بپوشید را بررسی می‌کنیم. برای تجربه یک سفر بی‌دردسر و راحت بهتر است در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم.

چیزهایی که در سفر خارجی نباید بپوشید

توصیه‌های مسافرت به خارج از کشور از نظر پوشش و لباس

اگر قصد دارید از کشور ایران به کشورهای مختلف سفر کنید و در تور ارمنستان، تور دبی، تور ترکیه، تور گرجستان و... شرکت کنید، با لباس و تجهیزات ممنوعه آشنا شوید. اطلاع از این مسئله به شما کمک می‌کند تا لباس‌های مناسبی با خود به همراه داشته باشید و با قوانین یک کشور از این نظر به خوبی آشنا شوید. به طور مثال همان‌طور که در کشور ایران بر اساس قانون جمهوری اسلامی، پوشش باید موجه و کامل باشد و داشتن روسری برای خانم‌ها و داشتن پوشش موجه برای آقایان الزامی است، در کشورهای دیگر نیز قوانینی در خصوص پوشش وجود دارد که باید قبل از سفر در نظر بگیرید.

لباس‌های مناسب از نظر شرعی بپوشید

در کشورهایی با عقاید نسبتا مذهبی مثل ترکیه، امارات، عراق، قطر و بیشتر کشورهای عربی، لازم است لباس‌های مناسبی بپوشید. به طور مثال در تور امارات لازم است در برخی جاها حتی پوشش کامل داشته باشید. در چنین کشورهایی که مذهب در آن‌ها پررنگ‌تر است شما باید پوشش موجهی داشته باشید و خانم‌ها اجازه پوشیدن دامن کوتاه، انواع تاپ، بلوز آستین کوتاه و شلوارک را ندارند و به طور کلی لباس‌های بدن‌نما ممنوع است. مردها نیز با ورود به مکان‌های مقدس نمی‌توانند شلوارک یا پیراهن آستین کوتاه بپوشند.

بنابراین اگر به چنین کشورهایی با عقاید و اماکن مذهبی مثل کلیسا، مسجد و زیارتگاه سفر کردید، حتما لباس‌های بلند و مناسب مثل پیراهن‌های بلند، دامن‌های بلند، شلوار و بلوز آستین‌دار و روسری یا شال همراه خود داشته باشید تا با اطمینان خاطر سفر کنید. آقایان نیز لازم است بلوز آستین بلند و موجه و شلوار همراه داشته باشند. به طور مثال در زمان سفر با تور دبی به این شهر، برای ورود به مسجد و یا در تور ارمنستان برای ورود به کلیساها بهتر است با پوشش موجه ظاهر شوید.

از پوشیدن کتانی و صندل جلوباز پرهیز کنید

در کشورهای اروپایی، کفش کتانی مخصوص ورزش است. کفش‌هایی مثل کفش سفید تنیس و صندلی‌های راحتی در کشور اسپانیا و ایتالیا چندان خوشایند نیست. بنابراین بهتر است در صورت سفر به کشورهای اروپایی از کفش‌های چرمی راحت استفاده نمایید. کفش‌های شما باید حتما تمیز و واکس خورده باشد. در این کشورها پوشیدن صندل‌های بندی نماد توریست‌های آمریکایی است. بهتر است از کفش‌های جلوبسته، ساده و چرمی استفاده کنید تا علاوه بر اینکه پای شما موقع راه رفتن راحت باشد از گزیده شدن حشرات نیز در امان باشید.

پرهیز از از پوشیدن کتانی و صندل جلوباز در کشورهای اروپایی

شلوار کوتاه، عرق‌گیر و دمپایی نپوشید

در بیشتر فرهنگ‌ها و کشورها، شلوارک برای آقایان یا حتی خانم‌ها پوشش مناسبی نیست. شلوارک بیشتر برای ورزش کردن، به ساحل یا پارک رفتن مناسب است. بنابراین تنها وقتی قصد ورزش کردن و یا ساحل رفتن دارید شلوارک به پا کنید آن هم تنها در محوطه ساحل! از طرفی پوشیدن تاپ‌های عرق‌گیر و دمپایی اصلا برای مردم برخی از کشورهای خارجی تعریف شده نیست و بهتر است هرگز این چنین لباس نپوشید. به جای آن از تیشرت‌های اسپرت و کفش مناسب استفاده کنید.

زیورآلات جلب توجه‌کننده و پرزرق و برق استفاده نکنید

در خارج از کشور و سفر به کشورهای خارجی هرگز از زیورآلات گران قیمت و یا پرزرق و برق استفاده نکنید. چرا که امکان ربوده شدن در کشورهای خارجی بسیار بالاست. از این رو هرگز در سفر خود کالا و جواهرات ارزشمند نبرید تا در معرض دیدن و دزدیده شدن قرار نگیرند. حتی در ساک‌هایتان!

هیچهایک - هیچهایک چیست و چگونه در ایران هیچهایکر شویم؟

لباس‌هایی با تصاویر مذهبی، شعارهای ناسزا و پرچم کشورها نپوشید

از دیگر چیزهایی که نباید در سفرهای خارجی بپوشید یا به همراه داشته باشید، لباس‌هایی با تصاویر مذهبی، شعارهای ناسزا و یا پرچم کشورها است. بهتر است لباسی که می‌برید ساده باشد و یا اگر نوشته‌ای دارد معنی آن را بدانید تا جمله سیاسی یا بدی روی آن نوشته نشده باشد. بهتر است در سفر خود وارد بحث‌های سیاسی و یا مذهبی نشوید. در کنار این‌ها زیورآلاتی با نماد مذهبی نداشته باشید به طور مثال اگر صلیب دارید آن را در خانه بگذارید و یا زیر پیراهن خود مخفی کنید.

توجه به انتخاب رنگ لباس در سفر

به رنگ لباس توجه کنید

همان‌طور که گفتیم هر چقدر لباس شما ساده‌تر باشد در سفرهای خارجی بهتر است. بنابراین بهتر است از بردن لباس‌هایی با رنگ جیغ و طرح‌های عجیب و غریب پرهیز کنید. بهتر است رنگ‌هایی مثل آبی، کرم، طوسی و... بهترین انتخاب است. در کل لباس‌های ساده با سایز مناسب ببرید. از طرفی بد نیست بدانید در غرب مشکی رنگ مراسم تدفین و ترحیم است در صورتی که در قسمت‌هایی از آسیا سفید رنگ عزا است. لازم به ذکر است از پوشیدن لباس‌های آبی یا مشکی در آفریقای مرکزی بپرهیزید چرا که این رنگ، رنگ مورد علاقه پشه‌های بزرگ است.

شلوار جین مناسب عرف بپوشید

پوشیدن شلوار جین در همه فرهنگ‌ها جا افتاده است پس نیازی نیست نگران این مسئله باشید. تنها چیزی که باید رعایت کنید مدل شلوار جین است. بهتر است شلوار جین صاف و مرتب، سایز مناسب، بدون پارگی و... بپوشید. به طور مثال نباید شلوارهای پاره پاره و یا خیلی گشاد بپوشید چرا که در بیشتر کشورها موردپسند نیست. در صورتی که به مکان‌های مقدس می‌روید نیز بهتر است شلوار جین مناسب بپوشید.

از کوله‌پشتی به جای چمدان استفاده کنید

بهتر است برای راحتی خودتان و گشت‌وگذار در یک کشور، از کوله‌پشتی به جای چمدان استفاده کنید. البته می‌توانید از هر دوی آن‌ها استفاده کنید اما کوله‌پشتی در بیشتر کشورها بهتر است. همچنین برای تفریحات درون شهری از کوله‌های کوچک و جمع و جور استفاده کنید.

در سفرهای خارجی از کوله‌پشتی به جای چمدان استفاده کنید

نکات تکمیل‌کننده در خصوص پوشش و لباس‌ که در سفر خارجی باید بدانید

  • بهتر است برای خرید سوغاتی به جای استفاده از کیسه آن‌ها را داخل کوله‌پشتی قرار دهید.
  • به طور کل لباس‌های موجه، ساده و مناسب با خود ببرید. البته بردن کفش اسپرت و ورزشی، تاپ و شلوارک را برای ورزش کردن و یا لب ساحل رفتن فراموش نکنید.
  • شبیه یک توریست رفتار نکنید و سعی کنید با اعتماد به نفس تمام از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید.
  • به زبان بدن و حالات دستان خود دقت کنید چرا که یک علامت ممکن است معانی متفاوتی در هر کشور داشته باشد. به طور مثال در برخی کشورهای آسیایی نشان دادن شست، علامت توهین و بی‌احترامی است.
  • در طول سفر به هر کشوری، حتما با لحن آرام، رسمی و مودبانه صحبت کنید.

در نهایت باید گفت اطلاع از این مسائل باعث می‌شود سفری بی‌دردسر و راحت را تجربه کنید و درگیری برای خود ایجاد نکنید. در سایت لحظه آخر می‌توانید انواع تور به کشورهای مختلف را مشاهده کرده و به صورت آنلاین خریداری کنید و همچنین اقدام به رزرو آنلاین هتل در کشورهای مختلف نمایید

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر